[SGW] Verslagen van Chaam 20/27 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Verslagen van Chaam 20/27 maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 10:20

Kom maar op met jullie verslagen.. :D Jullie hebben prachtig weer.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:19

pffff, kort maar krachtig: als groom heb ik een prachtige boswandeling gemaakt, en verder zijn we niet gekomen. "jongste" werd ziek en moest na de dressuur afhaken. |(

Een prachtige cross, zo mooi verzorgd, maar i.m.o. stond het wat dikker dan vorig jaar.
Wel Lautje gezien bij het inspringen, ook het "onverwachte momentje ;) " daar, en ik heb haar van start zien gaan over de eerste 4 hindernissen in de cross. Ook TeeGee bij het water gezien, maar hoe het verder allemaal met iedereen gegaan is, dat volgt hier vanzelf wel.
In het M waren heel veel uitvallers -O- , jammer hoor. Maar het stond ook pittig, zeker voor een 1e cross.

Het is jammer, veel voorbereidend werk gehad om weg te kunnen, vannacht kou geleden in een blokhut, de wekker vroeg, een dikke 500 km gereden, en dan blijft het bij een prachtige wandeling, en 1 dressuurproefje dat ook al niet lekker ging. Maar.... ieder nadeel hep zn voordeel: we waren nu weer mooi op tijd thuis :D

Nou ja, volgende keer (EL) maar weer beter. :D

Jetske

Re: Verslagen van Chaam 20/27 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:48

Jammer Texelse!

Ik ben net even wezen kijken. Ik vind er ook een pittige, maar erg mooi cross staan. Ik heb echt al heel veel zin in volgende week!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:14

De cross is echt prachtig! Alles ziet er tip top uit. Netjes afgewerkt, de bodems bij de hindernissen goed aangereden etc. Helemaal niets op aan te merken. Het was gewoon jammer. Geniet er van volgende week!
Alleen de dressuurbanen, die bodem was niet heel best. Na een paar deelnemers had ik al het idee dat het prettig zou zijn als er een roller over heen zou gaan, en toen moesten er nog een stuk of 15, dus degenen die een beetje achterin moesten starten, die troffen het niet denk ik.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:54

Wat jammer Texelse! Leuk dat je me op het water hebt gezien :D

Verslagje dan maar he :D

Vanochtend vroeg op stal, stapte uit de auto en hoorde hoefijzers. Liepen er 2 los, wat een bende hadden ze er van gemaakt! Dus die gevangen, stapt er 1 vol in een klein plasje, splash mn hele witte broek onder de modder!! :(
Gelukkig wonen we 3 min lopen van de manege, dus Rem aangekoppeld en ik naar huis gerend voor een schone broek. Volgende keer maar meenemen dus.

Eenmaal onderweg bleek de A27 afgesloten en moesten we helemaal om. Daardoor waren we volgens mn schema een half uur te laat op het terrein. Gelukkig had ik ruim gepland maar ideaal was het niet.

In 3 kwartier de M cross gelopen, vond het pittig genoeg met een paar mooie uitdagingen en een wat simpele sprongen.

Dressuur ging redelijk, T had een beetje moeite met de bodem in de ring. Toch 195 punten met mn trekgeit :D
Springen begon goed maar hij maakte een rare slinger boven hindernis 2 en nam een balk mee. Daarna nog 3 balken :( Nog nooit gehad dus erg jammer maar ik vond het geen slecht parcours, we hadden wel ritme en afstanden.

T bij de DA uberfit, hij kwam me gillende voorbij rennen tijdens het voordraven. Ook bij het losrijden was ie een beetje de weg kwijt en ik de controle. Heel rustig van start gegaan, 1 tot en met 5 gingen echt top! Ik dacht nou 6 doet ie vast ook zo!! Nou niet dus, hij schoot er zo langs!! Jammer!!

Verder echt heeeeeerrlijk gereden!! De kuil, het water (iets aanmoediging nodig op het vlot) de hagen, de coffin en de normandiebank. Wat een heerlijk paard!! :D :D

Commentaar van de omroeper bij de hagen: een fluitje van een cent voor Karen.....
*trots*

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:00

Het zag er op het water ook goed uit Karen. Idd, alleen het inspringen bij het water haperde T wat, maar daar hadden er meer wat aanmoediging nodig. En ik had het idee dat je tempo wat laag was, maar misschien was het tempo van degene die achter je zat wel erg hoog, want die kwam al vlot achter je aan. Maar je had dus ook al een langsloper gehad, en dat kost natuurlijk ook tijd.

Had je niet meegekregen dat de A27 afgesloten was? Dat stond op de site van de sgw Chaam ook al aangegeven. En wij kijken vooraf ook altijd even op www.vananaarbeter.nl . Daar staan alle wegwerkzaamheden en afsluitingen op. Wij hadden ook een waardeloze reis, want vanwege de afsluiting van de A27 wilden we via Den Bosch, maar tussen Breukelen en Utrecht hadden we 6 km stilstaand verkeer. Dus zijn we er bij Breukelen afgegaan, tot groot ongenoegen van onze tomtom, die ons maar om wilde laten keren, en zijn we binnendoor via Harmelen naar de Meern, en zo door naar Utrecht gereden. Het was een lange, lange reis. Gelukkig ging het terug zonder oponthoud.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:03

Ik had geen internet thuis en ik had vrijdag de routeplanner van de ANWB gedaan met wegwerkzaamheden en daar gaf ie geen melding.

