[SGW] picknicktafel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxOrlando

picknicktafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 15:31

Hee !

Eigenlijk vind ik het wel leuk om een keer een cross te doen , maar ik vind die picknick tafels eigenlijk een beetje eng :o
Ik zou het wel willen proberen maar ik ben bang dat mijn pony die tafel raakt ofzo , of niet helemaal uitkomt en dan er tegen op knalt..:+En weet iemand ook hoe hoog die dingen zijn voor een E-pony (B of BB Als dat bestaat :+)

Wie heeft er misschien nog tips ofzo ?
Alvast bedankt!

Tivara

Re: picknicktafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:33

Ik zou gewoon ergens les nemen, dan hoef je niet alles te springen, en krijg je (goede) begeleiding, dat lijkt me een stuk fijner dan je meteen druk te moeten maken over een picknicktafel :(:) :)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:47

Een picknick tafel lijkt eng, maar is eigenlijk een makkelijke hindernis om te springen. De lijn van de sprong van je paard is een parabool (stijgen tot hoogste punt en daarna weer dalen) en de picknicktafel past precies in die vorm. De eerste keer is spannend en dan zul je zien dat het hartstikke meevalt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:02

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 16:11

echt bedankt allemaal ! Ik heb binnenkort (als het goed is ) les bij ons in de buurt !
@ _kiki_ : jaa , dat is eigenlijk wel waar (A) . dan kan ik zelf ook een beetje kijken hoe hij er 'in het echt'uit ziet ;)
@Carmen85 : Zo lijkt het al een stukje minder eng ,zo heb ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht ;)
@Nini_roosje : Bedankt voor de tip , dat ik niet een van 1.50 breed en 1.20 hoog moet nemen :P( mooi paard trouwends (: )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:12

xxOrlando schreef:
echt bedankt allemaal ! Ik heb binnenkort (als het goed is ) les bij ons in de buurt !
@ _kiki_ : jaa , dat is eigenlijk wel waar (A) . dan kan ik zelf ook een beetje kijken hoe hij er 'in het echt'uit ziet ;)
@Carmen85 : Zo lijkt het al een stukje minder eng ,zo heb ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht ;)
@Nini_roosje : Bedankt voor de tip , dat ik niet een van 1.50 breed en 1.20 hoog moet nemen :P

Ach je weet maar nooit :+ :Y)

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 16:18

Anoniem schreef:
xxOrlando schreef:
@Nini_roosje : Bedankt voor de tip , dat ik niet een van 1.50 breed en 1.20 hoog moet nemen :P

Haha , jaa dat klopt :P
Als ik er zo een ga springen , ben je de eerste die het weet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:18

xxOrlando schreef:
Anoniem schreef:

Haha , jaa dat klopt :P
Als ik er zo een ga springen , ben je de eerste die het weet :P

Mooizo :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 17:07

De picknicktafels bij de (E-)B pony's zijn echt niet zo hoog hoor :)
Meestal zijn ze ook vriendelijk gebouwd. Niet zo 'open' als een normale tafel, waar je aan zou gaan zitten. Maar aangepast zodat het fijn(er) te springen is voor het paard.
En zoals hierboven ookal gezegd is, zijn ze sowieso fijn te springen qua vorm.

In Etten-Leur dit jaar stond deze tafel; B pony's oa. Weliswaar geen echte picknick tafel, maar het idee is we ongeveer hetzelfde en voor de hoogte kan is het ook goed te zien. Dit is wel het uiterste wat je zal vinden aan B pony hindernissen, veel hoger zetten ze het meestal niet.
Afbeelding

Succes met je training! We horen het wel hoe het gaat aflopen met de picknicktafel he :D ?!

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 14:29

Jetske_ schreef:
De picknicktafels bij de (E-)B pony's zijn echt niet zo hoog hoor :)
Meestal zijn ze ook vriendelijk gebouwd. Niet zo 'open' als een normale tafel, waar je aan zou gaan zitten. Maar aangepast zodat het fijn(er) te springen is voor het paard.
En zoals hierboven ookal gezegd is, zijn ze sowieso fijn te springen qua vorm.

