[SGW] Lessen zonder eigen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saar88

Lessen zonder eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 17:37

Ik kan hier werkelijk waar nergens een antwoord op vinden: zijn er ergens eventing/SGW lessen voor mensen zonder eigen paard?
Ik zou zo graag deze tak van de paardensport willen beoefenen, maar ik heb helaas geen paard tot mijn beschikking.

Ik ben benieuwd :Y)

Anoniem

Re: Lessen zonder eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:09

ik ben bang van niet ? aangezien het erg gevaarlijke situati's kan opleveren als je deze tak beoeffend met een paard dat je niet kent.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:57

NIet bij mij weten iig.
Een poos terug is hier ook een topic over geweest. Er was toen ook niemand die ergens iets wist qua manege of iets waar je niet met je eigen paard crosslessen mee kunt doen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:12

In Holten organiseren ze elkjaar een onderlinge wedstrijd van de manege met een lage cross erbij. Dit is naar mijn weten de enige manege waar ze dit doen. Bij alle andere SGW wedstrijden moet je de beschikking over een eigen paard/pony hebben waarmee je eerst al een winstpunt in dressuur en later ook in het springen moet hebben behaald voordat je aan SGW's mag deelnemen.

Misschien toch maar op zoek gaan naar een verzorg / bijrijpaard waarmee je cross lessen mag volgen............

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:21

Maar ik neem aan dat je dan wel al bij die manege moet rijden Billy, of kun je je gewoon als vreemde daarvoor opgeven?
Lijkt mij persoonlijk een beetje vreemd, maar goed er zijn wel meer vreemde dingen. :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:22

Holten moet je ook gewoon eigen paard hebben of idd bij de desbetreffende manege rijden

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:35

Op Stal 't Reelaer (=manege) hebben ze een crossterreintje, maar het stelt vrij weinig voor. De sprongetjes zijn daar max.40 cm zo'n beetje. Daar kun je wel een keer les nemen als het goed is, maar het is niet te vergelijken met een echte crosstraining. De site van Stal 't Reelaer is www.reelaer.nl

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 00:52

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het heel begrijpelijk dat je je paard goed moet kennen om een 'echte' crosstraining te volgen, maar ik zou zo graag eens voelen hoe dat nou is.

Dat wordt dan wachten op dat eigen peerd ;(

@ Snoekiej: dankje voor de tip, ik ga morgen meteen bellen, proberen kan nooit kwaad!