[SGW] Werken op eventingstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Werken op eventingstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 13:51

Hallo :),

Gisteren kreeg ik telefoon van een ruiter met de vraag of ik werk zocht, hij had namelijk gehoord dat ik dit jaar afstudeer (Ba dieet). Hij kent mij van op de wedstrijden en zo was zijn interesse gewekt omdat hij vindt dat ik dat zo goed doe (:Y)). Nu heb ik toch afgewezen omdat ik eigenlijk nog een master zou bijstuderen en mijn ouders zijn daar echt niet voor te vinden, werken tussen de paarden, In hun ogen is dat helemaal geen job.

Maar dus toch twijfel ik heel hard. Ik heb altijd gezegd dat ik dat wilde doen, eventueel als gap-year, gaan werken op ne eventingstal als groom maar dan in het buitenland. Maar dan dacht ik, als ik na de gapyear gewoon werk moet zoeken, dat is niet zo evident (in mijn studierichting). Dus had ik al opgegeven ook.

Maar nu kreeg ik dus een binnenlands aanbod. Op een toch wel leuke stal en om een aanbod te krijgen van hen, is nu ook niet het minste.
En dus pff twijfeltwijfel, doordat aanbod is het nu weer beginnen kriebelen.

Veel mensen raden het mij af, omdat het toch maar een ondankbare job is en blabla...

What to do? Wie van jullie heeft hier ervaringen mee?

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:06

Ik zou in elk geval een keer gaan kijken daar op stal.
Je moet doen wat je hart je in geeft.

Ik werk nu op een stal in frankrijk en had zeker niet anders gewild.

Wat betreft ondankbaar werk, dat ligt aan welke afspraken je maakt over het werk wat je moet doen.
En natuurlijk ook aan het gene wat jij er uithaalt.

groetjes

easygoing

Re: Werken op eventingstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:08

Ik zou zeggen volg je hart ;).

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:08

Misschien kun je sowieso een keer gaan kijken op de stal? Dan heb je in ieder geval een indruk.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 14:13

DOEN!! Als je dit niet doet krijg je gegarandeerd spijt!!
Gewoon een jaar er tussenuit, en daarna je master doen.. Kan prima!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 07:04

Ik zou dr inderdaad eens gaan kijken, je master kun je ook een jaar later gaan doen, je bent pas 21 zag ik in je profiel. Ik ben wel op m'n 21e doorgegaan met een master van 2 jaar, dan ben je 23 jaar en uitgestudeerd en ga je werken... nou dat kun je ook een jaar uitstellen hoor ;) en dan heb je de ervaring op die stal maar in je zak.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:33

Als de stal je aanspreekt zou ik doen!! Je leert er heel veel van, die ervaring pakt niemand je meer af. En nu kan het nog, als je straks klaar bent met je master ga je waarschijnlijk meteen aan het werk. Dus ga er lekker een jaartje (of twee) tussenuit nu je de kans krijgt!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:34

Altijd doen Helene, die kans moet je pakken.
Het is dat ik al een lange relatie heb, anders had ik ook een aantal jaar op een eventingstal gewerkt voordat ik naar kantoor zou gaan, dat kan altijd nog.
En je studie kan ook nog hoor! Doen doen doen!