Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valyra

Berichten: 1555
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Enter

Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 10:49

Aangezien ik de eerste ben die terug is, maak ik maar even het uitslagen topic aan!

Hoe is het bij iedereen gegaan?
Hopelijk goed :) We hadden er iig mooi weer bij.

Valyra

Berichten: 1555
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Enter

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 10:50

Dan nu even mijn verslagje:

Ik ben alweer terug :)
Wat een heerlijk weertje!

De oefencross ging echt super! was helemaal foutloos :D en dat terwijl ik ook nog een paard heb ingehaald, ze reageerde er helemaal niet op!
Terwijl dat juist ons breekpunt is, het bang zijn zonder de andere paarden en alles.

Ben echt super tevreden en trots, het ging zo fijn :D

rowo

Berichten: 19288
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Twente

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:07

Netjes Valyra :D Ga je binnenkort nog officieel starten?

K ben benieuwd hoe de rest het heeft gedaan.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:36

Ben ook weer terug!

Dressuur ging voor mijn gevoel goed, degene die mee waren en andere bekenden die het zagen zeiden ook net proefje dat is wel 190/200 punten. Alleen met middendraf sprong ze in galop, was enige fout. Had ik 178.. Snap dat nog steeds niet, maar goed! Het zal wel.. ;)
Springen ging met inspringen fout, ze gleed weg en stond 2 keer stil voor oxer. Dus ik dacht al: Dit gaat niet goed...
Toen even goed de kop erop en sprong ze de oxer. Toen de ring in.. Had ik 1 balkje op 7a.. De dubbel. Daar kwam ik helemaal niet uit, was dus al heel blij dat ze sprong. Op wel meer hindernissen kwam ik niet goed uit.. Lag dat aan mij? Vond het best raar gebouwd. Verder foutloos, was dus dik tevreden! Zag het alweer gebeuren dat ik uitgebeld werd namelijk. :+
Nou de cross in. :D
Ging ook lekker, maar wat is de bodem slecht.. Na hindernis 5 (die zwaan) zakte je helemaal de grond in en ook dat bospaadje is echt heel slecht. Regende ook zo af en toe dus ben benieuwd hoe het morgen voor de rest is... Moet niet heel veel meer water vallen ben ik bang. Maar misschien dat ik de enige ben die de bodem wel redelijk slecht vond...
Cross verder foutloos. Op 13B ( water insprongetje/ instappen) kwam ze even terug maar wel in stap er doorheen. Verder ook alles goed! Dus was dik tevreden! :D Alleen niet super netjes gereden dus ben benieuwd wat m'n stijlpunten zijn. Denk niet zo als in Gorssel. :+ Hoop wel voldoende dan heb ik 4 winst en mag ik Gelderse starten! Want met 178 dressuur en 4 strafpunten springen en foutloze cross is toch nog gewoon 2 winst? Vanaf 160 punten dressuur heb je geen winst meer toch? ga dat anders even na kijken
Niet op de prijsuitreiking gewacht want met zulke dressuur punten en 1 balkje in het springen heb je geen prijs. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 25-09-10 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:38

Was er nog zoveel water gevallen in Neede dan? Dat belooft niet veel goeds voor morgen....
Fijn dat je cross zo lekker ging (hoe ging 6a/b).
Als je stijl voldoende is heb je gewoon 2 winst hoor!

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:42

Jaa die ging goed! Maar ik reed de lijn zelf niet zoals ik gelopen had omdat die bodem heel zwaar slecht was. Nam iets de binnenbocht, dus kwam scheef bij 6B, maar die sprong ze ook zo. Geeft vertrouwen. :j

Misschien dat ik een zeurpiet ben wat betreft de bodem.. Bij de 1e 4 hindernissen was de bodem goed.. Maar na hindernis 5, die landing, die was echt slecht. Toen ging het wel weer tot dat je op het bospaadje komt zeg maar, daar was het ook slecht. En daar bij het maisland waar de finish voor de B is en waar jullie die dubbel/ combinatie hebben ( 20/ 21 meen ik) is het land ook aardig kapot gereden... Daar struikelde ze nog goed.
Vooral heel zwaar, je zakt echt helemaal weg. Na mij wordt er nog hele middag gecrosst en er waren af en toe beste buien.

