Sgw Gorssel Verslagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:55

Maar die 227 had heeft meestal megapunten, dus dat is ook wel terecht. :D Die heeft m gewoon erg netjes aan het lopen, en is ook Z1.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:55

ooh oke.. nou die stak echt met kop en schouders overal boven uit :=

Jetske

Berichten: 4989
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Broughty Ferry, Dundee, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:56

Gefeliciteerd Hilde! Wij hebben nog wat foto's van je, ik zal ze even naar je sturen :)

Hilde_
Berichten: 10746
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:56

Oeh leuk! :D ben benieuwd :)

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 21:56

De trakhener vond ik in het L erg meevallen. Paard had het niet gezien en ik had het ook pas door toen ik er met verkennen langs liep. Ik vond de M sprongen qua lijnen veel fijner staan behalve het lijntje piano bos uit en dan die 1e sprong op het veld. Daar zag ik een aantal niet zo'n mooie lijn hebben.

@ Evie ik had niet het idee day het gaas zo eng was maar meer de zandzakken enzo. Dat gaas zien zij toch niet?? Vandaag was het jammer dat zij niet kon praten want een angsthaas is zij niet. Normaal kan zij wel kijkerig zijn maar springt altijd. Paard snapte het ook niet hoe zij het moest springen geloof ik. Uiteindelijk ging zij erover met panieksprongen. Ach thuis even het principe namaken zodat zij het leert en dan komt het vast goed :D
@Hilde gefeliciteerd.
@ corienn zat jij ook in ring 6?? ik had 2 regels commentaar en onverklaarbare cijfers. Heb tegen mijn groom en moeders gezegd dat ik in vervolg mijn dressuurpunten pas na de cross wil weten :o

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:00

Ze is idd ook eerste geworden :=

ja caro ik heb wel wat staan, ook iets onduidelijks onder aan.. vaag.
Idd had ik in vroudenpolder ook niet en toen was ik 1ste dus reed eigenlijk niet op "druk" dus dat was echt een verassing!

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:06

Nu even eigen verslagje breien:

Losrijden voor dressuur ging erg fijn, proef zelf was weer wat te braaf: 188.
Toen ik aan het losrijden was voor het springen kwam ik erachter dat ik mijn sporen vergeten was, moeders is ze snel gaan halen maar zonder ging zo fijn dat ik ze af heb gelaten. Parcours was fijn, niet zo ongecontroleerd als soms voorkomt, reed alleen de bocht naar 5 en ik dacht dat ie afgevlagd stond :? , was er al bijna langs toen ik zag dat hij wel gewoon moest en ben met een superscherpe bocht eroverheen gesprongen, de balk bleef liggen en de rest van het parcours ook foutloos :D .
De eer gaat wel naar Bam die zo braaf was gewoon die hindernis compleet schuin te springen en de balk ook nog te laten liggen _/-\o_ .

In de cross ging ik fijn gecontroleerd van start, hindernis 4 was ik bang dat hij te hard de bocht door zou gaan, ik trok iets te hard aan de rem waardoor bam bijna stilstond voor de hindernis en uit welwillendheid eroverheen sprong en hindernis ietwat gemolesteerd heeft met zijn achterbeen :oo (een weigering was echt terecht geweest, was compleet mijn fout :(:) ). Verder lekker gereden, molenwiek had ik niet zoveel problemen mee, afstand ertussen was alleen niet zo mooi. water ging aardig, Bam keek er wel ff op maar liet zich er naar mijn gevoel netjes inzakken in zakken (mijn moeder zag het van achter en dacht dat hij op de hindernis ging liggen, zoiets heb ik niet gevoeld dus als iemand het gezien heeft :? ). Daarna heb ik iets heel doms gedaan, ben na de 3 bomen een heel stuk gaan draven omdat de laatste bocht zo blubberig was en ik dacht dat we tijd genoeg hadden, pad naar de finish was langer dan gedacht dus hierdoor 20 seconden buiten de tijd 8)7.

Kortom, ik heb gehaald waarvoor ik gekomen was: Foutloss springparcours en cross.
Dit is meer te danken aan Bam met zijn mooie reddingen dan aan mezelf, ik had een beetje een :o? -dag vandaag. Door mijn stomme tijd-actie zelfs 8ste ipv 1ste geworden in mijn ring :o.

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:08

Citaat:
Muriel heb je mij ook gehad? snapte niet echt het comentaar onder aan me protocol.. meisje in mijn ring had 227


Hilde_ schreef:
Maar die 227 had heeft meestal megapunten, dus dat is ook wel terecht. :D Die heeft m gewoon erg netjes aan het lopen, en is ook Z1.


Ja inderdaad! Die kan ik me nog wel herinneren :+ Zij had het paard inderdaad gewoon zó netjes aan het lopen, hij was super aan de hulpen en liep overal gewoon heerlijk vloeiend doorheen. Echt zo´n beeld wat gewoon heerlijk is om naar te kijken zegmaar! Ik wist trouwens niet dat ze Z1 is hoor, maar die punten vond ik zeker verdiend. Ze kreeg gewoon veel 7´ens en een heel aantal 8´en zelfs 3 negens ofzo, maar gewoon echt verdiend! En ja, dan kom je ineens aan zo´n puntentotaal! +:)+ Maargoed ik stond er zelf ook wel even van te kijken toen ik het optelde hoor haha.. _O-

Of ik jou in de ring heb gehad weet ik niet meer.. Het waren er zóó veel, ik heb alleen de 3 onthouden met het hoogste puntentotaal en de laatste haha.. :+

