Sgw Gorssel Verslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:58

Netjes gereden dus!! lageta!!!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 17:59

dan heb ik jou gezien, ik had nl nr 52 :D

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:01

Hoe ging het bij jou lielle?

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:02

Lielle schreef:
Doel bereikt, twee wp'en binnen. Proefje marginaal beter, een balk met springen en foutloos gecrosst, maar geen fijn gevoel. Ze voelde moe, en op de molenwiek was het ook geen schoonheidsprijs. Morgen nog een rondje B en L.



Lielle schreef:
weer thuis. Ojee ging super vandaag, redelijk proefje met 189 punten en 7e, een enorm pechbalkje met springen maar wel heel ruig, en foutloos in de cross. Superstrak over puntje, molenwiek en met het mes tussen mijn tanden op het water gereden en dat gaf resultaat. Ik had wel wat tijdfouten (bijna iedereen) en was uiteindelijk 6e met vier prijzen.
Ukkie heb ik niet gestart, het losrijden voor het springen en mn het pad er naartoe vond ik veel te hectisch voor haar met alle fietsen, paraplus e.d.

En ik ben nu helemaal af, het was wel een loodzwaar weekend.


;)

Orchidee21
Berichten: 2154
Geregistreerd: 27-09-07
Woonplaats: Westerhoeven

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:29

ik ben er ook weer en allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun zeer terechte kritiek dat ik wellicht niet de cross wilde verkennen. Nu ik het zelf heb mee gemaakt weet ik hoe belangrijk het is. DUS BEDANKT!

dressuur ging lekker, beetje relaxed maar wel goed.
had 188 punten.
Springen ging super, ze trok heerlijk aan op de hindernissen.
Voor de dubbel hield ik haar iets teveel tegen (had het idee dat we anders 3 galop-sprongen gingen maken ertussen) waardoor ze het balkje van de 1ste af tikte.
Maar daar bleef het verder bij.
Daarna meteen door na de cross waarbij ze ging als een raket.
Met verkennen goed gekeken waar ik goede lijnen kon rijden en deze uit het boekje gereden.
Op geen enkele hindernis problemen gehad alhoewel de voederplaats wel heel aantrekkelijk was om te stoppen met al die wortels. Op de oxer voor de molenwiek binnendoor gegaan zodat ze er recht voor kwam. Vond het nog een hele hindernis, helemaal als ik de route zou volgen die iedereen reed, want dan zou ik scheef aankomen. Nu net iets binnendoor (wat ik bij het verkennen zag van een pony-ruiter) waardoor ze perfect uitkwam voor de oxer. Molenwiek was een geweldige sprong omdat ze aardig ruim af ging. Zelfs in galop de waterbak in, waarvan ze zelf zo schrok dat ze in draf verder ging en de oxer daarna wat knullig uitkwam.
Ik zag later dat er veel mensen waren met hoge dressuur-scores en geen strafpunten bij het springen. En door de hevige regenval heb ik niet gewacht op de prijsuitreiking. Mijn meisje was ook moe en wilde, volgens mij, graag naar haar stalletje.

Maar voor een B-debuut was het helemaal top.

Iedereen bedankt voor de tips, vooral over het verkennen. Zal NOOIT geen cross rijden zonder deze te verkennen.

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:38

Fijn dat het goed gegaan is Susy-Q. Leuk!

Wij hebben ook weer een leuke dag gehad.
Dressuur ging netjes, 210 punten. Daarna foutloos springen en de cross ging ook goed, behalve helaas helaas een onverwachte en ook niet echt verklaarbare stop op de molenwiek. Ergens moet ze iets eng gevonden hebben (bij de hindernis of de omgeving), maar ze zag het even niet meer zitten.
Jammer, maar we zijn wel heel blij dat ze weer zo goed liep, na een jaar niet gecrosst te hebben vanwege niet fit zijn.

