[SGW] Verslagen oefencross Broekelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Verslagen oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 14:27

Kom maar op!
Ik ben heel nieuwsgierig hoe jullie gereden hebben, hoe de paden zijn en hoe het er vandaag voor stond met gladheid...

_Daphne

Re: Verslagen oefencross Broekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:18

Nou, het inrijterrein was bést wel erg slecht, dus even 3 keer boompje gesprongen voordat we moesten starten en meer niet :)
Toen van start, oefenhindernisje en hindernis 1 gingen goed, toen wou ik bij 2 de hoge aanrijden, maar daar dacht meneer anders over. Haha, sprong ie opzij en ging ie over de lage, naja ook goed toch :D
Daarna verder, maar halverwege het pad stonden we stil omdat er geel zand lag :Y) héél eng natuurlijk.
dus een meneer met hond ging voor ons lopen en toen wou die weer verder :D toen hindernis 3 had ik geen vaart genoeg dus even opnieuw aangereden op de lage :j. daarna ging het allemaal lekker, hindernis 4 t/m het oog hoog gesprongen :D
Toen de brug, ik ging sowieso al de lage doen, maar dat wou die niet :P Had ik al verwacht, dus een meneer had m'n paard vastgepakt en toen kwam er nog een ander paard langs en toen gingen we weer verder :D
Daarna weer alle hoge gesprongen, 3 sprong en alles helemaal zonder problemen. Tot de piano, weer hetzelfde geval, weer hulp gehad van iemand die bij de hindernis stond en een ander paard en toen gingen we weer verder :D.
Waterbak stond ie 25 meter van te voren al stil omdat het gewoon een beetje spannend was, toen achteruit erheen gegaan, maar hij wou nog niet. Dus helemaal achteruit erin gegaan en toen omgedraaid en er weer uitgesprongen :D. De laatste 2 hindernissen deden we weer hoog!
Dus het springen gaat goed, alleen de aparte dingetjes blijven nog spannend :j
Maar ik was super tevreden, hij heeft weer veel geleerd :D

*haha beetje lang verhaal O:)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:33

Ik hoorde dat het terrein wel goed te doen was, viel nog mee met de blubberigheid :Y).

Leuk Daphne, heeft ie mooi weer wat van geleerd, en jij natuurlijk ook :D.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:38

Jaa, het inrijden is wel echt slecht.. ze zakken daar heel ver weg.
De cross opzich was nog wel te doen :j

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:54

dan nu mijn verslag:
Ik ben zo trots! Ik kon een paar maand geleden niet eens normaal buiten rijden en nu ging de cross super! Bij alles het hoge genomen en ook de brug! Was foutloos tot dat ik een ander tegenkwam(vlak voor 15), toen stopte die van mij op de piano en wou er ook niet meer overheen, echt klote! Ben er dus op een gegeven moment maar langs gegaan verder nog de afsprong het water ingenomen wat ook in 1 keer ging! Dit had ik totaal niet verwacht! Ben super trots!!! Echt jammer dat we onderweg een pony tegen kwamen want dan wil die van mij daarbij blijven!

Hoe ging het bij de rest?! Iemand nog geel/groene springschoenen gevonden?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:56

Ik was foutloos maar 40 seconden te snel haha. Heb trouwens paar foto's zal ik proberen te plaatsen

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 15:57

@ daphne lekker toch dat veel hindernissen hoog goed gingen, is natuurlijk ook spannend voor de paarden zn cross! & je hebt toch alles kunnen nemen! :D

@carien: Had je nog prijs of ben je eerder weggegaan? in welke groep zat je? :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:16

Ik ben er ook weer!
Mijn verslagje:
Inrijden was inderdaad erg slecht en niet echt fijn om in te rijden. Toen van start begon goed. Op dat open stuk maisland maakte hij een schijnbeweging en lag ik er bijna af haha maar dat ging net goed.
Toen kwam ik bij hindernis 3 bokker only_kiekie tegen. Ging erlangs en hij sprong er goed overheen en toen hebben we eigenlijk de hele cross achter elkaar gereden. Bij de piano wilden ze allebei niet meteen maar hij ging uiteindelijk wel. Brug had ik een stop dus dacht rij hem opnieuw maar toen kwam ik niet eens meer in de buurt en ging die in verzet dus ik dacht neem alternatief maar. Die ging verder prima. Verder op het water ging niet zo maar uiteindelijk ook erdoor. En verder alle hoge hindernissen gedaan en dat deed die super. Al kwam hij wel veel terug door de bodem maargoed, ik heb lekker gereden!!
Laatst bijgewerkt door __Rianne op 10-10-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:46

dus de bodem in de cross zelf valt mee??
kreeg net namelijk telefoontje van iemand die vnadaag was geweest dat we beter maar niet kunnen gaan morgen

