[SGW] Wat allemaal verplicht voor cross?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whoopylover

Wat allemaal verplicht voor cross?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 16:37

Op de site van het KNHS lees ik alleen maar dat verplicht is:
een cap
een BP lvl 3 (vanaf 2010)
laarzen/gladde chaps

Ik lees nergens iets over beenbescherming of andere dingen.

Ik zit daardoor nog met een aantal vragen:
-mag je met 'normale' beenbeschermers starten? (voor wat langere, en achter die strijklappen)
-mag je de cross met martingaal icm borsttuig rijden?
-is bovenstaande echt alles wat verplicht is? (heb ergens iets gelezen over een medical card en rugnummer, maar dat las ik nog niet terug in de regelementen van het KNHS (alleen dat de mc zeer gewenst is))

Dat was het eigenlijk ^^

sharonalover

Re: Wat allemaal verplicht voor cross?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:43

Rugnummer moet je volgens mij wel hebben :j .
Maar volgens mij is dat verplicht vanuit de organiserende vereniging, en niet vanuit de KNHS. Alleen heb je hem overal nodig, dus het is wel handig er eentje te hebben :) vaak kun je hem trouwens ook huren :)

Je mag met alle soorten beenbescherming starten, volgens mij zelfs zonder, alleen dat is niet aan te raden :) Die jij bedoelt zijn prima om mee te beginnen :)
Je mag met martingaal icm met borsttuig rijden, alleen niet met de dressuur ;) ook mag je in de dressuur niet met beenbescherming rijden ;)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 16:48

Wat is een BP lvl 3 ?? Edit: laat maar:P snapte de afkorting even niet :z

Over die rugnummers.. Rugnummer is verplicht, dus krijg je van de vereniging.. Soms krijg je daar een hesje voor ofzo, soms ook alleen een papiertje.. Dus dan moet je die wel in een rugnummerdrager stoppen. Anders verlies je die. In dat soort gevallen is dit dus verplicht, in elk geval handig om te hebben! (wist ik niet de 1e keer, maar kon er daar gelukkig een kopen).

Overigens kan de vereniging een bodyprotector bij de cross volgens mij gewoon verplichten! Ik moest hem iig altijd dragen..

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:11

Iedere deelnemer heeft een startnummer, dit startnummer krijg je tegenwoordig altijd op een A4 papier, je moet zelfzorgen voor een rugnummerdrager. Rugnummerdragers zijn niet meer te huur bij wedstrijden.

Een borsttuig is toegestaan, zelfs met dressuur! Martingaal is toegestaan bij het springen en de cross.

De MC is nog niet verplicht maar wordt idd sterk aanbevolen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:40

Oke, dus handig is om een borsttuig met afneembare martingaal te kopen zodat je gemakkelijk kan wisselen wanneer je moet gaan springen :)
(wist even niet of een borsttuig was toegestaan in de dressuur)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 17:54

whoopylover schreef:
Oke, dus handig is om een borsttuig met afneembare martingaal te kopen zodat je gemakkelijk kan wisselen wanneer je moet gaan springen :)
(wist even niet of een borsttuig was toegestaan in de dressuur)

Mwah, meestal zit er een paar uur tussen je dressuur en springen, dus tijd genoeg om je martingaal er af te halen.
Maar een afneembare is idd wel heel makkelijk.
Zelf heb ik een apart hoofdstel voor dressuur en springen/cross. Hoef ik nooit moeilijk te doen.