Uitgebreid verslag met foto's staat hier: [SGW-ITP] Giga eindelijk weer aan het crossen: Gorssel 120910

Wat jammer dat we vandaag zoveel regen hadden, vooral vanmiddag regende het echt pijpenstelen :(:) . Maar verder was het weer een erg leuke cross!!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:26

:wave:

ons verslag:

Ontzéttend slecht geslapen, zal zeker met de zenuwen voor mn L-debuut te maken hebben gehad.
05:00 eruit gegaan en gevlochten/klaargemaakt. echt naar dat het dan nog donker is :o

iets over zes vertrokken en rond half acht aanwezig. Direkt gezadeld en richting de ringen. tussendoor aangemeld en nummer opgehaald. losrijden ging verschrikkelijk, Nescio heeft zomerexceem en de mugjes waren ondanks de regen goed aanwezig. Toen hij de ring inging deed hij wel netjes zn best, lief dier. tijdens het halsstrekken schoot hij me weg omdat er een fietser met paraplu langs de ring kwam. echt geen stijl. Daarna gespannen.
Heb nog 182 punten gekregen waar ik erg blij mee was. :)

Springen was ik erg zenuwachtig voor, Nescio deed wederom goed zn best. kon wel merken dat hij wat gleed en dus onzeker werd. kwam dus op de sprongen aardig terug, maar toch met 1 balkje eraf het parcours gereden.

Cross was ik zó zenuwachtig. Ik heb Lielle en Sabine wel gezien, maar echt even op paard geconcentreerd.
Nes begon twijfelachtig. zat op hi 2 meer naar de toeschouwers dan naar de hindernis te kijken. Hi3 ging al fijner. H4 de punt deed hij super! <3
Steeple en hekjes kwam hij aardig op terug. Moest hem best veel overtuigen tijdens de cross.
op en afsprong heel netjes, molenwieken ben ik na A direkt naar rechts gegaan, bochtje genomen naar links en B genomen.
Water goed doorgereden, hij was er al overheen voordat ie doorhad dat het een sprong het water in was.
daarna fijn uit kunnen rijden, hij ging steeds overtuigender lopen. de trakehner was heel fijn, die sloot was echt niet te zien volgens mij.

Ik kwam echt met een euforisch gevoel de cross uit, zo trots!
later naar de molenwieken geweest en voor de zekerheid nagevraagd, heb ik tóch een weigering gekregen. ik heb mn lijn niet gekruist, maar wel geraakt volgens de hindernisrechter. ze legde het goed uit, was ook een federatevertegenwoordiger geweest blijkbaar. Kan het wel accepteren.

edit: dit is een beetje de situatie, ik zal op het gedeelte binnen de circel mn eigen lijn vast geraakt hebben.
Afbeelding

Mijn eerste WP in het L is binnen, en dat had ik zeker niet verwacht! :D
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 12-09-10 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

RedFlame

Berichten: 2210
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Nijmegen

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:36

Ondanks het slechte weer toch een heerlijke eerste SGW gehad.

Dressuur was een beetje braafjes gereden, maar wel netjes en blijkbaar goed voor 195 punten en een 5e plaats.

Springen had ik 1 balkje, omdat ik het parcour niet verkend had en te veel binnendoor zat op hindernis 3, daardoor niet uitkwam.
Wat was het springterrein trouwens ver lopen.

Toen fijn losgereden in de regen voor de cross, was behoorlijk zenuwachtig en moest lang wachten, omdat het spring inliep en de cross op tijd startte.
En daar gingen we dan, was nerveus voor hindernis 3 om het bos in te springen, maar paardlief pakte erg goed aan en had wel wat aansporing nodig in het begin, maar ik was zo blij met haar.

Was foutloos met 27 seconde te veel. Had op sommige stukken wat terug genomen vanwege de modder.

Wou nog wachten op de uitslag, maar paard dacht daar anders over en probeerde de trailer af te breken, dus toch maar naar huis gereden. Ben nu wel erg benieuwd naar de uitslag, dus als iemand die weet van de B ring 13?

