[SGW] CNC Tongeren - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yolien

CNC Tongeren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 11:02

Ik ben toch wel een benieuwd naar een aantal verslagen van Tongeren.

Wij zelf hebben helaas niet meegereden maar waren zaterdag wel de hele middag/avond aanwezig om de dressuur in de reeks Z te kijken, de cross te lopen en het springen te kijken.
Ook hebben we de selectie nog even aanmoedigd tijdens de zestal-training.

Lielle

Re: CNC Tongeren - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:02

ik ben ook erg benieuwd, heb de uitslagen al gespot :))

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 11:13

Me 2 Lielle, daarom zou ik zo graag wat lezen.
Daarbij heb ik de cross gelopen en dat praat zeker wel makkelijker mee.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:27

Ik zal er maar niet teveel over vertellen.... Met cross lopen al wel gemerkt dat de bodem erg hard was, maar nu weet ik het helemaal zeker! Hij was echt keihard %)

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:52

Ik had in het bejaarden topic al iets geschreven maar hier dan toch een uitgebreid verslag.
Dressuur was niet geweldig. Ik reed zelf te braaf, wist dat ik er iets aan moest doen, hield op met rijden en bleef wel been geven waardoor het allemaal te haastig was. Verder 2 keer omgesprongen vanuit de galop en vanuit de middendraf in galop laten vallen. Al met al niet te best dus. Was ook vrij gespannen. Ik vond mijn uitslag nog wel erg tegen vallen. Had echt geen goede proef gereden maar had een paar anderen gezien die ook niet goed gingen en wel een hogere score hadden. Ik stond 26e. Maja.....
Voor het springen was ik helemaal niet gespannen. Losspringen ging ook erg fijn. Terwijl ik normaal altijd veel moeite heb met berg op en af rijden in het springen. Het parcours begon erg goed. Bij de laatste 3 sprongen begon ik weer teveel terug te rijden (mijn grote valkuil). Uitlsag 1 balk. Gestegen naar de 18e plaats.
De cross begon heerlijk. Tenda pakte super aan en ik kon lekker zelfverzekerd voorwaarts blijven rijden. Voor de coffin ging het behoorlijk stijl naar beneden. Ik wilde zijn hoofd hoog houden maar liet hem daarbij in de steek met mijn been waardoor ik niet genoeg galop meer had. Geen lekkere insprong waardoor ik op de hals terecht kwam. Tenda sprong super braaf door over het greppeltje en ik kon weer in het zadel gaan zitten en de laatste sprong kon nemen. Was wel echt een geluk momentje...
Verder een super gave foto van het 'heksenoog'' gekocht daar.
Uiteindelijk 14e geworden. Heb er een heerlijk gevoel aan over gehouden. :))
Nu is het spannend tot zaterdag omdat we dan horen wie er mee mag naar Hongarije..... :=

Billy :+: Ik hoop dat je er geen pijn aan over hebt gehouden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:07

Alsnog een resultaat om trots op te zijn Sabine!! :j Ik zal voor je duimen tot zaterdag!

Billy: balen dat de grond van dichtbij zo hard was... Volgende keer beter!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 12:09

Had het al eerder gezegd Sabine, maar zeker heel goed gedaan.
Misschien ben ik erbij zaterdag, moet nog even in conclaaf wie er mee gaat....

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:38

was te vroeg en had een verlagje geschreven in het verkeerde topic :o? , dus nu even hier:
Klein verslagje
Geweldig weer en een fantastisch terrein.
Dressuur van Wendy ging netjes 1e met 41 strafpunten.Het springen ging ook een stuk beter en de laatste balk wilde gewoon echt niet vallen , dus foutloos.
De cross was uitdagend en Wendy reed hem helemaal foutloos uit.Helaas in een veel te snelle tijd.Ze dacht zelf dat ze te laat zou zijn !Zij had 6 strafpunten over op de tweede en kreeg er voor te snelle tijd 6.4.
Dus uit eindelijk 2e plaats.

We duimen voor je Sabine.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:16

Sabine: knap gedaan in de cross in Tongeren en braaf paardje :D ik stond samen met Linda, Nadja en Natasjha te kijken toen je de coffin sprong, ging gelukkig net goed maar de rest zag er echt goed uit +:)+ Ik zal ook voor je duimen deze week :))

zigoteau: nogmaals gefeliciteerd *\o/* Knap hoor van Wendy! En Renoir is echt n super paard :j Echt jammer dat Wendy n minuut voorliep :+ Ik zag haar ook finishen :o

Billy: :(:) nog hoofdpijn?

