[SGW] oefencross haarle verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

er1k

oefencross haarle verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 15:47

Brand los!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 16:19

Nou ik vond het super leuk! Echt perfect weer erbij, mooi terrein, goed georganiseerd, leuke hindernissen, kortom; een geslaagde dag! :D
Jij/jullie?

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:07

Wij zijn ook weer terug! Vond het erg leuk. Pittiger dan we gedacht hadden. Het leek een beetje rommelig bij de start, het losrijden was een heel klein terrein en heel druk op een gegeven moment. Paard van mijn partner vond gelijk de strobalen al eng dus een goed begin :+ ..... Ik ben voor gegaan bij de gele bussen en ze kwam wat terug maar sprong braaf. We hadden trouwens een dennetje daar op het pad gelegd aangezien daar een heel naar paaltje uit de grond stak met nog deels prikdraad er aan. Partner toen weer voor gegaan maar Leo vond het allemaal maar raar. En toen die begon te weigeren dacht mijn dametje `maar dan doe ik het ook niet meer :( `. Vond de hekken toch best pittig, was het echt maar 60cm :+ :D : Of leek het meer omdat het niet zo soepel liep :P . De zandkuil was errug leuk alleen de route vonden we wat warrig. Wat ploeteren voor de paarden zo steil omhoog in dat mulle zand. We hebben de route niet kunnen lopen omdat we te ver weg wonen om even heen en weer te rijden, dat was wel jammer. Als we hadden geweten hoe de route was was het leuker geweest. We waren nu vooral bezig met waar moeten we heen :+

Al met al was het een leuke ervaring en een goede voorbereiding op Laren, wat minder pittig is maar daar doen we dit jaar niet mee in het B groen maar in het gewone B dus ben benieuwd en daarna Broekland. De foto´s van die hindernissen zien er echt gaaf uit.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:30

Ja idd, met inrijden was het niet echt ideaal, wat grind tussendoor en zo'n kapot paaltje enzo. Maargoed... zolang hoefde je daar toch niet te zijn. Ik snapte eerst de start ook niet goed nee, beetje rommelig maar kon het pad wel volgen. Ook ik ging in dat eerste stukje "kuil" rechtdoor want ik zag daar hindernissen (balken op de grond) liggen na de waterbak maar toen moest je dus links (hadden ze ook wel gezegd maar wist niet dat het toen al was).
Verder ook heel mooi dat je al die foto's kon zien van de hindernissen, heel mooie gedaan/gemaakt. Ook super dat je gelijk al foto's kon bestellen!

Orchidee21

Re: oefencross haarle verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 17:54

Zo, we zijn er weer uit Haarle.
Lekker cross-je gereden.
Behalve de laatste oxer en de zandkuil waren de hindernissen heerlijk om
te oefenen. Bij de laatste oxer en de zandkuil moest het paardje er
(eindelijk) wat meer moeite voor doen. Wel wat pittiger dan vorig jaar
door de meerdere galop stukken.
Hindernissen waren dit jaar ook beter opgezet dan vorig jaar vond ik.
Complimenten voor de organisatie, mooi op tijd gestart!
Alleen toch jammer dat er geen tijd en punten registratie bij werd
gehouden zodat je kon zien waar je ge-eindigt was.
En nog een paar mooie foto's gescoord!
Maar wie oh wie was de fotograaf bij de laatste oxer?
(eindelijk naam mijn paardje een mooie sprong, dus zou daar
heel graag de foto van willen!)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:23

Ik heb dus ook meegedaan. Voor de allereerste keer gecrosst. Ook het paard was totaal onervaren..maarrrrrr...... ik ben verslaafd!! echt waar, ik vond het helemaal te gek,...heb de hele middag nog nagestuiterd!!! heb alles op 2 hekken na (de eerste 2) gesprongen!...was zeer trots op mijn paardje..ze kwam wel erg terug nog voor de sprong en bij sommige een weigering..maar zelfs die laatste hoge oxer is ons gelukt na 2x...was echt super tevreden en heb me meteen verdiept in de cross van broekland en hoop daar op zondag de 10 nog te kunnen starten...
Ik vond het ook allemaal zeer goed georganiseerd, alleen inderdaad die eerste paar sprongen was een beetje vreemd terrein met die paaltjes enzo en ook het inrijden was niet echt optimaal, maja verder Geweldig!

Ik vind het wel jammer dat ik (nog) geen crosslessen heb gehad (is hier volgensmij ook niet echt) daardoor kan ik niet echt met dit soort hindernissen oefenen en wat meer ervaring opdoen zodat een oefencross ook beter gaat, dat ze in galop blijft enzo..maja we zullen zien hoe het in broekland is/gaat. Aan de foto's te zien nog wel wat pittiger dan vandaag.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:56

Ik kopieer mijn verslagje even van een ander topic. Foto's mag hier niet geloof ik he?

