[SGW] Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 12:20

Aangezien ik in het voorbesprekingstopic al de eerste foto's langs heb zien komen, zullen de eerste verslagen er ook zo zijn denk ik.
Hoop dat er geen gewonden of blessures ontstaan zijn door het nat en wind.

Owja, hou dit graag als een beetje serieus nabesprekingstopic, fotografen melden zich vanzelf in het fotografentopic dus hier graag geen bedelberichten om foto's.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 16:37

Nou het loopt nog geen storm hier zo te zien :p
Dan maar even mijn verslagje,
Bij de dressuur was uk een soort bommetje, heel fijn -not-. Uiteindelijk een net proefje uit weten te persen, 196 en tweede plaats. Met de opmerking 'amazone houdt paard netjes onder controle', haha.

Toen het springen, 'zoek de hindernissen tussen de grassprietjes', het stond nou niet dat je zegt hoog :')
En, ik was dan ook simpel foutloos.

Helaas gold dit niet voor de cross. Ik ben er nog niet uit wat het is, maar uk pakte niet fijn aan. Voor de cross was hij super hyper en gek. Het begin ging ook simpeltjes en vlot. Bij hindernis 7 (de put in) vond hij het maar niks, en het duurde even voor hij zich liet zakken. Daarna super mooi in 1 lijn over de smalle en hop verder. Waterbak ging mooi foutloos (pfieuw) en toen boem, daar stond hij voor de eerste haag. Heel apart. Bij poging twee in een zigzag, ging goed. Trahkener ging goed :) alleen stond hij helaas weer een soort van stil bij de aanhangeropsprong, maar ik heb m er toch op laten klimmen, dat ging probleemloos.
Toen dacht hij bij de cordon, Ieeeh een mini gaatje in de weg. Uit stilstand nog over heen weten te werken en toen meneer bij de haaientanden nogmaals in de ankers ging was het mooi geweest. Jammer maar helaas.
Alleen de af/opsprong en coffin waren allen als weigering aangerekend, dat weet je nooit tijdens de cross. Dus toch een stop teveel. Even zien wat de KNHS er mee doet..

Hoop dat de rest meer succes had. :)

Mootje

Re: Verslagen en nabespreking SGW Vlietlanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:06

Jammer dat je cross niet zo goed ging, PM!
Mijn dagje posten zit er al op, want ik werd afgelost bij het begin van de B. We hadden een super plek, we konden de houtstapel, afsprong & boom, bol en rietkraag, stoof-bank en coffin zien naast onze eigen hindernis!
Hoop fijne combinaties voorbij zien komen, maar ook een hoop weigeringen op de afsprong, veel misafstanden op de fortuna en meerdere nekzitters ;-)
Het weer viel alles mee. De hele dag is het droog geweest, af en toe een lekker zonnetje erbij. De bodem ligt er overal goed bij!

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:42

Helaas eindigde mijn cross eerder dan gepland. Pony dacht op het laatste moment bij de eerste haag na het water, die doe ik toch niet en schoot naar links. Ik zat al in verlichte zit dus was er weinig meer aan te houden. Was volkomen mijn schuld, had iets meer terug moeten zitten. Dressuur en springen ging wel aardig. Ik had alleen geen zin meer om op de punten te wachten dus ben naar huis gegaan. De pony krijgt nu 2 weken vakantie aangezien ik heel druk ben met school en dergelijke. Heeft ze in mijn ogen ook wel verrdiend aangezien ze de laatste 6 weken heel veel heeft gedaan qua crossen en springen. Daarna gaan we weer hard trainen voor Gorssel. :)

Wat Vlietland betreft, ik vond het echt een hele mooie en eerlijke cross. Vond het daarom ook heel erg jammer dat ik voortijdig moest stoppen. Ook verbaasde ik me over de bodem, hoe goed ie nog was na zoveel regen van de laatste dagen.

@Pollemaster: Das wel jammer zeg. :\

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:45

Zelf vandaag wezen kijken, de bodem laf er fijn bij en ik heb in mijn tijd geen druppel regen zien!!
Samen met mijn vriendin die morgen bb moet even het rondje gelopen! Iemand mij nog met de poedels zien lopen? ;)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 17:53

Wat een super weer hebben we gehad!!!

