[SGW] SGW Vasse - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Vasse - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 09:11

Beetje vroeg om een topic te openen, wedstrijd is nog maar net begonnen, maar dan is tie er maar vast. :D

Hebben jullie een leuke dag gehad?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 13:31

Ik ben ook heel benieuwd hoe het iedereen is vergaan :D
Ik heb zelf helaas af moeten melden ;(

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 14:54

Wat balen Anthea, hoe dat zo?

Ik ben ontzettend tevreden over Ul zijn crossdebuut, ondanks dat we uitgesloten zijn.
Had met de dressuur 182, maar hij liep niet zo best en was niet zo fijn in de aanleuning, dus dat geeft wel wat extra motivatie, weet ik ook dat ik niet voor niets aan het trainen ben want het is dus kennelijk wel een stuk verbeterd. Springen deed hij heel simpel foutloos, werd alleen wat sterk op 3, kwam te dicht onder de dubbel bij 7 (vond die afstand best raar, heel veel paarden liepen de lijn 6-7 niet mooi) en hij werd wat vlak op 8.
Cross begon hij super over 1, 2 en 3, maar bij 4 ging hij er vandoor omdat hij het even niet snapte. Toen sprong hij over het breedste deel van het puntje, ik had hem expres iets links aangereden zodat hij niet te breed hoefde te springen de eerste keer, maar de tweede keer liep hij zelf naar rechts en sprong hem braaf. Toen had ik op 9 nog 2 stops (ook een smalletje, volgens mij dacht ie dat hij daar te dik voor is ofzo, haha) en op 12 C 3 stops, wederom een smalletje. Maar we hebben de greppel in de coffin wel zonder problemen gedaan (lag in Lelystad nog middenin de greppel), beetje zonde alleen dat dat 12B was en we er daarna dus uit lagen... Desondanks zeer tevreden, dit was toch zijn eerste keer op concours crossen en op de smalletjes na (de punt was gewoon mijn eigen schuld) deed hij het super :D .

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:10

Bij mij ging het heel goed, Met dressuur liep die wel fijn alleen vond ik het zelf een beetje gespannen. en sommige dingen konden ook echt beter, maar ik had wel 197 punten.
Met springen was ik foutloos en met de cross was ik ook foutloos en binnen de tijd.
En toen waren we 1e! :D

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:15

@mistrid Jammer dat hij die smalletjes moeilijk vind. Heeft die van mij ook een tijdje gehad. Wel fijn dat hij je een fijn gevoel gaf :D
@anthea. Balen jo.
@fellow. gefeliciteerd :D

Mijn dag begon minder. Kwam aan bleek ik me body protector te zijn vergeten :o . Dus ja kijken dat ik wat kon regelen. Dus zonder het door te hebben een bokker gevraagt namelijk bvw of ik misschien haar body mocht lenen. Dat mocht!!!! Nog een keer heel erg bedankt *\o/*.

Dressuur begon eigenlijk totaal niet verkeerd. Hij liep goed tot hij van iets schrok bij de cross indernis 4 en 5. Zo de ring uit gevolgen ;( . Dus ik naar de jury toe van mag ik door. Ja dat mocht dus veder gereden. Later me punten voor het wijken wat dus niet goed ging een 2 met daar op nog -2. Dus gewoon een 0 voor een onderdeel. Toch nog 183 :z .

Springen was hij weer veel te on oplettend. Dus 3 balken jammer want hij kan echt voorzichtig zijn. Dat heb ik wel in Gorssel gemerkt.

Cross ging super. Heb gereden als of het een oefen rondje was omdat de bodem op sommige punten niet mooi was. (Ben een keer samen met hem onderuit gegaan omdat de bodem te glad was.)
Hij liep super heel makkelijk eigenlijk op alle sprongen. We hadden alleen een langsloper op hindernis 5. Gewoon omdat hij niet helemaal snapte wat de bedoeling was. daarna kort gedraaid en toen met een beetje overtuiging toch mooi door/overheen ;) .

Ben heel tevreden over de cross over het springen baal ik een beetje. Maar ach het springen word al zo veel beter dan dat het was.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:19

@ fellow2004 en jij heb de hele dag naast mij gestaan :D Wederom gefeliciteerd!

