[SGW] Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 15:46

Hoe is het gegaan bij iedereen?

Ik zelf had 181 bij dressuur, 2 stops en 1 balk bij springen, cross super fijn tot hindernis 8(?) de afsprong besloot er een man recht achter m'n hindernis te gaan staan, Schumi dus vol op de rem. Daarna was ze even flink over de zeik en hadden we nog 2 stops, maar wel fijn helemaal uitgereden! Erg jammer want ze begon echt super!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:15

Wat jammer Arielle, ik hoorde al zoiets met losrijden. Maar dat was jij dus, wel lekker gevoel aan over gehouden verder? Ik heb ook nog heel hard aan de kant geroepen omdat iemand midden op het pad bleef lopen. Misschien niet zo netjes, maar dan moeten ze maar aan de kant gaan. :o

Ben in ieder geval super tevreden voor mijn debuut. Dressuur ging redelijk, zelf vond ik het niet heel fijn want hij kan veel meer. Hij had goed door waar die was en wat hem te wachten stond, dus best wat spanning. Alsnog 196 punten, met een 3 en een 9 op mijn lijst.
Door naar het springen, hij had er super veel zin in. (ik ook) Ging best lekker, kon er nu redelijk zelf aan rijden. Foutloos. :)
Toen de cross in, had van te voren besloten dat ik niet op tijd ging rijden. De 1e cross wou ik juist zelf de controle houden en dat lukte me goed tot het grasland. Ik wou toch eens kijken wat er ging gebeuren als ik hem even goed door liet galopperen en dan voor de sprong weer terug nam. Op de training lukt dat best aardig. Maar nu viel het toch even tegen, daarom ook een niet heel fraaie sprong op de wijnvaten. Gelukkig corrigeerde ik hem daarna snel en was ik hem voor op de waterbak! Daarna lekker door gesprongen, foutloos ook maar met tijdfouten. Maar dat maakt me niets uit, die tijd red ie wel maar wil eerst de controle goed hebben! Daar gaan we dus nog wat meer op oefenen! :)
Kreeg net nog sms dat ik 5e was geworden, dus dat is helemaal super voor onze 1e SGW samen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 16:18

Ja verder ben ik heel tevreden hoor, maar baal dan zo van zoiets omdat ik makkelijk foutloos rondje had kunnen rijden, zat er zo lekker in, maar daarna was ze helemaal over de zeik natuurlijk (en ik ook een beetje, jeetje wat was ik pissed op die vent, maar ook gewoon op die mensen bij de hindernis, hebben toch niet voor niets zo'n fluitje)

Maar gefeliciteerd, dat is zeker heel netjes voor de eerste keer! :)

_Noor

Re: Verslagen SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:39

Netjes hoor, Sannn! Nog maar zo kort een combinatie en dan gewoon al foutloos crossen! Echt super goed!
Arielle, wat ontzettend vervelend zeg! Die meneer lette dus niet erg op... :(:) Fijn dat je evengoed tevreden kunt zijn over je paard!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:40

Mooi resultaat Sannn voor je 1e sgw!
En jammer Arielle dat er iemand liep. Wel super dat ie zo'n fijn gevoel gaf.

Hopelijk kunnen wij morgen ook een fijn verslag geven van de 1e x M :D :D

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 16:40

2e keer geplaatst...

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:00

Goed gedaan Sann! Lekker dat je fijn gereden hebt.
Arielle, dat is echt balen!! Ik hoorde op een gegeven moment omroepen dat de wandelaars beter uit moesten kijken en aan de kant moesten gaan als er een paard aankwam. Was misschien naar aanleiding van jouw voorval. Maar wel jammer dat zo'n lekker rondje dan vervelend eindigt.

Wij hebben een fijne dag gehad. Begon ietwat gehaast omdat Laurie zich verslapen had :z , maar we waren nog op tijd. Dressuur liep niet echt fijn, ze kan in ieder geval veel fijner lopen. We zijn 5e geworden in de dressuur (tenminste, ik denk dat iedereen al gereden had toen ik de lijst zag hangen) met volgens mij 50 strafpunten (weet niet hoeveel dressuurpunten). Springen was foutloos en de cross ging ook goed. Nergens naar gekeken, gewoon overal voor gaan. Echt genieten. Nou waren er ook niet veel echt enge dingen (bomen voor het water of zo), maar dat geeft niks: voor de eerste cross van het jaar, was het prima zo.
Ze waren wel te langzaam: 30 seconden, dus toen hebben we maar besloten naar huis te gaan. Ik weet dus nog niet op welke plaats ze geëindigd zijn.

