[SGW] SGW Westerbork - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_

SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 12:52

Ben benieuwd hoe jullie hebben gereden!

Mijn L debuut ging echt super! :D :D
Dressuur ging wel fijn, 192, 3e plaats.
Springen ging heel fijn, foutloos. :D
Cross ging nog fijner, haha, ook foutloos. :D

De afsprong, picknickbank en skyjump gingen heel fijn, en ook de hindernis voor de waterbak ging super, het eilandje twijfelde ze ook niet.
De hindernis met de eendjes eronder ging ook zonder problemen.
Een paar seconden buiten de tijd maar heb echt heel erg fijn gereden, ze pakte zo goed aan. :+:

Mijn ouders gaan vanmiddag naar een hengstenshow, wil eigenlijk wel mee maar denk dat ik terug ga naar Westerbork. Twijfel nog.
Zit wel in de prijzen denk ik.

Ben echt super trots op Uk, had echt niet verwacht dat het zo goed zou gaan.

mistid

Re: SGW Westerbork - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 12:56

Super Hilde! Je zit vast in de prijzen!

Ik heel snel even, had 1 stop in de M :D springparcours dus rond gekomen! Had daar ook 1 stop.
Nu snel pony's aan het wisselen en even fatsoenlijk schone wedstrijdkleren aan, mijn witte rijbroek is plaatselijk zwart.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 13:54

Mooi debuut Hilde en alvast gefeliciteerd met je prijs!

Mistid ook netjes gedaan in het M.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:04

Super debuut zeg Hilde! En als ik het zo lees zou je wel bij de prijzen moeten zitten, of je moet mega buiten de tijd zijn?

@ mistid: succes vanmiddag! Maar de M ging iig netjes!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:18

Super Hilde! Mistid ook heel knap! Succes vanmiddag nog!

Ben benieuwd naar overige verslagen! :D

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:23

Hilde wat super zeg, dan moet je er zeker wel bij zitten :j
Myrthe; ook netjes van de M succes weer in de B!

Baal nog steeds dat ik niet mee kon doen, maar voor Fari beter. Ze was vanochtend wel fijner met rijden maar nog steeds uit haar doen.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:27

Ik heb om 7u vanochtend zelfs nog een keer gebeld of ik toch nog mee kon doen, maar alleen maar L prd die zich af hadden gemeld geen B 'ers :+

Het is wel super mooi weer voor zo'n dagje! Heerlijk :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:46

Wauw Hilde, ik ga je nu alvast feliciteren hoor :)) Zeker prijs!

En Mistid, netjes hoor!!

Malloesje, is Fari nog wat uit haar doen van Markelo ;(?

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 16:55

Ik was 3e. :D
Was tijdens de prijsuitreiking met Kim in het parcours, maar de uitslag heeft er ook geen half uur gehangen..
Prijs was door iemand anders opgehaald, en thuisgebracht. :D
Wie het was geen idee, een bokker geloof ik. Dus, wie? :D :D Bedankt voor het brengen, haha.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:59

Ik ben ook net terug. Het was me wel weer een dagje zeg :=. De prijs uitrijking was nog niet geweest maar ik moet om 6 uur werken, dus ben net met Hilde mee naar huis gereden. Mijn ouders zijn daar nog.

Mijn dressuur ging wel goed, ze liep wel fijn :). Stond na de dressuur 2e met 208 punten.
Springen ging ook fijn (1 mega misser, maar Sofie deed erg haar best), foutloos.

En toen de cross..
Tja ik weet niet wat het is, maar ik word er wel moe van. Vorige week een fotograaf achter de hindernis en nu dit..
Hindernis 1 en 2 gingen super, ze had er echt zin in. Op het pas van hindernis 2 naar 3 was de gene voor mij aan een lang teugeltje aan het stappen,(netjes aan de kant, had ik geen last van), ze had wat opstart problemen gehad geloof ik.
Vanaf hindernis 3 was Sofie helemaal niet meer zo trekkerig op de sprongen en ging het wat moeizamer. Bij hindernis 6 stopte ze zo ineens. Ik doe met Sofie een pas opzij, springt er zo iemand over de sprong. Ja hoor, dat was de gene die ik in had gehaald. En toen snapte ik ook meteen waar Sofie last van had en waarom ze niet meer op de sprongen trok. Ik volte gereden en weer verder gereden. Op de heide riep dat meisje voor mij dat ik er wel om heen mocht (uh ja, ik had ook voorrang!) Maar ik mocht wel half door de heide omdat zij lekker op het pad bleef galoperen! De cross wel fijn afgemaakt verder en Sofie ging wel wat fanatieker weer naar de sprong. Maar dat meisje bleef maar achter me aan rijden. Dus ik kwam over de finish en was behoorlijk chagrijnig!

