[SGW] crosstraining @ Moordrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

crosstraining @ Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:27

ben bezig met Michiel om nieuwe data te prikken, ik houd jullie op de hoogte :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-10 17:27

Michiel weer net gesproken en de volgende data zijn er onder voorbehoud uit gekomen:

22 augustus
5 september
12 september
26 september
10 oktober
24 oktober

Locatie is: www.zuidplasruiters.nl
Kosten: € 25,- dit is incl terreinvergoeding
Niveau: vanaf puppy - 0,0 ervaring. mensen die het spannend vinden of hun paarden, jonge paarden of ruiters t/m M niveau
Opgeven: mail sturen naar donna.oudshoorn@hotmail.com vermeld je naam, naam paard en niveau en om welke datum/data het gaat. Door je in te schrijven ben je verplicht het inschrijfgeld te voldoen!

Bodyprotector en beenbescherming (hoeft niet speciaal voor de cross te zijn) verplicht en eventueel te huur voor € 7,50.

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:28

a.s. zondag 22 augustus is het in Moordrecht weer zo ver

ik ben nu al benieuwd naar de foto's

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 09:14

ik wil 5/9, 10/10 en 24/10 komen. ik zal je dr een mailtje over sturen Donna :) en dan mag ik bij de ervarengroep hè :):) heb er nu al zin in :)

ik had 22/8 ook al heel graag gewild, maar helaas helaas, geen vervoer aangezien mijn ouders op vakantie zijn en ik altijd hun auto leen voor de trailer ;) en de andere data in september vallen helaas precies tijdens dressuurwedstrijden bij mij op stal waarbij ik op het secretariaat zit. ik weet wel wat ik leuker zou vinden :Y) maar ik kan ze daar niet laten zitten.

DanielledBr

Re: crosstraining @ Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:20

Ik ga weer eventjes de agenda erbij halen om te kijken welke datums ik kan. :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 20:59

zoals het er nu uitziet gaat de training van 22 augustus niet door ivm te weinig aanmeldingen, helaas. houd jullie op de hoogte.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:31

wat jammer zeg, die was ook beetje kort dag... hoop dat die van 5 september wel door gaat :o ik heb je een mail gestuurd.
Laatst bijgewerkt door Javayo op 17-08-10 07:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:33

Die was inderdaad kort dag :j Ik heb mij opgegeven voor 12 September. Hopelijk gedraagt mijn paard zich dit keer beter dan vorige keer!
Afgelopen training van Rob helemaal geen problemen gehad, dus laten we maar hopen dat we dit vol kunnen houden :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:08

Heb me opgegeven voor 5 september. Trainingen die ik normaal rijd komen voor mij allemaal slecht uit.
Moordrecht vond ik de vorige keer ook leuk. Ik kom hier dus graag weer het cross gevoel oppikken voor het na seizoen.

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:37

Hi,
Wat is zo'n beetje de dagindeling van zo'n training?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:39

Hoe bedoel je dat? Je hebt gewoon een uur les met nog een aantal mensen en je dient voor je les al te hebben ingereden, zodat daar geen tijd aan verloren gaat in de les!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:41

Het is altijd op zondag ochtend, meestal tussen 9 en 13 uur globaal? afhankelijk van hoeveel groepen er zijn en dan 1 uur per groep inderdaad.

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:05

Hoe lang het duurt inderdaad..

Of het echt les is, of een soort rit met instructie ofzo? Hoe groot is het terrein waar je (als onervarene) rijdt?

Amreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:16

leuk leuk leuk, ik lees weer even mee. Wil ook wel weer dit najaar.
Hopelijk deze keer geen zandhappen :+

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:43

Sanne2000 schreef:

Of het echt les is, of een soort rit met instructie ofzo? Hoe groot is het terrein waar je (als onervarene) rijdt?

het is echt les met een groepje. Het zijn een heleboel hindernissen op een overzichtelijk terrein. ja hoe groot is het.... ter grote van een ruim springveld :o zou geen maten kunnen noemen...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:46

Sanne2000 schreef:

Het is echt een les. Je rijd op een (voor eventing begrippen relatief klein) terrein. de instructeur bekijkt even hoe jij en jou paard op elkaar af gestemd zijn en begint dan met losspringgen. meestal 1 voor 1 over wat enkele sprongen. Naar verloop van tijd worden er wat lijntjes met verschillende sprongen geoefend. Die worden steeds wat langer en met wat meer variatie in het soort hindernis(greppel, water, smalletje etc etc.)
Bij de puppy lessen is het vooral spelen met voor veel paarden vreemd spul. Een op en af stapje, door het water..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:52

Op deze site: http://www.sgw-eventing.nl/ bij 'trainingen, oefenterreinen, Moordrecht' kan je een omschrijving vinden van het terrein! Ook staat hier de link naar de site van de vereniging op.