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:48

Ik heb jou nog gezien Rianne! :)
Elisa zei toen tegen mij dat ze niet meer durfde en jij stapte toen toch naast haar of niet O:)?

Het is inderdaad wel een beetje zwaar, maar het is wel te doen..

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 16:55

xxitsmexx ik vond de bodem wel pittig. Merkte het ook aan mijn pony dat die het zwaar vond,maargoed dat verschilt ook per paard.
_Daphne ik zit even te denken wie jij dan was? Haha maar dat zou heel goed kunnen! Reed jij ook dan? of stond jij aan de kant?

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:01

Weten jullie wie de fotograaf was?

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:08

Ik reed ook :) Het was vlak voordat Elisa naar de start ging, vospony met een blauw dekje en ik had ook een blauw vest aan :)

Jaa, ik heb het kaartje meegenomen.
Het is iets van www.fotowvd.nl ofzo, maar kan het nog even nakijken als het niet goed is O:)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:08

s1993 schreef:
Weten jullie wie de fotograaf was?

www.fotowvd.nl waarschijnlijk komen ze er maandag op!

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:12

Inrijden was bagger, letterlijk en figuurlijk.
Heb Witje (Laarhoek's Ada) beetje door de berm gedraafd en heb pas losgesprongen in de cross zelf.
Pony was super braaf en vond het helemaal geweldig :D
Bodem was niet overal even mooi.
Maargoed, foutloze cross en ik meen iets van 8 seconden buiten de ideale tijd en een 1e prijs :D

Toen Wit naar huis gebracht en thuis Foxfine losgereden.
Pony op de trailer gezet en verder ook niet meer gedraafd in Broekland zelf (in de cross pas weer).
Op hindernis 2 & 8 hadden we een weigering, en toen hebben we de lage gesprongen.
Verder hindernis 6 (stro), 9 (paddenstoelen), 11 (brug), 13 (driesprong), 14 (voederplaats), 16 (waterbak) laag gesprongen.
Maar het terrein was al behoorlijk zwaar dus ben super tevreden :)

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:35

Nouja, dan mijn verslag ook maar :P
Ik ben heel erg tevreden..
Losrijden was inderdaad bagger, ik heb een klein beetje gedraafd, 1x boom en 1x stro, meer niet.
Toen de cross, bij hindernis 2 wou ik de hoge, maar hij week uit en toen kwam ik recht voor de lage, dus die maar :+
Toen 3 en 4 hoog gesprongen. 4 vond ik eng, hij raakte 'm met z'n voorbenen.. Hij kwam op zich wel goed uit..
Toen 5 en 6 ook weer hoog, 6 wou hij weer uitwijken maar ik kon hem ervoor houden :)
7 had ik een weigering. de 2e x deed hij hem wel goed.. En toen raakte ik m'n beugel kwijt, en pas tussen 8 en 9 vond ik hem weer :') En hij zat nog verkeerd om (dat rijdt niet fijn met schuine blokjes :P )
Toen 8 had ik hetzelfde als 2, 9 had ik sowieso al de lage gedaan. 10 de hoge, 11 de brug, 12 de hoge. 13, de driesprong had ik een weigering op A, de 2e x deed die hem wel (de hoge), de voederplaats ook weer de lage (de schrik van 4 zat er toch een beetje in :') ).
Bij de waterbak wou ik het diepe in, daar dacht Macho anders over :Y) Na een weigering ging ik er maar bij het ondiepe in, deed hij alle moeite om langs het water te komen, maar hij ging er toch in :)
En toen weer 2x de hoge. Bij de laatste moest ik wachten op de 2 voor me :')