Ik ben ook weer terug. Dressuur 189 en springen foutloos. Heerlijk gecrosst alleen was ik afwachtend op de greppel en dus was het logisch dat mevrouw deze eerst ging bekijken. Helaas een stop. Water ging super. Voor het eerst zonder terugnemen er zo ingesprongen helemaal blij :D .
Stond 4e na de dressuur en had uiteindelijk de 4e prijs en een winstpunt *\o/* .

Terechte beslissing dat 7a/b alleen 7 werd :D Parkeren bij het springen/dressuur was ook top!
Veel mensen die werden uitgesloten. H4 en 5, 9,12 en 17 waren volgens mij de probleemgevallen bij een aantal mensen.

zikina

Re: SGW Vasse - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:36

dag dames

zo dus jullie hebben eigenlijk allemaal wel lekker gereden mooi!!
het was ook heerlijk weer, heb nog wel een rondje gelopen met mijn zoon om de nek pff was kapot toen ik terug was. dus allemaal op naar volgend jaar?!! dan wordt het nog mooier want dan is het spring terrein en dressuur terein en parkeren allemaal op 1 grote plek!! ideaal dus niks meer ver lopen dicht bij de start. verder weet ik nog niet hoe het eruit gaat zien.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:39

@ zikina maak ons maar lekker nieuwsgierig..

ik heb iig heerlijk gereden. Lekker weertje erbij. Bodem was verder goed te doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 16:42

Gefeliciteerd Fellow en Caro!

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:59

caro; ja sorry maar mijn man gaat meestal pas begin augustus met de cross bezig voor vasse en dan gaat hij een rondje lopen om tekijken wat hij anders wil. maar de nieuwe hindernissen waren volgens mij wel een suc6 dit jaar.

( zelf ik ben nog onderuit gegaan met mijn zoon :+ kon me nog net opvangen anders had ik boven op hem gelegen := gleed weg bij het oversteken van het beekje _O-)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:14

Chartje graag gedaan ;)

Wiso deed de dressuur wel goed, wel een beetje afgeleid door de cross en ik zelf eerlijk gezegt ook... 190 punten. Springen heel simpel, foutloos. DA was gelukkig nu wel direct goed. Inspringen weer erg heet dus maar niet te veel gedaan. De start deed ze prima en t/m h4 ging ze als een speer! Daarna als een speer verder, alleen was dat inksomkeert het parkeerterrein op... Ze vertikte het eerst om verder te gaan maar uiteindelijk ging ze weer super verder. Tot hindernis 9a, de greppel voor de opsprong was niet voor haar weggelegt en ze vertikte het om hem te springen. Helaas einde cross.
Frits had een fan, de dressuurjury! We hadden 209 met de dressuur! Springen ook simpel foutloos, bij de da was zijn hartslag alleen weer te hoog. Vervolgens even "weggezet" met mijn vriend en toen werd hij rustig en was zijn hartslag 44! Cross deed hij ook super, ging prima weg en had voor zijn doen een lekker tempo. In de landing van de skyjump ging hij alleen zowat onderuit maar gelukkig vond hij zijn evenwicht weer! Frits had twee weigeringen op de opsprong met greppel. Maar was meer omdat ik denk ik te lauw reed. Verder nog een weigering op de boom voor de greppel, zelfde verhaal ik reed te lauw. Verder was Frits foutloos dus best nog trots op hem! We hebben zelfs het hindernisje in het water gesprongen, nou ja hij stapte er heel braaf over heen... :D

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:30

Mirthe; Jammer dat je was uitgesloten, maar mooi dat je zelf tevreden was!
Fellow2004; Gefeliciteerd! :D
Chartje; Jammer van 't springen!
Caro29; Ook gefeliciteerd!
bvw; Jammer van Wiso, reed jij in het oranje? ik zag namelijk nog wel een paard die het parkeerterrein op ging!