edit: Krijg net sms dat mijn stijl 5.7 en 6.7 was. Dus 6.2 gemiddeld. Mazzel, want heb niet zo netjes gereden als ik heel eerlijk ben. Maar wel heel fijn natuurlijk! :D
Dank je Sim, dan hoef ik het reglement niet meer na te gaan. :)

Valyra

Berichten: 1555
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 15:46

simmie: de dubbel (voor paarden 6a en b) die bankjes kwamen voor mij heel mooi uit! (voor de oefencross mocht je dezelfde nemen als de paarden)

@rowo: ik heb niks officieels dit jaar opgegeven maar misschien dat ik me nog wil opgeven voor bathmen (kom dan wel bij op de wachtlijst) is dat een goede cross om te doen? of zitten daar pittige op en afsprongen in? verder doe ik nog mee in broekland :D

sann: wat jammer van de dressuur zeg! vooral omdat het gevoel goed was. wel fijn dat de cross lekker ging! zijn er verder denk ik ook wel redelijk wat foutloos ofniet? hoorde wel dat de zwaan een probleem was en soms het water (sommigen kregen hun paard niet snel genoeg recht waardoor ze naar links gingen)

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:49

Waren voor zover ik het weet veel foutlozen in de cross ja. :j
Wel veel strafpunten bij het springen en ook wel redelijk wat uitgebeld voor wat ik gezien/ gehoord heb.
Water was inderdaad een probleem bij sommigen en hindernis 7 bij veel ook. Daar hadden ze een witte grondbalk. Zwaan heb ik niet gehoord, maar dan zal ik vast een andere groep gehoord hebben. :P

Leuk dat je officieel wilt gaan Valyra!

caro29
Berichten: 8047
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:50

@ sannn je bent geen zeurpiet hoor! Ik ben net terug van lopen en maak mij ook noiit druk om de bodem maar hij is op diverse stuikken gewoon slecht.
Je zakt na de zwaan rustig tot aan de kogels weg. Hele natte en zachte bodem. Er ontstaan echt gaten.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:51

@ Sann, de bodem heb ik ook zo ervaren en daardoor helaas 1 stop op de zwaan, had gewoon geen ritme meer door dat ik zo ver weg zakte. Toen begon ze te kijken en kon ik haar daar niet door heen rijden. Verder super tevreden voor mijn 4 jarige :D
Springen had ik idd ook hele verrote afstanden constant, al heeft die van mij zich daar super netjes door heen geworsteld voor een paard met zo weinig ervaring alleen helaas 1 balkje omdat we gewoon echt niet uitkwamen als ze had geweigerd had ik het ook begrepen.

AL met al wel te vreden, moet niet vergeten dat het pas de tweede cross is en dat ze pas 4 is :D

bij 6 AB kwam ik trouwens wel aardig netjes uit met twee galop sprongen.

gr_roos
Berichten: 7577
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:53

Hebben ze dan geen gebroken puin gestort? In W'werf staat er met slecht weer zelfs nog een auto standby. paar keer met de sleep erover en dan evt beetje zand erop. Werkt echt heel goed en paarden zakken dan niet meer zo diep weg

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:54

gr_roos schreef:
Hebben ze dan geen gebroken puin gestort? In W'werf staat er met slecht weer zelfs nog een auto standby. paar keer met de sleep erover en dan evt beetje zand erop. Werkt echt heel goed en paarden zakken dan niet meer zo diep weg



nee dat hebben ze niet gedaan.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:56

Hmm, vraag me ernstig af of ik dan wel zal gaan....
Hoe is het dressuur terrein?

