[SGW] SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 08:12

Omdat een aantal mensen op telefoons enzo internet heeft, hebben we tegen lunch tijd misschien al wel de eerste voorzichtige verslagen.
Daarom alvast dit topic... ;)

Lielle

Re: SGW Vrouwenpolder - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:05

Ik ben snel klaar. Dressuur ging een stuk beter dan EL, nog wel strak in de hals maar een stuk meer ontspannen. Springen twee balken door mijn eigen fout en in de cross voelde ze niet zichzelf. Ze wtrok er niet aan en na 7 ben ik dan ook gestopt. Ik denk dat ze op de keiharde bodem reageerde, die was niet fijn.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 14:49

Jammer Lielle. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, heb daar ook nog wel eens gereden na een droge periode en dan is die klei ook echt keihard.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:13

Jammer Lielle, maar een pluim dat je gestopt bent en je gevoel volgde. Zo heb je haar vertrouwen iig niet verpest.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:28

Jammer Lielle, maar wat een verstandige beslissing van je! Komt wel weer goed!!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:35

Jammer Lielle. Goed dat je bent gestopt. Wel jammer maar goed gevoel gaat voor.

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 18:40

Hier even een korte samenvatting. Dressuur matig, bodem was erg hard, waardoor ze niet echt fijn liep. Springen foutloos en de cross ook foutloos.
Uitslag: 2de plaats in M-paarden

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:15

Ik heb er echt flink de balen in. Vorstin liet me vandaag weer keihard zitten, terwijl ik het helemaal niet verwacht had. Dressuur was niet echt netjes, ik moest gelijk na 1 rondje draven de ring al in. Ik had ook geen stiften gedraaid (twijfelde, maar gekozen voor niet), en het was toch veel gladder dan ik dacht. Leermomentje voor de volgende keer dus.
Daarna parcours gelopen met Simmie en nog wat gekletst met wat bokkers. Losspringen ging fijn, parcours ging echt heeeeeeel hard. Ik had echt het idee dat ik bitloos erop zat ipv met een pelham! Ik kreeg haar echt niet onder controle, dus daar moet ik heel veel op oefenen. Ze had er gewoon onwijs veel zin in. We hadden ergens een balkje, weet niet waar. Hartslag bij de DA was 94, maar dat was dan ook gelijk na het springparcours.

Het losspringen voor de cross ging heel fijn. Paar keer aangegaloppeerd, gezorgd dat ze echt voor mijn been was en nog wat geschakeld. Toen ik naar het starthok moest begon het gedonder al, ik had het toen al moeten weten. Uit stilstand uit het starthok, dat ging heel goed. Ze ging gelijk fijn naar voren, maar voor 1 begon ze al wat terughoudender te worden. Over 1 ging wel, maar halverwege naar twee ging ze op de rem. Ik heb echt alles gedaan, maar ze ging gewoon niet naar voren. Heb twee mensen voor laten gaan (toen wilde ze wel, maar ik bleef zoveel op afstand voor de andere ruiter dat ze toch niet meer wilde). Ben langs twee gereden op weg naar drie. Die ging ook niet. Weer aan de kant voor de volgende, en daar toen maar achteraan gereden. Over 4, 5 en 6 ging ze echt knoerthard, alsof ze achterna gezeten werd. Ik kon haar ook echt niet meer stoppen. Het was anders hard dan normaal. Toen kwam dat scherpe bochtje en moest ze wel op de rem. Daarna kreeg ik haar weer niet verder. Op een gegeven moment na een hoop vechten ben ik daar op een volte gaan rijden, en heb aan de hindernisjury gevraagd of ik nog alleen die sprong 1 keer mocht doen en dan mocht stoppen. Dat ging toen wel, maar toen schoot ze er weer 'vandoor'. Na de paddestoel ging ze weer op de rem, en toen heb ik het parcours verlaten. Daarna op het voorterrein nog een paar keer gesprongen en haar geprobeerd te rijden, maar ze bleef zo op de rem gaan. Ik kon echt drijven wat ik wilde, schoppen wat ik wilde en slaan wat ik wilde, maar het hielp gewoon niet. Op het laatst kon ik weer normaal een rondje galopperen en toen ben ik gestopt.

Ik kan me voorstellen dat het er voor sommigen uit zag alsof ik Vorstin aan het in elkaar slaan was. Ik kan iedereen garanderen dat Vorstin er weinig van had, die had gelijk toen ik gestopt was een hartslag van 64. En dat springzweepje is echt te kort om haar een beetje aan te kunnen pakken helaas.

