[SGW] SGW Vasse - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariellev89

SGW Vasse - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:41

Bij deze open ik het topic maar, ik ben benieuwd hoe jullie allemaal gereden hebben.
Ik had met dressuur in het b paarden 206 punten, springen was ik foutloos en in de cross had ik 3 stops. Hij was voor de 2e keer mee en vind het nogal moeilijk om weg te rijden van de andere paarden. Hindernis 5 was een probleem ,de picknicktafel het bos in en de coffin vond hij erg spannend, maar verder liep hij wel lekker door.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:24

Ik ben ook weer terug!

Ik had met dressuur 188 punten,
springen foutloos,
de cross viel ik al voor de eerste hindernis eraf...!
Het was meer dan 30 meter voor de eerste hindernis dus of he nou het gevolg was van het aanrijden van een hindernis weet ik niet. Ik moest er van iedereen direct weer op maar ze had gewoon geen zin.
Toen de volgende van start ging zeiden ze allemaal, "er achter aan" dat heb ik toen maar gedaan, dat wou ze wel!
De coffin wou ze toen absoluut niet en toen zeiden ze, "ga er maar omheen!" heb ik dat ook maar gedaan want ik wou graag het water proberen!
Ze stopte eerst wel op het water maar nadat ik haar even rustig heb laten kijken liep ze er heel braaf in :D
We hebben rustig even een rondje gereden door de waterbak en Wiso had ondertussen nog even wat gedronken!
Vervolgens ben ik maar uit de cross gegaan, ze is in de waterbak geweest en hopelijk heeft ze de volgende keer wel zin en gaat ze wel normaal van start!

Sim

Re: SGW Vasse - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:03

Wat jammer bvw!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:28

Wat jammer zeg!! :(:)
Wel super dat je de cross nog wel mocht rijden!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:32

ik ben ook weer terug.
@bvw jammer maar toch wel een goede oefening denk ik.

Mijn verslagje:
Voor het gevoel geen fijne proef gereden. 194 punten. Bij de trailer bleek dat paardl nodig moest plassen.
Springen 1 balkje onnodige fout.
Cross vond ik toch wel pittig met een paar nieuwe sprongen voor het paard maar het ging super. Weer binnen de tijd en nergens twijfelen ook niet bij de greppel. Mega sprong maar wel in 1 keer.
Heerlijk gereden en een 5e plek.
Op naar Nijeberkoop.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:43

jammer bvw.... ik zag wel dat je idd problemen had met de start. Ze wou plots niet meer verder en toen reed je nog bijna die fietser van de sokken. Fijn dat je toch nog heb kunnen rijden. :)

Netjes Caroline! Gefeliciteerd!

Ik was ook erg tevreden. De dubbel 6a, de greppel en de afsprong waren even een probleem, maar de rest ging eigenlijk heel goed! :)
Was erg blij dat we over de finish waren, net als mijn grooms. haha. :D :D

Geeft toch vertrouwen voor de toekomst. ;)

wakiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:09

ik heb ook een geslaagd dagje gehad!

dressuur ging iets minder, ik kon niet helemaal mijn plekje vinden met losrijden :P waardoor ik me ging ergeren maar goed, toch nog 176 punt, had minder verwacht
springen ging heel fijn en ook foutloos
cross ging helemaal fijn, pakte alles mooi op en trok lekker door, en dus ook foutloos, alleen 2 straf punt voor tijd! en was ik 8e, ma waren 7 prijzen..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:19

Ook een verslag van mij...

Ik moet als eerste zeggen dat ik de cross echt leuk vond :j Veel uitdagende dingen, wel pittig voor een eerste cross voor Zoë :+

Dressuur ging niet zo. Goeie stukjes, maar ook veel tegen de hand en mega afgeleid. Toch nog 189 punten.
Springen heel simpel en foutloos. Ze is nog nooit zo rustig geweest.
Toen de cross... ik was het starthok nog geen 20m uit en toen ging ze al omhoog en andersom. Toch doorgekregen en geen weigering aangerekend gekregen. Verder goed t/m hindernis 10. Daar ging ze ineens in de ankers, snel omgedraaid en ze ging er zo op. Vreemd paard. De coffin verwachtte ik geen probleem, misschien reed ik daarom wat lauw, want ze sloeg heel langzaam af voor de boom. Daarna ging ze zo... Daarna nog een stop op de afsprong, eigen schuld.

Al met al toch mega tevreden (en dat terwijl ik met stops normaal nooit tevreden ben). Want ik had niet verwacht dat Zoé zo in haar eentje rond zou gaan. Ze is namelijk niet bepaald de makkelijkste, helemaal niet zonder andere paarden om haar heen. Ik denk dat Diepenheim al vele malen beter zal gaan.

