[SGW] Goede achterbeschermers?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndezzW

Goede achterbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 10:03

Hoi allemaal,

Vanaf mei ga ik meedoen aan de trainingen in regio west. Dit is voor mij de eerste keer. Nou heb ik een vraagje over de bescherming, ik heb voor: springschoenen en eskadron cross country beschermers, voor achter heb ik echter nog niks, ja strijklappen, maar ik denk dat dat niet voldoende is. Wat voor achterbeschermers raden jullie mij aan? Ik kan natuurlijk voor achter ook die van eskadron kopen, maar als jullie een beter idee hebben dan hoor ik het graag.

Oja, als je toevallig ook meedoet aan de training in regio west, lijkt me dat wel leuk om te horen, ik zit op de maandagavond bij de beginners paarden.

Groetjes

Nordan

Re: Goede achterbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:11

misschien de Professional's choice SMB3

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:14

Ik heb zelf Style crossbeschermers, maar dat is wel vrij prijzig.
Ik weet niet of je plannen hebt om serieus te gaan crossen, dan vind ik het persoonlijk het geld zeker waard. Op zich zie ik zeker ook mensen met strijklappen trainen, dat kan ook, maar biedt idd minder bescherming.
Drie-in-een beschermers zijn niet aan te raden omdat ze te veel water opnemen.

Voor de regiotrainingen kun je het beste hier kijken
[SGW] [SGW] Regiotrainingen regio West 2010!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:23

Ik heb met mijn paardje gewoon lekker met normale peesbeschermers en strijklappen getraind en gestart. Na 2 wedstrijden had hij helaas een blessure. (kwam niet daardoor hoor, was na de winterstop ;) ).
Dus voor het begin kan je daar prima mee rijden, als je het dan echt leuk vindt en je wilt er mee verder kan je duurdere kopen :)

IndezzW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 12:17

Okee, hartstikke bedankt voor de reacties, ik zal eens rondkijken

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:01

De Eskadron Crosscountry's zijn trouwens geen crossbeschermers. Erg misleidend van Eskadron. In crossbescherming zit een harde plaat ter extra bescherming, en de Eskadron beschermers hebben dat niet. Ik heb het eerste seizoen met peesbeschermers en strijklappen getraind, maar achteraf had ik net zo goed gelijk goede crossbescherming kunnen kopen. Ik heb de NEW's van www.canter-equipment.nl Hele fijne winkel :)

Veel plezier met de trainingen. Ik deed het eerste jaar ook mee op de maandagavond. Inmiddels zijn we alweer 4 jaar verder. Ik train zelf op de zondag.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:02

Ik heb ook Style, gewoon 2e hands gekocht scheelde enorm veel geld

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:03

Wat voor springschoenen doen jullie om? Ivm het water.. Ik heb nu zoiets als deze, maar weet niet of deze handig zijn met het water:

Afbeelding

Ik denk dat ik de 1e training afwacht om te zien of mijn paard het net zo leuk vind als ik!
Anders ga ik denk ik wel cross bescherming kopen. :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 16:25

Die springschoenen zien er prima uit. Ik heb voor mijn merrie soortgelijke.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:01

ik gebruik ook dit soort springschoenen
ik zal ook nog even afwachten met het aanschaffen van cross beschermers nadat je wat trainingen hebt gehad.
Als jij en je paard het erg leuk vinden is het idd de moeite waard om eens een kijkje te nemen op de site van canter ;)