Nou even een klein verslag van Koss' eerste "cross" van vanmiddag. Het is echt prima gegaan. Met opzadelen had hij weinig stress, dat ging alweer veel beter als op de keuring een paar weken geleden. Even rustig een beetje ingesprongen samen met zijn clubgenootje. Ze reden met zijn 2-en.

Eerst nog even wat twijfel bij het inspringen, maar al snel besloot Koss dat het niet eng was. De eerste sprongen hebben we nog gezien en die gingen goed, ook de gele tonnen werden in 2e instantie gemakkelijk gesprongen.
De hogere hindernissen heeft hij links laten liggen maar een laag boomstammetje werd natuurlijk wel gesprongen.

Van mij mocht hij niet door de zandkuil omdat die me te steil leek op de foto. Maar op aandringen van mijn hubbie, die op de fiets mee was, heeft hij de kuil toch gedaan en dat ging ook prima.

Mark en Kayleigh hebben het lekker rustig aan gedaan, veel gestapt tussendoor en Mark heeft alleen de laagste sprongetjes genomen.
Koss heeft zich weer super goed gedragen en ze hebben er samen lekker van genoten.

Over 2 weken de tripalon in Laren. Ik heb er nu al zin in!

Weet iemand trouwens of de site van fototrailer het doet. Bij mij blijft ie maar laden... :? Het was zo druk bij de stand dus ik dacht ik kijk thuis wel even...

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:33

Ja idd dat had ik ook al, duurt "uren" met laden! Maar er staat nog niets op!

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:49

Nou ik vond het eigenlijk helemaal niet zo pittig :o
Het was voor mij en mijn paard de eerste keer zo'n cross maar hij sprong gewoon alles! Niks aangetikt en overal zo overheen. Ook de waterbak was geen probleem.
Aan het eind had hij nog energie voor 2. Echt als het mocht wou ie nog wel een keer :+

Leuk om de reactie's van jullie te lezen over de organisatie. We hebben dit jaar weer erg ons best gedaan en zijn blij dat iedereen zo tevreden is en alles goed is verlopen!

Suzy-Q: Na vorig jaar hebben we van heel veel mensen gehoord dat ze het juist zo prettig vinden om eens te oefenen en zonder wedstrijdelement. Vandaar dat we dit jaar geen punten hebben bij gehouden. Mede hierdoor hadden we dit jaar meer dan het dubbele aantal deelnemers als vorig jaar!
Als je dan wel voor punten wilt rijden kun je bijv. naar Broekland gaan.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:56

Ik heb wel 2 puntjes van kritiek (ook op secretariaat gemeld).
Mijn zoon en zijn teammaatje waren een van de laatsten in het parcours. Op een gegeven moment kwamen de narijders over de laatste hindernissen waar wij stonden te wachten tot onze kids voorbij kwamen.
Volgens de narijders was er niemand meer in het parcours, ook de auto van de organisatie ging bij de hindernis weg.
Maar even later kwamen er nog 3 groepjes aan waaronder gelukkig ook mijn zoon, ik werd nl al ongerust. :o

Maar dat vond ik nogal raar dat de narijders dus blijkbaar deelnemers hebben ingehaald en vervolgens beweerden dat iedereen uit het parcours was....

En het 2e punt, ik vond het parkeren nogal krap helaas.

Maar alles is goed gegaan en we hebben een leuke dag gehad!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:20

RenskeG schreef:
Nou ik vond het eigenlijk helemaal niet zo pittig :o
Het was voor mij en mijn paard de eerste keer zo'n cross maar hij sprong gewoon alles! Niks aangetikt en overal zo overheen. Ook de waterbak was geen probleem.
Aan het eind had hij nog energie voor 2. Echt als het mocht wou ie nog wel een keer :+

Leuk om de reactie's van jullie te lezen over de organisatie. We hebben dit jaar weer erg ons best gedaan en zijn blij dat iedereen zo tevreden is en alles goed is verlopen!

Suzy-Q: Na vorig jaar hebben we van heel veel mensen gehoord dat ze het juist zo prettig vinden om eens te oefenen en zonder wedstrijdelement. Vandaar dat we dit jaar geen punten hebben bij gehouden. Mede hierdoor hadden we dit jaar meer dan het dubbele aantal deelnemers als vorig jaar!
Als je dan wel voor punten wilt rijden kun je bijv. naar Broekland gaan.

Je hebt wel een punt hoor, en in Broekland doe ik ook mee!
parkeren vond ik trouwens wel beter dan vorig jaar tussen de bomen!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 09:48

Bar schreef:
Ik heb wel 2 puntjes van kritiek (ook op secretariaat gemeld).
Mijn zoon en zijn teammaatje waren een van de laatsten in het parcours. Op een gegeven moment kwamen de narijders over de laatste hindernissen waar wij stonden te wachten tot onze kids voorbij kwamen.
Volgens de narijders was er niemand meer in het parcours, ook de auto van de organisatie ging bij de hindernis weg.
Maar even later kwamen er nog 3 groepjes aan waaronder gelukkig ook mijn zoon, ik werd nl al ongerust. :o

Maar dat vond ik nogal raar dat de narijders dus blijkbaar deelnemers hebben ingehaald en vervolgens beweerden dat iedereen uit het parcours was....

