[SGW] Hebben jullie ook zo'n hindernis 2: Dé ultieme kickhindernis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Hebben jullie ook zo'n hindernis 2: Dé ultieme kickhindernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:39

malloesje

Re: Hebben jullie ook zo'n hindernis 2: Dé ultieme kickhindernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:51

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:55

Oeh die gaat wel steil naar beneden ja :D
Beetje vergelijkbaar met de bult in Lelystad denk ik! Daar moest je ook wel heel goed achterover zitten :o
De zigzag ziet er ook wel spannend uit, zit daar een greppeltje onder?

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:57

Voor mijn gevoel is het geen TJE :o De allereerste keer hebben we slootinspectie gedaan, daarna ging het goed. Wel met hartkloppingen, net als de bult :):)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:42

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 07:46

Die haag is echt HUGE :oo Ik weet niet of ik daar zo maar naar toe zou rijden..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:25

ik moet erbij zeggen dat die wel in een lijntje stond op iets van vier galopsprongen, en dat scheelt wel een heel stuk. Als losse hindernis is het toch lastiger rijden. Maar hij is idd wel hoog, ben ook blij dat ik daar een foto van heb.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:29

Die haag is inderdaad erg hoog. Ik besefte eigelijk niet hoe hoog hij was, totdat ik er op aan reed in de laatste galopsprong. Nadat ik hem had gesprongen, ging mijn vader van 1.90 er naast staan. Hij was inderdaad erg hoog!

Ik heb afgelopen wedstrijd (Hooge Mierde) een coole hindernis gezien. Het was een hindernis / afsprong / opsprong, smal stijltje in het bos. Ik kan helaas geen foto vinden. Ik zou het wel heel cool vinden om daar een keer doorheen te rijden. En de Z-waterbak in Etten-leur :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:47

De hark in Maarsbergen.
Toendertijd sprong ik die met de volbloed en vond ik het echt een kick om die in 1 keer goed te springen!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:49

Simmie schreef:
De hark in Maarsbergen.
Toendertijd sprong ik die met de volbloed en vond ik het echt een kick om die in 1 keer goed te springen!

Foto?

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:07

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 10:55

Sorry Marloes, dat bedoelde ik niet zo :o Zeg altijd greppeltje ipv greppel. De haag stond bij ons in een lijntje met een 3sprong van een hekje-huisje-hekje en dan nog een paar galoppassen voor de haag. Dat reed wel goed aan toen :)

Daar is ie inderdaad helemaal huge Lielle! Die andere haag in BN was ook hoog toch? Met coniferen geloof ik. 2 jaar geleden heb ik die een keer gesprongen, maar daar heb ik helaas geen foto van.

Zoo, die waterval lijkt me ook wel heel spannend :wow:

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:59

Die waterval is errug leuk, heb ik vorig jaar gezien :j

Snoekiej; maakt niet uit hoor, een ander zal het wel een greppelTJE vinden. Mijn hart is alleen niet zo groot :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:43

malloesje schreef:
Simmie schreef:
De hark in Maarsbergen.

Foto?

Van de zijkant gezien, maar dan zonder de hark er boven:
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... C_0458.jpg

Van de voorkant gezien, met hark:
http://www.sgwmaarsbergen.nl/wp-gallery ... 6_mk04.jpg

Als ik 'm zo terug zie vind ik 'm reuze meevallen. Weet wel dat die hindernis in de cross van M'bergen vaak de bottle neck was en op trainingen heb ik ook heel wat stops en rare dingen gezien.
Neemt niet weg dat ik het nog steeds een gave hindernis vind!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:48

ik vond de zigzag bij brugman niet leuk maar gelukkig hoefde ik die niet te doen. Bult hebben we helaas nog niet gedaan maar daar zie ik niet tegen op. ik zie wel op tegen de afsprongen de kuil in. Vooral het naar beneden springen omdat mijn paard graag ver springt. Zijn beste treden

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:57

De Zigzag heb ik met Zoë ook gesprongen en ik vond hem dood eng :+ Maar Zoé sprong um eigenlijk heel simpel.

Die haag is wel huge zeg... denk niet dat ik die aangereden zou hebben :n Helemaal niet met Zoë!

