[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 12:14

De eersten zullen onderhand wel gereden hebben, dus kom maar op met de verslagen!

renskek

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:31

Ik ben al weer thuis :D
Ik had vandaag niet helemaal mijn dag, maar ondanks dat fijn gereden.
De dressuur was een erg slecht begin. De ring lag vlak tegen bosjes aan en daarachter was een camping. Sunny vond het zo verschrikkelijk eng dat ze aan het eind van de proef er alleen nog langs wilde met haar hoofd volledig in de lucht. Ik stond op een terechte 1nalaatse plaats.
Het springen ging wel lekker, het parcours was niet zo fijn, maar Sunny liep een foutloos rondje.
In de cross pakte ze erg fijn aan. Ik kon overal mooi door rijden. Op de afsprong, opsprong, punt, punt combinatie kreeg ik op de tweede punt een langsloper. Ze sprong iets te fanatiek de afsprong af en daardoor reed ik iets te afwachtend naar de punten toe. jammer, maar een foutje moet kunnen.
De rest ging allemaal prima. Omdat ik Varsseveld waarschijnlijk een CIC** ga rijden, wilde ik kijken of ik ook wat harder kon. Met een weigering was ik nog binnen de tijd, dus daar was ik tevreden over. Uiteindelijk had ik nog een 4de prijs gewonnen in een best wel grote ring. Er waren in de Z maar 2! foutloze combinaties.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:00

Heb er heel wat op de film/foto. Ik heb gekeken, wat ik heb gezien is dit:

Amber helaas geen cross, weer weigeringen met het springen.. Los springen ging wel goed. Ik leefde echt met haar mee en met mij nog vele.. Je hoorde iedereen haar aanmoedigen na de 2de weigering.. Ik vind het ontzettend sneu,hopelijk morgen beter!

Lielle voorbij zien komen, zag er goed uit. Bij de coffin (?) was iedereen aan het duimen dat ze bleef zitten, maar gelukkig bleef ze zitten! Gave combinatie is het!

Teegee had een weigering op een hindernis in het spring parcours, maar cross zag er echt goed uit. Gave filmpjes van.

peanutbutter is er helaas in de cross afgevallen. Volgens mij ook bij de coffin (?) Wel mooie filmpjes van het springparcours.

Verder brak er nog een paard (pony) los, die ging door de hele cross heen.. Zag er wel eng uit. Ben benieuwd of het een bokker was, vosje en in het knalgeel, met knalgeel hoofdstel. Schrok me rot, gelukkig stond de amazone wel weer op.

Heel veel weigeringen gezien op de afsprong en coffin. Heb van alle bokkers die ik hierboven heb gezet filmpjes. Zowel van het springen als de cross.

Die stuur ik per pb en als ze willen dan kunnen ze die hier neerzetten.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:29

ik ben benieuwd naar de verslagen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:00

Goed gedaan Renske.

Maar 2 foutloze in het Z, dat is op zo'n groot deelnemersveld niet echt waar je voor bouwt. Waren er nog scherprechters in de cross?

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:15

Ik ben foto's (en een paar filmpjes) wezen maken vandaag.

Amber, idd jammer van de weigeringen bij het springen. Had haar wel graag op de foto willen zetten in de cross.

Heb Teegee en vera_pino gezien. Zag er goed uit :)

En nog meer van bokt, maar weet zo even niet de namen daarvan.

Deed Bobbie Baring (?) trouwens ook mee? Want die heb ik dacht ik herkend.

Ik heb Snoekiej nog gespot bij het losspringen. Maar in de cross niet gezien :n . Weet iemand daar wat meer van?
Die pony die was 'losgebroken' heb ik ook gezien. Hij sprong over een dranghek heen en viel daarna een paar keer hard. Maar ze hebben hem wel weer te pakken gekregen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:13

Roos: Ja, ik denk dat die combinatie die ik beschreef wel de moeilijkste was. Er was wel een alternatief, maar dat was zoveel geslinger, daar werd je niet echt blij van.
Daarnaast was de opsprong, afsprong, punt ook erg lastig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:46

Toch netjes gedaan Renske!
Het paard wat was losgebroken en is gaan rennen is idd van een bokker, Karrimh.