En het 2e punt, ik vond het parkeren nogal krap helaas.

Maar alles is goed gegaan en we hebben een leuke dag gehad!

Ik begrijp deze kritiek.
Mijn vriendin en ik stonden bij de laatste reeks hindernissen.
De narijders gaven ons aan de laatste te zijn. Vandaar dat wij vertrokken.
Gelukkig kwam uw zoon nog goed en veilig aan!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 09:51

De site van Fototrailer is enorm traag inderdaad.
Volgens mij wordt die site geladen van iemand zijn thuis PC :(

Mijn Cross in Haarle ging veder prima. Paard sprong alles en ging gelukkig ook zo het water in. Vorig jaar reden we samen en wist ik dat het andere paard zo het water inging. Maar gelukkig mijn eigen dus ook :) Cross was helaas snel voorbij :P met ongeveer 30 mins was ik binnen. Heb nu al enorm zin in de volgende crossen!

Ik doe ook mee aan laren en broekland net als vorig jaar.

Dit valt niet helemaal te vergelijken met de oefencross in Haarle. Vooral Broekland was vorig jaar behoorlijk pittig. Dit kwam ook door de weersomstandigheden!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 10:35

Foto's kun je nu iig wel zien, als je een beetje geduld hebt :P.

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:01

Wat is de site dan?

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 13:03

suzanne_noyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:03

Dank je wel ;)

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:54

Bij mij ging die super goed! Alle hoge gesprongen! Ze hadden het weer gezellig voor elkaar.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:07

Die link doet het niet bij mij :Z

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 14:25

carien13 schreef:

Ja die doet het wel maar die site laad heeeel erg langzaam!

Oh en eh.... wat ik raar vond is dat je verplicht was een bodyprotector te dragen terwijl er zo veel mensen waren die dat niet eens hadden en ik zat maar te zweten onder dat ding :P.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 14:45

Henrieke schreef:
carien13 schreef:

Ja die doet het wel maar die site laad heeeel erg langzaam!

Oh en eh.... wat ik raar vond is dat je verplicht was een bodyprotector te dragen terwijl er zo veel mensen waren die dat niet eens hadden en ik zat maar te zweten onder dat ding :P.

misschien raar, maar wel verstandig van jou en ¨dom¨ van de mensen die hem niet dragen.
Ik had het ook warm met dat ding om. Maar het kan je veel leed besparen!
Ik mag ook aannemen dat jij een bodyprotector draagt voor jezelf en niet voor de organisatie.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:13

Ja dat is ook wel zo maargoed, het stond duidelijk in de regels en als mensen die regels niet naleven hadden ze ze ook niet kunnen laten starten. Is ook wel weer overdreven maarja, hoef me er eigenlijk ook niet druk om te maken, het plezier was er niet minder om!

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 15:25

Henrieke schreef:
Ja dat is ook wel zo maargoed, het stond duidelijk in de regels en als mensen die regels niet naleven hadden ze ze ook niet kunnen laten starten. Is ook wel weer overdreven maarja, hoef me er eigenlijk ook niet druk om te maken, het plezier was er niet minder om!

Daar heb jij ook zeker een punt.
Het is nog een startende cross. Dit jaar voor de 2x georganiseerd.
Regels en het regelen kan dus altijd strakker.
Ik weet alleen uit ervaring dat bij andere crossen ook heel slecht gecontroleerd wordt op het dragen van de bodyprotector.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:32

Teammaatje van mijn zoon was de bp vergeten en bij navraag op het secretariaat werd gezegd dat het niet verplicht was maar dat je voor eigen risico wel of geen bp draagt.

Dus niet helemaal duidelijk want in het vraagprogramma stond wel bp verplicht.

Overigens vind ik ook dat je de bp voor jezelf draagt en niet voor de organisatie..

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:15

Jullie hebben wel een punt maar het zit zo: Vraagprogramma wordt aangevraagd bij de knhs en de knhs verplicht de organisatie om in het vp te zetten dat bp verplicht is. Echter wordt op de dag zelf niet gecontroleerd door de knhs dus werd er maar gezegd van: Je rijd voor eigen risico. Dus wel of geen bp is dan aan jezelf.

Bar: Vreemd dat de narijders eerder over waren als je zoon. Ik stond bij hindernis/traject 3. Toen bij mij de narijders geweest waren heb ik de route terug gefietst en ben niemand tegen gekomen. Bij mij waren ze dus wel de laatste. Het hoort inderdaad niet dat er nog mensen aan t rijden zijn terwijl de narijders al over zijn. Punt voor volgend jaar!
Reed je zoon trouwens op een vosje? en zijn teammaatje op een donkerbruin/zwarte pony?