Hier dan ook nog mijn verslagje van een erg geslaagd weekend in Tongeren :D :
Ik heb Ungaro in de klasse L open gestart, omdat ik me van vorig jaar kon herinneren dat t B best simpel stond en ik wilde weten in hoeverre we klaar zijn voor t M en ik t NK nog L wil starten. Ik ga dan na t NK nog 2 L crossen in België rijden en dan in september M in NL. Cross was voor een gedeelte best M waardig, natuurlijk ook een aantal simpelere sprongen, maar de heuvels maken alles toch wat moeilijker. De bodem van de start t/m hindernis 3/4 was inderdaad heel hard, verder ging t wel.Al met al vond ik t goed te doen. Hindernis 4 en 5ab vond ik wel best pittig; 4 was een smalle stijle en redelijk hoge bak na een lange aflopende helling. 5ab kwam dan gelijk hierna na een wending naar rechts en bestond uit n boerderij met daarna op een ruime gallopsprong een smal huisje.

Zaterdagochtend rond 9.45 gedressuurd; ging niet echt goed, ik dacht dat mijn ring redelijk recht was maar dat viel ook nog best tegen waardoor ik Ungaro op sommige momenten n beetje 'kwijt' was. Losrijden was ook al n ramp :+ hij liep echt te zwalken en bergaf werd ik m snel kwijt. Ik moet hem echt nog veel meer aan de hulpen gaan rijden, hij pakt zich best snel los óf juist vast op de teugels. Proef ging eigenlijk nog wel enigszins (en iedereen had natuurlijk t zelfde probleem) stond gedeelde 10e (vd 17 of zo) met 8 pt verschil van nr. 1 dus dat viel reuze mee.

Rond 14.15 moest ik springen. Dat viel me net als vorig jaar best tegen in het heuvelachtige terrein. Had dan ook n paar rotsprongen met losspringen en in het parcours zelf heeft Ungaro me ook goed geholpen, had een megaprutsactie van mijzelf op n dubbel en daar ging 1 balk af. Gelukkig bleef t daarbij.

Zondag moest ik rond 14.50 crossen. Eerst wegparcours, is eigenlijk best relaxed :o Daarna n beetje losgesprongen voor de cross. Eenmaal van start ging t eigenlijk gelijk al best lekker. De helling naar 4 toe heb ik wel echt rustig aan gereden omdat ik niet wilde dat hij zich vast ging pakken. Gelukkig ging dit goed en hebben we 4 & 5ab netjes gesprongen. Daarna konden we weer lekker doorrijden en ging eigenlijk bijna alles best netjes en vanaf t eerste water liet hij zich echt super fijn rijden :Y) Daar moest hij best werken en dan laat hij zich steeds fijner rijden. Ungaro had nog energie over want na de laatste hindernis kon ik echt nog even gasgeven naar de finish :D Uiteindelijk 15 sec. te laat gefinisht wat helemaal niet verkeerd was. Rob stond ook te kijken en hij vond t er ook goed uitzien! Er waren veel paarden die niet meer vooruit waren te branden bij de finish.

Uiteindelijk stonden we nog 8e bij 5 prijzen, dus eigenlijk best n goed 'M debuut' :Y) . Op naar t NK :Y)

Verder heb ik vrijdag en zaterdagavond gezellig met Ibonn en onze buren (Sylvie Sprangers en haar vriend) gebbq'd :D Heel gezellig, maar we hadden op n gegeven moment wel genoeg van alle loslopende honden die bleven bedelen :roll: Het ergste is nog dat die overal plasten en poepten, maar dat hou je toch... Zaterdagavond nog gezellig effe in de tent geweest :D was weer erg gezellig en laat (maar niet zoveel kriekjes als vorig jaar O:) ). Zondag ochtend eerst Ibonn geholpen.
Ben is zondag nog komen kijken en nadat ik zelf klaar was hebben we nog t M en Z gekeken. Was echt niet simpel :n er waren zowieso best veel weigeringen in bijna alle klassen.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 14:51

Fijn dat je zo lekker gereden hebt Suus!
Ik zag inderdaad veel weigeringen staan op de uitslagen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:24

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:52

bij mij ging het ook goed. was mn eerste cross dit jaar met Ice en hij ging super!!

pfff spannend wie er nu allemaal naar het EK mogen...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:24

