[SGW] Help! We gaan crossen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ponymeisje97

Help! We gaan crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:08

Hee allemaal! :D

Daarnet heb ik mij en mijn lieve D-pony opgegeven voor onze allereerste SGW wedstrijd. Superleuk natuurlijk, maar ook wel heel spannend! Mijn pony kan in het bos namelijk heel braaf zijn, maar soms kan ze ook een echte merrie zijn en ziet ze ineens een eng grassprietje en rent ze keihard weg!
Gelukkig gaan we wel een paar keer oefenen binnekort, maar hoe hebben jullie jezelf en je paard/pony voorbereid op jullie eerste cross? Waren jullie ook zo zenuwachtig?

Groetjes Ponymeisje97!! :*

Lielle

Re: Help! We gaan crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:10

de belangrijkste tip die ik je kan geven is 'ga trainen bij een goede sgw-instructeur'. Ik was zeker ook zenuwachtig, maar met zo'n voorbereiding weet je iig dat je er klaar voor bent.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:10

voor dat je je opgeeft voor een sgw is het misschien handig om eerst een aantal cross trainingen te doen,
Degene die je les geeft kan je zo vertellen of jullie er klaar voor zijn.

Ponymeisje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:13

Snackie schreef:
voor dat je je opgeeft voor een sgw is het misschien handig om eerst een aantal cross trainingen te doen,
Degene die je les geeft kan je zo vertellen of jullie er klaar voor zijn.

Ja, hier heb je wel gelijk in, maar ivm het beperkte aantal cross wedstrijden wilde papa me nu al opgeven. Ik neem wel lessen van een SGW instructrice;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:51

Ik neem aan dat je je winstpunt in het springen al hebt? Zonder die winstpunt mag je nl niet crossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:07

Idd eerst gaan lessen voor je je opgeeft. Mijn paard is in het bos ook heel braaf en springt iedere boomstam. Maar crossen is echt iets heel anders. Waar je naar mijn idee ook wel wat hindernis kennis(hoe je hem moet rijden en welke houding je moet zitten) voor nodig heb om de cross veilig rond te kunnen rijden.

Ponymeisje97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:26

_Sim_ schreef:
Ik neem aan dat je je winstpunt in het springen al hebt? Zonder die winstpunt mag je nl niet crossen.

'
heb ik.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:55

dat van crosstraining nemen is inderdaad een (noodzakelijke) aanrader.

maar je moet nou niet denken dat crossen iets onwijs engs en moeilijks is.
in principe is een B cross voor iedereen (die een parcours kan springen en een meewerkende pony heeft) te doen.
EN het is vooral heel erg leuk :D !

goede beenbeschermers is een aanrader
bodyprotector is verplicht
en een goed liggend zadel waar je de beugels redelijk kort bij kan maken is ook erg prettig voor zowel je pony als jezelf.

maar goed al dat soort dingen zal je bij een crosstraining waarschijnlijk ook horen, helemaal als je erbij vertelt dat je voor het eerst gaat crossen.

Veel Plezier! en oohja, welke cross wordt je debuut?