In mijn profiel staat een link naar 'Corion begint het te begrijpen' wat een SGW-ITP topic is van de Moordrecht locatie. Dit was alleen de 'gevorderden'-training.

In oude topics van Donna over deze training vind je veel linkjes naar foto's van de puppy-trainingen!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:24

Misschien rij ik 5 september wel mee, even kijken wat mijn vriend van plan is aangezien hij 3 september jarig is. :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 19:42

locatie is: www.zuidplasruiters.nl

je traint in groepjes van ca 6 mensen een uur lang, zelf losrijden van te voren (minimaal 15min) en aan het eind uitstappen. in totaal zit je zeker 1,5uur op je paard en dat is voor de 1e keer best zwaar (geestelijk ook voor de paarden).
de instructeur bouwt de inhoud op naar aanleiding van de niveau van de groep, want ook in de puppygroepen zit verschil. sommige pakken dingen snel op en bij sommige wat minder snel. Michiel verdeelt alles super, ben jij bv verder dan de rest mag jij meer / andere / hogere / moeilijkere hindernissen nemen dan de andere enz.

1e groep start normaal gesproken om 10.00u - aanvankelijk van het aantal groepen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:05

Het lijkt mij erg leuk om een keer mee te rijden, hoelang van te voren moet je je minimaal opgeven? Ik moet nl even kijken naar mijn wedstrijden. (aangezien ik er een jaar uitgeweest ben met blessure/veulen gaan die voor :D)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:11

Tja, die 22, kwam mij ook wat snel.
26 sept en 10 okt kan ik ook al niet.

Ga 5 september controleren of ik dan kan..
Ik wil zo graag!

Rest moet ik nakijken, vrees het ergste.

Cross lessen waren wel ergens goed voor!
TREC gereden afgelopen zondag. (over de rest hebben we het niet, maar door de waterbak ging ie!)
http://www.fotoscheepen.nl/TREC-Kootwij ... 9_0645.JPG
Moet alleen als ik hem de hemel in prijs als hij giga eendekroostbak inloopt wel recht blijven zitten.
Maar was zo blij dat ie er zomaar in ging!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:25

wat waterbakken betreft kan ik erover mee praten :Y) 1e crosstraining vond michiel dat hij meer vertrouwen in de waterbak moest gaan krijgen voordat ik een start in de sgw kon overwegen. de 3e x vroeg hij of ik nou al gestart was en gebruikte hij hem als voorbeeld dat een paard zo rustig ontspannen door een waterbak hoorde te gaan :Y)

ben nu alleen benieuwd hoe hij het op een vreemde locatie gaat doen waar hij 'm niet eerst heeft kunnen inspecteren :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:28

Mijn jonge ding heeft ook een beetje watervrees. Ik krijg hem er wel in, maar moet dan wel even met een mes tussen mijn tanden rijden :D Als het na 1 poging niet lukt, parkeer ik hem er achterstevoren in (op wedstrijd).
In Maarsbergen had ik geluk, aangezien ik iemand inhaalde die in de waterbak zat. Hij ging er in volle draf in!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:16

De waterbak waar wij dit weekeind in moesten zat bij mij in de catagorie, zou ik omheen rijden in het bos...

Overigens vind die van mij water niet vreselijk, en in Moordrecht doet ie het,
maar elders heb ik ook wel eens paard voor me nodig gehad bij andere waterbak en een keer zelf natte voeten gehaald.
Was daarom helemaal happy toen hij er zo in stapte!

Te snel werd hij diep, bodem bosgrond, heel donker, heel diep.
Paaltjes die uitstaken aan de zijkant.
Niet echt prettig, als je daar vol gas aan zou komen.
Maar ik heb een kleuter, dus had bedacht het in stap te doen, dan ging goed.
(avond ervoor met stokje gepeild dat ie heeeeel diep was...)
Ging zelfs een paard kopje onder met ruiter en al. Bodem niet gelijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:18

Sjol, Die waterbak ziet er inderdaad niet fijn uit :n