Dressuur ging bij mij wel fijn, ik had 200 punten :)
Met springen wou die eerst de ring niet in, maar toen we er helemaal in waren, sprong die netjes foutloos rond! Toen cross, we hadden even wat opstart problemen.. zeg maar ik reed 10 meter weg en toen wou die niet meer, stilstaan en niet meer vooruit willen, uiteindelijk toch vooruit gekregen en toen sprong die helemaal foutloos rond! :D ik ben dr echt superblij mee, voor 't eerst helemaal rond :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:33

Gefeliciteerd! En de volgende keer dan zonder opstart problemen!
wiso en ik reden idd in het oranje ;)

Nieeenkeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:35

iedereen gefelictieerd! :D
Bij mij begon het ook super!
dressuur, was ze erg druk maar toch wel lekker gereden en had 183.
springen foutloos en binnen de tijd.
en toen de cross :D
begon super, tot hindernis 11, eerst een boomstam met daarna de coffin. ze vond het dood eng, dus ze sprong het gewoon niet.
was wel jammer maar ze had goed haar best gedaan.
voor tweede keer L.
moest ook met de D en E pony's dus alles stond nog hoger dan normaal, en alle hoge hindernissen sprong ze zonder twijfel dus ik was super trots! :D

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:43

@ Anthea: Aah jammer!
@ Mistid: Mooizo dat je tevreden bent! :)
Vind het knap dat jullie over de coffing & greppel zijn gekomen, waren toch echt wel spannende hindernissen!
En die smalletjes komen vanzelf wel denk ik zo.
@ Fellow2004: Super zeg! Gefeliciteerd! :j
@ Chartje: Nou, goed toch dat het steeds beter gaat! En heel netjes hoor, de cross! :)
@ Caro29: Aah gefeliciteerd zeg! Echt super gedaan!
Ik vond het inderdaad ook top, zo op het terrein parkeren. Kon je gewoon zien hoeveel er nog voor je moesten terwijl je aan het opzadelen was. :)
@ Zikinia: Ja, als ik mijn ouders weer zo ver krijg om het hele eind te rijden, wil ik het zeker weer proberen! Vond het echt een fijne wedstrijd: gezellig en goed georganiseerd! En qua hoogte was het voor de B-pony's ook super te doen. :)
@ Bvw: Jammer, van Wiso in de cross. Greppels blijven spannend.
Ik ben trouwens ook fan van Frits, vind hem echt stoer. 8-)
@ Daphne: Wauw, echt super! Had je ook nog prijs of weet je niet? :)

Nou, nu even ons verslag:
Waren mooi op tijd op het terein, moesten eerst voor bij de weg parkeren omdat er geen plaats meer was, maar nadat ik had betaald, had mijn vader al een plekje op het terein weten te bemachtigen. Onder het opzadelen even mijn zusje voorgelezen, daarna rustig naar de inrijbaan gegaan en losgereden. Eindelijk zat ik er een keer precies op tijd op, heb meestal te kort om in te rijden en anders juist weer te lang, maar nu was het precies goed. Proef ging best wel fijn, wel wat sloompjes maar niet extreem en gewoon alles braaf, geen foutjes. Ook mijn proef niet vergeten -deed hem uit mijn hoofd-, dus ik was wel tevreden.
Eindelijk was de jury het ook eens met me eens, hoogste dressuurpunten tot nu toe gereden, 193 punten (haha, ja ons 'record' was 192 :+ ), dus daar was ik toch wel heel blij mee.
Daarna de cross gaan lopen, mijn zusje zien starten in de cross en vervolgens weer gaan opzadelen. Voorwaarts was ze niet, maar het voelde al wat beter aan dan in Heino. Even kort ingesprongen en daarna gewoon het parcours in gegaan. Kwamen we niet rond, jammer dan. Kwamen we rond, dan zou ik natuurlijk heel blij zijn. :P Hindernis 1, 2 en 3 gingen wel fijn, hindernis 4 ging moeizaam, ze stond half stil en nam een noodsprongtje, waardoor we richting 5 het tempo helemaal kwijt waren. 5 kwamen we nog overheen maar bij 6 stonden we 3x stil. Helaas dus, weer geen crossen, maar toch was ik wel tevreden. We zijn in ieder geval verder gekomen dan de vorige crossen en nou gaan we gewoon hard trainen en het volgend jaar opnieuw proberen. Ik ben er van overtuigd dat het ons ooit nog eens gaat lukken. :+
Ik had dit keer helemaal niet dat ik echt teleurgesteld was, natuurlijk was het wel balen, aangezien we op de helft waren en de cross er echt mooi uitzag qua hoogte voor ons. Vorige keer in Heino was ik er zeker van dat als we wel rond waren gekomen met springen we in de cross waren blijven steken, maar dit keer had het gekund, dusja denk dat ik Vasse toch wel in mijn hoofd hou voor volgend jaar. :)

