[SGW] Na hoeveel training durfde jij zonder instructie te trainen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Na hoeveel training durfde jij zonder instructie te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:59

Hoi,

Toen een aantal dagen geleden iemand aan mij vroeg of ik een keer samen met haar wilde gaan trainen. Twijfelde(doe ik nog steeds) ik heel erg of ik dit zou doen. Ik heb nu 3 trainingen gedaan. Op sprongen afsprongen, gewone sprongen en door het water heb ik inmiddels gedaan. Maar ik ben nog steeds aan het twijfelen of het wel verstandig is om alleen te gaan trainen. De persoon die mee zou gaan heeft ook nog maar 3 trainingen gedaan.

Ik ben trouwens niet echt een "waaghals" en zal zeker geen sprongen rijden die te hoog gegrepen zijn. Maargoed Toch vind ik het wel een beetje spannend.

Dus ben ik erg benieuwd naar ervaringen van andere mensen. En vanaf hoeveel trainingen(met instructie) hun voor het eerst alleen gingen trainen.

Groetjes Nina

Snoekiej

Re: Na hoeveel training durfde jij zonder instructie te trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:02

Ik heb nu 4 jaar trainingen gevolgd, en pas vorig jaar heb ik zelf getraind. Ik vind het fijner om met een instructeur te rijden. In jouw geval zou ik nog niet zelf gaan. Als je zelf al twijfelt. En herinner ik me van jou niet dat je soms bang bent? Want dan is het toch wel fijn als er een instructeur bij is om je te helpen als het even niet lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:03

Snoekiej schreef:
Ik heb nu 4 jaar trainingen gevolgd, en pas vorig jaar heb ik zelf getraind. Ik vind het fijner om met een instructeur te rijden. In jouw geval zou ik nog niet zelf gaan. Als je zelf al twijfelt. En herinner ik me van jou niet dat je soms bang bent? Want dan is het toch wel fijn als er een instructeur bij is om je te helpen als het even niet lukt.

Idd heb voor mijzelf al besloten niet te gaan. Ik durf het gewoon nog niet aan. Eerst meer vertrouwen krijgen. Maar was gewoon erg benieuwd naar andere.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:08

Verstandig :)
In principe moet je het op wedstrijd ook zelf doen, dus wat dat betreft is het misschien zo slecht niet om af en toe zelf te trainen. Ik ben altijd iets onzekerder in mijn eentje. Als er een instructeur bij is (al zegt ie niets en kijkt hij alleen maar), voel ik me toch fijner. Ik ben een keer zelf naar Moordrecht geweest om te trainen, en als ik in de Vlietlanden kom, pak ik zelf ook een hindernis mee. Maar dat gebeurt dus eigenlijk sporadisch. Ik heb veel les, dus eigenlijk weinig zowat geen tijd om alleen te gaan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:37

Snoekiej schreef:
Verstandig :)
In principe moet je het op wedstrijd ook zelf doen, dus wat dat betreft is het misschien zo slecht niet om af en toe zelf te trainen. Ik ben altijd iets onzekerder in mijn eentje. Als er een instructeur bij is (al zegt ie niets en kijkt hij alleen maar), voel ik me toch fijner. Ik ben een keer zelf naar Moordrecht geweest om te trainen, en als ik in de Vlietlanden kom, pak ik zelf ook een hindernis mee. Maar dat gebeurt dus eigenlijk sporadisch. Ik heb veel les, dus eigenlijk weinig zowat geen tijd om alleen te gaan :P

Wedstrijd doe je idd ook alleen. Maar dan zijn er wel heel veel mensen( en veterinairs). Dus lijkt me dat toch veiliger kwa gevoel. Maargoed ik ben iig nog erg benieuwd naar andere!

En moordrecht vind ik niet echt veel zware hindernissen staan. Eigenlijk alleen maar erg makkelijke (iig zo ver ik me kan herinneren)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:03

hm, ik weet niet precies hoeveel trainingen ik heb gehad. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk zelden zonder instructie train, hooguit een beetje spelen in Ysselsteyn, maar verder eigenlijk nooit.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:50

Ik train wel regelmatig zelf, maar wel altijd met mijn moeder erbij. Helemaal alleen met niemand op de grond zou ik nooit doen. Nu kan mijn moeder even alles inspecteren en goed bekijken en lijntjes uitzoeken.
Ik train dan nu sinds 2 jaar weleens alleen en ik cross nu een jaar of 8.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:32

Ik train wel veel zelf maar heb nu 3 seizoenen training gehad 2x renswoude 1x trainingen via sgw-training. Maar als ik ga trainen ben ik nooit alleen neem wel iemand mee zoals me pa voor het geval er iets gebeurt

