[SGW] wat als je wilt beginnen met eventing in belgie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isaura

wat als je wilt beginnen met eventing in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:49

hi!

Weet er iemand hoe je in Belgie kan starten met eventing, zowel als dergelijke trainingclubs, ...

bedankt! *D

Mallodie

Re: wat als je wilt beginnen met eventing in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 18:52

Je moet in het bezit zijn van een B-brevet. Dan is er een site van de federatie die luidt: www.equibel.be Ik denk dat je hier een inschrijvingsformulier kan aanvragen, maar wacht best tot volgend seizoen (lees: in te schrijven vanaf januari 2010) Want nu zijn er al heel wat wedstrijden verreden.

Nog vragen?

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 18:56

Mallodie schreef:
Je moet in het bezit zijn van een B-brevet. Dan is er een site van de federatie die luidt: http://www.equibel.be Ik denk dat je hier een inschrijvingsformulier kan aanvragen, maar wacht best tot volgend seizoen (lees: in te schrijven vanaf januari 2010) Want nu zijn er al heel wat wedstrijden verreden.

Nog vragen?

ik ben zelf van regio turnhout,
zijn er dan bepaalde clubs in de buurt die lessen of iets dergelijks geven, want kheb geen ervaring in deze discipline ?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:28

In Baarle-Nassau heb je een crossterrein! Dat is van Max Tuytelaars. Misschien geeft hij ook wel les?

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:44

Als je bij de LRV wilt crossen, heb je geen B-brevet nodig. Daar kun je gewoon voor inschrijven. Bij de meeste LRV-crossen is er ook een Aspiranten-klasse, hier staan de hindernissen laag en niet al te moeilijk. De VLP organiseert tegenwoordig ook een soort van oefencrossen onder de naam Communautaire Crossen. Meer info is op de website van de VLP te vinden.

In NL zijn diverse trainers die crosstrainingen geven en dat raad ik ook aan alvorens een cross te rijden, al is het maar om je paard/pony aan vaste hindernissen te laten wennen.

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:57

Ibonn schreef:
Als je bij de LRV wilt crossen, heb je geen B-brevet nodig. Daar kun je gewoon voor inschrijven. Bij de meeste LRV-crossen is er ook een Aspiranten-klasse, hier staan de hindernissen laag en niet al te moeilijk. De VLP organiseert tegenwoordig ook een soort van oefencrossen onder de naam Communautaire Crossen. Meer info is op de website van de VLP te vinden.

In NL zijn diverse trainers die crosstrainingen geven en dat raad ik ook aan alvorens een cross te rijden, al is het maar om je paard/pony aan vaste hindernissen te laten wennen.

ooooo..dus je kan ook gewoon via de Lrv aan crossen meedoen ?

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:58

Snoekiej schreef:
In Baarle-Nassau heb je een crossterrein! Dat is van Max Tuytelaars. Misschien geeft hij ook wel les?

ahja baarle is ook vlakbij..moet ik onthouden, ga is kijken of ik niets op t net van hem vind!
bedankt voor de tip !

Isaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 13:59

Snoekiej schreef:

en kan je dan zomaar naar zon crossterrein gaan ?

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 14:04

Meestal moet je wel even melden dat je wilt komen en kijken wanneer het voor hen uitkomt. Zeker als het privéterrein is?

In de moste kan je blijkbaar ook crossen. Niet zo ver van Hoogstraten, meer, meerle.. die kanten.! En in Arendonk ook.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:16

In Minderhout en Baarle Nassau komt met enige regelmaat Rob Jansen trainingen geven. Kijk straks eens als daar de najaars trainingen weer van starten.
De mosten kun je vrij naartoe.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:00

Voor jou zou Overpelt als oefenterrein ook nog goed te doen zijn.
Maar het lijkt me dat er in Belgie toch ook crosstrainingen gegeven zullen worden. Ik denk dat Karin Donkers dat wel zal doen, maar dat is wel uit jouw richting. In Overpelt zit er ook een, maar ik weet zijn naam niet meer. Hopelijk zijn er nog wat Belgische bokkers die je advies kunnen geven.

isavschk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:35

In diepenbeek, op het terrein van de cross, daar kan je ook oefenen, die hebben ook wel eens echt oefen dagen dat er veel mensen zijn. Anders moet je voor die tijd even bellen dat ze de waterbak vol kunnen laten lopen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:42

in overpelt heb ik een cross gereden ,
ik weet niet of er daar nog veel hindernissen staan maar wel gracht, waterbak,...

in antwerpen/limburg heb je leukere crossterreinen dan in oost-vlaandere, west-vlaanderen

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 10:07

Ik heb alle bovengenoemde crossen al gereden, ze zijn allemaal wel te doen. Zeker die van Overpelt omdat daar ook een aspirantencross voorzien is.. Zijn dus lagere sprongen. Maar dat Karin crossles geeft heb ik nog niet gehoord... Zou anders wel fijn zijn, dan ga ik een keertje!

Blosocentrum Waregem doet regelmatig stages voor de EK-ruiters.. eens horen of er ook crosslessen zijn. Bij ons in Arendonk kan ik het ook nog steeds voor je regelen he ;) makkelijk gedaan en als je wilt kan ik meegaan om je aan te duiden waar de geschikte hindernissen staan! :)
Je ziet maar xxx

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:36

Het is niet de bedoeling om oude topics omhoog te halen met nutteloze informatie. Getemd.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 08:32

Oud topic, daarom een slotje.