Heb het verhaal aan m'n ouders verteld en we zijn naar de federatie vertegenwoordiger gegaan. Hij zou naar de hindernis jury gaan om verhaal te halen. Ondertussen was mijn vader ook de cross weer ingelopen en vroeg vanaf hindernis 2 aan alle jury hindernissen wat ze ervan vonden. Alle hindernis jury's vonden dat ze te dicht op mij zat! Behalve de hindernis jury op de heide (waar ik net om haar heen ging, toen heeft ze hem even ingehouden, maar na die 2 sprongen zat ze alweer achter me). Maar goed, zelfs de stijljury's vonden het en 1 had het zelfs al genoteerd op de coupon van diegene.
De federatie vertegenwoordiger kwam later bij mij en vertelde me dat ze de weigering doorgestreept hadden omdat ik gehinderd ben door mijn voorganger. Dus daar was ik erg blij mee :).
Hoe ze het met de tijd gaan doen weet ik niet, dat is ook erg lastig. Maar dit heb ik iig. Of ik een prijs heb weet ik ook nog niet. Daar wachten mijn ouders nu op.

Foutloze cross gereden uiteindelijk!
Dus een beetje een dubbel gevoel over de cross. Sofie was iig super braaf, maar toch was de achtervolgster ook erg vervelend.
Zo, dan ga ik nu een hapje eten en naar het werk ;).

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:59

Topper Hilde en Ukkie :D.

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:02

Hilde_ schreef:
Ik was 3e. :D
Was tijdens de prijsuitreiking met Kim in het parcours, maar de uitslag heeft er ook geen half uur gehangen..
Prijs was door iemand anders opgehaald, en thuisgebracht. :D
Wie het was geen idee, een bokker geloof ik. Dus, wie? :D :D Bedankt voor het brengen, haha.

Hilde dat was ik! We konden je nergens vinden en ik was bang dat je anders je prijs kwijt was als niemand m mee nam!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:11

Dan mijn verslagje ook maar even. :)
Had vandaag mijn L-debuut. :D
Dressuur ging fijn, had 208 en daarmee hoogste van de baan.
Springen was ze erg heet en daardoor een balkje, wel tevreden mee.
Hartslag van 60 dus dat was prima.
Toen cross, ging ook super fijn.
Achter hindernis 2 liep de EHBO vrouw er nog even heel langzaam achter langs, ging ook allemaal net goed :=
Verder alles foutloos, bleek wel te traag te zijn geweest, voor mn gevoel toch best doorgereden.
Wel iets rustig aan gedaan omdat ze 2/3 weken terug kreupel liep.
En na de cross een hartslag van 48 _O-
Ze was echt weer super rustig :+
Volgens mij had ze alles donders goed door wat er ging gebeuren allemaal :D
Door veel tijdfouten 4e geworden met 3 prijzen.
Toch heel tevreden over deze dag, de eerste 2 wp's zijn binnen, ze liep niet kreupel of wat dan ook dus goed dagje voor ons! :D

Gefeliciteerd alle prijswinnaars!

Vervelend Kim, het zag er wel fijn uit bij de waterbak! :)
Laatst bijgewerkt door ladyisabelle op 10-04-10 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:13

@Kim: oh das wel vervelend zeg! Hopelijk leert die combinatie er nu wel van. Wel netjes dat de het zo is opgelost maar je cross-gevoel kan er niet meer door veranderen.
@Hilde: gefeliciteerd met de 3e prijs!
@Antal: Super L debuut dus!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:17

Als het nou iemand was die niet vaker crossen reed of wat dan ook. Maar dit persoon heeft vandaag meerdere paarden gestart in het B en L, en wist donders goed waar ze mee bezig was.
Hindernis 2 de jury zei ook dat ze na hindernis 2 gewoon ging stappen aan de kant. Toen ik voorbij kwam ging ze zo ineens weer verder :\. Ja, toen wou haar paard wel..

