[SGW] Speciale peesbeschermers voor cross?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiseFederer

Speciale peesbeschermers voor cross?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 20:50

Hoi ,
ik ben aan het twijfelen om aan cross te gaan doen ,
maar ik heb gezien dat ze altijd speciale peesbeschermers aandoen
ik zou graag gewoon stilletjes beginnen om de 4-6 maand eens een weds.
mee doen , met beginners
moet ik deze dan ook aanschaffen
ga eerst eens kijken of het mij ook bevalt
moet ik deze peesbeschermers al kopen of niet?
mag ik het met gewone getten ook doen ?
sommige zeggen het ene en andere het andere
geef jullie mening aub !

Quinn

Re: Speciale peesbeschermers voor cross?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:25

Ik cross zelf ook en je kan ook met gewone peesbeschermers gaan crossen. Je kan kiezen voor hoge beschermers achter. Ik heb wel speciale gekocht omdat mijn doel is om daar verder in te komen. Springschoenen zal ik zeker wel omdoen.

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:04

Volgens mij helpen gewone net zo goed als speciale. Zeker omdat je nog niet zeker weet of je er wel mee door wilt gaan.
Daarom zou ik ze nu nog niet kopen.

Je kunt tegenwoordig ook een 'oefencross' rijden om te kijken of het iets voor jou is. Dan hoef je niet al het papierwerk van startkaarten enzo te doen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:08

Ik denk dat deze vraag wellicht ook wel bij de meest gestelde vragen te vinden is op het SGW gedeelte van bokt, maar het is zeker in het begin nog niet nodig om speciale crossbeschermers aan te schaffen.
Het verschil in peesbeschermers en crossbeschermers is dat de crossbeschermers een harde plaat hebben op de plekken die kunnen beschadigen wanneer een paard óp een hindernis landt. Dat is dus bij de pezen van de voorbenen en aan de voorkant bij de achterbenen.
Springschoenen vind ik zelf inderdaad ook een goed idee voor het crossen. Zelf reed ik er nooit mee, maar voor de crosslessen heb ik die ook aangeschaft. Ik rijd nog wel gewoon met peesbeschermers, maar die blijven niet helemaal goed zitten (in het water niet) en ik vind crossbeschermers voor de achterbenen zelf ook wel een fijn idee. Ze worden binnenkort dus vervangen door echte crossbeschermers.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:10

Aulaantje_x schreef:
Volgens mij helpen gewone net zo goed als speciale.

Dit klopt niet, in crossbeschermers zit een harde plaat en ze zijn waterdicht/waterafstotend, nemen in ieder geval geen drup water op. Crossbeschermers zijn wel degelijk veiliger, maar zijn niet ontzettend hard nodig in de B.
Ik cross er wel mee in de B, simpelweg omdat ik ze heb.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 22:42

Ik rij met br peesbeschermers voor en achter(ook voor achter hoge, dus geen strijklappen) en voor springschoenen. Tape het wel even vast over het klitteband, dan raakt het niet los. Rij eerst even wat trainingen en een keer een oefencross, als het echt wat voor je is kun je ze altijd nog kopen.
Ik zag trouwens in badminton bij een viersterren cross dat iemand met de eskadron cross country reed, terwijl heel veel mensen zo negatief zijn over deze beschermers. Dus dat is ook wel persoonlijk.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:10

@ sammie18: ik heb zelf de CC boots gekocht ondanks best wel veel negatieve berichten hierover. Ik ben er super tevreden over en ze draaien niet zoals men beweerd. Ik heb een paard met dunne benen en dat is best lastig.
Die BR zijn ook goed om mee te crossen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:28

RT-->SGW.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 20:06

In de FAQ van SGW en met behulp van de zoekfunctie op cross beenbeschermers, is er al heel erg veel te vinden hierover.
Daarom hier een slotje.