Helaas ben ik erg teleurgesteld terug gekomen. De dressuur ging best fijn en het inspringen ook. Ook in het parcours leek ze fijn te lopen, tot bij 6 een zakje begon te klapperen en ze schrok. Daarna ging ze door en pakte ze weer fijn aan. Tot ze 2x stopte op 9. En waarom? Schiet mij maar lek.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:00

Doom, Snoekiej en ik hebben je gespot :D
Marloes, jammer van je val.
Splashislief, balen dat je niet weet waarom je paard stopte!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:18

Zal ik dan maar even verslag doen van ons L debuut.
Vanmorgen vroeg vertrokken want we moesten ook nog parcour lopen.
De cross stond heel pittig. Dikke hindernissen. Moeilijke lijnen en op en af sprongen.
Dressuur na lange tijd weer L1 gereden. En dan hoort ze me niet goed.
Met tot gevolg dat ze niet hoorde dat ze bij A moest afwenden om te wijken.
Ze hoorde me wel roepen dat ze moest wijken. Maar was toen A al voorbij.
Toch afgewent en geweken. Resulteerde in een 5 wat wij nog best schappelijk vonden.
Tot nog toe enkel een paar druppeltjes gevallen.
Inpringen voor het springen ging fijn.
Het parcour stond best moeilijk. In de zin van wat vreemde lijnen.
Resultaat 1 balkje door onoplettendheid van Floss zei ze zelf.
Door naar de vet. Hartslag 52. Netjes laag dus!
Cross ging fijn. Niet vlekkeloos maar wel heel leerzaam.
Voor Floss maar ook voor Znoes.
Stop op het piratennest.
Stop op de stro op opsprong.
En stop op het smalletje voor de Rio auto.
Verder ging ze echt geweldig.
Eigenlijk voor het nette te vroeg naar de vet.
Hartslag 96. Pittig hoog dus.
Daarna hebben we lekker na verzorgd en zijn we naar huis gegaan.
Waar Znoes nog lekker in de wei heeft gestaan. Had ze wel verdient!
Overigens hebben wij het droog gehouden!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:23

Pp, znoes is leuk! Nu snap ik waarom ze vroeg of ze door mocht, want op 18 had ze twee weigeringen. Vond floss erg afwachtend rijden in de cross, of iig op onze hindernis.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:23

Pollemaster: Balen van de stops, wel fijn gereden verder ?
Marloesjuh: Balen van je val :(:) .
doom: ik heb je niet gezien, maar dat kan kloppen aangezien ik wel een hoop regen heb gezien :+
Pp; Mooi debuut, het was zeker een uitdagende cross!
Splash: Kl.te zeg :(:) .
Mootje; hoe erg was het bij mij :o ? Had veel fijne sprongen in de cross, maar die hooiruiven bij jullie had ik toch zo'n lompe sprong :+ .

Mijn verslag:
Dressuur was een beetje onrustig, maar hij was nou eindelijk behoorlijk voorwaarts dus missie geslaagd wat dat betereft, 184 punten. Springen was inderdaad bizar laag, gisteren met lopen stond het nog hoger dus ik denk dat ze vanwege de regen het miscchien nog lager hebben gezet? In ieder geval foutloos rond, om de hoogte was het niet te doen, maar was wel erg tevreden dat ik mijn enigszins hete paard zo beheerst en onder controle door het parcoursje kon rijden.