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:45

nou had ook maar paar dingen ingesprongen want het was dus heel slecht :+
en dat ging wel goed,
toen hindernisje in t begin ging goed :) ging ik al lekker scheef richting hindernis 1,
die ging goed :D hoge gesprongen!
toen over het mais ging ie zooo scheef overal _O- echt hij ging alle kanten op _O- toen hindernis 2, stond ie eerst al stil heel erg van te voren,
daarna eropaf, weigerde die, 2e keer sprong ie :j
hindernis 3 keek ie heeel erg en stopte die op :j 2e keer ging wel goed!
4e hindernis ging heel fijn :+: die ook hoog gesprongen!
hindernis 5 ging fijn, ook hindernis 6 ging fijn. :D beide hoog!
hindernis 7 ging ook goed :D ook hoge!
hindernis 8 stopte ie volgends mij, nog keer gesprongen en ging wel goed, was me eigen schuld die stop daar!
toe nde paddenstoelen ,hoge stopte die! maar hij stelde zich wel aaaan daar, dus nog keer de hoge en toen sprong ze wel!
toen stap gedeelte was ze heel dribbelig :j en ik zat vlak achter elisa en nog meisje :+
toen het heksenoog, hindernis 10 en daar moest ik heeeul hard lachen om iemand en daarom ging die heel goed _O-
en toen hindernis 11, de brug! stond ie 20 meter van te voren stil, dus tik op z'n kontje en ging die door :D
afsprong van de brug deed ze zonder problemen :):)
toen 12, ging ook goed :D
toe nde houten op het maisland, had ik 2 keer weigering :j was me eigen scuhld! wel de hoge gesprongen :D
die daarna ging ook makkelijk, had ik ook de hoge gedaan! afsprong heeft ie 2 keer gestopt,
3e keer sprong die 2 daarvan zegmaar in een keer :oo schrok me dood _O-
en waterbak reed ik op grote af mara stopte ie, dus door de kleine gegaan en ging goed!
indidanendorp deed ie ook goed en laatste hindernis ook! :)

heb overal de hoge gesprongen en de brug dus ben heeeel tevreden en trots op santa! :+:
die weigeringen maken me niets uit :D

iemand foto's van 148? :))
ik heb trouwens rianceles gemeet en marloesje,
onze pony's leken heel erg op elkaar! :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:49

Mijn verslag hier dan ook maar even kwijt.

Heb eigenlijk vrij weinig te zeggen over de cross zelf, behalve dat het gewoon geweldig was! Had een scharminkelige stopwatch om mijn arm gebonden om zo nog iets van tijd mee te krijgen, samen met een lijstje met tussentijden. Kom ik bij start, blijkt dat je er een minuut langer over mocht doen }:0 Dus lijstje met tijden kon weer van mijn arm..
Vrouwtje bij de start telde af, begint paard te plassen, en niet zo beetje ook :+ halve minuut later kon ik dan eindelijk weg haha.
Heb overal hoog gesprongen. Meneer week een paar keer uit en struikelde op smalle paadjes in het bos in de scherpe bochten, maar vond het allemaal dikke prima. Stap stuk waren we beiden hard aan toe! Daarna naar heksenoog, waar meneer wilde gaan weigeren, maar daar dacht ik anders over :D
Brug was niet echt boeiend voor um, hij keek niet echt, draafde er op af, hij zag wat ie moest doen en weg was ik alweer. Allemaal juichen achter me :D
Voor de rest geen enkel probleem gehad. Kijk ik bij de finish op mijn stopwatch, gewoon OP de ideale tijd binnen :D
Ben toen wel direct naar huis gegaan. En uiteindelijk net te laat weer terug voor de prijs uitreiking. Waar uiteindelijk bleek dat ik eerste was :D :D *\o/*

Al met al, een geslaagde dag voor mijn powny and me :D

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:57

Volgens mij heb ik jou dan gezien..
Ik zag in ieder geval een bonte met iemand erop die een stopwatch en zo'n lijstje op d'r arm had..
Maar ik was even druk in gesprek, ik was toen nét klaar..

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:58

Gefeliciteerd wwr en roxxiej :D

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:35

Afbeelding
3 bokkers op een rij hihi!

