[SGW] Ervaringen Premier Equine Air cooled eventing boots?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

martinev

Ervaringen Premier Equine Air cooled eventing boots?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 22:24

Ik heb nieuwe crossbeschermers nodig aangezien mijn oude nu echt overleden zijn. Ik had New's, op zich hele fijne beschermers maar naar mijn idee toch wel wat te snel kapot, de buitenkant liet al heel snel los en nu kan het echt niet meer.

Nu ben ik eens aan het rond zoeken en kom vanalles tegen, heb ook al wat topics hier bekeken, die gaan vooral over Styles, Dalmar en New. Op de site van eventingshop.nl kwam ik de eventing boots van Premier Equine tegen, ik vind ze er mooi en degelijk uit zien, maar dat is natuurlijk lastig beoordelen van een foto.

Ik zag hier op bokt wel wat losse opmerkingen in topics van mensen die tevreden zijn over deze beschermers, maar wil graag weten wat de echte SGW-ers er van vinden.

Dus, heeft iemand ervaring met deze beschermers?

Freggle_Edge

Re: Ervaringen Premier Equine Air cooled eventing boot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:28

Ik heb ze sinds mij en cross er wekelijks mee.
Verleden week schatte mijn paard een massieve houten hindernis verkeerd in en schampte de hele bovenkant van de sprong los.
Het kwam echt hard aan.
Zijn benen zijn nog heel en zelfs zijn beschermers nog 1005 in orde.
Alleen een flinke veeg van het schampen erop, verder niets.
Ik ben dus zéér tevreden over deze beschermers!
Verder blijven ze in het water ook goed zitten.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:43

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee maar heb van de "bekender" eventers te horen gekregen dat ik daar niet aan moest beginnen. Het zou niet van goede kwaliteit zijn en snel kapot zijn.

Nu is het natuurlijk wel zo dat deze mensen wel echt goede bescherming nodig hebben aangezien ze het voor meerdere paarden gebruiken en dan ook nog meerdere keren in de week. Op wedstrijd meerdere paarden, watertraining, galoptraining, terreintraining enz. dan heeft het ook wel heel veel te lijden.

Deze mensen zijn het met elkaar ook niet eens wat dan wel de beste bescherming is maar het merendeel kiest toch voor de Styles voor de voorbenen en de Prolite voor de achterbenen.

Ikzelf heb Dalmars, en Woofwear, woofwear is prima voor het lagere niveau maar verder weet ik het niet heb ze nog niet zo lang. Ben wel zeer tevreden over de nieuwe Dalmars, deze zijn overgenomen door horsewear en helemaal vernieuwd ander materiaal en beter klittenband en stiksel. Zitten mooi om het been, blijven goed zitten en worden niet achterlijk warm.

Carmen85

Re: Ervaringen Premier Equine Air cooled eventing boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:50

Ik heb de beschermers ook sinds een paar maanden. Tot nu toe bevallen ze super. Ze hebben een mooie pasvorm en blijven ook goed zitten, gaan ook niet draaien oid. Maar ik rijd niet wekelijks een cross, dus kan niet beoordelen hoe ze het volhouden als je dat zou doen.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 11:01

Dank je voor jullie reacties! Ik cross natuurlijk ook niet elke week, maar als ik even ga rekenen hebben mijn New's 8 crossen en zo'n 10 tot 15 trainingen meegemaakt, dan vind ik dat ze toch wel heel snel stuk zijn...

Mijn nieuwe beschermers zullen toch echt wel wat langer mee moeten gaan.
Over deze beschermers dus wisselende verhalen wat dat betreft.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 19:01

Ik heb over deze beschermers contact gehad met eventingshop.be. Zij zei dat de pasvorm en kwaliteit beneden dat van NEW/Styles ligt. Ik heb mijn Styles crossbeschermers nu 4jaar en die zijn nog helemaal heel, op wat gepilde stof na.

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:25

Dat lijkt me toch wel een heel betrouwbare bron, dank je wel Mootje.