Nu is mijn paardje een echt crosspaard met B+2, woehoe.
Op naar Neede over 2 weken.

BuenaVista
Berichten: 3003
Geregistreerd: 02-06-05

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:41

Ik ben er ook weer.

Meeste is alweer gewassen. Wat een bende zeg door al die waterval...

Had vandaag mijn debuut met Dröpke. Ging echt heel fijn.
Dressuur 185 punten. Springen foutloos en crossen 2 weigeringen.

Stiekem moest ik wel een beetje lachen om Dröpke. Hij is zo dapper, maar vandaag echt totaal niet. Spannend dat ie het vond. Helemaal alleen de cross in.
Wel heerlijk in volle galop door de waterbak. Vond ie prachtig.

Al met al heel heel tevreden :)

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:52

Ben ook weer terug!
Heb echt een top gevoel er aan over gehouden! Ookal was ik zeiknat. :D
Dressuur ging redelijk, 192 punten. Stond toen gedeeld 3e. Springen fouloos!! Dus mijn doel was behaald, ik mocht crossen. De cross ook foutloos! Ze pakte zo lekker aan. :+: Had 2 strafpunten (is dat 5 seconden te veel?) voor tijd, niet gewacht op de prijsuitreiking m’n moeder was doorweekt en zusje ook en die wouden graag naar huis.. Wat ik goed kon snappen. Ze moeten nog 4 SGW's mee. ;)
Dus ben benieuwd of ik toch nog misschien prijsje in de wacht gesleept hebt. Ben ook benieuwd naar de stijlpunten! Had m’n beugels nog 2 gaatjes korter gedaan dus hopelijk zat ik kort genoeg. Zit wel veel beter, kan je echt verlicht zitten. Thnx nog voor die tip Simmie!

Alleen mijn telefoon heeft het begeven.. -O- M’n moeder had hem in d’r zak van haar regenjas zitten. Blijkbaar is die regenjas niet waterdicht, zit nu ook water in dat schermpje en alles. Kan hem aanzetten maar dan gaat ie ook gelijk weer uit. Niet best dus.. Hopelijk krijg ik hem weer aan de praat.
Zal zo even de rest van de verslagen lezen :)

Ik was dat trouwens Buenavista die wat tegen jou zei vlakvoor dat je de cross in moest. Van KNHS kamp ;)

Ben wel benieuwd van wie dat land van het parkeren was.. Dat is helemaal kapot. Wij hebben een super goede auto en kwamen er amper uit. Vero moest uit de trailer en met duwen aan de achterkant ging het maar net. :=
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 12-09-10 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:53

uitslagen staan al online, dus je kunt zelf kijken.

/add
je was dus derde :j

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:54

Oh, dat had ik nog niet gezien. Dank je!

Ben 3e geworden! :D
edit: Bij stijl B staat 7.5. Dus dan heb ik toch 1e 2 winst binnen?! :D
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 12-09-10 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Leliaardje

Berichten: 2771
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:55

Sannnn, dat klinkt goed! Is vast wel een prijs geweest. (Edit: ja dus: gefeliciteerd!!)

Even een vraag over de stijlpunten (staat vast wel ergens). Wanneer krijg je nog wel winstpunten? Wat is precies het omslagpunt?
En weten jullie waar de juryleden zaten?

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:57

Sommige mensen hebben het aardig bont gemaakt in de B qua stijlpunten :oo
Leliaardje, omslag zit bij een 6.0 ;)
Madelene en Eef hebben ook goed gereden, zie ik!
Edit: En het zusje van Tientjeh ook :D
Laatst bijgewerkt door Mootje op 12-09-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:58

Stijl B: Een 6 of hoger is voldoende.
Lager dan een 5.9 is onvoldoende.