Maar goed, de weigering is ingetrokken en daar ben ik wel heel blij mee. Of ik een prijs heb is nog even afwachten.
Helaas niet een super gevoel over de cross. Jammer, want dit was voorlopig mijn laatste wedstrijd voor de komende 9 weken. Dus dat had ik liever met een fijn gevoel gedaan ;).

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:35

M'n ouders belden net, ik ben 4e geworden uiteindelijk :D.
Door de vele tijd fouten. De tijd fouten komen door de stop. En dat hebben ze zo gelaten omdat het erg moeilijk uit te rekenen is hoeveel tijd mij die weigering gekost heeft. Anders was ik 2e geweest. Maar ben al blij dat de weig niet meer telt. Dus vind het wel prima zo! :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 17:37

Jeeeh super. :D Gefeliciteerd :D

Het prijzenmysterie is opgelost, toch handig dat bokt O:)

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:48

Nou, super toch Kim, gefeliciteerd! :D
Super fijn dier heb je ook! :j

Wij alle trailers nog bij langs om Hilde te zoeken _O-

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:55

Hilde: Super gefeliciteerd
Myrthe: Heb je in het m parcours gezien met springen Jammer van je stop maar Lekker dat je wel fijn rond gekomen bent in de cross.
Kimdepim: Tje ik hoorde het. Je hebt het tegen mijn moeder verteld na de cross. Ik reed namelijk even voor je. Vervelend. Ben benieuwd hoe het nu afloopt. Wow lees net verder. Gefeliciteerd!!!!!!!
Ladyisabelle: gefeliciteerd wat een debuut!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:57

Schrok wel van die man die aangereden werd :oo
Geheel de fout van de man maar het zag er naar uit!

Heb ook paar bokkers voorover zien gaan bij de waterbak :P

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:03

Dan mijn eigen verslagje. Dressuur was ze zeer gespannen Was een eng huis een eind verderop en alles is spannend. Had moeite om niet over de hekjes te gaan. Maar de jury hield schijnbaar van wat pit. Kreeg 206 punten! Was zeer verbaasd. Springen ging wel oke. Niet altijd super mooi maar wel foutloos.
En die cross. Ik kwam het starthok uit en over één dus doel gehaald ;) . Bij twee ging ze op een eind al heel erg terug en bijna stilstaan. Maar ik hield haar in stap en ben over twee gekomen. Vraag niet hoe. Toen bij de volgende weer op 10 meter in de rem. Dus alternatief maar genomen. Toen een hindernisje goed. Maar de dubbel in het bos was toch echt een weigering. Tja was te verwachten. Op de hei geprobeerd door het plasje water te komen. Maar aangezien dat dus echt niet wou maar weer verder gereden zodat ik andere ruiters niet in de weg zou gaan rijden. Gebroken lijntje ging erg belabberd maar oke ze leek het al wat beter te snappen. En toen de hindernis voor de waterbak tja. Die nam ze en toen dacht ze HELP........... Dus in de landing hoofd omlaag, in de rem en haakse bocht naar rechts. Tja dat had ze niet met mij overlegd en toen zat ik er ineens naast :o oeps. Beetje dom dat ik haar vast hield want daardoor kreeg mijn schouder een klap( en die is net twee jaar geleden twee keer geopereerd)

Dus conclusie lekker nog even verder training en haar veel ervaring op laten doen. En dan na de zomer proberen we het weer :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:11

Wauw wat een super debuut Hilde :D Hopelijk verloopt het bij mij straks ook zo goed! Gefeliciteerd met je prijs :D
Netjes Mirthe! Ben benieuwd naar de ander!
Wat vervelend van die inhaler zeg Kim. Dat lijkt mij ook zo onwijs vervelend! De meeste paarden vinden dat toch niet fijn, en als ze je dan ook weer voorbij gaat is het helemaal vervelend!
Gefeliciteerd Ladyisalbelle!
Auw, sterkte met je schouder Kylyco! Ze heeft wel een hoop geleerd zo te horen! Inderdaad veel oefenen en dan komt het vanzelf!

