Ik ben van plan om een racesafe te kopen. Nu kan ik een tweedehands kopen die weinig gedragen is, alleen met een paar wedstrijden. Omdat memory foam zich vormt naar het lichaam wil ik graag weten of het verstandig is om tweedehands te kopen of is voor de pasvorm een nieuwe beter? Hersteld het foam in de BP zich iedere keer na het rijden naar de oorspronkelijke vorm of blijft je lichaamsvorm bestaan in de BP na het "afkoelen"?
Voor alleen een paar wedstrijden zal het foam niet naar het lichaam van een ander staan hoor . Wij hebben bv al zeker een jaar een (goedkope) memory foam matras en nog steeds vult hij zich netjes op als er niemand op ligt . (je ziet zelfs nog de kattenpootjes als ze er stiekem overheen is gegaan ). Ik wist trouwens niet dat je bp's hebt met memory foam! Ik ga daar ook eens naar kijken
Ik kan me voorstellen dat de foam in een BP maar dun is vergeleken met een matras en dat dit niet zo goed hersteld. Ik hoop dat ik het mis heb, de prijs van de gebruikte scheelt behoorlijk met de nieuwprijs. Maar ik wil ook niet te zuinig zijn en later spijt hebben dat ik geen nieuwe gekocht heb.
Daarom had ik ook erbij gezet "goedkoop" matras, die zijn ook dunner en schijnbaar minder goed? Maar het schuin staat bekend dat het terug veert en misschien als je hem een lange tijd intensief gebruikt dat het naar je lichaam kan gaan staan. Maar dat zou niet van een paar wedstrijden zijn, dan zou het echt geen memory foam mogen heten
Je kunt best een BP kopen die maar een paar keer is gebruikt hoor! De kwaliteit van de BP's van tegenwoordig is erg goed. Het foam vormt zich pas naar je lichaam door je eigen lichaamswarmte, dus als je 'm een poosje aanhebt. Het foam is flexibel en vormt zich weer in de oorspronkelijke vorm als je 'm weer uit doet. Zelf heb ik ook een How's (in Engeland besteld, want dat scheelt een heleboel pleuries).
Dank je, dan ga ik de tweedehands passen van het weekend. Hij is in nieuwstaat en volgens de maattabel moet hij mij passen.
Wat heb jij voor jouw exemplaar in engeland betaald en waar heb je die gekocht als ik mag vragen? (mag per pb)
verwdrgr
Geplaatst: 07-11-09 09:50
Hoe oud mag een 2ehands BP zijn ? Volgens een verkoper moet je eigenlijk om de 5 jaar verkopen.... Zou ik ook zeggen als verkoper. Dit zeggen ze ook van Helmen toch ?
Ik heb nu toch maar een nieuwe Racesafe rechtstreeks in Engeland besteld. Betaal nu omgerekend Euro 156 voor maat Medium in een kleur die hier niet standaard te krijgen is. Als het goed is komt de BP aankomende week binnen.
Mijn ervaring met mijn bodyprotector is ...dat zo'n ding echt naar je lichaam moet gaan zitten. Die van mij was nieuw en dat heeft wel 2 maanden geduurd. Daarom zou ik geen 2ehands kopen...omdat er dan misschien toch al een andere vorm in zit.