[SGW] Startgerechtigd met paard na overgang pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuw88

Startgerechtigd met paard na overgang pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 14:16

Dit las ik in het FAQ:

''Om voor het eerst aan een officiële B cross mee te mogen doen, moet je met je paard waarmee je wilt gaan crossen tenminste één winstpunt in het B springen hebben gehaald. Als je L of hoger springt, kun je ook meteen L sgw starten. Bij de pony's mag dat al als je B+4 springen bent. Als je zelf al eerder sgw hebt gestart en daarmee minstens een winstpunt in het L hebt gehaald (dan ben je dus L sgw geklasseerd), mag je met ieder volgend paard direct sgw gaan starten, naar keuze in het B of L.''

Iets is me niet helemaal duidelijk. Overgang paard-paard staat hier vermeld, maar hoe zit het met pony-paard:
Ik ben toen ik nog bij de pony's reed in 2006, 2x B-SGW gestart. Ik heb hier geen wp's gehaald (wel uitgereden). Ik startte toendertijd L-springen met winstpunten. Nu vroeg ik me af, als ik met een onervaren paard weer wil gaan starten, moet ik dan voor ik SGW wil, eerst een wp halen in het springen, of heb ik genoeg aan de ''pony-winstpunten''? En hoe zit dat met springen starten met een nieuw paard (die nog niks gelopen heeft), moet je dan ook weer in de dressuur wp rijden, of heb je ook hier genoeg aan je pony-verleden (L1-dressuur)?

Thnx!!

malloesje

Re: Startgerechtigd met paard na overgang pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:29

Met dressuur hoef je ooit maar 1 keer een wp te hebben gehaald om daarna op elke pony/paard te mogen springen. Hoe dat zit met crossen weet ik eigenlijk niet. Maar als je niet eerder gaat starten dan april hoef je met je huidige paard geen B+1 springen meer te zijn. Mag je ieder paard gewoon B-crossen

(wat ik overigens een belachelijke verandering vindt :o )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:30

Dit is allemaal in het SGW-regelement op te zoeken. Zie ook de inschalingstabellen. ;)