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:40

Ik heb eigenlijk niet één ultieme hindernis waar ik zo'n stoot adrenaline ... Mooie waterpartijen zoals in Barchem en in Bathmen, daar gaat mijn bloed sneller van stromen. En in mijn eerste crossseizoen vond ik de zandafgraving in Ede ge-wel-dig om te rijden.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:51

Die haag :oo
Bon zou er dwars doorheen gaan :=
Maar ik zou er niet op af durven rijden :))

Die waterval in Diepenheim is wel super gaaf!
Maar wel spannend, voor welke klasses is die?

Chartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:09

MelanieB schreef:
Die waterval in Diepenheim is wel super gaaf!
Maar wel spannend, voor welke klasses is die?

M pony's en L paarden volgens mij. (weet niet helemaal zeker dan wel met alternatief) de rest Z pony's en M en Z paarden zonder

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 16:24

De hark was inderdaad een leuke hindernis. Vond de laatste trakhener in Neede ook wel een joepie moment. Vooral omdat ze er zo makkelijk overheen hupste en ik het een mega gat vond.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:58

:= Hahahaha! Nou komt het hoor jongens, mijn gaafste hindernis met Wolin :D
Niets vergeleken met wat jullie hier laten zien ;) .

Dit is het hoogste wat ze met mij tot nu heeft gesprongen, deze foto is van tweede crosstrainingen en dus ook tweede keer dat ze gesprongen heeft. Vond het heel gaaf, omdat ik totaal niet wist hoe ze zou springen..... en of ze wel kon springen :)) Het lijntje was (voor mij op dat moment ;) )gaaf om te doen met mijn paard waarvan ik niet wist of ze het wel zou springen, met een boomlooszadel en ook wel spannend, want ze is geblesseerd geweest..
Afbeelding
Dit vond Wo ervan 8-)
Afbeelding
En dat ze het water weer zo in ging de tweede keer, ik was heel trots op Wo.. hier begint het natuurlijk mee en hiermee had ik al een hoop gewonnen met mijn draak ;)
http://zobeleefjenogeenswat.web-log.nl/ ... ing_25.jpg
1e keer water
http://zobeleefjenogeenswat.web-log.nl/ ... ross_7.jpg

http://zobeleefjenogeenswat.web-log.nl/ ... oss_15.jpg

Dat er nog vele gave hindernissen hierop mogen volgen :Y) . Meer crossfoto's heb ik nog niet met Wo :o , dus dit was het gave gedeelte van de crosservaringen tot nu toe ;) ..

Met Thor waar ik ook mee gecrosst heb vond ik toen, het 'konijnenhok' op de bult bij Gert Naber-Lozeman heel spannend (pfff.. heb 3 kwartier getwijfeld of ik die wel durfde, toch gedaan en dat gaf zo'n kick!) en ook de boom die daar ligt op het losrij-gedeelte.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 09:02

Hee wat leuk, ik had nog niet gezien dat m’n topic een vervolg had gekregen. Leuk alle reacties te lezen.

Hier een filmpje van mezelf op de bult-afsprong in Lelystad, die vond ik ook wel kicken.

(leuk detail: de bult was net geopend, dit was de eerste keer dat iemand hem gesprongen heeft, da’s nog een beetje extra spannend... kan ie wel? :D )

Die waterval is ook één van mijn favorieten. Een paar jaar geleden zat hij in de B met alternatief en in de L zonder. De laatste jaren zit hij niet meer in de B. (helaas, als keuze is het toch een leuke test, vond alleen dat ze het alternatief wel wat tijdrovender hadden mogen maken)

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:19

In Maarsbergen heb ik een aantal keer getraind en daar hadden ze ook zo'n hondenhok, het gaf mij echt een kick om die te springen. Later tijdens de officiele wedstrijd gingen we nog even kijken voor welke klasse die was en volgens mij was ie voor M-pony's als ik het mij niet vergis. Ik reed toen nog gewoon B.

Afbeelding

En oja, deze gaf mij ook een beste kick toen we hem namen.
http://94.100.113.172/126050001-1261000 ... _chBo.jpeg

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:33

Op de bult in Lelystad moet je idd goed achterover ziten!
En in Maarsbergen, daar staan ook gave hindernissen :D Staat dat konijnenhok echt in de M pony's?? Ik heb heel wat van de hindernissen daar 2 jaar geleden al gesprongen. Vind het echt jammer dat daar niet meer getraind mag worden!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:37

Snoekiej, Maarsbergen heeft inderdaad een gaaf crossterrein, vind het ook superjammer dat daar niet meer getraind mag worden. Had daar graag een keer met Wo heen gegaan.. Heb regelmatig op een mountainbike achter de paarden aan gecrosst als ik weer mee was met een training :) .