Ik baal echt enorm, ben zo teleurgesteld. Ik weet zelfs niet eens of ik nog wel wil crossen als ze dit blijft doen. Trainingen gaan super, cross meestal ook maar soms laat ze me zo zitten. De cross was heel mooi en ik voorzag geen problemen, dus dat was echt heel klote.
Ik weet ook echt niet wat ik moet doen. Morgen gaan we een rondje Vlietlanden, en dan hoop ik dat ze het weer doet zodat ik haar beter aan kan pakken. Maar over twee weken is de volgende cross, en zonder zekerheid ga ik die dus niet rijden.

@ Lielle, jou had ik al gesproken. Inderdaad heel verstandig dat je gestopt bent.
@ Marloeske, gefeliciteerd!

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:31

ik heb een hele leuke, maar wel koude dag gehad op de open vlakte, maar ik heb mooie foto's van jullie kunnen maken.
ze staan op de website

www.sgwzuidwest.nl

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:48

Ow Shanoek wat vreselijk balen voor je! Misschien was je zelf iets te relaxt? Moet je zelf iets meer spanning/zenuwen hebben om wat brutaler te rijden en had je nu meer de instelling van 'we zien wel'? Ik heb dat zelf nml wel altijd, als ik zelf te relaxt bent neemt ie me ertussen. Weet uiteraard wel dat het niet voor het eerst is, maar toch.

Geef het niet gelijk op, misschien is ze volgende keer wel goed gehumeurd. Weet wel dat dit geen oplossing is, maar jij kunt iig nog crossen ik zou dolgraag willen en dat zit er niet meer in, maar goed daar heb jij niks aan en je hebt er toch het grootste gedeelte veel plezier aan.
Probeer positief naar de volgende sgw te gaan en dan zie je daarna wel weer hoe of wat.

Ik hoorde al van m'n vader dat de zon het een beetje liet afweten, hier scheen die toch echt heel de dag.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:57

jeetje snoek das niet niks zeg! Tis meer verlatings angst ofzo? Hoop dat je het voor elkaar krijgt :)

lielle ook gesproken netjes dat je gestopt bent!

Wij hebben net even gereden. Lasko vond een grote waterton zoooo intresant dat hij zijn hoofd ondwerwater deed en bellen ging blazen! _o-
foto's komen morgen!
Cross ziet er goed uit heb er super veel zin in :)

Bij jackson en lasko in stal staat een merrie op klappen dus ben benieuwd of het veulen word geboren vannacht!

Idd broetje de zon was weg en er kwam/is en zee damp erg fris!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 20:59

broertje schreef:
Ow Shanoek wat vreselijk balen voor je! Misschien was je zelf iets te relaxt? Moet je zelf iets meer spanning/zenuwen hebben om wat brutaler te rijden en had je nu meer de instelling van 'we zien wel'? Ik heb dat zelf nml wel altijd, als ik zelf te relaxt bent neemt ie me ertussen. Weet uiteraard wel dat het niet voor het eerst is, maar toch.

Geef het niet gelijk op, misschien is ze volgende keer wel goed gehumeurd. Weet wel dat dit geen oplossing is, maar jij kunt iig nog crossen ik zou dolgraag willen en dat zit er niet meer in, maar goed daar heb jij niks aan en je hebt er toch het grootste gedeelte veel plezier aan.
Probeer positief naar de volgende sgw te gaan en dan zie je daarna wel weer hoe of wat.

Ik hoorde al van m'n vader dat de zon het een beetje liet afweten, hier scheen die toch echt heel de dag.

Misschien is dat het ook een beetje geweest, ik zou het echt niet weten. Vorstin heeft dit vorig jaar in EL ook al een keertje geflikt. Toen hebben we er heel veel aan gewerkt, en ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Helaas dus..
Voor jou nogmaals ook ontzettend veel sterkte, want dat is nog wel even erger dan 1 rotcross :(:)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:06

Lielle: Ik hoorde omroepen dat je gestopt was, en hoorde je zeggen dat het inderdaad niet lekker ging, goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt.
SHanouk: Balen zeg, ik heb je nog gezien toen je naar de start ging, maar verder niks meegekregen omdat ik ging keuren.

Bam was vanochtend zo leuk geweest om op de stiftentap te gaan staan waardoor die afbrak en hij in een gat geen stift in kon. Toen gedressuurd met 1 stift minder, ik dacht dat dat wel mee zou vallen maar in de volte in galop en tussendoor een paar keer ging hij echt op zijn smoel, zonde maar de draf en stap ging wel redelijk, de 190 punten vielen me reuze mee.

