sinds een tijdje rijd ik met mijn paard ook wat crossjes. Erg laag (gemiddelde hoogte sprongen is 60-80cm)
Voor we daarmee begonnen, hebben we 2x een reeks met 3 crosslessen gevolgd. In het begin was het echt een ramp. Ze was erg bang en het heeft wel wat geduurd voor ze overal over ging.
Eind juli zijn we met enkele bokkers samen gaan trainen, en toen sprong ze eigenlijk alles.
Sinds dan hebben we 3 crossen meegedaan. Maar elke keer is het erg moeilijk om te starten. Ze begint wel meteen te galopperen uit de startbox, maar zodra ze de eerste hindernis ziet, gaat ze op de rem.
Vaak resulteert dat dan ook in 2 of meer weigeringen op hindernis 1...
Zodra ze over de eerste sprong is, springt ze zo goed als alles.
Graag wou ik dus weten of er mensen al iets gelijkaardig hebben meegemaakt, en hoe ze dat hebben opgelost / verbeterd.
We gaan ook geregeld met 2 of 4 op buitenrit, en dan rij ik ook wel eens een eindje weg van de anderen, want geen probleem meer oplevert. Meestal wil ze sowieso vooraan lopen, en ze wacht dan ook niet op anderen.
Dus dat lukt al wel
alvast bedankt voor tips

Maar dat heb ik ook wel wat in het springparcours, en dat gaat wel goed
Mijn paard is geen simpel paard en accepteert bijna niemand. Ze wil echt niet werken voor anderen. Heb al meerdere ruiters / lesgevers laten proberen, maar ze spant zich volledig op, wil niet springen of ze springt op een heel vreemde manier (bijna stoppen en dan door achterbenen gaan om extra hard af te zetten). Het zou alleszins handig zijn, als het zo opgelost wordt, maar ik vrees het niet. Heb zelfs lesgever (die GP dress rijdt) er eens mee laten rijden, maar ze ging lopen als een pony, oren plat achteruit, ...