Het is overigens wel vreemd dat iedereen van mij maar 2 stops heeft om horen roepen en ik toch gediskwalificeerd was :? Niet dat het nou uitmaakt of ik 2,3 of 4 stops heb, maar het klopt niet. Gelukkig wel 6,5 voor stijl (en dat met Zoë :)) )

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:21

Jammer BVW :(:) Volgende keer beter.

De anderen lekker gereden lees ik :).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 06:33

Was inderdaad jammer dat Wiso een baaldag had, hopelijk heeft ze die in Nijeberkoop niet! Ze is in elk geval in het water geweest, mijn dag was dus wel geslaagd!

super Caroline! Gefeliciteerd met je prijs
Sue, een goed gevoel is altijd fijn en ook nog een heel belangrijk!
Wakiekie, jammer dat je dressuur niet zo lekker ging, misschien had je dan wel een prijs gehad...
Mandy, ook wat problemen gehad, gelukkig wel een goed gevoel! Succes in Diepenheim

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 07:29

Zouden de uitslagen nog online komen? Op startlijsten is Vasse al weg en op hun site staat ook niks.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 07:41

Moest zoals gewoonlijk weer gelijk naar huis zodra ik klaar was. Maar ik mocht de organisatie na afloop bellen om mijn uitslag op te vragen. Grote klasse, en nog de moeite waard ook, want we waren net nog 7e geworden! En dat terwijl ik nog zo stom was om verkeerd te rijden na de halve coffin... (stond ineens een gele pijl naar rechts. Wat, waar, wie, hoe? :o )

De cross zelf was niet één van de makkelijksten van het jaar. Ik ben ook erg tevreden dat we die goed doorgekomen zijn. En ik denk dat iedereen dat met recht mag zeggen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 07:46

Ik zal de organisatie ook nog eens mailen over mijn uitslag. Aangezien ik volgens hun dus wel 4 weigeringen had. Ik heb overigens ook niet gewacht op de uitslag...

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:07

ben 3e geworden in de DB :D

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 10:01

weet iemand ook of er foto's gemaakt zijn in vasse?

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:09

volgensmij stond er niet echt een prof. Maar toen ik reed werden er onder weg wel paar foto's genomen door mensen.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:36

bokker MarieLeen gaf in het voorbesprekings-topic aan fotograaf te zijn voor de organisatie.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:48

Ik ben benieuwd naar foto's (of juist niet :+ ). Had een aantal hele fijne en goeie sprongen, maar ook een aantal totaal niet..

Ik vond trouwens de afstanden naar alles toe absouut niet ver. Blij dat we dichtbij stonden.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:53

Ik vond de afstanden ook wel meevallen. We hebben wel eens erger meegemaakt.
Mijn meest waardeloze sprong was de laatste. Volgens mij kan mijn paard finish lezen. Zij ging zo hard dat zij bijna de laatste vergat te springen. Ging heel apart.

Ik hoop ook dat er nog een leuke foto is gemaakt. Ik heb wel een stukje video afsprong en waterbak van mijn groom..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:08

Mooi dat het merendeel fijn heeft gereden! :)

Ik heb ongeveer de hele dag gefotografeerd, foto's komen zo snel mogelijk online, zal ik dan even aangeven.

En het is wel de bedoeling dat de uitslagen nog online komen ja. :j

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:15

Dat zou mooi zijn dat de uitslagen ook online komen want ik print het altijd uit en bewaar het :D

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:30

Over afstanden gesproken: Ben ik de enige die de dubbel in de cross zo lomp groot vond staan?

Ik zat stom genoeg te twijfelen of ik het in één of twee zou rijden. Had eigenlijk al kunnen weten dat ie voor ons veel te groot stond. Het werden er dus ook twee, maar dat had netter gekund! Lesje voor de volgende keer....

In Heino hadden ze het heel slim opgelost, ook omdat er daar ook pony-combinaties door dezelfde dubbelsprong kwamen. De beide hindernissen schuin, allebei de andere kant op. Dan kun je zelf kiezen hoe groot je het wil rijden.

Zijn er nog meer 'slimme' oplossingen?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:31

MarrieLeen schreef:
Ik heb ongeveer de hele dag gefotografeerd, foto's komen zo snel mogelijk online, zal ik dan even aangeven.

Fijn!! :) :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:48

@tody bedoel je dakje/houtstapel? Die stond gewoon op 1 galopsprong. Ik had er geen problemen mee ging lekker daar. Stond op een ruime 7m...

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:23

ik heb had hem gemeten op 8 m.
Had dus al bedacht als mijn paard te veel terug kwam op het dakje dat ik dan de dubbel op 2 ging rijden.
Maar ik kon super in mijn ritme blijven en dus reden we hem op 1