[SGW] SWG Lisse september 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

SWG Lisse september 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 19:18

Hallo,
Het leek mij heel leuk om een keer mee te doen aan SWG, Lisse is voor mij heel dicht bij, dus daar wilde ik graag voor het eerst heen gaan. Is het oke als je voor de eerste keer echt gaat crossen B doet? Dus niet BB? Zijn de SGW wedstrijden in Lisse leuk? En vrijdag wordt toch je paard gecontroleerd op conditie, hoorde ik? Moeten ze dan als je zaterdag de wedstrijd rijd, van vrijdag tot zaterdag daar blijven staan met je paard?
Groetjes

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:16

De cross in lisse is top! Niet te moeilijk en super leuk door het bos.
Als je nog nooit gecrossd heb zou ik om je paard of pony kennis te laten
Maken met het crossen de eerste x BB gaan!

Gewoon ff het gevoel krijgen. Wie weet vind hij/ zij het niks.

hetismij

Re: SWG Lisse september 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:22

Ik denk dat het verstandig is voordat je aan zo'n wedstrijd mee gaat doen eerst eens gaat kijken bij een SGW wedstrijd. De SGW in Lisse is inderdaad niet zo moeilijk, maar ik zou toch BB starten als ik jou was. Verder wordt het paard aangeboden voor veterinaire controle op de dag zelf, tussen het springen en de cross in.

vjenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 11:45

de cross in lisse is idd erg leuk en niet heel moeilijk maar als je echt wil gaan crossen zou ik je aanraden om je er eerst meer in te gaan verdiepen en een cross training te nemen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:26

Lisse is heel leuk om te doen :-) Het is gewoon een 1 daagse wedstrijd dus je hoeft niet te overnachten. De eerste keer gewoon BB doen :-)

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 16:14

Vraagje; ik ben aan het twijfelen of ik naar Lisse of Neede ga.
Welke cross is voor L paarden leuker te doen? Lisse ken ik totaal niet... Neede alleen van een aantal jaar geleden met de pony's. Wat zouden jullie kiezen?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 19:50

Lisse is slingeren en naar mijn mening niet heel erg moeilijk. Neede weet ik niet hoe die is nog nooit geweest, wij gaan naar Lisse omdat het voor ons een thuiswedstrijd is (was) en we ons jonge ding meenemen waarvoor ik Lisse in de BB juist fijn vind. Van verhalen weet ik dat Neede ook erg mooi is en als je L paarden start, zou ik denk daarnaartoe gaan

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:16

Lisse wordt ook mijn eerste start, ik heb me voor de BB ingeschreven :) we hebben wel al verschillende terreinen gezien tijdens trainingen maar de eerste keer is voor ons beiden al spannend genoeg.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:40

Lisse is een echte boscross met smalle, slingerende paadjes. Qua hindernissen niet heel moeilijk. Sommige aanrijdlijnen maken het wat lastig.
Neede is een cross op een voornamelijk open terrein en een stukje bos (alhoewel het eea dit jaar wel een stuk verplaatst gaat worden). Op zich zijn de hindernissen leuk en afwisselend, maar zitten er bijzondere afstanden in sommige lijntjes/combinaties (al zul je daar in de B niet echt heel veel last van hebben).

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:46

Waar staat bb voor? Ik wil ook een keer meedoen aan een crosstraining geen wedstrijd hoor ! Maar weet iemand een cross parcours rond de omgeving bergen op zoom / lepel straat?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:28

Hmm ik twijfel ook nog tussen Neede en Lisse. :j

bontkwagga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:52

hetismij schreef:
Lisse is slingeren en naar mijn mening niet heel erg moeilijk. Neede weet ik niet hoe die is nog nooit geweest, wij gaan naar Lisse omdat het voor ons een thuiswedstrijd is (was) en we ons jonge ding meenemen waarvoor ik Lisse in de BB juist fijn vind. Van verhalen weet ik dat Neede ook erg mooi is en als je L paarden start, zou ik denk daarnaartoe gaan

_Sim_ schreef:
Lisse is een echte boscross met smalle, slingerende paadjes. Qua hindernissen niet heel moeilijk. Sommige aanrijdlijnen maken het wat lastig.
Neede is een cross op een voornamelijk open terrein en een stukje bos (alhoewel het eea dit jaar wel een stuk verplaatst gaat worden). Op zich zijn de hindernissen leuk en afwisselend, maar zitten er bijzondere afstanden in sommige lijntjes/combinaties (al zul je daar in de B niet echt heel veel last van hebben).

Bedankt voor de reacties zover. Mijn besluit staat nu vast op Neede... met mijn grote vriend zijn smalle, slinger paadjes niet te doen. En ik hoorde dat de Utrechtse Kampioenschappen (samen met de Gelderse) in Neede worden gehouden.