[SGW] Goede cross beschermers voor fries

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karlijnxxx

Goede cross beschermers voor fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 13:51

Ik wil van de zomer een paar keer naar een oefencross terrein, maar ik wil de benen goed beschermen.
Nu kan hij niet alle soorten beschermers om omdat hij nogal .. 'grote poten' heeft :Y)
Wie weet welke beschermers ik wel bij hem kan proberen en welke waarschijnlijk meteen afvallen?

Alvast bedankt!

Scum

Re: Goede cross beschermers voor fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:07

Je kunt het beste een paar merken proberen en dan bekijken welke het beste zit. MIJn paard heeft omdat hij zo groot is ook een grotere maat nodig. IK heb de Styles voor hem.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:15

Er zijn inderdaad diverse merken crossbeschermers met allemaal hun eigen voordelen/pasvorm De Premier Equines zijn een leuk model om mee te beginnen, zijn niet duur, hebben een goede pasvorm en natuurlijk ook een extra plaat als bescherming. Kwaliteit kun je echter niet vergelijk met de Styles. Tussen deze twee zitten ook nog verschillende modellen in. Kijk maar eens op mijn site, staan alle merken op die er zo'n beetje zijn :j

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:48

Eventinggek schreef:
Er zijn inderdaad diverse merken crossbeschermers met allemaal hun eigen voordelen/pasvorm De Premier Equines zijn een leuk model om mee te beginnen, zijn niet duur, hebben een goede pasvorm en natuurlijk ook een extra plaat als bescherming. Kwaliteit kun je echter niet vergelijk met de Styles. Tussen deze twee zitten ook nog verschillende modellen in. Kijk maar eens op mijn site, staan alle merken op die er zo'n beetje zijn :j

Wat is het verschil tussen de Styles, model Cross en Carbon? Zijn beide goed te gebruiken voor SGW trainingen en wedstrijden?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 11:56

Het merk NEW heeft ook crossbeschermers voor paarden met wat meer bot. Het is de uitvoering met fleece aan de binnenkant.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:04

Ik heb v/d NEW met fleece idd de Medium-Wide voor m'n paard z'n achterbenen :)
De Styles maat L pasten hem qua breedte ook wel, maar daar kreeg hij wondjes van.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:05

Sjel schreef:
Wat is het verschil tussen de Styles, model Cross en Carbon? Zijn beide goed te gebruiken voor SGW trainingen en wedstrijden?

Jazeker, zijn allebei créme de la créme vd crossbeschermers :j Carbon uitvoering heeft verticale carbon stroken en de cross heeft een harde kunststoffen plaat. De carbon uitvoering sluit mooier en flexibeler om het been aan.