[SGW] Hoe losrijden voor een cross?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Hoe losrijden voor een cross?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-10 06:38

Hoi, Nou eigenlijk zegt de titel het al.. Hoe rijden jullie los voor de cross? Ik zat erover na te denken want ik heb zaterdag een oefencross en weet eigenlijk niet zo goed wat handig is.. Rij je toch wat dressuurmatiglos of alleen lang,laag en ontspanning? is 15/20 min genoeg omdat je alle energie al verbruikt wilt hebben of rij je echt 40 minuten los? Ik zou zeggen barst los :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 07:31

Normaal heb je je opwarmrondje met springen al gedaan. Dan stap je naar de DA voor de keuring en houd je na de keuring je paard (spieren) warm door wat drafwerk. Een paar combinaties voor je van start moet, neem je wat sprongetjes over de vaste hindernissen en trek je een keer een sprintje om de longen van je paard goed te activeren. Dan naar het starthok en van start.

Rijd je een oefencross waar geen springparcours aan vooraf gaat, dan rijd je gewoon los zoals je zou doen voor je gaat springen. Hoeveel tijd je daar voor nodig hebt weet je zelf het beste. Dus eerst even dressuurmatig. Buiging, paard gehoorzaam maken, dan inspringen, sprintje en van start.

Eigenlijk gewoon doen wat je zelf het prettigst vind. Zo heeft ieder nl zijn eigen methode/manier. Ligt ook aan het paard. Mijn vorige paard moest ik niet meer dan 1 of 2 sprongen nemen voor ik de cross in ging. Met mijn huidige paard doe ik er een paar meer.