[SGW] Terrein Lunteren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Terrein Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 12:04

Anoniem

Re: Terrein Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:12

Lunteren is er nog :j maar hoe de hindernissen zijn kan ik je helaas niet vertellen aangezien ik er zelf niet geweest bent.

Renswoude is een leuk terrein ook voor puppie's en Ede vind ik ook een mooi puppie terrein.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 12:13

Anoniem schreef:
Lunteren is er nog :j maar hoe de hindernissen zijn kan ik je helaas niet vertellen aangezien ik er zelf niet geweest bent.

Renswoude is een leuk terrein ook voor puppie's en Ede vind ik ook een mooi puppie terrein.

Oke dat is voor mij ook heel dichtbij. Kan je daar ook zomaar op met een bijdrage? En mag je er bij alle drie op eigen houtje erop of moet je dan les van iemand hebben?
Laatst bijgewerkt door ramboe op 30-06-10 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:22

ramboe schreef:
Anoniem schreef:

Oke dat is voor mij ook heel dichtbij. Kan je daar ook zomaar op met een bijdrage?

Renswoude wel 10 euro. Ede weet ik niet.. volgens mij kun je daar alleen komen onder begeleiding van de vaste amazone/trainster daar.. maar dat weet ik niet zeker.

Bussloo kun je ook heen daar kun je trainen zonder vergoeding dacht ik. Maar wat voor hindernissen daar staan weet ik niet..

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:20

hoihoi,

in lunteren kan je zonder instructie rijden. weet niet je niveau en of het dan verstandig is. ze zijn af en toe bezig met het opknappen van sommige hindernissen. mevrouw roskam kan je bellen mbt tijden. in het kleine bakje (bij ingang) staan lage sprongetjes, water is te doen, verschillende op- en afsprongen ook. op http://www.sgw-eventing.nl staat meer info. kom anders kijken tijdens de oefencross, ik dacht 17 juli. is ook een topic over.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 13:24

magicrover schreef:
hoihoi,

in lunteren kan je zonder instructie rijden. weet niet je niveau en of het dan verstandig is. ze zijn af en toe bezig met het opknappen van sommige hindernissen. mevrouw roskam kan je bellen mbt tijden. in het kleine bakje (bij ingang) staan lage sprongetjes, water is te doen, verschillende op- en afsprongen ook. op http://www.sgw-eventing.nl staat meer info. kom anders kijken tijdens de oefencross, ik dacht 17 juli. is ook een topic over.

Ja goed idee!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 22:50

Alsjeblieft meid, als je geen cross ervaring hebt, niet naartoe gaan :n

Er zullen wel snel meer sgw bokkers reageren.

Het is een leuk terrein, maar veel hindernissen zijn niet fair voor je paard, geen grondbalk, geen goede afstand, grond slecht etc.
Ik woon er op paardafstand en train er wel vaker maar ik ken het terrein heel goed en weet wat ik wel en niet kan springen dmv omgevingsdingen daar. En dan alsnog vind ik het een minder fijn terrein en raad het niet aan aan beginners en al helemaal niet dan zonder instructies.

Ik zou met je puppiepaard toch echt even goed nadenken en ergens naartoe gaan waar je goed les krijg! Renswoude bijv.

En idd, hier in dit topic staan ook dingen over lunteren ;) Lees dat maar even door
[SGW] Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking
Of zorg dat je een gediplomeerde en ervaren instructeur meeneemt.

Edit: Hier staan nog meer dingen in van ervaren bokkers reacties, zou ze beide even doornemen ;)
[SGW] Oefencross 17 juli - Lunteren

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 07:21

Ik ga helemaal mee met Melanie :j Ik weet niet of je zelf al cross-ervaring hebt? Ik wel, maar ik heb nog nooit zonder instructeur getraind. Ga alsjeblieft niet zelf dingen proberen, maar onder begeleiding van een instructeur!

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar de volgende terreinen en instructeurs zijn een aanrader voor beginnende combi's:
- Moordrecht (Karrimh organiseert dit en plaatst topics op SGW met de data en hoe je je kan aanmelden. De trainingen van het voorseizoen zijn net afgelopen)
- Hernen (http://www.heumstede.nl/)
- Renswoude (http://www.hcdeschalm.nl/)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 08:52

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze ervaring had :o Zo niet ga ik volledig met Mootje en melanieB mee :)

Ik zie ook nu pas dat ze 13 is.. Dan zul je toch wel echt les moeten nemen. Want dan ga ik er vanuit dat je niet veel ervaring heb

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:02

Niet doen!!!!
Ik heb trainingen op lunteren, is vrij heftig, je moet ook al binnen komen met op en afsprong.
Neem eerst les en dan kan je wel weer verder zien!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:48

sanurie schreef:
Ik heb trainingen op lunteren, is vrij heftig, je moet ook al binnen komen met op en afsprong.

Dat is niet perse noodzakelijk. Je kunt ook gewoon via het grote groene hek naar binnen.

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 17:53

Wij moesten idd ook via de bak (dus op- en afsprong) het terrein op.
Meisje wat op mijn pony rijdt wilde ook graag de oefencross daar rijden, maar ik wil dat niet hebben, vind het terrein ook niet fair.

ramboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 18:17

MelanieB schreef:
Alsjeblieft meid, als je geen cross ervaring hebt, niet naartoe gaan :n

Er zullen wel snel meer sgw bokkers reageren.

Het is een leuk terrein, maar veel hindernissen zijn niet fair voor je paard, geen grondbalk, geen goede afstand, grond slecht etc.
Ik woon er op paardafstand en train er wel vaker maar ik ken het terrein heel goed en weet wat ik wel en niet kan springen dmv omgevingsdingen daar. En dan alsnog vind ik het een minder fijn terrein en raad het niet aan aan beginners en al helemaal niet dan zonder instructies.

Ik zou met je puppiepaard toch echt even goed nadenken en ergens naartoe gaan waar je goed les krijg! Renswoude bijv.

En idd, hier in dit topic staan ook dingen over lunteren ;) Lees dat maar even door
[SGW] Oefencross lunteren 17 juli voorbespreking
Of zorg dat je een gediplomeerde en ervaren instructeur meeneemt.

Edit: Hier staan nog meer dingen in van ervaren bokkers reacties, zou ze beide even doornemen ;)
[SGW] Oefencross 17 juli - Lunteren

Ik had al overal op topics gelezen dat het niks voor mijn puppie paard was! :+