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:16

kimdepim: diegene die achter jou zat, m'n vader kent die volgens mij best wel goed. Naja, die heeft vroeger samen met m'n zus op de ponyclub gezeten..
Maar wel heel l*llig dat het zo is gegaan..

En dan mijn verslag:
Ik verwachtte er niet heel veel van, mijn 1e officiële cross..
Vooral de dressuur niet, ik was al super tevreden als ik meer dan 165 punten had :+
De dressuurproef ging wel redelijk voor mijn doen, wel te veel spanning, maar hij was nog wel redelijk goed te rijden. De jury was blijkbaar goed gezind: 170 punten! :D
Toen het springen, ging super, dus foutloos :D
En de cross: het begin vond ik nogal spannend, maar toen we eenmaal over hindernis 1 waren helemaal niet meer. Macho vond het ook super, ik heb zowat niks gedaan, behalve sturen en af en toe terugnemen :)
De sprong voor de waterbak ging een beetje scheef, dus kwamen we ook scheef voor de waterbak, en werd het wel aanlokkelijk om er voorbij te lopen. Hij week dus uit, maar ging er uiteindelijk wel in :)
Dus foutloos :D
Tijd weet ik niet precies, maar zat er niet heel veel vanaf. En ik denk niet dat ik prijs heb, maar daar zijn we dus niet voor gebleven..

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:19

Voor mij was het ook de 1e keer L
Dressuur ging wel goed wel wat foutjes erin, maar had nog 201 punten
en toen het springen, ze was egt heel heet en was me bit vergeten te wisselen, die lag nog thuis :P Maar wel foutloos
en toen de cross...
ze sprong egt super en deed alles heel goed, trok super naar de hindernissen toe,
maar bij waterbak stopte ze even en liep er toen in, wat als een weigering telde, omdat de nieuwe reglementen staat
dat je pony vloeiend het water in moet zonder te stoppen, normaal stopt me pony nooit en loopt die er zo in, maar na vorige week
markelo is die denk ik toch wel een beetje geschrokken van al die schreeuwende mensen, en toen keam ik er ook achter, toen ik was gefinst dat er een alternatief bij de waterbak was :P als ik die had genomen was ik dan waarschijnlijk 1e geweest := := haha
Maar toch 5e geworden.. dus ben voor de 1e keer L wel tevreden

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:27

Hilde: echt super! gefeliciteerd
Mirthe: idd netjes! helemaal na vorige week
Kim: hoorde al dat er iets was... idd raar van der! gelukkig is de weigering ingetrokken.
Ladyisabelle: gefeliciteerd
Corien: had het idd gehoord, maar toch nog aardig rond :D

Nu mijn verslagje...

Dressuur ging braaf :D ze was mooi rustig en kon lekker rijden. Alleen had ze nog nooit witte hekjes gezien...
Had 186 punten en stond daar 8ste ofzo mee.

Met opzadelen voor het springen was ze al een stuk gekker, maaien met der voorbenen en drammen....
Inspringen ging dan ook van joehoe!! In het parcours ook wat vrolijk, 1 balkje, verder lekker gereden :D

Toen langs de DA hartslag 60 dus allemaal goed :D
Inspringen ging erg goed....

Nou toen de cross in, hindernis 1 ging goed, voor hindernis 2 draaide ze zich in 1 keer om, was ik niet op verdacht ( was al wel 15 m voor de hindernis) dus toen stond ik er naast.... Ik de weer op, niemand zei wat, dus ben doorgereden, ging allemaal super :D 1 langsloper op hindernis 6, de rest allemaal goed :D Toen kwam ik bij het water, er stond vrij dicht een hindernis voor, dus die uit draf genomen, en vlak voor het water mevrouw op de rem en 180 graden omdraaien, boem daar zat ik weer :+
Weer opgestapt door het water heen, toen kwamen nog 2 hindernissen en die gingen allemaal goed....

Officieel mag je niet doorrijden, maargoed wist niet dat de nieuwe regel was dat hinderniscontroleurs je er niet meer uit mogen halen... Krijg vast ook wel een brief van het knhs, maar ik heb hem uitgereden, en mijn paard heeft heeeeeeeel veel geleerd, ze vondt het wel geweldig mooi :D Maar de volgende keer stop ik wel keurig....

Na de cross was de hartslag 56 :D dus dat zit helemaal goed! Op naar de volgende!