[SGW] Crossbeschermers voor groot paard met dunne benen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Crossbeschermers voor groot paard met dunne benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 19:51

Tsja.. dat dilemma heb ik :+
Heb een setje dalmar (maat L), voor mn paard van zo'n 1.72.
Alleen zojuist bij crossles zakte dus voor beschermer naar beneden, niet zo'n succes dus.
Even van een bokker (danku) een CC boot gepast (maat L) maar die was dan wel wat groot dus dan zou ik een M moeten voor de voorbenen.
Maar nu het iets.. ik kan ze dus nergens online vinden oid.. :+
Dus nu aan het kijken voor News, maar weet ook niet of die qua maten hetzelfde zijn als de CC boots.
Ik wil wel graag de styles.. maarja, mn portomonnee zegt helaas iets anders, vandaar de mn oog op de NEW's laten vallen. :j
Over de WW kan ik eigs weinig vinden (wel de B/L Brushing boots, maar niet die ultra's die wat duurder zijn).

Dus, hopelijk kunnen de SGWers me er wat uit helpen :+
Mocht iemand hét topic vinden waar ik mn precieze antwoord in vind, mag deze op slot.
Maar vind vooral discussies tussen news en styles ed. Zag wel dat CC vaak draait bij veel... daar twijfel ik ook door. :j

Sim

Re: Crossbeschermers voor groot paard met dunne benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:23

Mel, Heja in Garderen verkoopt iig de CC's.
Heb je wel eens aan Woofwear gedacht? Zelf geen ervaring mee, maar iemand die ik ken gebruikte ze en was er wel tevreden over.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 22:24

Ja? Ik dacht het ook maar wist het niet zeker, misschien daar dan maar even kijken.
Ja zat wel te kijken naar Woofwear idd, maar kan er weinig ervaringen over vinden vandaar dat ik toch eerder kijk naar de New of CC, maar wellicht is dat ook wel iets voor paard. :j
Hij heeft nogal dunne benen.. dus best lastig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:28

Volgens mij gebruikt bvw en ik dacht mistid ook, woofwear en zijn er tevreden over zeiden ze laatst hier ergens in een topic. Moet je anders maar even terugzoeken hun berichten.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 07:29

Ik heb een paar cc beschermers laatst tweedehands overgenomen in maat M.
Ik las inderdaad ook dat ze konden draaien, maar als je ze goed vast deed dan gebeurde dat niet ;)
Heb ze laatst omgehad en ze bleven perfect zitten! :)
Ze kunnen idd mooi smal! De vrouw waar ik de beschermers van heb overgenomen heeft mij de lengte en breedte maten gestuurd, dus als je die wil hebben dan kan ik die zo even doorsturen :)

Succes met je keuze!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 07:43

En hoegroot is jouw paard Valyra?
Hmm denk dat ik binnenkort maar even naar heja rijd ofzo :j

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 09:16

Sim ik gebruik dalmars ;)
Heb ook maat L en gebruik ze bij Frits (1.64 dunne benen) en bij Wiso (1.78 olifanten benen) en heb nergens problemen mee. Vraag me dus af of je zeker weet dat je ze goed hebt vastgemaakt...
Of is dit het nieuwere model? Geloof namelijk dat er tegenwoordig andere voorbeschermers zijn

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 10:25

Bvw, ik heb ze echt goed vastgedaan, voor kreeg niet strakker en achter schoven ze.. Heb wel oud model (heb ze 2ehands gekocht).
Misschien dat ik M kan proberen voor voorbenen maar voor achterbenen los ik het daarmee niet op..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 11:07

bvw schreef:
Sim ik gebruik dalmars ;)

:+ ik was er rotsvast van overtuigd dat jij de Woofwear had.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 11:46

Nou kan de voorbeschermers van een cross bokker overnemen, NEW's maat M. hopen maar dat ze passen.
Nou beetje dilemma met de achterbeenbeschermers van NEW, hoe vallen die? En blijven ze goed zitten?

