[SGW] SGW Texel - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimdepim

SGW Texel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 09:52

Kom maar op met de verslagen van vandaag :D

Ben benieuwd wat jullie van de cross vonden :)

Mies

Re: SGW Texel - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:12

Ik ben niet naar de cross wezen kijken maar wel naar een aantal sprongen ;)
Het zag er mooi uit! Jammer dat er zo veel wind stond. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:04

de uitslagen van vandaag staan op www.startlijsten.nl. De deelnemers die vandaag gereden hebben staan vast nog onder de douche om het zand uit hun oren te spoelen. Het stormde, we werden gezandstraald, maar we hebben genoten!!!

Morgen weer dag, en hopelijk weer net zo genieten.

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 10:14

We kwamen idd heel wat bruiner terug dan dat we gingen.. :D :P
Vond het een hele mooie cross!!
Ik heb mee gereden in het L paarden
Dressuur was wat zwaar en paard helaas wat gek door de wind, 189 pnt.
Springen 1 balkje beetje zonde.
Cross foutloos en binnen de ideale tijd.
Uiteindelijk 4e.
Vond het een super weekendje!! Goed georganiseerd!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 17:15

Voor ons ook een zeer geslaagde wedstrijd. Ik ben 4e geworden van de B-paarden. Eigenlijk klopte het niet helemaal, omdat ik een finish fout aangerekend heb gekregen, die niet voor mij was bedoeld. Helaas viel er niks aan te veranderen, anders had ik 3e geweest. Verder enorm trots op mijn beest met 202 dressuurpunten en 1 balkje in het springen. Cross was foutloos en binnen de tijd.

Ik heb besloten Bathmen af te zeggen. Het was een mooie afsluiter van dit jaar en beestje heeft genoeg gedaan dit seizoen. Van de winter lekker dressuren en springen beetje bijhouden en dan volgend seizoen overstap naar de L.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:30

:wave: ik ben ook weer terug van een lang maar super dagje!

Dressuur ging wel goed, jammer dat het zo zwaar was, maar een 8e plek met 192 punten. Springen foutloos :D.
En toen naar de cross, haar eerste cross in Gorssel snapte ze het van start gaan nog niet helemaal. Maar nu wel :D. We zijn uiteindelijk foutloos gefinished en ook nog binnen de tijd en een 3e prijs gewonnen :D. Super trots op mijn kleine voor haar tweede cross.

Merel_Claire: Ik hoorde je protest bij het secretariaat. Balen dat het niet meer te veranderen viel. Maargoed een 4e prijs is ook top natuurlijk :))

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:34

kimdepim: Gefeliciteerd met je prijs. Super voor een tweede keer! Ben ook heel blij met mijn prijs, maar het is wel even zuur als je een finish fout krijgt voor niks.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:37

Ik heb niet gevolg wat jou is aangerekend. Maar als het niet zo was is dat zeker heel zuur :=. Ik zou ook mooi balen.

GipsyShan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:39

Gister bij de L pony's mee gedaan stond één na laatste na de dressuur ze was heel druk door de wind. 171 punten..
springen foutloos en de snelste tijd van de hele dag! en ccross goede tijd en foutloos en eeen 4e plaats mag nu M SGW starten! :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:43

Wij zagen vanochtend heel veel trailers naar Texel gaan, wij gingen naar Laren :P Als jullie een blauw/groene DAF zijn tegengekomen :P
Stond inderdaad een pittig windje gister en vanochtend :j Allemaal lekker gevaren :D?

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:52

Ik ben dit weekend ook in Texel geweest en heb gisteren gekeken naar de cross, vooral de L pony's heb ik gezien want wilde graag weten hoe het B paarden parcours eruit zag qua hoogte. Heb hem namelijk op Z-paardenhoogte gelopen en dan zien sommige hindernissen er echt heel erg indrukwekkend uit!

Maar we zijn ook echt gezandstraald! Overal zat zand en de douche daarna was ook echt heerlijk! :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:25

@merelclaire: ik was erbij toen je je protest aantekende, maar ik heb later de poster bij de brug gesproken en zij heeft ook gezien dat je voor de fiinishlijn al in draf was. Het zal dan maar kort voor de finishlijn geweest zijn misschien, maar dat is wat ik hoorde. Jammer, maar dit zal je vast nooit meer gebeuren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:44

Ik ben ook terug.
Heb een goed verslag, en een minder fijn verslag. :=
Eerst even alles beetje op orde brengen en zal zo even wat uitgebreider doen.
Kim, ik zag je nog bij de keuring :P

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:46

:wave:

Jeetje wat een zand daar. :D
Ga zo eerst onder de douche :Y)

Uk dressuurde braaf, wat een bodem. := Maar stond gedeeld 4e met 189. :)

Springen ging ook wel fijn, foutloos!

Cross ging wat minder als normaal. Ze kwam wat terug op de sprongen, denk dat het ook een beetje kwam doordat de laatste crossen vooral in het bos waren, dan is dit wel ff wennen. :D
Maar was foutloos, en 1 seconde buiten de tijd. 8-)
Uiteindelijk 2e! :D

Heb jou ook nog gezien Melanie :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:46

Schiet op Mel! Ben benieuwd naar hoe Bon en Peps het hebben gedaan!

