[SGW] wanneer begonnen in B sgw?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cross_4ever

wanneer begonnen in B sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 20:57

ik had even een vraagje...
ik heb een eigen springpaard, en een hele goede instructrice. Ik heb dit paard sinds november 2008 en ik vroeg me nu af;
wanneer zijn de meeste van jullie in de B gestart, en wanneer ben je ongeveer klaar om in de B te starten?
als ik er met mijn paard helemaal klaar voor ben zal mijn instructrice mij goed begeleiden, maar ik vroeg me het gewoon af...
alvast bedankt!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:11

Als je netjes een Bproefje kunt rijden, een springparcours van 80/90 cm goed door kunt komen en voldoende terreintrainingen hebt gevolgd, zodat jij en je paard vertrouwd zijn met vaste hindernissen, greppels en water. Dan nog het vereiste winstpunt in het B-springen hebben en dan kun je officieel gaan starten.

Ik stel het misschien iets simpel, maar dat is het niet. SGW moet je serieus mee bezig zijn. Tis niet alleen maar "kei gaaf kicken'. ;) Er komt wel iets meer bij kijken. Zeker als ik in je profiel het eea over jou en je paard lees. ;)
Daar zou ik eerst maar eens aan werken. Niet rottig bedoeld.

renskek

Re: wanneer begonnen in B sgw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:38

Met beide paarden ben ik begonnen na wat oefenen op een terrein. Het verschil met jou paard is denk ik dat die van mij niet zo snel 'aan de kook' raken. Op 1 of andere manier liepen mijn paarden hun eerste crossen erg simpel.
Maar inderdaad wat Simmie zegt, uit je profiel kun je opmaken dat je paard best wel lastig is. Neem er dus vooral goed de tijd voor en neem eerst veel lessen, daarna kun je eens kijken voor een oefencross. Succes!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:35

Ik weet niet hoe dit op andere mensen overkomt, maar als ik dit zo lees en in je profiel kan ik dit niet eens serieus nemen, volgens mij probeert er iemand een redelijk flauwe grap uit te halen .
Dit klinkt meer als een volwassene die zich voordoet als 16-jarige, maar zich denk ik beter in de geest van een 12-jarige kan verplaatsen dan in iemand van 16 ;) .

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 00:45

:= Ik ben met de pony en met het paard gelijk L gestart bedenk ik me nu. Nooit B gestart.....

Geen goed voorbeeld dus. Maar ik trainde er wel voor op verschillende locaties en was met beide ook al dubbel M voor ik aan crossen ging denken.

Kwam eigenlijk altijd wel safe rond met een stop op het water ofzo al ben ik ook al eens de weg kwijt geraakt in een bos..... :o?

cross_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 11:07

ik heb geloof ik ook al in mijn vraag gezegd, dat ik er zelf nog lang niet klaar voor ben...
ik ben wel 16, en ik zie eigenlijk geen rede om dat niet te geloven...
toch bedankt voor jullie reacties, ook al vond ik sommige nogal aanvallend.
ik ben hier net nieuw op bokt, maar ik geloof niet dat het iets voor mij is, aangezien de mensen die hier rond surfen...
maar toch uhhmmm bedankt...?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:21

cross_4ever schreef:
ik heb geloof ik ook al in mijn vraag gezegd, dat ik er zelf nog lang niet klaar voor ben...
ik ben wel 16, en ik zie eigenlijk geen rede om dat niet te geloven...
toch bedankt voor jullie reacties, ook al vond ik sommige nogal aanvallend.
ik ben hier net nieuw op bokt, maar ik geloof niet dat het iets voor mij is, aangezien de mensen die hier rond surfen...
maar toch uhhmmm bedankt...?

Bokt is heel gezellig hoor :)
Het handigst is om eerst een aantal crosstrainingen met je paard te volgen. Op www.eventingsport.com kun je alle oefenterreinen in Nederland zien. Daarna kun je eens een oefencross gaan rijden. Als dat goed gaat, kun je lekker gaan starten :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 20:16

Zelf heb ik maar 2 trainingen gehad. Maar omdat het zo goed ging ben ik gelijk gestart :)

Maar ik was ook dubbel M, voordat ik met crossen begon.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:51

Ik heb hier nog geen aanvallende reacties gezien, maar alleen hele goedbedoelde en behulpzame reacties ;)

Om dan een antwoord te geven op je vraag. Ik ging al jaren mee als groom naar crossen en het leek mij gaaf om dit zelf ook te kunnen. Dressuur kon ik al een beetje rijden. Springen niet meer als een 80/90 cm parcousje.
Zo heb ik een paar trainingen gereden maar ik durfde natuurlijk niet zoveel nog.

Pas toen ik intensiever springlessen heb genomen, heb ik mijn winstpunt in de klasse B gehaald. En daarmee mocht ik ook gaan crossen. En nu achteraf denk ik ook dat ik dat B-parcours toch echt nodig heb gehad om beter te kunnen crossen.
Daarnaast had ik ook het geluk om een heel fijn ervaren crosspaard te hebben, die mij het nodige geleerd heeft.

Dus ik zou zeggen, als jij je paard dressuurmatig goed onder controle hebt, en je kunt gecontroleerd een parcoursje springen. Ga dan eens wat trainingen doen. En dan kan je trainer je vertellen of je klaar bent om te gaan starten.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 16:00

Ik heb met mijn pony's/paarden ook eerst heel wat B parcoursjes gesprongen. Wou eerst dat ik ze met springen en dressuurmatig goed onder controle had.
Daarna ben ik een paar trainingen gaan volgen.
Zoals scum zegt, je trainer ziet na een aantal crosslessen wel of je er al klaar voor bent of niet :). Dus ik zou eerst lekker wat springparcoursen springen, en daarna een keer een cross training mee pakken.

MnPoepiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:08

hey ik ben in 2008 begonnen met een 4jarig paardje, eerst Aspiranten (2x) in het najaar en dan in het voorjaar (2009) ben ik B beginnen crossen. Hij deed alles super goed dus... nu is hij verkocht :'(

Dan had ik ook nog een 9jarige en die heb ik direct in B gestart. dat ging heel goed behalve het water
Volgende week terug eerste cross van het voorjaar dus zullen we wel zien (we hebben geoefend )

grtz

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:17

Oud topic.