Weet er iemand hoe je in Belgie kan starten met eventing, zowel als dergelijke trainingclubs, ...
bedankt!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mallodie schreef:Je moet in het bezit zijn van een B-brevet. Dan is er een site van de federatie die luidt: http://www.equibel.be Ik denk dat je hier een inschrijvingsformulier kan aanvragen, maar wacht best tot volgend seizoen (lees: in te schrijven vanaf januari 2010) Want nu zijn er al heel wat wedstrijden verreden.
Nog vragen?
Ibonn schreef:Als je bij de LRV wilt crossen, heb je geen B-brevet nodig. Daar kun je gewoon voor inschrijven. Bij de meeste LRV-crossen is er ook een Aspiranten-klasse, hier staan de hindernissen laag en niet al te moeilijk. De VLP organiseert tegenwoordig ook een soort van oefencrossen onder de naam Communautaire Crossen. Meer info is op de website van de VLP te vinden.
In NL zijn diverse trainers die crosstrainingen geven en dat raad ik ook aan alvorens een cross te rijden, al is het maar om je paard/pony aan vaste hindernissen te laten wennen.
makkelijk gedaan en als je wilt kan ik meegaan om je aan te duiden waar de geschikte hindernissen staan!