[SGW] Trippalon leusden 22mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loyce_

Trippalon leusden 22mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 10:34

Wie gaan daar nog meer heen?
En wie maken daar eventueel foto's?

MelanieB

Re: Trippalon leusden 22mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:00

Ik, met paard in de 2e klasse. De 3e vind ik 2 toch te pittige hindernissen inzitten vorig jaar voor mn nog niet geheel ervaren paard :) dus lekker rustig aan doen :j
Bovendien is 90 springen in die kleine bak daar bijna onmogelijk als je grote paard niet goed snel kan sturen of het parcour moeilijk lijntje heeft :)) met pony lukte dat nog wel maar met paardlief ga ik dat niet uitproberen :Y)
Pony kan helaas niet meedoen want die is kreupel wel jammer :(:)

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:00

Ik ga ook mee doen met mijn paard in de klasse C. Ik heb nog nooit mee gedaan aan een tripalon dus hoop dat het leuk is:)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:14

Ik wou eerst ook C doen (Twijfel nog steeds :)) ) maar in de 90 cross zitten dan 2 hindernissen waarvan 1 niet fair is en de ander nog iets teveel is voor mn paard (trakehner, niet echt moeilijk maar mn paard is nog niet echt ervaren ermee) en een soort malle jan hindernis, maar vind niet echt fair en om nou 2 hindernissen te gaan overslaan :Y)
Oja, en vorig jaar zat er ook een flinke picknicktafel in :))

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 09:48

Twee meiden bij ons op stal doen ook mee, allebei A. Doen mee voor de eerste keer dus spannend! Naast wat cross-ervaring op de bixie-dag, zijn we wat dat betreft nog leken! Kan iemand vertellen hoe het precies in elkaar steekt? Of nog goede tips en tricks???

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 10:54

Ik ga de B klasse proberen. Vorig jaar was het nog wat opstuimig, dus hopen dat ik haar nu wat meer onder controle heb :))
@Pitt25 heb je een pb gestuurd
@melanie Zit in de 70cm ook de trackener? Want die vind ik eigenlijk nog best wel eng :o
Moet je met je spring zadel dresuren? Of gewoon met je dressuur zadel en dat je daarna om kan wisselen ?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:42

Loyce, nee die zit niet in de 70cm :)

En nee je kunt gewoon met dressuur zadel dressuuren, er zit genoeg tijd tussen om om te wisselen.

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:12

Loyce bedankt! Wat voor hindernissen kun je in de cross verwachten bij A?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:15

Bij de A, ik gok gewoon simpele boompjes die er staan, picknickbankje die ook wel (is laag), kleine waterbak in of uit, bergje op en af, misschien de tonnen ook wel?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:16

Hoe laat moeten jullie cross rijden?
Als ik het zou redden dan wil ik komen kijken, maar moet ook gaan auto proefrijden morgen,
Maar als ik het red kan ik foto's komen maken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 14:44

Ik moet om 13.44 de cross doen :)

Ben te herkennen aan een grote schimmel, witte manen en staart, met dressuur grijs dekje en grijs jasje. Met springen en cross bruin tuig, bruine bp/laarzen/cap/zweep, en paarse pad met SGWay of life logo erop.

Afbeelding
Afbeelding
Maar dan dus met paarse outfit :))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 15:07

Ik had je wel herkend, van the famous bonny.
Maar dan ga ik het niet redden, ik ben om 14u nog net in rotterdam, als de cross later was had ik het misschien gered. wel jammer!

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:19

De meiden die ik meeneem, starten om 14.22 en 14.25. Weet niet of je dat redt? Ze staan allebei in mijn profiel. Ze zijn allebei in het blauw.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 20:30

Moet je eigenlijk wesdtrijd kleding aan? en wit dekje met enzo met dressuur ?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:33

Waar wordt t in Leusden eigenlijk gehouden?

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:40

@Loyce: in de A hoef je geen wedstrijdtenue aan, ook niet met dressuur. Met B & C moet je in dressuur met wedstrijdtenue en met cross crosstenue.
@PayBas: het wordt gehouden op de Treekhoeve

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 20:43

Pitt25 schreef:
@Loyce: in de A hoef je geen wedstrijdtenue aan, ook niet met dressuur. Met B & C moet je in dressuur met wedstrijdtenue en met cross crosstenue.
@PayBas: het wordt gehouden op de Treekhoeve

Ow okee dan bedankt.
Ik heb alleen geen crosstenue, is dit erg?