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 18:14

Ik heb praktisch altijd alleen getraind. Vroeger nam ik in het seizoen 1 of 2 lessen. Mijn instructeur heeft hier geen tijd en terrein meer voor. De regiotrainingen zijn te ver.
Dit jaar is het voor het eerst dat ik 2 trainingen voor het seizoen meedoe niet via de regio. Vorig jaar maar 1x gedaan.
Mijn paard wordt veel te druk van het trainen in een groep. Ik heb liever dat ze rustig blijft. Ik heb wel altijd iemand mee als ik cross ga trainen.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:26

Ik heb nagenoeg altijd zelf getraint. Wel altijd iemand die erbij is voor het geval er iets gebeurd. Dat je niet alleen bent maar geen trainer.
Toen ik begon bij de pony's had ik geen mogelijkheid voor lessen. Wel waren er ergens hindernissen die ik kon nemen. Dus toen heb ik altijd zelf getraind. Met Mindy heb ik misschien vier lessen gehad voor ik begon met crossen. Om te kijken of ze wel hanteerbaar was. Aangezien die het heel gemakkelijk oppakte heb ik die vervolgens ook zelf getraind. Mede ook omdat we eigenlijk nooit problemen tegen zijn gekomen in de cross. Alleen afsprongen kon ik niet trainen dus tja dat deed ik dan in de wedstrijd en zelf na elke cross proberen te reflecteren wat verbeterd moet worden.

En met mijn nieuwe paard ga ik het ook weer zelf doen. Tuurlijk bij problemen moet je aankloppen en als je de mogelijkheid hebt om in de buurt een goede training te krijgen is het verstandig. Helemaal als je weinig ervaring hebt. Maar bij mij is het zo gegroeit dat er geen mogelijkheid was ergens een training te volgen (binnen 2 uur rijden) en het ging altijd goed dus tja dan ga je zo verder.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 08:55

Ik heb 1x in Dijkgatbos 'getraind' zonder instructeur omdat hij de greppels eng vond. In principe train ik nooit zonder instructeur. Meestal ga ik alleen op pad met mijn paard richting de trainingen. Nu heb ik een nieuw paard en ga ik weer onder begeleiding trainen!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 17:12

Ik train eigenlijk nooit alleen. Spelen doe ik wel zonder trainer.
Vreemd water, greppeltjes en het blijven aanpakken op een langer onbekend stuk gaat beter 'voor het echie' als ik niet op een trainings terrein ben met een groep.
Ik neem dan vaak wel hoogtes die veel lager zijn dan in de trainingen. Nieuwe dingen probeer ik voorlopig niet zelf uit.
Als ik een lijntje in een training al vaker met succes zou hebben gedaan zou ik nog wel zelf willen proberen.

dewixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:37

heee !

Ik ga in oktober naar Broekelo, ik ben op knhs kamp geweest ook met cross enzo.
Mijn pony word helemaal gek als hij in een groep mag gaan crossen,
dus ik ben eigenlijk ook alleen begonnen met de cross. Mijn moeder is er wel bij stel dat ( op de fiets. )
Want als ik in een groep ga kan ik hem niet houden en als ik alleen ben let hij netjes op mij en mijn hulpen.
Dus ik vind alleen fijner ;)

xxxx. <3

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:21

dewixx schreef:
heee !

Ik ga in oktober naar Broekelo, ik ben op knhs kamp geweest ook met cross enzo.
Mijn pony word helemaal gek als hij in een groep mag gaan crossen,
dus ik ben eigenlijk ook alleen begonnen met de cross. Mijn moeder is er wel bij stel dat ( op de fiets. )
Want als ik in een groep ga kan ik hem niet houden en als ik alleen ben let hij netjes op mij en mijn hulpen.
Dus ik vind alleen fijner ;)

xxxx. <3

Dan kan je alsnog wel instructie nemen? Priveles misschien? Want je moeder op de fiets is geen instructrice natuurlijk.

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:45

Ik ben vorig jaar weer begonnen met trainen voor de sgw dit onder begeleiding van een instructeur.
Voorheen trainde ik nooit zonder instructeur maar ga nu wel zonder instructeur trainen(spelen).
Dit doen we dan met twee paarden en er is altijd iemand in de buurt mocht er iets gebeuren.
We springen de simpelere hindernissen de af en opsprongen en het water.
Ik zal nooit nieuwe dingen uit gaan proberen zonder instructie maar lekker door het bos galopperen met zo nu en dan een sprongetje gaat ons goed af.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:33

Ik denk dat het er ook aan ligt hoeveel rij/ spring ervaring je verder al hebt. Ik ben geen frequente crosser, maar heb er geen bezwaar op om alleen te trainen. Maarja, wat is alleen? Ik heb standaard iemand bij me in geval van nood, want met zijn tween kan je toch meer dan in je eentje. Maar diegene hoeft van mij niet persé een gediplomeerd iemand te zijn hoor. En zelf heel goed inschatten waar je aan toe bent en niet te voortvarend aan het werk gaan als het een paar keer goed gaat..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:05

Oud topic, bij deze een slotje.