Ik heb aardig wat zweet druppeltjes weggewerkt dit weekend voor het maken van de uitslagen.... :Y) Ik hoop dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft gehad (ondanks de regen..) Ik vond het in ieder geval een geslaagd weekend! :D

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:00

Sjaan, dat zeg je verkeerd, lager dan een 6.0 is onvoldoende ;)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:01

ik ben ook weer thuis na een geslaagde dag.

om 2.45 opgestaan en om 3.45 weg vlak voor de afslag venray zagen we allemaal brandweerwagens langskomen met zwaailichten en sirenes...stond er een auto in de vangrail volledig in de vlammen!!
dus allemaal wachten...ik heb nog gevraagd hoelang het zou duren, maar dat kon de agent mij niet zeggen...eerst moet de brand geblust zijn uiteraard...
ik dacht daar gaat de wedstrijd, ik kan weer omdraaien, gelukkig na 15 minuten konden we voorzichtig erlangs en met een succes van meneer agent weer doorgereden.
gelukkig op tijd aanwezig, snel het L parcour verkennen en opzadelen.

eerst heb ik cooper een 20 minuten gelongeerd, hij bleef stuiteren, steigeren en rodeo's geven...daarna opgestapt en gelukkig was hij rustig.
nette dressuurproef gereden, ik kan er steeds meer aan rijden, 195 punten en een 3de plek.

snel omzadelen voor het springen en na snel inspringen het parcour in, hij was vrij gespannen door zijn enthousiasme en helaas een spanningsbalkje op 6.

snel door naar de start, en lekker fris van start. Tussen 2 en 3 op het open veld voor de 2de keer geprobeerd het tempo omhoog te laten gaan en deze keer lukte het prima zonder dat hij doordraaide, hij liet zich fijn terugpakken voor 3.
het puntje heeft hij zich als een slangenpaard overheen gewurmd, korte draaien met heel snel een hindernis vindt mijn 5 jarige nog moeilijk, maar hij deed het.
daarna super verder, alleen ging ik na het water te vroeg het pad naar links in, ik deed de bpa lijn en niet de lpa lijn, gelukkig heeft de HJ geroepen en snel teruggedraaid, na een luidkeels dank je wel weer verder..
alles verder super gesprongen, nu kon ik helemaal testen of hij al wilde versnellen in de cross zonder gek te worden!! alleen met tijdfouten foutloos binnen.

Dus ik ben helemaal blij met mijn jonkie...en mijn 8ste plek!! (als ik de omleiding niet had gedaan was ik 2de geweest!!stomstomstom)

verder iedereen ook gefeliciteerd met alle goede resultaten, en alle anderen die niet goed hebben gereden :(:) kop op volgende keer beter!!

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:04

Madelene, Top van jou en Cooper! Slaap lekker zometeen :D

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:05

Ik ga nooit meer crossen onder dergelijke condities.
Oos gleed weer alle kanten op. Het was een drama wat eindigde met een crash op hindernis 5, we lagen allebei in het witte hek.

Dressuur ging netjes 183, springen werd al minder (2x balk +2x weigering door glijden).
Cross weigeringen op 1 en 3 en vervolgens de klapper op 5.

Uiteraard iedereen gefeli met de goede resultaten.

Hopelijk is het op de komende SGW's minder dramatisch anders is het seizoen echt voorbij.

ReneeMonty

Berichten: 270
Geregistreerd: 11-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:07