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:09

Tongeren was super!

het was de eerste wedstrijd met m'n 'jonge' (jong op crossgebied, ze is nu 10 jaar maar weet nog steeds meer van racen af dan van cross :p)
halverwegen de cross stopte ik met haar omdat het qua conditie voor haar eerste wedstrijd wel heel zwaar lag, ze keek naar niets, ze is wel af en toe in de verte gestopt dus toonde ik haar 2X een hindernis waar ze achteraf dan perfect over sprong ;)

m'n ander ging wat minder, een val bij een weigering en nog een weigering. Eigenlijk niet zo slecht voor m'n eerste L

de sfeer was ook heel erg goed.. behalve als je even verstoord wordt door een bendelid van Tarik van Boggelen die ladderzat na het feest in de vroege uurtjes rond je tent hangt en er niet kan van afblijven :p
de sfeer was dus dik OK

wie van jullie gaat hier naar Jardy.. Genk of Diepenbeek?

weet er iemand ook nog foto's zijn behalve degene die op fotomag komen?
naja dit zorgt altijd voor een hoop gelach en een goede sfeer

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:53

ik ben in Genk... Ik was geen bende-lid van Tarik dit keer haha. ik was vroegtijdig afgehaakt van t feest. maar heb wel een vermoeden wie het was!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 00:52

Effe kort verslagje, moet eigenlijk naar bed :o

Dressuur ging goed met dank aan de langste schroeven die ik kon vinden in mijn bakje. Plato glibberde alle kanten uit zonder die dingen, zelfs op weg naar de stal gleed hij een paar keer uit. Nergens is ene vlak stukje bodem te vinden op dat terrein :D
Gauw genoeg na de dressuur al springen en ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig... oke, dat is gelogen :o flink zenuwachtig maar alles ging perfect. Geen enkele foute afstand en complimentjes van Gerrit nadien :j
Uiteindelijk stond ik na de dressuur op ene gedeelde 2e plaats (vd 36)

's Avonds nog even naar het feest geweest maar ik mocht om 8u40 al vertrekken voor het wegparcours dus op tijd naar mijn bedje in de bus :D

De volgende ochtend had ik echt moeite om op gang te komen en was best wel zenuwachtig. Wrs gebrek aan ritme omdat je koud uit je bed de cross in moet. Volgende keer misschien iets meer bier drinken de avond ervoor :D

Ik had geen gekke dingen gezien tijdens het verkennen maar Plato zag spoken onderweg. Eerste 6 hindernissen gingen goed maar op 7 kwam hij al flink terug en bij 8, een lage boomstam met vlakke landing en erachter een steile afdaling stond hij bijna stil. Daar kon ik hem nog doorduwen maar op de piano (hindernis 11) stond hij stil :( opnieuw aangereden en toen zonder probleem. Ik baalde als een stekker maar gewoon verder. 2 hindernissen verderop, aan de voet van een flinke afdaling stond een laag boomstammetje, gewoon een simpel ding maar Plato vertrouwde het weer niet. 2 sprongen voor de afzet, sloeg hij in de ankers en ik bleef er nog net opzitten. 2e poging wilde hij niet eens in de buurt komen en bleef weer naar beneden "het gat inkijken" :( Toen was ik het beu en heb hem een paar tikken met de zweep gegeven en toen ging hij als een kat met 4 benen tegelijk erover heen. De rest zonder problemen uitgereden en beiden kwamne we redelijk fris over de finish. Helaas schoot het bij het afstappen in mijn rug waardoor ik Plato niet eens meer kon verzorgen en dat heeft Suus gelukkig voor me gedaan.

Uiteindelijk ben ik van een 2e naar een 26e plek gezakt door de aanstelleritis van die drama-queen. Ik heb me wel gerealiseerd dat ik er meer aan ga moeten rijden en minder moet meeliften want hij begint er een beetje mee te spelen. Volgende week gaan we op strafkamp naar Rob }>

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:09

Jiska schreef:
ik ben in Genk... Ik was geen bende-lid van Tarik dit keer haha. ik was vroegtijdig afgehaakt van t feest. maar heb wel een vermoeden wie het was!

haha nu maak je mij wel benieuwd!! je schijnt zo overtuigd te zijn :P
In Genk wordt het wellicht een beter feest.. dan hoef ik niet zo vroeg in m'n tentje te kruipen! =D

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:14

Aziza_XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:18

de foto's staan intussen op fotomag :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 15:39

Oud topic.