Sneu voor Amber, heb haar in het parcours gezien. Paard van Snoekiej staakte nu al in het springparcours, dus ook voor haar einde wedstrijd. Kop op meiden!

De hele middag op Vlietland geweest, rondgelopen, prachtige cross gezien, veel mensen gezien en gesproken. Erg gezellig! Wel enorm warm en morgen schijnt nog erger te worden....

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:52

Is alles goed afgelopen met dat paard? Want hij viel toch best hard :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:57

Ben weer terug. Snoek is inderdaad niet aan de cross toegekomen, maar mag morgen wel aan de oefencross deelnemen!

Dressuur ging prima. Geen idee wat de punten waren.
Naar het springen toe ging Jer compleet uit zijn dak, niet te houden. Ik weet niet wat hij had, maar ben maar gaan galopperen... Toen ging vervolgens mijn laarzen (nieuwe!) stuk. Omdat Shanoek de cross niet in mocht, kon ik haar chaps en schoenen lenen. Shanoek, nogmaals bedankt. Gevolg was dat ik maar 2 kruisjes heb gesprongen en toen het parcours in moest. En dat ging supergoed!! Heerlijke lijntjes met controle en dus foutloos :)
Cross begon ook supergoed. Hindernis 3 was vrij smal, daar kon ik hem mooi voorzetten. Afsprong helemaal super, trakhener appeltje eitje.. You name it! Maar ja, helaas komt daar ook weer het water. 3 Weigeringen op de pallisade voor het water. Heel jammer, ik denk dat het echt een gebrek aan vertrouwen is.. helaas. Jer krijgt véél watertraining de komende weken. Volgende keer is WW, da's een thuiswedstrijd.

Dus: balen dat ik de cross niet uit heb gereden, want het was een heel mooie cross. Maar er zit toch nog steeds veel verbetering in. Kan hem op mijn pinken rijden, mooi tempo, veel controle en de hoogte/dikte maakt niks uit terwijl technische lijntjes ook goed te rijden zijn.

Heb jou niet gezien Sim. Het was inderdaad héél erg warm 8-)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:06

Heb toch veel bokkers gezien maar jou echt helemaal gemist Simmie!

Was geloof ik niet echt een goeie klasse voor een hoop bokkers, de L.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:12

Hier mijn verslag.
Dressuur ging wel redelijk, zaten teveel kleine foutjes in, maar toch nog een 6de klassering.
Springen was foutloos en de cross ging eigenlijk ook wel goed. Het ging niet helemaal zoals ik had gepland, maar een alternatief kwam goed op mijn pad. Bij het puntje. Ze brak na de afsrpong al uit, dus toen heb ik besloten de punt niet meer te springen, want ik kon er niet meer echt voor komen. Alternatief ging goed. Verder lekker rustig doorgereden.
Moet volgende week naar Maarsbergen, en vanwege het warme weer, heb ik niet hard gereden. Was 10 sec. buiten de tijd.
Uiteindelijk toch nog netjes 3de geworden.
Ben weer blij dat ze toch goed blijft aanpakken.

Amber, jammer van het springen.
Verder Madelene gezien door de cross, ging volgens mij goed.
En nog een aantal bokkers gespot.

Het was een mooie, technische cross, en hij wordt elk jaar beter. Zag er dit jaar echt super uit.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:31