Maar hoe dan ook: tevreden gevoel!!

Voor wie een uitgebreid foto verslag wil lezen: http://www.deleliaard.nl/Fotografie/Fot ... 110507.htm

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:32

Mijn verslagje dan ook maar even.

Dresuur ging goed stond ergens in de middenmoot.
springen foutloos.
cross ging heel fijn vlinder ging als een speer en ik zat mooi binnen de tijd. tot ik bij de waterbak kwam. daar ging ze weer vol in de ankers.
uiteindelijk zijn we er wel door gegaan.
Maar ik wordt er niet goed van, ga je nog naar ysselsteyn trainen op het water waar ze ook nog nooit eerder was geweest en dan loopt ze er zo in. en met wedstrijd elke keer vol op de rem. |o
Dat is echt jammer als je foutloos binnen de tijd bent.

Maar verder heerlijk gereden en het was een geslaagde dag! :D

En weet iemand welke fotograven er allemaal waren? ik ben benieuwd naar de foto's ;)

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:42

Arielle_ schreef:
Hoe is het gegaan bij iedereen?

Ik zelf had 181 bij dressuur, 2 stops en 1 balk bij springen, cross super fijn tot hindernis 8(?) de afsprong besloot er een man recht achter m'n hindernis te gaan staan, Schumi dus vol op de rem. Daarna was ze even flink over de zeik en hadden we nog 2 stops, maar wel fijn helemaal uitgereden! Erg jammer want ze begon echt super!

Volgensmij zag ik dat gebeuren. Reed jij heel kort achter iemand anders? Want die man had dat niet verwacht dat er nog iemand zo snel kwam. Mijn moeder zei al tegen de hindernisjury dat ze dit eigenlijk niet als weigering aan konden rekenen want jij kon er niks aan doen, die man liep echt in de weg.

Nou even mijn verslagje:
Mijn L debuut :) Het ging echt super goed. Ik had 172 voor de dressuur daar was ik wel tevreden mee :). Ik had helaas een balk in het springen dat was wel jammer. Maar ik vond dat het parcours wel als een gewoon L parcours stond. En de cross ging echt super :D. Foutloos en volgensmij 12 seconden buiten de tijd. Ik ben echt super blij hiermee :) Het was wel HC maar nu weten we dat we het kunnen :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:50

Marielle, reed jij in het rood en wilde je paard daarna in de waterbak nog een keer omdraaien? Dan heb ik het gezien.

Sannn, top gedaan.
Leliaardje, idem. Wekker kopen voor Laurie?
Arielle, dat is knap balen zeg!
Vitalis, mooi (HC) debuut :j

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:54

lielle: Ja dat was ik. heb jij enig idee waarom die zo doet.?

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:04

Wat mij vandaag opviel, dat er een normaal springparcours stond bij de B-paarden. Niet van die kleine hupjes. Ben benieuwd wat er morgen gebouwd staat. In ieder geval een erg uitdagende cross...

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:09

Ik had bij de L-pony's ook het idee dat het gewoon op een meter stond. Ik vond het niet zo heel erg.

@ Lielle, Dankje :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:10

Wat jammer Marielle, maar de waterbak in Castenray is ook best tricky hoor.
Wat fijn Leliaardje. Volgende keer 2 wekkers gebruiken. ;)
Mooi dat het in het L goed ging Vitalis, volgende keer geen HC meer.
Ik vond het springparcours niet gelijk aan een gewoon B parcours. Was wel lager als 1 meter volgens mij, denk 80/ 90 cm ongeveer. Vond het zelf niet zo erg, anders heeft die van mij de neiging om 'er over heen te stappen'.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:11

Ik vond de B paarden vandaag leuk en goed te doen. ;) en het springparcour ook. Maar het parcour stond tog nog lang niet op 1 meter?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:12

Iemand vroeg om fotograven, deze kaartjes lagen op het secretariaat. Verwacht dus dat iig deze fotograven in de cross stonden te fotograveren: www.eventingphoto.com en www.prokoni.de :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:13

Marielle, dan heb ik jou ook gezien. Vooral het omdraaien in de waterbak vond ik apart. Laurie zei wel dat het er erg donker was (Giga ging in galop er in, maar ging al heel snel in draf). Het is wel balen hoor als ze zo doen bij het water. Zeker als het bij het oefenen wel gaat. Kan zijn dat je zelf al gespannen wordt als je richting waterbak gaat en dat hij/zij dat voelt en dat er dan alarmbellen gaan rinkelen?