Toen de cross, ben er echt helemaal ingegaan met het idee om gewoon lekker te gaan genieten, horloge dus ook niet ingesteld op een tijd maar gewoon laten optellen zodat ik mijn tijd achteraf wel zou kunnen zien. We gingen rustig van start en naar 4 even wat tempo gemaakt, heel fijn voorwaarts over het stro en met een mega-sprong over de "bulfin". Toen de afsprong en de kuil uit, dit ging goed maar ik wilde te abrubt naar het smalletje sturen, hierdoor totaal geen afstand en een keer erlangs, daarna overnieuw en fijn erover.
Daarna verder goed, waterinsprong was niet zo heel mooi en wat uit elkaar, eenmaal in het water netjes aan elkaar gezet en superfijn over de boot, had nog nooit een hindernis echt in het water gesprongen dus was hier erg blij mee. Daarna de hagen, die gingen echt top, paard wist precies wat de bedoeling was :D ! Bulfin was voor mij een geestelijke overwinning, ik heb mooi omhoog naar de bomen gekeken en Bam vloog eroverheen. De Op-af en de kuil eerder waren niet de mooiste afsprongen maar gingen wel redelijk, ik had vanwege het weer ruwere teugels dan normaal die niet makkelijk langer werden. De hooiruif was echt gewoon lomp, volgensmij had ik eengoede afstand maar hij knalde gewoon zijn poten ertegenaan. Vervolgens met een mega sprong over de Brazilia, dat zal hem niet nog een keer gebeuren dacht hij waarschijnlijk :Y) .
Toen de coffin, ik reed hem zelf iets te veel rechts aan, vervolgens sprong hij ook nog heel groot weg naar rechts en toen stond ik al naast de achterste boom, die opnieuw aangereden en goed erover. Fijn verder over de haaientanden, bij de opsprong en boom het alternatief gepakt, ik vond dat ik zelf nog niet genoeg ervaring heb om zo'n sprong in een keer te nemen, het was toch een lastige hindernis. Daarna fijn over de laatste en door de finish.

Doel bereikt: Heerlijk gereden, genoten onderweg en de finish gehaald :D !
Twee stuurfouten van mezelf onderweg maar dat is weer ervaring die we de volgende keer kunnen meenemen.

Daarna snel door naar huis was gevraagd om op te passen aangezien ze anders echt niemand hadden en had toch geen prijs. Is mijn moeder nog even teruggegaan om te kijken, blijk ik een beker en rozet gewonnen te hebben vor de tweede plek van het Zuid-Hollands Kampioenschap := ! ( 5 deelnemers :') )

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:26

Heb wat foto's en filmpjes van combinaties gemaakt :) . Vond het een mooie cross, eigenlijk zoals ieder jaar.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:27

Haha mootje!! Wat dacht je daar is die bokker met die poedels... _O-

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:27

Irene: Toevallig ook van een amazone in de M verkleed als schaakbord :D ?

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:28

Eef_Bam schreef:
Irene: Toevallig ook van een amazone in de M verkleed als schaakbord :D ?

Hoe laat was dat? Want ik ben in de ochtend niet geweest. En geen schaakbord gespot :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:32

Evie, ik vond je erg netjes rijden in vergelijking met wat ik al van je heb gezien. Ik was erg onder de indruk. Alleen die langsloper op 22c was echt niet nodig ;) bam is alleen niet zo voorzichtig, want hij raakte onze hindernis flink!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:34

mootje ik zei ook al dat ze eigenlijk niet door mocht na 4 weigeringen. Maar ja. Prijs hebben we toch niet gereden. Geeft dat problemen bij het KNHS?
Leuk paard he die Znoes hahahaha! Floss vondt het allemaal wel erg eng hoor. Dus misschien dat ze daarom wat afwachtend over kwam!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:46

Mootje schreef:
Evie, ik vond je erg netjes rijden in vergelijking met wat ik al van je heb gezien. Ik was erg onder de indruk. Alleen die langsloper op 22c was echt niet nodig ;) bam is alleen niet zo voorzichtig, want hij raakte onze hindernis flink!

Die hooiruif was inderdaad echt flink lomp, wist ook eigenlijk niet waar dat vandaan kwam want de meeste andere hindernissen was hij wel erg voorzichtig en voor mijn gevoel reed ik hem goed aan.
Die 22 c was echt zonde inderdaad, ik had hem gewoon wat meer op het midden moeten aanrijden. Bedankt voor het compliment, ik had zelf ook het gevoel dat ik hem nu een stuk beter kon plaatsen en eraan blijven rijden :) .