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:03

De dalmars zijn juist voor de smallere benen. En staan er toch wel om bekend goed te blijven zitten. Ik heb momenteel de eskadron cross country omdat ik buiten de styles geen goed passende beschermers kon vinden. En de kwaliteit van de nieuwste styles scheen niet zo heel goed te zijn en ben nu heel blij met mijn eskadrons. Misschien even een mailtje sturen met je probleem naar canter equipment, zij kunnen je vast goed helpen, hebben iets meer inzicht in alle maten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 12:06

Ik wil de cross country's niet vanwege dat er geen carbon plaat in zit. ;)
Als de dalmars juist voor smallere benen zijn, passen ze helaas niet om die van mijn paard.. -O-

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:49

Mijn paard is denk ik rond de 1.59 ongeveer ;)
Maar ik zie dat je al new's hebt gekocht voor de voorbenen.
Hopelijk passen deze goed :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:05

Dalmars zijn inderdaad voor de smallere benen.
CC's hebben wij gehad. Die bleven er heel goed uit zien maar gingen wel draaien. Dat komt omdat de plaat die erin zit niet goed naar het paardenbeen gevormd is. Wij hebben dit opgelost door de fohn er heet op te zetten. Daarna kon je de plaat iets meer buigen. Daarna bleven ze wel perfect zitten.

NEW is niet speciaal voor hele dunne benen. Ik denk dat die voor normaal tot dikkere benen zijn. Ik kreeg ze iig op geen van mijn paarden passend. Vaak is de pijp gewoon te lang. Maar dat is bij iedereen verschillend. Misschien voor jou wel perfect.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:08

Scum schreef:
Dalmars zijn inderdaad voor de smallere benen.
CC's hebben wij gehad. Die bleven er heel goed uit zien maar gingen wel draaien. Dat komt omdat de plaat die erin zit niet goed naar het paardenbeen gevormd is. Wij hebben dit opgelost door de fohn er heet op te zetten. Daarna kon je de plaat iets meer buigen. Daarna bleven ze wel perfect zitten.

NEW is niet speciaal voor hele dunne benen. Ik denk dat die voor normaal tot dikkere benen zijn. Ik kreeg ze iig op geen van mijn paarden passend. Vaak is de pijp gewoon te lang. Maar dat is bij iedereen verschillend. Misschien voor jou wel perfect.

Dat 1e had ik van jou idd in een topic gelezen, daarom mijn twijfel over de CC.. :j
Maar dat zou idd nog kunnen.
ach, ik ga nu de New's proberen, mocht dat niets zijn kan ik altijd nog de WW of CC 's halen. Moet maar gewoon uitproberen.. :j *vind mn portomonnee geen leuk geintje..* :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:10

Nee, het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze gaan draaien. Die dingen horen zo gemaakt te worden dat het niet gebeurt. Maar als je ze eenmaal hebt, en ze gaan daarna draaien is het wel fijn dat er een oplossing is :)

Styles zijn heel fijn (maar dat vindt jouw portemonnee natuurlijk niet :D) Die passen fijn op alle paarden.

Ik zal voor je duimen dat die NEWS het worden ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:12

Tsja, als er echt niks anders is dan moeten het maar styles worden haha, dan moet het maar. Vind wel belangrijk dat ie goede bescherming heeft. :j Maar als er eerst een iets goedkopere oplossing is is nooit weg :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:10

Ik heb ook CC boots voor mijn paard van 1.70m. Maat M. Ik heb ze toen bij de eventingshop gekocht. Ik heb ze sinds 2008 en ze zijn bij mijn paard nog nooit gedraaid. Ik gebruik ze voor elke SGW en SGW training.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:42

1x goede investering doen, netjes onderhouden, alleen voor het crosswerk (wedstrijd en training) gebruiken dan zijn de styles ook zeer zeker niet te duur..ik heb een volbloedslungel van ruim 1.75 met dunne benen, en ze zitten prima..