Op verschillende sites heb ik gezocht naar een gekleurd hoesje voor mijn cap. Ik vraag mij af of zo'n hoes ook over elke 'gewone' cap kan of dat je dan een helm nodig hebt.
Daarnaast vraag ik me af welk merk een slimme keuze is. In eerste instantie hoef ik niet de duurste, maar uiteraard moet het niet meteen uit elkaar vallen....
Kleurencombinatie kobalt blauw met geel of oranje spreekt mij het meest aan....
Wie heeft er ervaring met hoesjes?
Sim
Geplaatst: 09-04-10 07:05
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een caphoes van lycra. Zit mooier om je helm/cap heen en sluit mooier aan dan een exemplaar van zijde. De caphoesjes passen ook om een gewone cap. Kijk eens op de site van http://www.canter-equipment.nl daar vind je diverse sorteringen van capcovers. Canter zit hier ook op bokt. Goede service en verstand van zaken.
Ik heb ook een capcover maar dan voor mijn crosshelm. Ik heb er wel meerdere moeten passen want heel veel waren gewoon te groot voor mijn helm.
Neem je cap mee als je gaat passen of ga eens naar een sgw wedstrijd bij jou in de buurt meestal zijn de shops er wel. Dat scheelt heel wat heen en weer sturen.
mistid
Geplaatst: 09-04-10 10:23
Ik heb er nu ook 2 van Canter en 1 van de Equimatch. En er staat nog 1 bij Canter in bestelling . Ze passen om elke cap heen, en ze beschermen echt. Ik heb ook altijd van lycra, dat rekbare spul. Ook sneldrogend, maak ze gewoon schoon met biotex en ze kunnen zelfs in de wasmachine.
Ik heb er ook eentje van Canter en van lycra. Erg fijn, en zeker aan te raden. Sinds dat mijn hoesje altijd groen is bij de finish, liever een wasbaar hoesje groen dan mijn GPA
Ik heb eigenlijk altijd een zijden hoesje en mijn moeder stopt die gewoon in de was. Bij mij zit hij prima op m'n cap en ik vind het er persoonlijk mooier uitzien dan lycra.