Lielle: de wekker heeft ze wel, maar ze heeft hem gewoon uit gezet om 6 uur :Y) .

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:14

Oei, wat gaat het hier snel opeens :D .

Het parcours was geen B-parcours, maar het stond volgens mij wel iets hoger dan bij andere crossen. Vind het niet erg, daar is het vaak wel erg laag.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:17

ja dat omdraaien in de waterbak heeft ze eigenlijk nog nooit eerder gedaan. als ze er eenmaal instaat dan is het normaal altijd goed.
ahaha het blijven dieren he. ;)

bedankt voor de linkjes van de fotograven. gaan we in de gaten houden *-:)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:48

Ik lees al goede verhalen!!!!
Wel raar dat die man er voor stond Arielle!!!
Vitales: Dat is weer concurrentie minder O:) Volgende keer geen HC meer!!
Sannn: Super netjes!!! Gaat goed komen met jullie!!

Vitalis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:50

sanurie schreef:

Haha :P, in Markelo nog niet, want daar hebben ze helaas geen L pony's. Ik ga proberen of ik nu alles over kan zetten naar het L, want het kan makkelijk :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:59

Vitalis_ schreef:
sanurie schreef:

Haha :P, in Markelo nog niet, want daar hebben ze helaas geen L pony's. Ik ga proberen of ik nu alles over kan zetten naar het L, want het kan makkelijk :)

-O- Ik hoop in Markelo mee eerst 2 winstpunten te rijden in het B :P Okj, ik ga super in het L springen alleen me afstanden zijn niet kloppend in de dubbel, dus naar het M wordt lastig. Dan moet ik heel veel gaan trainen op het terug rijden op de dubbel! Verder wil ik voor het eind ook een keer L starten maar of me ouders dat goed vinden :Y)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 19:27

Over het algemeen hoor ik allemaal positieve verhalen! fijn. Ik had zo op de dag zelf ook de indruk dat er weinig valpartijen of uitsluitingen waren vanwege weigeringen etc!

mijn verslagje:
dressuur ging wat braafjes, maar wel netjes: 200 punten (50 strafpunten)
springen is normaal gesproken makkelijk voor ons, maar vandaag had hij zijn dag niet, 1 weigering op 7B en een balk op 8. ook nog 20 tijdstrafpunten opgelopen ivm weigering .....: 28 strafpunten dus.....
de cross wilde ik vooral vertrouwen opdoen en rondkomen. na een val in E-L was mijn vertrouwen wat weg. dat is gelukt! had een lekker rondje. veel te langzaam, maar wel gecontroleerd. geen gesjees van meneer op de dubbels... had wel een langsloper op 7 en hij wilde daarna het bos niet in ( bang voor bosjesmannen denk ik ;-) ) en heb daar veel tijd verloren omdat hij rondjes op het open veld wilde rennen en ik even niks in te brengen had. was in 6.06 binnen (optimale tijd 4.09.....) maar na nr 7 ging het super, dus geeft vertrouwen voor de volgende keer! (en ik ben blijven zitten.....)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:03

Nou ik zal ook nog even mn verslagje van vandaag lezen, bijlezen/reageren doe ik wel weer als ik thuis ben.

Dressuur ging niet zo geweldig, had dat ook niet verwacht :+ heb de letter F nog omver gereden, maar wel binnen de bordjes gebleven :+ punten vielen me heel erg mee ... 188 nog!
springen ging foutloos.
cross ging slingerend en nog niet volledig zeker, maar wel foutloos dus hartstikke tevreden :D
wel wat tijdfouten, dat slingeren kostte naruurlijk tijd :+

We waren uiteindelijk nog 10e.

Morgen nog met de Koe starten :)
Laatst bijgewerkt door Jetske op 07-05-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:11

Haha, zie ik jullie morgen allemaal starten !!!! Ik zit 's-morgens bij de eerste hindernis..... Heel veel succes allemaal !!!