caro29
Berichten: 8047
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:59

Geen idee was mij te ver lopen. Springen lijkt wel goed. Keek daar rond nr 75. Ik ga wel maar puur op foutloos. Ga absoluut niet voor tijd rijden maar voor lekker gevoel. Hopelijk doen zij er nog wel wat aan. Bij H3 was de bodem ook slecht maar wel een simpele sprong.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:01

Simmie schreef:
Hmm, vraag me ernstig af of ik dan wel zal gaan....
Hoe is het dressuur terrein?



dressuur ging nog wel, tenminste toen ik starte al was ik wel aardig vroeg 20 over 9 ofzo.
springen was ook goed, cross was verreweg het slechste.

Valyra

Berichten: 1555
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 16:05

balen dat de bodem zo slecht is geworden gedurende de dag!

@ sann, ik heb al wel een paar keer officieel gecrosst, maar meestal wilde het op een bepaald punt dan niet meer en het is gewoon jammer als je je paard daar dan niet door heen kunt krijgen doordat je eruit ligt of dat je iemand anders hindert ;) maar het gaat nu ook veel beter met alleen buitenrijden dus het is een stap in de goede richting haha!

heeft iemand van jullie wel eens in bathmen gecrosst? zo ja hoe was dat (sorry beetje oftopic, misschien dat iemand het ander wil pben :))?

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:16

Terrein voor springen was goed te doen, waren bij mij meer die afstanden waardoor ik niet lekker reed. Hetzelfde gevoel als Evony. Als die van mij geweigerd had, had ik het ook begrepen. Ben ook heel trots op d'r dat ze toch alles gesprongen heeft. Zoveel heeft ze nog niet gezien wat springen/ crossen betreft.

Heb nog nooit in Bathmen gecrosst dus kan je niet helpen. Wordt ook mijn 1e keer daar, mijn 5e cross totaal. ;)
Dan is een oefencross voor jou idd heel fijn, helemaal super dan dat het zo goed ging! Misschien dat ik jou wel gezien heb bij de finish, kwam er paard dicht bij jou achteraan?

Heb om 10.07 gedressuurd, losrijterrein was goed te doen. De ringen werden wel wat zwaar omdat er natuurlijk elke keer op de zelfde plek gereden wordt.

Heb wat de bodem betreft hetzelfde als Caro en Evony. Je zakt helemaal weg op sommige plekken. Er waren al gaten, daarom ook dat ik voor andere lijn naar hindernis 6 gekozen had.

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:24

o de dierenarts vroeg zich bij mij trouwens af of mijn paard wel wakker genoeg was om te crossen :+
dus ik had iets van huh? had ze een hartslag van 48 voor en na de cross zelfs hahaha :P

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:26

Krijg net een sms dat ik 6e geworden ben. :+
Met zulke dressuur punten en een balk in het springen. Moet ik zeker haast geen tijdfouten hebben in de cross ofzo.. Snap het niet echt. Vriendin van mij in reed in andere ring en die had 194 dressuur en foutloos gesprongen en foutloze cross en was 13e.

Bij mij dachten ze eerst dat ze extra systole had. Iedereen luisteren, maar was gelukkig niet zo! Had 60 voor de cross en 68 er na. :)

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:27

netjes :D alleen je kan je prijs niet meer ophalen of wel?

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:38

Nou, ik denk dat vriendin hem heeft meegenomen. Die smste namelijk dat ik 6e was geworden.

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:52

Sann gefeliciteerd!!!!!!

Valyra wat fijn dat het zo goed is gegaan! Fijn gevoel he? Bathmen is een hele leuke cross vind ik! Zeker goed voor je B (her) debuut! ik zeg DOEN :D

Ik moest als 39e, en de bodem was toen al wel op sommige stukken slecht.. had ook rotafstanden en het ging gewoon niet lekker vandaag. Waren wel foutloos in het springen en de cross maar het gevoel was niet fijn, dresuur was 185 (kon me prima vinden in de punten, het ging niet erg fijn,. ook niet slecht zo mhow mhow) Hartslag was vrij hoog voor zijn doen, 72 voor de cross en 72 ook na de cross,..

