[SGW] Toezicht & aansprakelijkheid cross in openbaar gebied

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adrija

Toezicht & aansprakelijkheid cross in openbaar gebied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:00

Wij willen graag onderzoeken of we in de staatsbossen een crossroute met een aantal lage natuurlijke hindernissen kunnen realiseren :)) (geen officiele eventingbaan: een soort light variant).

Voordat we (verder) in gesprek gaan met de desbetrefffende terreinbeheerder, willen we eerst meer duidelijkheid hebben over toezicht en aansprakelijkheid van zo'n baan in de openbare bossen. Nu weet ik dat elders ook van zulke banen zijn (ben zelf een x in Ysselsteyn geweest).

Weet iemand welke wettelijke verplichtingen er zijn rondom toezicht en aansprakelijkheid voorz zulke cross routes die openbaar toegankelijk zijn? Bij wie ligt de verantwoording en wat hebben jullie daarvoor geregeld?

Ik hoor graag jullie reacties

(Als we verder gaan, zullen we ons zéker juridisch laten adviseren :)* , maar ik wil dit eerst graag polsen via Bokt voor een kleine haalbaarheidsstudie).

Bedankt voor het meedenken!

Ik hoop dat dit hier goed staat....

Lielle

Re: Toezicht & aansprakelijkheid cross in openbaar gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:56

ik heb geen ervaring hiermee, maar wellicht kun je ook eens informatie inwinnen bij beheerders van trimbanen en MTB-routes?

Apple

Re: Toezicht & aansprakelijkheid cross in openbaar gebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:58

In het Dijkgatsbos staan ook enkele permanente hindernissen, ik weet niet hoe het daar geregeld is?

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 14:51

Oke bedankt, ik heb de SGW vereniging Dijkgatbos inmiddels gemaild.Net als de vereniging in Ysselsteyn

HendrikusM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:40

Bussloo ligt ook een vrij toegangelijk terrein waar geen toezicht is met hindernissen voor meerdere niveau,s wordt geloof ik onderhouden door een vereniging (staat op de lijst met terreinen) misschien kan je daar ook even horen. Volgens mij eigen verantwoordelijkheid van de ruiters.