In Etten-Leur dit jaar stond deze tafel; B pony's oa. Weliswaar geen echte picknick tafel, maar het idee is we ongeveer hetzelfde en voor de hoogte kan is het ook goed te zien. Dit is wel het uiterste wat je zal vinden aan B pony hindernissen, veel hoger zetten ze het meestal niet.
Afbeelding

Succes met je training! We horen het wel hoe het gaat aflopen met de picknicktafel he :D ?!

hihi , jaa :P

Ik hoop dat mamsie ook mee werkt in mijn idee :D

Wat heb jij een mooi paard! Ik hou van Bonte :Y)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:33

In de paardensport stond denk 2 jaar geleden een hele serie over eventing. Hierin legde alice van alles uit. Daarbij werd ook gezegd dat je een picknicktafel gewoon kunt zien als een brede oxer. Er stond toen ook een foto bij met een picknicktafel en een oxer op diezelfde breedte en hoogte en dan zag je dat het praktisch niets voorstelde. Misschien een optie om te kijken of je die serie kan vinden?

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 18:14

gewoon les nemen idd ! :D
en dat vermelden dan kun je het zo springen onder begeleiding,
zeker weten dat je pony het leuk gaat vinden <3

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 19:57

vera_pino schreef:
In de paardensport stond denk 2 jaar geleden een hele serie over eventing. Hierin legde alice van alles uit. Daarbij werd ook gezegd dat je een picknicktafel gewoon kunt zien als een brede oxer. Er stond toen ook een foto bij met een picknicktafel en een oxer op diezelfde breedte en hoogte en dan zag je dat het praktisch niets voorstelde. Misschien een optie om te kijken of je die serie kan vinden?

Okee , dan moet ik maar ff gaan zoeken :Y)

Hopelijk kan ik het vinden...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:52

Ik vond de picknick er ook heel erg spooky uitzien, maar het valt allemaal reuze mee! Het is inderdaad een hele logische hindernis.
Die Nini_Roosje post vond ik eerst ook heel eng, maar toen ik die eenmaal een paar keer gesprongen was, was die eigenlijk toch wel heel erg simpel ;) Nu hebben we ook alweer een keer een hogere en bredere gesprongen en ook dat was geen probleem.

De meeste hindernissen in de cross zien er voor de ruiter imposant uit, terwijl ze dan eigenlijk niet zoveel voor hoeven te stellen.

slangens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:42

Leuk, weer een aankomend talent.
Zo`n picknicktafel valt wel mee hoor, als je de tafels van dichtbij bekijkt zijn ze te vergelijken met een oxertje van 60 cm.
Veel succes!

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 10:59

Annetje schreef:
Ik vond de picknick er ook heel erg spooky uitzien, maar het valt allemaal reuze mee! Het is inderdaad een hele logische hindernis.
Die Nini_Roosje post vond ik eerst ook heel eng, maar toen ik die eenmaal een paar keer gesprongen was, was die eigenlijk toch wel heel erg simpel ;) Nu hebben we ook alweer een keer een hogere en bredere gesprongen en ook dat was geen probleem.

De meeste hindernissen in de cross zien er voor de ruiter imposant uit, terwijl ze dan eigenlijk niet zoveel voor hoeven te stellen.

Jaa klopt , ik vind de rest niet eens eng ofso :Y) maar dit wel :P

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:20

Afbeelding
Dit was de picknick tafeltje die wij moesten doen.. (met een Dpony..)
Opzich niet zo eng hoor ;)
Vind het niet enger als de rest ofzow, gewoon doen, niet aarzelen ;)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:11

als je goed aanrijdt is hij misschien nog wel makkelijker dan de meeste andere, mijn c-pony sprong eroverheen en zette dan nog een voetje bij :+ maar mijn d's springen der gewoon rustig overheen

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:34

Ik dacht ook dat picknicktafels heel eng waren, maar die zijn echt niet eng. En mijn pony vond die minder eng dan boomstammetjes. En die bovenstaande picknicktafel (die op de foto) heb ik ook gedaan. En die is vrij makkelijk.

flippi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:39

De meeste paarden vinden picknicktafels minder eng dan boomstammen omdat ze door (de meeste) picknicktafels kunnen heen kijken en kunnen zien wat daar achter zit.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:42

Je zou eigenlijk die picknicktafels moeten zien als oxers. Bekijk maar eens een picknicktafel en reken die om in een oxer, dan zal je zien dat het de hoogte en breedte echt wel meevalt en dat het er gewoon groot uit ziet omdat het "dicht" is,

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 07:59

vibabu schreef:
Je zou eigenlijk die picknicktafels moeten zien als oxers. Bekijk maar eens een picknicktafel en reken die om in een oxer, dan zal je zien dat het de hoogte en breedte echt wel meevalt en dat het er gewoon groot uit ziet omdat het "dicht" is,

Jaa , dat scheelt misschien ook wel weer ...
Nou ik zie wel :D

melaniecr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:01

De picknicktafels bij de treekhoeve zijn idd niet zo hoog!
Laatst bijgewerkt door Scum op 24-07-10 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto quote verwijderd