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 18:46

Valyra schreef:
@ daphne lekker toch dat veel hindernissen hoog goed gingen, is natuurlijk ook spannend voor de paarden zn cross! & je hebt toch alles kunnen nemen! :D

@carien: Had je nog prijs of ben je eerder weggegaan? in welke groep zat je? :)

Ik ben eerder weg gegaan. Zat in groep 2.
Had geen zin om te wachten. Als ik prijs heb haal ik morgen misschien op.

Heb paar foto's van mensen met de nummers 60 tm 75 ofzo

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 18:53

Het klinkt als een geslaagde dag zo!
Ik hoop van harte dat morgen ook leuk wordt en te doen is met natheid van de bodem...
Als er vannacht gewoon maar niet te veel bij komt.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:00

Mijn verslag:
Inrijden: bagger, op parkeerterrein gedaan, 1x boompje gesprongen
1, t/m stapstuk super gesprongen, alles hoog, tussendoor ook al wel gestapt
Na het stapstuk niet over de brug gegaan maar zandzakken, verder alles weer hoog gedaan, 3 sprong heel braaf, voederplaats heel fijn, piano simpel. Waterbak ingesprongen.
Indianendorp ging ook heeeeeeeel braaf.
Naar de laatste hindernis nog lekker handgalopje gepakt.

Heb Vent niet overnomen en kwam dus ook weer fris uit de cross, hij vond de grond niet fijn dus heb het meer als een bosritje gezien. Op de sprong gaf hij zich extra.

Was nr 217 en zijn daarna gewoon naar huis gegaan. Niet meer op prijzen gelet ofzo. Heb een heel goed gevoel erover en ben supertrots op Vent! Een jaar terug kon ie niet eens van een heuvel afkomen en nu komt ie deze cross al foutloos door!

Volgende week weer een officiele cross :D

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 19:04

leonieswenny schreef:
nou had ook maar paar dingen ingesprongen want het was dus heel slecht :+
en dat ging wel goed,
toen hindernisje in t begin ging goed :) ging ik al lekker scheef richting hindernis 1,
die ging goed :D hoge gesprongen!
toen over het mais ging ie zooo scheef overal _O- echt hij ging alle kanten op _O- toen hindernis 2, stond ie eerst al stil heel erg van te voren,
daarna eropaf, weigerde die, 2e keer sprong ie :j
hindernis 3 keek ie heeel erg en stopte die op :j 2e keer ging wel goed!
4e hindernis ging heel fijn :+: die ook hoog gesprongen!
hindernis 5 ging fijn, ook hindernis 6 ging fijn. :D beide hoog!
hindernis 7 ging ook goed :D ook hoge!
hindernis 8 stopte ie volgends mij, nog keer gesprongen en ging wel goed, was me eigen schuld die stop daar!
toe nde paddenstoelen ,hoge stopte die! maar hij stelde zich wel aaaan daar, dus nog keer de hoge en toen sprong ze wel!
toen stap gedeelte was ze heel dribbelig :j en ik zat vlak achter elisa en nog meisje :+
toen het heksenoog, hindernis 10 en daar moest ik heeeul hard lachen om iemand en daarom ging die heel goed _O-
en toen hindernis 11, de brug! stond ie 20 meter van te voren stil, dus tik op z'n kontje en ging die door :D
afsprong van de brug deed ze zonder problemen :):)
toen 12, ging ook goed :D
toe nde houten op het maisland, had ik 2 keer weigering :j was me eigen scuhld! wel de hoge gesprongen :D
die daarna ging ook makkelijk, had ik ook de hoge gedaan! afsprong heeft ie 2 keer gestopt,
3e keer sprong die 2 daarvan zegmaar in een keer :oo schrok me dood _O-
en waterbak reed ik op grote af mara stopte ie, dus door de kleine gegaan en ging goed!
indidanendorp deed ie ook goed en laatste hindernis ook! :)

heb overal de hoge gesprongen en de brug dus ben heeeel tevreden en trots op santa! :+:
die weigeringen maken me niets uit :D

iemand foto's van 148? :))
ik heb trouwens rianceles gemeet en marloesje,
onze pony's leken heel erg op elkaar! :D

zat je soms op een donker schimmel?