Ben tegen 14.45 naar huis gegaan, wekkertje was 5.15 gegaan en vond het wel best :D
Kon ie nog mooi even lekker in de wei lopen

Ik weet niet of ik morgen gestart zou zijn als er nog meer regen komt,... Heb een paar L sprongen (paarden) bekeken en vond de L een stuk pittiger dan in Gorssel trouwens

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:00

Juventus schreef:
Sann gefeliciteerd!!!!!!

Valyra wat fijn dat het zo goed is gegaan! Fijn gevoel he? Bathmen is een hele leuke cross vind ik! Zeker goed voor je B (her) debuut! ik zeg DOEN :D

Ik moest als 39e, en de bodem was toen al wel op sommige stukken slecht.. had ook rotafstanden en het ging gewoon niet lekker vandaag. Waren wel foutloos in het springen en de cross maar het gevoel was niet fijn, dresuur was 185 (kon me prima vinden in de punten, het ging niet erg fijn,. ook niet slecht zo mhow mhow) Hartslag was vrij hoog voor zijn doen, 72 voor de cross en 72 ook na de cross,..

Ben tegen 14.45 naar huis gegaan, wekkertje was 5.15 gegaan en vond het wel best :D
Kon ie nog mooi even lekker in de wei lopen

Ik weet niet of ik morgen gestart zou zijn als er nog meer regen komt,... Heb een paar L sprongen (paarden) bekeken en vond de L een stuk pittiger dan in Gorssel trouwens


Ik vond het L idd ook best pittig, maar ik vind de bodem de grootste boosdoener.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Uitslagen sgw Neede 25/26 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:04

De bodem is idd een heel grote boosdoener. Moet niet nog meer regen vallen.. Ik was wel meer richting het eind van de B paarden. Zaten echt al gaten in en je zakte op sommige stukken echt weg.

Jammer dat je gevoel niet fijn is Juventus! Prins wel weer helemaal fit? :)

Qizz
Berichten: 3550
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 17:10

ja echt wel! hopen dat het aandroogt,.. en niet vanacht en vanavond nog meer regent

Tja,.. ik vind hem niet "de oude" maar wat ik er precies aan merk weet ik eigenlijk ook niet,..
In doen en laten is ie wat tammer,.. terughoudener,..weet het niet goed,..
Hij loopt goed, dierenarts heeft extra goed gekeken omdat ik het vroeg en hartslag was ook niet opvallend vond hij (hij heeft normaal wel iets lager maar dit was prima vond ie), had ook de oortjes met springen en crossen naar voren en wilde ook wel, maar toch vond ik hem anders,..

Misschien even een vitaminespuitje halen, misschien een klein dipje,.. baaldag, verkeerde been uit bed gestapt, te vroeg vanmorgen haahhaaa,

Lastig dat ze niet praten kunnen,.. en gek dat je iets voelt/merkt dat anders is maar niet weet wat,...
Wou dat ie het ff vertellen kon,..
Hoogstwaarschijnlijk zie/merk ik dingen die er niet zijn,.. :+

Oh ja weet je wat ik raar vond? Schijnbaar had ik 2 combi's ingehaald met weigeringen etc... en nu had ik maar 1 ingevuld stijlpapiertje,.. 5.8 met opm. beugels langer,.. nou ik heb ze altijd heel kort (6 korter ofzo) dus die was wrs niet van mij,.. de ander was een leeg blad,.. Nu maken mij die 2 wp niet uit (durf toch nog geen L),.. maar kan me voorstellen dat een ander waarvoor ze wel belangrijk zijn heel erg baalt, want je kon makkelijk een voldoende halen als die ander 0.4 hoger was, dus thja,.. vreemd hoor, zag er meer lege blaadjes tussen liggen,..
Laatst bijgewerkt door Qizz op 25-09-10 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt