[SGW] Oefencross Rijpwetering 6 & 7 juni verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asbadedas

Oefencross Rijpwetering 6 & 7 juni verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 16:31

Even een verslagentopic aangemaakt!

Ik was vandaag 1ste bij paarden laag! Eerste rondje eraf gevallen na hindernis 8, even een miscommunicatietje. Wel er weer opgegaan en rondje afgemaakt, ging goed. 2de rondje ging super! Stijlcijfers: alleen negens!
Alleen jammer dat de camera niet opgeladen was waardoor ik geen filmpje heb. Bovendien was er geen fotograaf dus ook geen foto's :(

Ik ben wel benieuwd hoe de mensen die later moesten starten het hebben gedaan, nadat het weer omgeslagen was!

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:54

hier mijn verslag

ik ben net terug gekomen. was super trots op mijn paardje.
eerste pacour ging best goed tot ik bij hindernis 4 kwam. paard van mijn broer begon te hinneke en toen dacht die van mij, dat is veel leuker dan de hindernis en hij sprong zo over het lint de ring uit :o en ik was er weer in gegaan deed hij het weer :+ dus toen tegen mijn broer gezegt dat hij weg moest gaan en toen deed hij het weer. en op 6 1 weigering kwam niet uit. en tweede pacours gereden en was foutloos maar was zo nat dat ik heel voorzichtig heb gereden. weet niet wat mijn punten en tijd was was zo nat dat ik meteen naar huis ben gegaan. maar was super trots op hem. omdat het onze 2de keer op ander terein was.

ohw ja was ook nog een bokker tegen gekomen. weet alleen niet hoe ze heet maar ze heeft een fjord :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:01

Gefeliciteerd Asbadedas

Sjorsias :D ?
Of Ginny met Banshee, die deed show vandaag :))

LuffB

Re: Oefencross Rijpwetering 6 & 7 juni verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:18

Ik heb ook meegedaan vandaag, mijn allereerste oefencross!
Ik ben 2de geworden bij de pony's hoog.
Eerste rondje was ik nog een beetje onzeker, reed mijn bochten ook een beetje verkeerd enzo.
Ideale tijd was 2.50.00 en in mijn tweede parcours (waar ik helemaal foutloos rond was!) had ik 2.50.09
Ik ben zo trots op mijn pony:)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:23

2 lekkere rondjes gereden, eerste gewoon lekker alles verkend en 2e iets meer gereden dus ietsie sneller maar verder niet snel genoeg. 2e keer had ze ook door waar de start was en toen wilde ze niet, maffe merrie. Welk startnummer had jij asbadedas?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:24

Nou ben ook weer terug, helaas zeiknat en koud. Hele dag mooi weer, en precies toen ik richting de rip ging begon het te plenzen, beetje balen dus.
Was wel 2 keer foutloos en een 3e plaats maar ben echt niet tevreden.
Voor de gene die de paarden hoog hebben gezien, ja ik was degene met het paard wat flipte voor de menwaggentjes die daarnaast de oefenmarathon aan het rijden waren. :(

Thuis opzadelen was ze heel relax, er heen rijden ging ook echt buiten gewoon goed, had daar ook zo de kalkoenen in. Stapte dus ook helemaal happy op mijn paard richting de cross, tot ik op het inrij terrein kwam. Eerste rondje stappen ging goed, daarna schoot er volgens mij een draadje los. Bokken, steigeren als een idioot rondrennen. Heb volgens mij iedereen die daar rond liep wel een keer omver gelopen *sorry hiervoor*.
Elke correctie verergerde eigelijk alleen maar, er zat geen werkende knop meer op.
Heb de sloot echt een paar keer heel dichtbij zien komen, ben toen maar weer naar de ingang gereden, wilde eigelijk niet meer starten.
Ben ik daar een beetje gaan rijden, echt niks aan de hand.
Werd toen toch maar gezegd dat ik het moest gaan proberen, ben toen maar snel naar start gereden en tijdens het parcour was er niks aan de hand.
Kwam ik daarna weer bij die karretjes op het inrij terrein, begon het probleem weer opnieuw.
Ben dus maar weer ergens anders gaan rijden, en dan is het weer over.
Echt bizar, heb een nieuwe angst ondekt van der :+
Maar echt blij werd ik er niet van :n , wil nu eigelijk wel weten wat er in der omging op dat moment dat ze zo kan flippen om niks.

Voor mij dus niet meer starten als er karretjes met pony's zijn ergens :(

Uiteindelijk heeft ze toch heel braaf de 2 rondjes gesprongen, ben dus wel erg trots op der.
Maar echt zin om nog vrolijk te kijken had ik niet :+ Kwam pas toen ik weer warm en droog op stal was.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 07-06-09 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:44

Abededas: zat jij op een schimmel??
Tilida: Jij starte voor mij maar toen ze eenmaal wel wilde starten ging het wel goed he ;-)

Mijn verslagje:
Eerste ronde ging, nou ik noem het gewoon goed. Hij weigerde op sprong 2, althans weigeren ik kwam niet eens in de buurt ;-) toen ging iemand me even helpen die leidde hem er even mee naar toe, en toen opnieuw aanreden toen deed hij het wel. me rondje uitgereden opnieuw veel dingen die hij wel eng vond en terug kwam in zijn tempo maar uiteindelijk wel gewoon sprong. De koeien die er stonden.. tja wat zal ik daar over zeggen :-p die waren natuurlijk eng.

Tweede rondje, hij had alles al gezein dus dacht dit moet beter gaan nu. En dat was ook zo gewoon alles netjes gesprongen wel weer beetje terug gekomen op sprong 2 en sprong 12 (op/af sprong) heb ik vanuit draf gedaan die vond hij ook nog wel spannend.

Zijn tempo is nog lang niet wat het hoort te zijn, maar eerst vertrouwen in de sprongen zien te krijgen dan gaan we later aan het tempo werken, alles op zijn tijd :-)
al met al ben ik weer trots op me pony.....op naar de vlietlanden :-)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:49

Oh jij zat op het vosje na mij dat ik nog even vroeg hoe het gegaan was? Je had Bento op je dekje staan dus het zal wel ;)

Ja geen idee wat dat is, iets met starten, misschien komt het doormij maar dan zou ze het de 1e keer ook al moeten doen.

Heb wel brave schimmel gezien in groepje voor mij inderdaad

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:19

Ik was diegene op de schimmel inderdaad :D Nummer 22. Talida: welk nummer had jij? Moet even denken wie ik allemaal heb gezien... Edit: nummer 26? Heb even je profiel bekeken maar dacht vanmiddag een donkerder paard gezien te hebben?

Die karretjes had ik aanvankelijk ook problemen mee, kwam aan over de weg, Jill zag een koets in het weiland en stond stokstijf stil. Kwam in de bak voordat je het gras op gaat, Jill ziet een koets, rent naar een hoek en gaat daar staan trillen als een rietje... Eenmaal in het losrijgebied ging t gelukkig prima maar ik was ook niet echt blij met de karretjes dus! Heb echter wel geen andere paarden gezien die er last van hadden....

Vond t verder wel weer prima geregeld, het liep niet veel uit of in dus dat was ook erg fijn!

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:29

Ik heb een aantal van jullie nog wel gezien tijdens het losrijden, ikzelf had nummer 18. K was ook de enige met een mooi wit dekje..

Wou eigenlijk mijn geweldige blauwe omdoen, maar mijn witte zag er nog onder van mijn dressuurwedstrijd gister en was te lui om ze om te wisselen.. (hihi)

Goed gedaan allemaal hoor, ook al waren er dan paarden bang voor de menwagentjes en de koeien.. Maar dat is toch ook heel griezelig.. haha

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:29

Inderdaad nummer 26. Ze is nog niet uitgebleekt door de zon denk ik :D
Liep inderdaad niet veel uit, hooguit kwartiertje en daar had ik rekening mee gehouden.

Gefeliciteerd met je prijs in ieder geval! Wat was jouw tijd?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:54

Komen de uitslagen nog ergens online? Ben wel beetje benieuwd waar we ongeveer geeindigd zijn.

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:06

Ingridje16@ jij moest voor mij starten je had nummer 40 toch?

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:12

vraagje zijn er foto´ś gemaakt weet iemand dat???

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 19:37

Uitslagen zouden op startlijsten.nl moeten komen, maar daar schijnen ze niet zo snel mee te zijn heb ik gehoord...

En volgens mij zijn er geen foto's gemaakt, althans not that I've seen...

Mijn tijd was trouwens 2.48

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 21:17

Ik reed 6 juni mee met Amber en hier mijn verslagje die ik gisteravond gepost heb;

Citaat:
Ik had de laatste update niet meegekregen dus ik was een uur te laat |(. Ik mocht nog wel met de paarden laag meespringen en vervolgens was dat ingelopen (ik moest om tien voor half 5 starten, dus ik kwam om 4 uur met mijn pony op het inrijterrein aan en toen was ik weer te laat!) maar ik heb een heerlijk parcours gelopen. Amber was erg goed te controleren (velen malen beter tijdens een normaal springparcours/springles) dus daar was ik heul blij mee! Hij vond allemaal veel dingen mooi om naar te kijken en de eerste rit hadden we ook een stop op het opsprongetje (hij wist niet precies wat nou de bedoeling was, terwijl we thuis zat op en afsprongetjes doen) maar zeker de tweede rit liep hij super!

Eerste ronde 3 minuut nog wat en tweede ronde 2 minuut nog wat. We hebben de prijsuitreiking niet afgewacht, maar ik ben nog aanwezig voor het ponyrennen dus dan haal ik mijn briefje op!

Iemand anders (die ik ken) had mijn papiertje aangenomen dus die kwam naar me toe dat ze nog een prijsje voor me had. Dus ik "Prijsje?", "Ja, volgens mij ben je 3e geworden!". Dus ik stond daar met mijn bek vol tanden; met mijn ponytje van 1.35 tussen de paarden en dan 3e worden.

Ik had overigens geen last van karretjes oid. Wel van iemand die terug stapte met haar paard toen ik mijn parcours aan het rijden was en in een flinke galop aan kwam en haar paard aan de kletter ging en bijna in de sloot lag. Ik nog achterom kijken maar volgens mij is alles goed gegaan.

Precieze tijd weet ik niet want ik heb het vandaag zo druk gehad met ponyrennen dat ik helemaal vergeten ben mijn prijsje en papier op te halen!

[EDIT] Ik ben overigens onwijs trots op mijn pony en ga nu met een lekkerder gevoel naar Vlietlanden

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:14

star_l0ver schreef:

Ja was nummer 40.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:18

Mijn eerste rit was 7 min nog wat en een val en 2 rit was foutloos met 4 min 42.
Ik ben heel tevreden als ik vergelijk met de binnencross, want dat was echt niks.
Tweede rit ging in een heerlijk beheerst galopje i.p.v. keihard rennen zonder controle en dat ik niet zo snel ben maakt mij niet uit, want het was de 1e keer en ben trots op hem :D .

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:55

Verslagje;
We waren super op tijd, eerst een uur rondgelopen en gedaan en toen rustig ingereden. Ging toppie, toen het parcours in 8-) . In daf gestart, slinger naar hindernis 1 :Y) .
Stop op hindernis 2, 'weigering', was een hele enge hindernis :P. Toen rare sprong op 3, lag ik er bijna naast :+. 4 niet goed aangereden, weer een weigering, dit keer mijn schuld, 2e keer er meteen overheen :). Verder netjes parcours met stukjes draf (80 seconden over ideale tijd).
Het 2e rondje veel beter, gestart in galop en gewoon zo doorgegaan met stukjes versnellen :D . Ze deed het super, foutloos rondgekomen (20 seconden over ideale tijd) :D.
Uiteindelijk 7e (van 12?), maar ze telde de eerste rit mee (meest stijlpunten) dus werden helaas ook de 8 strafpunten meegeteld.
Verder nog een aantal bekenden tegenkomen, een super dag +:)+!

[edit] Ik was nummer 15, foto's altijd welkom :)!

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:20

Ingridje16 schreef:
star_l0ver schreef:

Ja was nummer 40.

ik was nummer 41 :P je paard ging zeker te keer met inrijden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:33

Hee hee :))

Wie heeft er gewonnen bij de Ponyrennen :D ?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:57

Amber_ schreef:
Hee hee :))

Wie heeft er gewonnen bij de Ponyrennen :D ?

Helaas ben ik als 3e ge-eindigt, ik heb ergens op bokt nog wel een verslagje staan, maar zal het nog even kort samenvatten.
Alles ging prima, alles gewonnen tot ik tegen Magic Spirit Speed moest. Een kleine renpony met alles erop en eraan. Zijn eigenaar (die ik ken) zei dat de mijne veul sneller ging en dat ze konden inpakken als we tegen elkaar zouden moeten. En ja, we moesten tegen elkaar in de 2e (van de 3) ronde. Zij had twee keer een valse start, maar deze werden gewoon goedgekeurd. Zelfs de eigenaar van Magic vroeg of het overnieuw mocht, maar dit mocht absoluut niet van de wedstrijdleiding. Helaas hebben we dus twee keer verloren door valse start.

Ik ben al met al onwijs trots op Khadya, zeker omdat we een minimale voorbereiding hadden gehad en omdat ze deze winter erg ziek is geweest en er slecht aan toe was.

Succesvol weekend voor mij!

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:19

die magic staat bij mij op stal en die moest in de finale 5 meter geven. dus die had het niet meer goed kunnen rennen. en die is 2de geworden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:25

He jammer is dat :n
Vorig jaar was het ook zon gedoe met starten.. Wij uit stilstaand, ander uit galop aan mogen komen.
Zonde ;(

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:29

amber_ dat was de alle eerste keer dat ze het deden ook toen heb ik ook met mijn pony mee gedaan. en ik moest stil staan en de ander mocht gewoon in draf. vind daar altijd onerlijk.