Netjes Marloes!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:31

Ik ben ook weer thuis.
Ik was over de weg naar de Vlietlanden gekomen, heb 1 rondje gedraafd en gegaloppeerd, en ging toen mijn proefje in. Het resultaat viel zeker niet tegen, er zaten geen fouten in de proef en ze was niet zo gespannen als normaal gesproken.
Toen gauw nog ff bij het water en de afsprong gekeken, omdat ik daar wat combinaties overheen wilde zien gaan. Daarna losspringen. Dat ging heel lekker. Ze wilde af en toe ff gassen, maar verder sprong ze fijn. Toen de ring in. Ik verwachtte helemaal geen problemen. Er stond een mooi parcours. Toen ik aanreed op 1, trok Vorstin eerst aan op 6. Ik moest haar dus iets hardhandig naar rechts trekken. Ik denk dat ze daar beledigd door was. Op 1 had ik een rotsprong en een balk, op 2 en 3 had ik ook geen fijne afstand. De dubbel ging goed, maar op weg naar 5 remde ze weer af en stopte ze al ruim voor de sprong. Ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg haar echt niet meer aan de praat. Echt ontzettend balen.
Over de reden ga ik niet meer gokken. De ene helft weet zeker dat ze iets heeft, de andere helft weet zeker dat het haar karakter is. Michiel en Jeroen (cross en springinstructeur) waren allebei bij het losspringen, maar hebben helaas net het parcours niet gezien. Gelukkig ben ik er wel met mijn ouders over uit dat we naar de DA gaan. En als die niets vindt, gaan we verder kijken naar hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik heb iig superhulp nodig, anders komen we er schijnbaar niet doorheen.
Ik mag gelukkig morgen de oefencross rijden, maar het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat ik dan weer het springen niet doorkom. Ook al is het een hoogte waar ze stappend overheen kan, als mevrouw niet wilt, gaat ze niet.

Heb overigens nog een behoorlijk aantal bekenden gesproken, en dat was wel gezellig. Broertje nog bedankt voor het voorlezen!

Netjes hoor Renske! Die afsprong-opsprong-punt-punt was inderdaad echt wel heel goed sturen! Gefeliciteerd met je prijs!
Nogmaals, echt enorm balen van het water Noor. Mijn schoenen hebben je niet geholpen helaas!
Gefeliciteerd met je prijs Marloeske! Netjes hoor!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:35

En ik ook in de M een top dagje!

Dressuur gaat echt al steeds fijner, helaas blijft er nog wat spanning en dat strafte deze jury zeer streng af. uiteindelijk 188 pnt. maar goed ik was tevreden.

Springen kon geen parcours meer lopen, wel gekeken. Sprong verder wel heel fijn. en helaas een stom balkje op 9 afstand klopte maar was te vlak.

Cross, tjeeeee was super alles rechtdoor super. Heerlijk ontspannen kunnen rijden en ik heb geloof ik heel de cross met een big smile rond gereden. Afsprong/opsprong/puntje ging strak, trakhener ook heel strak. Water in ook bootje was wat moeilijk maar toch goed. Op af en puntje heel erg teruggereden en sprong wat aan de zijkant van het puntje maar goedgekeurd dus was top. Alle "Z" lijntjes gingen super en de rest ook dus helemaal blij. Uiteindelijk een zeer mooie 2e plek bemachtigd, toch net een plekje voor Marloes..

Nu op naar Renswoude...spannend!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:38

Ik besefte trouwens later dat jij het was Vera, bij de secretariaatswagen. (je schopte per ongeluk tegen mijn voet aan en ik maakte toen nog een grapje ;) )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:42

Zo, ik ben ook weer lekker thuis. Was een gezellig dagje, eerst op het secretariaat geholpen, heb daar al aardig wat bokkers gezien maar werd niet altijd herkend denk ik! In ieder geval Madelene en Floor gezien, TG en Billy, Noor, Lielle, PB en Corien.

Bento gezien in de Z-cross, ging mooi op de coffin!
Gootje met haar prachtige schimmel gezien op de afsprong en rechtdoor zien gaan over de twee punten, petje af!
Renske zag ik op de trakhener, nog gefeliciteerd met je prijs!

Even denken, in het M bij PB gezien hoe een air-jacket werkt.. heb je je niet bezeerd??

Lielle zien stuiteren door de springring en nog in de cross voorbij zien komen, dat ging lekker volgens mij! En helaas Amber niet door het springen zien komen. Snoekiej, ik miste je natuurlijk al, jammer. Fijn dat je morgen nog in de herkansing mag maar ook dat je ouders erachter staan Vorstin te checken!

Verder natuurlijk meer mensen gezien en gesproken, was gezellig en morgen weer een (lange) dag!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:43

OH :oo :z heb je helemaal niet bewust gezien sorry! Ja ik ben wat lomp aangelegd loop altijd tegen alles en iedereen op of ga op voeten staan. Paarden konten moeten het ook vaak verduren als ze op school weer midden in de gang staan, loop er gewoon tegenaan maar goed dat ik zo nog nooit klappen heb ontvangen.8)7

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:43

Simmie schreef:
Het paard wat was losgebroken en is gaan rennen is idd van een bokker, Karrimh.