T ging echt super het water in, beetje terug is niet erg maar hij houdt echt niet van natte voeten dus ik was echt super blij :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:04

Top dat je zo lekker gereden hebt TG! Die afsluiting van de weg was vervelend, was echt nog een eind om. Volgens mij zag ik jou toen je klaar was? Maar wist het niet zeker en mijn vader liep al door haha. Maar je was het wel volgens mij en je keek heel vrolijk dus ging er van uit dat je tevreden was. :)
Op naar Markelo (?) !

Heb ook nog poos bij het L paarden bij de surfplank gekeken, maar heb er geen weigering op gezien. Daarintegen hadden er veel meer moeite bij de coffin.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:05

TEXELSE @ lautje heeft toch geen pech gehad HE ..??? ze zou dit seizoen zonder pech gaan rijden zoals vallen van je paard etc... ;)

ben benieuwd naar alle anderen, maar wellicht zijn ze nu allemaal moe en voldaan om nog te reageren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:07

San, ja dat was ik :D Ja Markeloooo :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:09

Haha, dacht het al! Volgende keer weet ik het zeker en zal ik gelijk vragen hoe het ging. ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:11

Dressuur wat matig 181
Springen een balk meneer was lekker frips :=
Cross foutloos :D

IN het starthok gilde meneer omdat hij niet weg wilde, toen kwam ik er achter dat me airjacket niet vast zat :+
Heb ik maar tussen 7 en 8 even me airjacket vast gemaakt :o? :o
Surfplank was erg gaaf :D de hele cross was gaaf, jack pakte echt TOP aan :D lekkere knol!!!

Veel bokkers gesproken of gezien erg gaaf dames!!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:14

@Bianca: my lips are sealed :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:37

Corien & Karen: super gereden dus! :D
Oh jeeeh, geen ellende voor Lautje hoop ik?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:48

Ik zal jullie even geruststellen: Lau leeft nog en is niet gevallen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:50

Gelukkig maar! (Anders had texelse vast geen :D achter haar post gezet trouwens!)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:50

het was niet mijn bedoeling om "paniek te zaaien" hoor, maar ik wil ook niet het gras voor iemands voeten weg maaien, door hier al dingen te zeggen/vermelden, zonder dat die persoon zelf aan het woord geweest is. (en ik spreek heel voorzichting Sim en beetje tegen ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:54

Karen: top dus!
Corien: op naar EL. :)

Het was een erg mooie wedstrijd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:06

texelse schreef:
(en ik spreek heel voorzichting Sim en beetje tegen ;)

Oh? Dan ben ik verkeerd geinformeerd ben ik bang.

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:07

ik zal me ook maar eens melden,,

Dressuur ging wel fijn op zich, niet helemaal ontspannen, maar voor ons doen goed! Beetje hele lage punten 166! |( Beetje droevig verhaal dus haha!
Springen ging heel fijn, lekker foutloos! Dierenarts was ook goed, toen de cross, vond het heel dik staan, en was al best zenuwachtig, ( zaten vorig jaar erg in de stop ) Maar 1 tot 5 ging echt super! Echt uit het boekje zoals ik wilde..! En toen bij 6 de steeple ging al niet fijn er naartoe, dus een stop. Toen weer verder en ging het goed, toen de kuil in zonder problemen, maar te weinig eraan gereden, dus een weigering op B, weer naar boven gereden en gesprongen, en toen bij de vlot.. kreeg hem er dus niet overheen! Helaas! Maar toen maar lekker een galopttraining ervan gemaakt! :+
Eenmaal bij de trailer aangekomen, zwelt ineens zijn been op, en wordt kei warm en liep helemaal slepent! Dus dat was niet zo mooi!
Dus eigenlijk best logisch dat hij niet meer wilde! Maargoed in EL starten we lekker L hc, ff wat vertrouwen oppakken!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:08

inspringen telt toch ook mee?? :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:11

Die had ik niet meegekregen Texelse.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:17

Uthrik was wat uiig bij het (in)springen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:21

Ik ben er idd vanaf gegaan bij het inspringen :D Meneer was errug frips, heel erg frips. En na de sprong landen bokken en 180 graden omdraaien en daar lag ik!

Verder heb ik ook nog uitgetest hoe hoog het heksenoog was. Niet hoog genoeg dus :Y) Deed in ieder geval echt heel erg zeer en ging bij het afstappen bij de DA ook bijna van mijn stokje. Cross dus niet uitgereden.

Maat maakte alles weer goed <3 Wat een beest is dat toch. 203 punten in de dressuur en derde, foutloos gesprongen en foutloos gecrosst met tijdfouten. Maar wat liep die fijn :D

Karen: Jamer van je langsloper en balken.
Texelse: Dat is wel heel erg zuur zeg :(
Mark: Dat is wel echt klote dat het been zo dik is nu...

Verder was de cross echt prachtig. Vond hem mooi dik zonder dat het te was. En ook goed te doen. De lijnen liepen mooi, goed aan te rijden en enkele technische dingen erin.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:25

Oeh, balen van je ongelukje(s)!
Wel fijn dat Amati wel goed ging dan! :D

Reacties klinken allemaal positief!