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:50

Nienke; jammer van de coffin!
Nette; jammer van 't springen! ik zag je nog trouwens! maar ik moest toen net springen dus had geen tijd om te praten haha :P
ik had helaas geen prijs, want door die opstartproblemen verloren we al heel wat tijd en hij was vandaag in de cross sowieso niet al te fijn voor mn been, dus helaas heel erg veel over de tijd :P maar ik was sowieso al super tevreden!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 17:59

@ zikina. Dat was idd een linke oversteek. Dat merkte ik met crosslopen. Had natte sokken haha. Hindernissen waren erg leuk en ik vond het een hele goede beslissing dat er bij 7 een oxer is weggehaald bij de L. Die had een wat aparte afstand..
@ nienke jammer vd coffin
@ nette jammer vh springen

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:04

Ik ben ook weer veilig en heelhuids thuis :P
Dressuur viel mij wat tegen, bij het inrijden liep hij super maar in de proef kakte hij helemaal in en wilde niet lekker meer voorwaarts. Ondanks mijn gevoel toch nog 195 punten.
Springen en crossen foutloos, wel wat te langzaam in de cross maar nog wel een 7e prijs (die Corien/Kylyco voor mij mee wilde nemen :) , konden wij mooi op tijd naar huis).
Leuke wedstrijd, mooi weer erbij, heb een topdag gehad! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:10

Hee super Kel! Gefeliciteerd :D
Caroline, ook super! Jammer van je stop, wel gefeliciteerd!
Jammer van het springen Chartje!
Jammer van Wiso, mooi dat Frits goed ging Bianca!
Super Daphne! Ik heb je helemaal niet gezien :oo
Jammer Nienke&Nette!
Super Rosalie! Gefeliciteerd!

Zikina, dat stuk waar je bijna viel was idd een best vervelend stukje :+ vooral met de fiets. Mijn paard durfde er btw ook niet 'door', ik zat dus 'vast' in de cross. Moest ik weer helemaal terug, en toen ging hij nog een beetje op de loop (gelukkig op een vrij open stuk, daar bij die teerputten (zover was ik alweer terug) kwam er een paard aan en toen schrok hij zich dood, verder heeft hij zich vandaag super gedragen met alle andere paarden erbij). Heb toen maar bij de hindernisjury van hindernis 11 gevraagd of hij het lint los wilde doen en daarna bij de hindernisjury van de enelaatste hindernis nog een keer.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:26

Iedereen gefeliciteerd met de goeie resultaten!

Ik was vandaag met een vriendin mee, die haar crossdebuut maakte.

Ging erg goed, dressuur 212 punten, springen foutloos en in de cross een langsloper op 5, maar daarna zo weer opgepakt en de rest van de cross foutloos gebleven, ze was zelfs nog ruim binnen de tijd en het resultaat was een 6e plek!! :D

BVW; ik heb nog een paar fotos van je in de waterbak haha! je paardje stapte er in alle rust overheen, ik zou ze je straks pben.(zijn niet heel bijzonder hoor)

_Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 18:34

Ben ook al weer even terug.

haha , moesten we door Duitsland rijden, ( dat is nogal iets met mijn moeder) dachten we ineens dat we op een 1 richtingsverkeer weg zaten , wat een schrik :=

Maar was zeer tevreden over de dressuur , had 197 punten :D
Springen foutloos, maar wel moeizaam, daarna de cross in en toen 3x een weigering op hindernis 8A mocht wel verder rijden
en toen weer 3x een weigering op 10 daarna moest ik er van de hindernisjury uit, maar er zat totaal geen pit in mijn pony dat heeft ze normaal nooit tijdens een cross.
Dus morgen de dierenarts maar weer bellen :\

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:05

Haha, Sim, jij was nieuwsgierig!