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:47

Soof; Jammer dat het niet zo soepel ging. Wel netjes van de dressuur en springen.
Marloes; Vervelend van je val!
Splashislief; Ook vervelend zeg, zeker als je niet weet waarom ie stopte.
PP; mooi dat de cross ondanks de stops wel fijn ging.
Evie; Mooi dat je lekker hebt gereden. Klinkt ook alsof Bam goed zijn best deed.

Ik heb daarnet de B cross gelopen. Die staat lief.
Bodem vind ik er trouwens nog prima bijleggen.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:47

@Eef_Bam: Ik stond nog achter jou bij het wachten bij de dixie op het parkeerterrein. Duurde toen zo lang voordat de desbetreffende persoon klaar was. ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:52

Dan weet ik nu ook wie jij bent Marloesjuh! duurde ook echt abnormaal lang, op een gegeven moment dat ik ook echt "laat maar zitten" :+
Jetske: Hij deed zeker goed zijn best, was echt heel blij met hoe fijn hij aanpakte :D .
Ik las je besluit in het verslagentopic, en had je natuurlijk gister ook gesproken, verstandig om het niet te doen als je twijfelt :j .

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:55

Mootje schreef:
Jammer dat je cross niet zo goed ging, PM!
Mijn dagje posten zit er al op, want ik werd afgelost bij het begin van de B. We hadden een super plek, we konden de houtstapel, afsprong & boom, bol en rietkraag, stoof-bank en coffin zien naast onze eigen hindernis!
Hoop fijne combinaties voorbij zien komen, maar ook een hoop weigeringen op de afsprong, veel misafstanden op de fortuna en meerdere nekzitters ;-)
Het weer viel alles mee. De hele dag is het droog geweest, af en toe een lekker zonnetje erbij. De bodem ligt er overal goed bij!

ik zat vandaag bij de menring en daar heeft het flink geregend maar de bodem bleef goed.

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:58

Doom: Ik heb nog 2 poedels zien lopen in de bocht naar het water. Was alvast mijn BB parcours voor morgen aan het lopen. Dat zal jij dan wel geweest zijn.
PP: Zat even in je profiel te kijken en heb jouw paard los zien springen en crossen. Ik was mee met nummer 78, zal zij dan wel ook rond gezeten hebben. Ze viel me op door het groen en dat ze zo relaxed leek los te rijden.
Laatst bijgewerkt door DanielledBr op 18-06-11 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:00

We hadden nummer 75! Dus dat is inderdaad heel erg in de buurt.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:10

Blij te horen dat iedereen nog redelijk weer heeft gehad en een :(:) voor iedereen die minder fijn heeft gereden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:22

Ah Nouk nee.. Snap ook echt niet wat Nuut had. Balen zeg, had dit echt niet verwacht. :(:)
Jammer zeg dat je cross niet lekker ging PM, voor jou ook Marloesjuh. Geen pijn gedaan?
Goed gevoel er aan over gehouden dus PP, fijn.
Goed gevoel er dus aan over gehouden Evie?
Bodem is idd nog prima Jetske!

Hier tevreden terug. Dressuur ging niet heel best, reed verkeerd en sprong in de verkeerde galop aan. Alsnog 192 punten, in mijn ogen te hoog. Maar de laagste punten in de ring waren 180 en ik stond hiermee alsnog onder de middenmoot. Dus wat dat betreft terecht.
Met springen had ik een balkje op 1, mijn eigen fout. Reed te simpel, daarna ging ik rijden en ging het goed.
Daarna naar de cross, hield mijn hart even vast toen we het starthok in moesten. Hij kwam paar keer goed omhoog en ik was 1 keer echt bang dat hij met zijn voorbenen op het hout van het hok terecht kwam. 10 seconden voor tijd stond ik er in en toen van start.
Ben zelf tevreden voor mijn 1e L cross, foutloos rond gekomen. Wel berg tijdfouten maar dat maakt me op dit moment niets uit. Eerst maar eens lekker de afstanden en controle goed, dan komt het tempo vanzelf wel. :)
Weer viel me echt mee, heb wat spatjes gehad maar verder zelfs nog paar keer heerlijk een zonnetje!