Na de dressuur gauw de hoefsmid opgezocht die een nieuw gat gemaakt heeft voor zijn stift. Springen ging goed, hij was weer vreselijk heet zoals altijd, de eerste paar bochten maakte hij alleen kleien krabbelpasjes omdat hij bang was om weer te glijden, wat resulteerde in een balk op de dubbel. Halverwege het parcours voelde hij dat hij meer grip had en liep lekker verder, hartslag 66.

Toen de cross, hij stond te stuiteren in het starthok en ging fijn over 1, daarna wilde ik hem weer teveel opjutten en begon hij al slingerend wissels om de pas te maken :+, vervolgens met een reuzensprong over 2 en toen was alles ok.Toen mocht ie hard en daar heeft hij even gebruik van gemaakt, we gingen ongecontroleerd hard en Bam sprong alsof er 1.20 stond zo voorzichtig was hij. In de bocht naar 7 had ik nog steeds geen controle en kreeg hem niet goed voor 7, wat resulteerde in een stop. Daarna rustig verder, tot de brug waar hij met zijn achterbenen achter bleef hangen door mijn te harde aanrijden :(:). Hier schrok hij zo van dat we straal langs de spoorbomen gingen, volte gedraaid en toen keurig erover. Lijntje Trakhener-molenwiek ging super, toen door naar de kalfjes dacht ik ( ik reed dus het verkeerde pad in :o), via de doorgang naar de kalfjes weer het veld op en over de dubbel, en daarna heel het parcours inclusief waterbak super uitgereden.
We zaten met een 2 weigeringen en een omweg 6 seconden over de tijd, het mag dus duidelijk wezen dat we ongecontroleerd hard gingen, toch was hij alweer op adem met hartslag 66 bij de da.
Toen we over de finish kwamen kreeg ik te horen dat ik de groentekraam was vergeten :+ .

Kortom, Bam en ik hebben vandaag veel geleerd, paard heeft vandaag goed zijn best gedaan maar over mijn eigen prestaties ben ik een stuk minder te spreken :o _-:( .
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 22-05-10 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:09

Snoekiej schreef:
Misschien is dat het ook een beetje geweest, ik zou het echt niet weten. Vorstin heeft dit vorig jaar in EL ook al een keertje geflikt. Toen hebben we er heel veel aan gewerkt, en ik dacht dat het nu wel klaar zou zijn. Helaas dus..
Voor jou nogmaals ook ontzettend veel sterkte, want dat is nog wel even erger dan 1 rotcross :(:)

Dat moet je nooit denken he, net als jij denkt dat je er bent nemen ze je er tussen }:0

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:09

de uitslagen staan ook al op de website :)

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:11

Voor mij was het weer eens een vertrouwde wedstrijd zoals het moet gaan!
Dressuur ging niet vlekkenloos, beetje rommelig, maar toch 192 punten,
Bij het springen was hij wat sterk, maar kon goed de controle over Remember houden.
En de cross ging ook goed! Wel wat aan de snelle kant, maar net binnen de tijd 5.14!
Hij twijfelde wel wat op het water, maar daar heeft hij de laatste tijd wat moeite mee, denk door de val in de waterbak van Etten-Leur!
Totaal resulteerde dit op een 3e plaats! *D

Dus was weer blij!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:19

Goed gedaan zeg Mark :D !

edit: de foto's staan op de site van sgw zuid west:
Afbeelding
oeps :=
Hij was wel echt overdreven voorzichtig vandag.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-10 23:46

Ow, Lielle wat een naar begin van je cross herstart zo. Wat naar dat de bodem er zo hard was.

Marloeske, kort en duidelijk verhaal. Maar van harte gefeliciteerd met je prijs!!

Snoekiej, wat een domper zeg dat ze je zo in de steek gelaten heeft. Toch moeite dan met weg rijden van anderen ofzo?

Evie_Bandido, veel geleerd zo te lezen. En dat kan ook enorm waardevol zijn voor een volgende wedstrijd.