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 20:45

Nee, je kunt zelf een crosstenue 'maken'. Gewoon bijvoorbeeld je favoriete blauwe rijbroek en je mooiste rode shirt met lange mouwen. En uiteraard cap en bodyprotector, laarzen of chaps

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:05

Crosstenue is niks anders dan gewoon je kleren. Alleen houden we ervan om een kleur aan te doen, setje eigs. De een is rood wit blauw, de ander geel zwart, de ander blauw etc. Dus gewoon dekje, leuk bijpassend tshirt en eventueel caphoes. Maar dat is niet verplicht hoor :) je kunt ook een willekeurig kleur dekje enzo opdoen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:33

En hoe is het met de bokkers verlopen?

Dressuur ging bij mij redelijk en met 188 punten stond ik voorlopig 5e.
Toen cross lopen, toch wel even balen dat ik de 90 niet heb gedaan want die 3 extra hindernissen had mn paard wel aangekunt.
Toen opgezadelt voor springen, foutloos rond, had niet verwacht want mn paard is liever lui dan moe op lage hindernissen :o Na het springen stonden we 3e
Cross ging ook super, hij had flink haast in't bos dus het kostte even wat moeite om 'm in draf en uiteindelijk stuk stappen te krijgen :))
Wel helemaal foutloos uitgereden, hij sprong alles heel braaf. :j Kon dus niet blijer zijn met 'm :)
Uiteindelijk had ik 9,5 plaatsingspunt dus was 1e :)

Heb geen bokkers herkent eigs.. -O-

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 14:04

Het was voor ons de eerste keer dat we een cross/tripalon deden. Uitrijden was het doel en dat is gelukt! Ik ben met de twee meiden uit mijn profiel gegaan; zij staan bij mij op stal en reden allebei A. Britt had 197 in de dressuur en stond 1e en Rosa had 183 en stond 4e. Het springen waren ze allebei foutloos en de punten zijn blijven liggen in de cross. Rosa (met het schimmeltje) kwam bij de start moeilijk weg omdat onze andere pony niet mee ging. Dus twee weigeringen op de eerste sprong. Verder had zij in het bos nog een balk en kostte het drie pogingen om door de waterbak te komen maar is uiteindelijk wel gelukt. Britt (met de vos) had een weigering op hindernis 1, in het bos foutloos maar de waterbak niet in te krijgen... Uiteindelijk was Britt 4e en Rosa 6e. Allebei supertrots dat ze het overleeft hebben. Ik heb ook geen bokkers gezien maar ken er ook eigenlijk geen...

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:09

Mooi dat het bij jullie zo goed ging!
Bij mij ging het ook echt super goed! niet in de prijzen gevallen maar het ging wel super! Dressuur ging voor mij helemaal perfect met 172punten. Het springen.. njah laten we het daar niet over hebben,, maar we hebben wel rond gereden :=
Crossen ging helemaal super, op het begin wat weigeringen maar daarna alles helemaal perfest, Ik dacht een paar moeilijke hindernissen niet te springen, maar het ging helemaal super! Alleen de laatste, 21 had ik iets verkeerd gestuurd dus ging een beetje klakkeloos maar we hebben het gered!

MelanieB: Jaah het was bijna hetzelfde als de 90. Maar die laatste zagen er wel moeilijk uit!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:34

Loyce, ik heb zelfs nog even je aangemoedigd bij het springen :))
Was beetje jammer dat je snel opgaf qua sprong, want je pony zat gewoon uit te proberen, gewoon doorduwen, hij kon er nog in stap overheen, en als ie dan eenmaal gaat dan gaat ie wel.
Dus tipje voor de volgende keer, laat je zenuwen je niet opjagen, maar neem je tijd :) het is om te oefenen.
Wel een leuk beestje vond ik :j

Nou die laatste sprongen vond ik dus wel meevallen, de haag schuiven ze toch doorheen, die hooibalen is eigs een kleine triple, is fijn te springen, en die picknickbank kag ook een plaat op waardoor ie goed te rijden was.

Volgend jaar dus 90 met mn tinker en als mn paard het goed doet ook 90 :) helaas liep mn tink nu kreupel dus kon niet meedoen met haar.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:04

Haha jaa ik hoorde het,
Ja ik ben zo ongeveer 3jaar bezig met de pony rustig krijgen en alles, normaal springt ze uit zichzelf wel maar ze had niet heel erg zin geloof ik haha. Heb ook nog nooit met zweep of spoor gereden maar nu toch maar een zweepje geleend van iemand,,
Bedankt voor de tip! :)

Hmm jaah die hooibalen was toch wel breed enzo.. Ja de vorige keer was je op je tinker toch?
Gaat het nu al wat beter met hem ?