Ik was wel een beetje verkleumd tegen de tijd dat de laatste gestart was. :+ Al had ik het beter voor elkaar dan andere hindernisrechters, mijn moeder en ik hadden de auto meegenomen en die bij de hindernis geparkeerd. Niet ideaal maar toch lekker om met die stortbuien in de auto te kunnen zitten. Ik dacht s'middags nog dat het droog zou worden omdat het heel even over ging in miezeren maar helaas tegen de tijd dat de B begon hield het definitief op met zachtjes regenen. ;( En ja hoor zoals we al gedacht hadden was het zo goed als droog toen het afgelopen was. :P Was een geslaagd dagje want zover ik weet slechts twee valpartijen van de grofweg 200 starts.:) Op mijn hindernis slechts een handjevol weigeringen wat meer kwam door de ruiters die niet goed aanreden dan doordat de sprong zo moeilijk was. Je kon namelijk al zien wanneer ze gingen weigeren omdat ze dan in een soort slingerbeweging aan kwamen rijden en de paarden terugkwamen op de sprong. Erg zonde op zo'n simpele sprong als de voederplaats. En in het B verschillende die zo hard gingen jakkeren dat ze bijna tegen de sprong klapte inplaats van eroverheen, beetje jammer omdat er dankzij het grote veld genoeg ruimte was om hem netjes en beheerst aan te rijden. Gelukkig gingen de meeste er heel netjes overheen. Het beoordelen van de stijl voor het B was trouwens ook tussen hindernis twee en drie want die man stond met zijn auto naast/achter ons. De fotograaf die foto's maakte op hindernis twee moet doorweekt zijn want hij stond er de hele dag zonder paraplu of andere schuilmogelijkheid. Had nog wel een beetje bewondering voor zijn doorzettingsvermogen want het is geen moment echt droog geweest. Ik kon ook de dressuur zijn aangezien hindernis 3 op hetzelfde veld was, was wel leuk om tussendoor daarnaar te kunnen kijken. Al kon ik de proeven niet al te best zien door die regen het inrijden was dichterbij daar had ik goed zicht op. Ging een paard ervandoor kwam volgens mij door de fotograaf die in de boom geklommen was voor een perfecte foto van het dressuurveld. :+ De ruiter was wel behoorlijk kwaad zal wel door de wedstrijdspanning geweest zijn.:Y) Was ondanks het slechte weer toch een leuke gezellige dag volgend jaar weer.:D

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:10

ReneeMonty, Was de accu leeg van het ruitenwisseren aan het einde van de dag? Wel goed bekeken, trouwens :D

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:11

Gefeliciteerd Sannn! Echt ontzettend gaaf voor je!
Nu snap ik ook waarom ik geen smsje terug kreeg...

Ruud, balen! Jij en paard verder oke?

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:13

Zag leuke foto’s van gister! :D
Wat ontzettend jammer van het water Tien. Vond het ook een beste insprong moet ik zeggen.
Gefeliciteerd met je 7e prijs Lielle! Dat pad naar de springring toe was idd heel smal en hectisch.
Gefeliciteerd met je 3e plek legata! Mooi gereden.
Dat is inderdaad top debuut Susy!
Leliaardje fijn dat jullie weer lekker hebben kunnen crossen. Zo terug komen na een jaar is toch hartstikke fijn! :)
Jammer dat je toch weigering gekregen hebt Irene. Maar gefeliciteerd met je 1e wp in het L!

Ik heb hele leuke dag gehad, ondanks de regen! Dat was wel echt heel jammer. Nog paar keer naar huis gebeld en hier was het gewoon droog.. Nou ik ben tot 3 keer toe zeiknat geregend haha. Maar ach, dat hoort er ook bij ;)
Vond de bodem van de cross nog best goed te doen. Alleen de bochten even rustig aan gedaan. Verder vond ik hem goed te doen ondanks de regen. Alleen inrijden was wel heel glad.

edit: had je smsje gestuurd Simmie? Dat was dan dus idd de reden... Hopelijk krijg ik hem weer aan de praat. Zo maar even de fohn erop.

BuenaVista
Berichten: 3003
Geregistreerd: 02-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 20:14

Ruud: Wat balen zeg. Heb je wel gezien bij de keuring. We hadden nog even gekletst onderweg (volgends mij bij het springen)
Sannn: Nou weet ik het weer :) :). Ik wist dat ik jouw ergens van herkende.

Heb nog wel een paar bokkers gezien.
Lielle heb ik voorbij zien rijden. Mistid nog gesproken. Juventus ook. EvelienH ook. Was gezellig!

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:14

Jep, ik was zo benieuwd naar hoe het gegaan was dat ik je eind van de middag gesmst heb.