[SGW] SGW met kleine pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

SGW met kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 19:50

Vandaag is mijn verzorgstertje al lekker aan het rijden geweest met onze Welsh A, springen doen ze regelmatig maar wij hebben achterin zeer luxe ook nog een tweetraps plateau waar je op en af kunt springen, en een trapje naar een kuil met opsprong. Dus daar zijn ze vandaag ook mee bezig geweest en nou leek het haar (en mij ook) leuk als ze eens wat meer kon oefenen met crossen.

Nou vroeg ik me af waar wij terecht kunnen met zo'n ukkiepony die nog nauwelijks ervaring heeft, om te oefenen met crosshindernisjes. Want ik neem aan dat de sprongen voor de paarden aardig aan de maat zijn voor zo'n klein pukje.

Juangi

Re: SGW met kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:55

Moet kunnen, toch?

Ga eerst oefenen op wat hogere sprongen en informeer alvast bij de vereniging, als dat er is. Misschien kunnen ze zelfs speciale sprongen maken.

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:04

In de mosten bij Meer (Belgie) staan ook lagere sprongen. In het najaar (oktober/november) wordt daar altijd een SGW georganiseerd die opengesteld is van A pony tot paard. Het terein is het hele jaar vrij toegankelijk.
Met de ponyclub zijn wij hier ook gaan trainen met onervaren (in de cross) kleine pony's en dit ging prima. Vooral boomstammetjes, heuveltjes maar ook de lage afsprongen vonden de kinderen allemaal heel leuk! En het was goed voor het zelfvertrouwen en het vertrouwen in de pony.
Het is even zoeken naar alle hindernissen als je niet de weg weet, maar er staat voor ieder wat wils. Met de waterbak wel even uitkijken, deze staat nogal vol zeker voor een a pony kan dit te vol/diep zijn.
Het is dus het is zeker mogelijk met een kleine en onervaren combinatie!

Urielle

Re: SGW met kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:07

Bedankt Vivre! Meer is goed te doen vanuit ons, dus dan zal ik eens kijken of we daar idd terecht kunnen. De waterbak gaan we dan maar even links laten liggen, bedankt voor de tip :D