Ach jee dat had ik niet in de gaten, dat dat Karrimh was. Ik hoop dat het een beetje meevalt!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:44

Ook weer terug :-) Redelijk wat bekenden gezien, maar ook zo te zien redelijk wat mensen gemist :D. Ben gebleven van Z tot ergens halverwege de M. Nog wat hand en spanddiensten verricht.

Vond het een mooie cross, zeker niet gemakkelijk (als je bedenkt dat er maar 2 foutloos waren in de Z en maar 12 helemaal rond gekomen). Altijd leuk dat er weer zoveel nieuwe dingen staan op de Vlietlanden.

Snoekiej en Amber, wat balen zeg :(:)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:49

Wat een wisselende verhalen weer van iedereen. Hoop dat iedereen er wel een goed gevoel aan overhoud.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:03

Ben terug van het kijken. Geen bokkers gesproken, wel gezien op het paard! Vond het een super mooie cross... Maar vond dat er veel uitgesloten werden.
Bij die afsprong hadden er veel ook problemen en bij het water..

Heb jou nog gezien Noor bij het water. Zo jammer, dacht nog even dat ie het deed toen dat andere paard langs kwam. Maar toch niet. Echt jammer!!

Heb Snoekiej en Amber ook nog gezien in het springparcours. Echt super baalen voor jullie. :(:)
Succes met de oefencross morgen.

@ Irene: Bobbie Baring deed mee ja. Hoorde haar naam omroepen bij het springparcours.

De rest gefeliciteerd met de wp/ prijzen!!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 26-06-10 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:08

Best wel een heel fijn dagje gehad al zou je dat aan de uitslagen niet zeggen. Dressuur begon - iets - beter, helaas konden we dat niet vasthouden en werd ze weer heel gespannen. Springen ging ook
wat onstuimig en het wordt wel tijd dat ze weer op ijzers komt. Resultaat was drie balken. En in de cross was ze weer helemaal terug zoals ik
haar kende. Echt superstoer aanpakken en nergens kijken. De put met puntje waar renske het over had was in het L (was HC rondje voor Raimaer) wel simpeler omdat we alleen de tweede sprongen maar nog steeds niet makkelijk. Daar ging ze echt als een routinier doorheen en ook het water pakte ze geweldig aan. De coffin was wel een hele stunt, ze sprong eerst huizenhoog over het paadje dat voor de coffin liep, daarna huizenhoog over steiltje en de greppel, en vervolgens besloot ze op eigen houtje - ik hing ergens te bungelen - ook de M sprong nog maar even mee te pakken, waarvoor ze dus wel
nog even een enorme slingger moest maken en
mij fijn door de conifeer heen veegde. Wonder boven wonder, wsl het duimen van nessah, ben
ik blijven zitten en na even alles bij elkaar t e hebben gegrabbeld het laatste stukje uitgereden. Pas ruim na de finish realiseerde ik me dat dat helemaal niet mOcht, dus heb bij de TA nog even excuses aangeboden.

Verder heel veel bekenden gezien, was gezellig. De cross vond ik trouwens voor het M en Z idd erg dik staan en prachtig verzorgd!

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:13

voor iedereen waar het niet goed ging :(:) . Volgende keer toch hopelijk beter
en voor iedereen waar het el goed ging Gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Bij mij was het een geslaagde dag. Zam en ik zouden voor het eerste L starten.
De dressuur was hij heel gespannen maar wel lekker voorwaarts en geen grote fouten. dus 193 punten.
Springen ging ook niet verkeerd. Hij had alleen een balk op de eerste en laastse sprong. Hij was gewoon duidelijk niet aan het opletten.
Toen de cross. Hij ging top. hij keek helemaal nergens naar. We gingen alleen iets te snel :o

Dus onze eerste twee winstpunten zijn binnen :D

Uitslag heb ik niet meer afgewacht

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:15

Lielle :D Is daar toevallig nog fotografisch verslag van? Klinkt wel alsof Raimaer weer helemaal terug is.