Mark, gefeliciteerd!! Met je verjaardag vandaag en met je prijs!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:33

ik heb ook een zeer tevreden dag achter de rug, doel was dat we alle 3 de onderdelen gingen uitrijden.

dressuur erg slingerend en rommelig, tussen de bordjes blijven is met mijn spaghettipaard nog een kwestie van veel oefenen, maar hij bleef braaf. ver onder de middenmoot beland maar niks aan te doen.
hel leif meisje dat mij onverwacht heeft moeten voorlezen enrom bedankt +:)+

losspringen super, in het parcour van 1 t/m 5 super, daarna oversprong hij zichzelf op 6 de tripel, en schrok geloof ik van zichzelf waardoor hij vol naar links schoot, en in de achteruit.
flink de sporen erin en toen weer verder. verder netjes gesprongen geen balken, maar dus wel een weigering.

super rustig in de startbox, maar naar hindernis 1 toe ging hij weer vold e weigering in, links/rechts/achteruit totaal geen controle meer, hij liep met zijn kont in de schrikdraad van het weiland en ging toen na een flinke mep en stemgeluid weer vooruit en toen wel over hindernis 1....daarna super verder..
tot aan de paddestoelen, daar schrok hij weer van en schoot er weer langs, omgedraaid flink aangemoedigd en weer aangereden, daarna de rest van de cross weer super, getijgerd over de eend van de waterbak..haha..maar verder de cross super uitgereden.

Dus het was een dag van hier en daar wat fouten, en ben uiteindelijk 19de geworden...van de 19!! hahahahaaaaaaaaa _O- :')
maar over het algemeen heeft mijn broekie van 5 het super gedaan...en hebben we ons doel bereikt.
dus vol vertrouwen weer verder trainen en oefenen...heerlijk om weer op de wedstrijd te zijn.

voor allen anderen die goed hebben gereden..super!!
en die niet goed hebben gereden..vast en zeker de volgende keer..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 09:30

Jammer Lielle, maar wel een verstandige zet zo te lezen!
Gefeliciteerd Marloes!
Wat ontzettend vervelend Shanouk! Kan me voorstellen dat je enorm teleurgesteld & ook boos bent! Dit is toch ook gewoon vervelend :\ ! Vervelend dat Vorstin niet goed naar de pelham luistert, rijd je thuis ook op de pelham? Mijn paard luistert er ook minder naar als ik er ook thuis mee rijd, dus gebruik hem alleen nog maar op concours.
Jammer Evie, maar fijn dat Bam goed aanpakte!
Gefeliciteerd Mark! En ook met je verjaardag ;) !
Fijn dat hij best goed aanpakte Madelene!

Steef20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:38

Had gister een fijne dag, ondanks het vroege opstaan (3 uur)
Rubby liep redelijk in de dressuur 2e met 191. Springen foutloos en cross ook alleen 12 seconden tijd. Was toch nog 3e geworden!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 15:28

@ iedereen die mij heeft zien springen/crossen, zouden jullie willen vertellen hoe het er van de zijlijn uitzag? Ik ben erg beniewd naar de visie van een derde persoon.
@ Nickeltje, ik denk dat dat er wel mee te maken heeft.
@ Mirthe, die pelham had ik 1x van tevoren mee gereden tijdens een crosstraining. Toen ging het echt heel goed en kwam ze er heel mooi op terug. Nu had ze gewoon een mond van beton. Ik denk dat het misschien ligt aan de kinketting. Daar zit nu een hoesje om. Ik ga er van de week nog even mee rijden zonder hoesje om te kijken of het verschil maakt.

Jammer van je weigeringen en uitsluiting Evie.
Netjes hoor Markdegroot. Zat jij vlak voor mij toevallig?
Fijn dat het goed is gegaan Madelene! Cooper heeft een hoop geleerd zo te horen!
Gefeliciteerd met je prijs Steef

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:25

Volgends mij wel!
Jij was toch in het blauw?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 16:30

Balen Snoekiej! :(
Lees veel positieve verhalen, altijd fijn.

Bij mij ging de dressuur niet heel geweldig, had maar 6 minuten om los te rijden, er waren een pasr uitvallers. Later hoorde ik dat je als je wilt gewoon op je eigen tijd mag starten als je wilt, weten we dat ook weer. :+ Goed, 187 punten niet goed, niet slecht.
Springen had ik een weigering op de laastste hindernis, waarom weet ik nog steeds niet. Had een fijne afstand en er was niets geks maar mevrouw stopte gewoon. _-:(
Cross ging weer beter dan de vorige keer, had een stop op 2, ze keek enorm naar de hinderniscontroleurs die vrij dicht op de hindernis zaten.
Na 4 werd ze gretiger en kwam ze niet meer terug op de hindernissen. Had alleen nog een stop op de uitsprong van het water.
Ze pakt elke keer beter aan, ben tevreden. Mevrouw moet gewoon veel zien, kijkerige muts....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 17:10

Wij zijn bijna thuis julie krijgen starks de versalgen 8-)