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:14

Gefeliciteerd, Evie! Je kijkt trouwens wel heel erg verschrikt op de laatste foto van leukopdefoto.nl :D

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:16

Balen Caro van de molenwiek :(:)
Netjes voor je M debuut hoor Skippy
Goed gereden hoor Chartje! En gefeliciteerd :D
Fijn dat je alles hebt kunnen rijden Simmie, maar balen dat Simmie niet zo ging als anders! Misschien ergens last van :(:)?
Super debuut Jetske!
Wat jammer dat je bij de molenwiek gestrand bent Noor :(:) Dat wordt bootcamp met heeel veel gaas-sprongetjes!
Gefeliciteerd Hilde! Ukkiepower!!
Netjes van je foutloze rit Evie

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:21

TG @ wat top gedaan !! dressuur jury was het dus niet eens met de aanpak ??
MISTID @ wat balen... :(:) is je dat al eerder gebeurd dan ??
CORIEN @ mag je de cross doorrijden dan ??
LIELLE @ jammer van je gevoel.
SKIPPY @ mooi gedaan, jammer dat je zo moest haasten anders had het wellicht wat fijner gelopen.
SIMM @ lekker gedaan, ook al was het wat matig, je hebt tot het einde gereden.
JETSKE @ mooi gedaan, dressuur is toch jury sport dus ach...als je eigen gevoel maar goed is.
LIELLE @ met jou heb ik echt medelijden wat een tijd, en dat al na een zware dag vandaag... :Z succes.

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:24

Mootje: Foto's?! Ik ga gelijk kijken :D !

edit:
Ik trek inderdaad wel een stomme kop, hij kwam niet helemaal lekker uit daar.

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:32

Gefeliciteerd Evie! :D

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:37

Bianca ja hoezo niet dan???

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:40

@ corienn normaal mag je niet doorrijden na 3 stops op 1 hindernis. Staat ook wel in het reglement. Ik ben ook fout geweest maar de hindernisrechter en de official riepen doorrijden..

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:40

CoriienRN schreef:
Bianca ja hoezo niet dan???

Bij 4 weigeringen totaal moet je officieel toch stoppen ?? daar hoor ik nl wel vaker de discussie over wat mag en niet en wat gedaan word.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:41

Heb toch geen 3 stops gehad op 1 hindernis ;)

1 op H11a
1 op H11b
1 op H4 ;)

ruige foto :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 11-09-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:41

Het lijkt, hoe je het schrijft in je bericht Corien, alsof je 3 weigeringen op de punt had ipv 1 op de punt en 1 op 11a en 1 op 11b. Ik moest ook 3 keer lezen voor ik het begreep wat je bedoelde. Je mag nl bij 3 weigeringen op 1 en dezelfde hindernis niet doorrijden, ook niet als je HC rijdt.

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Sgw Gorssel Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:42

Nee oke dat snap ik ;)

Sorry voor de verwarring :o

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:43

Je hebt dan wat onhandig getypt Corien, in je verslag staat 3x weigering op H4 en op 11 a en B, ik dacht al: he, je had toch gewoon de cross uitgereden met maar 3 weigeringen totaal :?

edit: simmie was me voor ;) .

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:44

Ik krijg wrs post van de kNHS en begin met -2 in de L. Ik begreep uit het verslag van corienn ook dat zij 3 stops op dezelfde had.

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:45

Caro, Leuk dat de HJ dat zei, maar ik zou toch gestopt zijn! Ik ben bang dat je een boze brief van de KNHS kan verwachten :o

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:46

Mootje schreef:
Caro, Leuk dat de HJ dat zei, maar ik zou toch gestopt zijn! Ik ben bang dat je een boze brief van de KNHS kan verwachten :o

Ik dus ook, tenzij een organisatie dit vooraf zwart op wit duidelijk stelt voor ALLE deelnemers.

texelse

Berichten: 4869
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:47

Caro, ik heb je gezien bij de molenwieken, en idd werd er tegen jou gezegd door de hindernisrechter en de federatievertegenwoordiger dat je door mocht rijden.

Veel goede en minder goede verslagen hier. Jammer Noor!!
Zelf vond ik het hier en daar een beetje vreemd. De molenwieken vind ik een nare hindernis. In totaal heb ik een stuk of 10, 12 deelnemers daar voorbij zien komen, en het was maar een enkeling die hem er probleemloos doorstuurde. Hindernis 4 had ik het idee dat de M en L verwisseld waren..... Maar goed, buiten de giga-afstand naar het springen had ik wel een genoeglijk dagje als groom van een redelijk tevreden deelnemer.
Na afloop snel naar Kootwijk waar we nog net op tijd waren om de uitslag en hulidiging van ons L 4-tal mee te maken dat kampioen op de Hippiade geworden was.
Tja, als moeder van een crossende kind en een kind dat commandante is van een kampioens 4-tal heb je het zomaar druk op 1 dag.
Later genoegelijk met de overige texelaars naar de boot gereden en op de boot lekker bijgebept.
Kortom, heel tevreden over vandaag!!

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:49

Wat ik laatst trouwens zat te denken:

Wat nou als je na 4 weigeringen totaal of 3 op 1 hindernis doorrijd maar voor de laatste hindernis het parcours vrijwillig verlaat, zou je dan ook en boze brief krijgen?

(Ben niet van plan om het in de praktijk te gebruiken, laat dat duidelijk zijn, ik heb gewoon een oog voor mazen in de wet ;) )