Hilde, netjes hoor! Gefeliciteerd!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:51

@Texelse: ik weet zelf heel goed of ik in draf was of in galop. Ik ben niet voor de finishlijn in draf geweest. Er zijn meerdere personen die dit gezien hebben. Jammer, maar helaas niks meer aan te doen. Ik ben evengoed blij met mijn prijs en het heerlijke weekend dat we hebben gehad en nog steeds hebben op Texel.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:52

Hilde gefeliciteerd!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:55

@merelclaire: ik gaf alleen nog even door wat een andere poster ook gezien had. Zelf kan ik er niet over oordelen. Maar ik ben blij dat je het naar je zin gehad heb! En natuurlijk nog gefeliciteerd met je prijs!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:01

Ik weet wel dat ik de volgende keer vol gas over de finish kom, hahahaha dan is er geen twijfel over mogelijk :D .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:04

zo is dat, in een stofwolk!! Die hebben we gisteren genoeg gezien!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:14

Simmie schreef:
Schiet op Mel! Ben benieuwd naar hoe Bon en Peps het hebben gedaan!

Hilde, netjes hoor! Gefeliciteerd!

Bon super, peps wat minder :o

Eerst Bon gedressuurd, mevrouw was nogal sterk, ze wou niet loslaten en had dus schandalige dressuurpunten... terwijl het zó slecht nog niet ging. :n
Ik had 170, en verder zga iedereen boven de 185 -O- Nouja, tis en blijft jurysport :')
Peps gepakt, nou die was helemaal zenuwachtig en stijgeren en klieren, inrijden lag Mel er bijna een keer naast want hij steigerde ineens en draaide zo om en ging ff :+
Foutje haha. Daarna werd ie rustig maar nog wel gespannen, had 179, en terecht, het was gewoon niet netjes, heb hem echt heel safe gereden want had zo het idee dat meneer een bom in zich had dat elk moment kon ontploffen, is gewoon vanwege Bonny, dan wilt ie terug naar haar..
Ik zag springterrein al, en doordat Peps zó lomp bezig was vond ik het zelf ook niet safe om te starten dus mn moeder zei, als je niet aandurft gaan we afmelden.. nouja, was al opweg en bedacht, ga maar proberen..

Geen succes dat springen, kreeg Peps niet voorruit, zakte helemaal weg, struikelde, en op hindernis 4 stond ie stil, hij doet dat dus echt echt zelden, dus was voor mij eeen teken dat hij gewoon niet kon, ze hebben ook wel 2 zware nachten gehad, buiten in de harde wind, weliswaar dikke dekens op maargoed. Maarja, Mel lag er ook naast, dus was einde oefening.
Zonde, was een mooie cross maar wat een bagger springterrein :n

Bonny maar opgezadeld, die had er flink de gang in, maar Bon had het er zeker wel moeilijk mee met die korte beentjes, had 3 balkjes maar dat vond ik totaal niet erg, was allang blij dat ze zo voor me sprong.
Hartslag was ook ietwat aan de hoge kant :+
Maar was wel goed.
Dus cross in, ze ging heel mooi van start, 1e hindernis geen probleem, en verder ook niet, kwam ik bij hindernis 5, nog maar nét tussen het vlaggetje, oeps :o dus door, volle galop door water, brug deed ze ook, en kwam weliswaar 2 seconde te snel over de finish en kreeg zelfs luid applaus, ben zó trots op mn tinkie! +:)+
Niet gebleven voor prijsuitrijken oid, weet toch al door mn springfouten en dressuur dat het niet hoog zou zijn en was zelf ook kapot, want was er zaterdag ookgehele dag want vriendin moest toen, dus ben toen letterlijk weggeblazen (lag 2 maal op de grond :') )

Maar ach, heb wel een gezellig weekendje gehad.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:26

Uitslagen staan erop, ben nog 5e met Bonny geworden én prijs gehad, had ik niet verwacht, hmm, jammer maar dan krijg ik natuurlijk mn prijs niet :+
Maar zie dat ik volgens lijst 5 seconde te snel was, kan wel kloppen ik kijk natuurlijk iets later op mn klokje :') Blond he.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:46

Melanie netjes gedaan met je tinker, jammer van je paard!

Merel_claire, jammer van het misverstand bij de finish, maar toch nog een super resultaat!

En de andere ook gefeliciteerd met de prijzen!

Ik had gister m'n dag niet denk ik, dressuur wilde al niet zo, 2 keer overspringen in de galop, en verder erg slordig gereden.
Springen 3 balken, wat gepruts van mezelf, paard wat slordig, kortom niet fijn!

Cross 3 weigeringen, miste het enthousiasme van het paard, daardoor zelf wat onzeker gaan rijden.
Weigeringen waren niet nodig geweest, maarja uithuilen, en mezelf eens een schop onder de kont geven! Hoef er gelukkig niet mijn brood mee te verdienen. :D

Hattem gaan we weer opnieuw proberen, en anders gaan we gewoon weer terug naar het M!

Aan de andere kant, cross was mooi, organisatie top, dus we zijn er volgend jaar gewoon weer bij!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:55

Heb idd nog foto's van je Ilse!
Op uitslagen sta je niet als gediskwalificeerd hoor met 3 weigeringen :+
Springen was gewoon verrot door de bodem dus vond al knap dat je zo deed hoor!
Wel balen van je weigeringen, zag er zelf 2 idd, maar die hekjes die je zo schuin moest springen waren ook echt wel pittig, zag er zoveel op weigeren, en die trakehner, zoals je zelf zegt, niet pittig genoeg gereden, paard's enthausiasme mistte. :(:)
Ach welnee, die Z komt wel goed, op naar Hattem!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:57

Alle 3 de Z-pony's zijn gediskwalificeerd :=
vond trouwens dat er veel weigeringen/stops/misvormde klimmelingen en zelfs aantal vallen op de opsprong voor het water waren, die voor de L/M/Z Pa en M/Z pony's...