Mistid kwam ik al in Vasse tegen!
Toch fijn dat je gevoel goed was, dat paard dat ze onderweg tegen kwam was die van mij ;)
Gefeliciteerd Fellow2004!
Jammer van je dressuur Chartje, maar een goed gevoel over je cross lijkt me toch ook belangrijk!
Mooizo Caro!
Wat een super dressuurpunten Bvw!
Ik heb jullie langs zien komen, althans de oranje outfit :D
Zonde Nette! Volgend seizoen beter!
Gefeliciteerd Rosalie123!
Wat vreemd Babsiej, hopen dat het niets is.

Wij zijn ook weer heel terug gekomen, na een super goed voorbereiding (echt alles goed ingepakt en niets vergeten) wilde we aankoppelen en wegrijden om half 7. Accu leeg, godzijdank was mn staleigenaresse wakker en heeft mn auto weer tot leven gewekt en konden gaan!
Eerste wedstrijd van mn beest en dan direct L, dus best een beetje gezonde spanning.
Dressuur was ze super heet maar Sanne (haar ruiter met dit soort trucs :D ) kon dr netjes door de proef heen loodsen, 193 punten. Vervolgens met springen nog steeds heet en daarna net te lang gestapt dus te lauw in de ring. Echt vreemd maar ze liep 2 palen eraf. Vervolgens de cross in, en zonder problemen rond! Sanne was bang dat ze nog stukken kijkerig zou zijn en wat zou moeten aanduwen maar ze sprong alles zonder problemen met een kleine aarzeling op de waterbak maar gewoon foutloos :D
Uiteindelijk 5e, nog steeds ongelooflijk vind ik het!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 20:25

Gefeliciteerd Iris! Ook voor Sanne natuurlijk!
Goed gedaan!

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:26

Anthea V: We misten je al.
Mirthe: Jammer van de smalletjes maar gelukkig wel een fijn gevoel verder.
Fellow: Gefeliciteerd! Super resultaat!
Chartje: Wat fijn dat er behulpzame mensen zijn en je zo een bodyprotector kon lenen. Jammer van het springen en de langsloper.
Caro: En ik stond weer aan de andere kant van jou ;) . Nog gefeliciteerd!
Bianca: Mijn paard had dat inderdaad ook dat zo’n cross pas ernaast toch niet echt handig is voor de dressuur. Jammer dat Wiso de greppel vertikte. Gelukkig ging Frits wat fijner.
Daphne: Wat fijn dat de knop toch om ging en je goed rondgekomen bent.
Nienke: jammer dat er dan één hindernis is die ze niet willen.
Nette: Wat jammer. Maar je was er op ingesteld dat het wel eens lastig kon worden dus dat scheelde dan wel.
Babsiej: Wat vervelend dat de pony suf was. Misschien ook wat last van het warme weer ineens?

Het inrijden verliep wel fijn. Alleen toen ik moest dressuur rijden was er weer niemand naast mij in de ring en toen begon de cross net. Dus er kwam nogal wat spanning in. Ook de trekker in de hoek werd al enger en auto’s met trailers die langs kwamen. Uiteindelijk 198 dus wel tevreden. Springen was ze gelukkig weer wat rustiger dan de laatste keren, foutloos. In het starthok van de cross was ze enorm druk en vernielde voor de cross haar springschoen nog even. Ze wou graag achter Rosalie aan want die paarden kennen elkaar. Toen we éénmaal onderweg waren was ze wel braaf. Combinatie hindenrissen vind ze het nog wat moeilijk om overzicht te krijgen. Verder nam ze het water heel twijvelend al schuifelend naar voren. Uiteindelijk foutloos en 1e prijs! Dus super tevreden en een mooie jaar afsluiter :D .

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 20:33

Hier helaas een minder goed resultaat.

Dressuur wat spanning, door de drukte om de ring heen, maar wel tevreden. 183 punten.
Springen niet heel fijn, maar ook tevreden en een balk.
Cross zag ik al wel beetje tegen 4 en 5 op. Maar wilde wel rechtdoor rijden, aangezien via het alternatief je erg raar voor 5 kwam. Helaas snapte Jack erg weinig van 4AB. Weigeren is niets voor hem, maar kreeg hem er niet overheen. Hij vond de sprong doodeng. Helaas, maar dat was het einde van mijn cross. Erg jammer!