[SGW] Hadden jullie les bij jullie eerste oefencross?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

passieX

Hadden jullie les bij jullie eerste oefencross?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:47

Hoi!

Nou, zoals de titel al zegt: Hadden jullie les bij jullie eerste oefencross?
Ik wil graag een keer een oefencross gaan rijden, maar daar zit geen les bij. Of heb ik het nou verkeerd begrepen? :o

Sim

Re: Hadden jullie les bij jullie eerste oefencross?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:57

Een oefencross zit soms wel les bij, maar bij de meesten niet.
Normaliter volg je eerst een aantal cross-trainingen om je paard en jezelf kennis te laten maken met cross-hindernissen en vooral de waterbak! Daarna kan je een oefencross doen.
Maar er zijn er ook die zonder enige crossles een oefencross rijden. Of dat verstandig is laat ik maar even buiten beschouwing omdat dat een andere discussie is.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:59

Oké, mijn pony heeft bij de vorige eigenaar wel een paar cross(lessen) gelopen. Waar kan je cross trainingen in gelderland volgen? :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:51

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 10:27

Nee, omdat ik voor die tijd al wat crosstrainingen had gereden. Maar ik zou je ook sterk aanraden eerst wat les te volgen en dan een oefencross te gaan rijden.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:35

Ik had geen les tijdens mijn eerste oefencross, maar ik heb daarvoor al een heel aantal lessen gehad. Ik raad je net als de rest aan om eerst les te nemen, en dan pas een oefencross te rijden! Dat voorkomt ongelukken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:27

Mijn eerste oeencross was in Ede. Ik had toen nog nooit een crossles gehad. Wel crosstrainingen van anderen gezien en zelf wat in het bos gehobbeld.
Scheelt natuurlijk wel dat ik een paard had die wel wist hoe het moest.

Persoonlijk zou ik je aanraden om eerst lekker wat trainingen te gaan volgen. Is hartstikke leuk!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 17:54

Ik heb eerst een aantal jaren trouw de tripalons in Gorssel en Laren gereden. Daarna de stoute schoenen aangetrokken en een officiele cross gereden. Had daarvoor bij mijn instructeur wel wat crosshindernissen gesprongen. Nu wil ik het iets beter aan gaan pakken en dus echt een aantal crosslessen gaan volgen...

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:16

Voor mijn eerste oefencross heb ik eerst een jaar iedere week les gehad. Die lessen waren in Voorhout, ik reed die oefencrossen toen nog met mijn Gelderse. Mijn eerste oefencross was geloof ik in Lisse, deze was zonder instructie.

Ik raad je aan om eerst eens een aantal lessen te nemen om wat ervaring op te bouwen met je paard. Die lessen zijn harstikke leuk er je leert er een hoop van!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:30

Ik heb ook eerst een aantal lessen gehad voor ik mijn eerste oefencross reed. Mijn paard had wel ervaring, maar ik niet en die lessen had ik hard nodig :+. Mijn eerste oefencross was trouwens Vlietland, en die heb ik foutloos uitgereden.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:07

Mijn eerste oefencros was met mijn pony die op concours nooit zo graag wilde springen, had nog nooit een crosles gehad, en had me gewoon opgegeven voor de tripalon in Laren :P toen ik daar was, en had gereden, vond ik het zo leuk, dat we vroegen of er de volgende dag bij de paarden niet nog een plekje was, en dat was er. Dus ik de volgende dag op het paard van mijn moeder, waar ik bijna nooit op reed meedoen := en ik had nog een 2e prijs ook :Y) Maargoed, Kevin had al wel wat officiele crossen gelopen en wat wpen gehaald, we wisten ook al wel dat het een onwijs braaf paard was :+:

Als ik er nu over nadenk, was het wel verstandiger geweest om eerst wat croslessen te nemen :Y) Al had ik toen absoluut niet het idee gevaarlijk bezig te zijn, terwijl wij altijd héél voorzichtig zijn, en toen ook al waren!

Maargoed, om jouw vraag te beantwoorden :P ik zou eerst wat croslessen volgen idd, en dan lekker een oefencros doen, om vervolgens eens te kijken naar een oficiele cros, want het is echt súperleuk :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 05:37

Echt eerst les nemen, het is namelijk niet leuk als je oefencross heel anders loopt dan dat je gehoopt had. Bovendien zou het ook niet eerlijk zijn tegenover je paard, ook al heeft hij al eerder crosstrainingen gelopen met iemand anders.. Jij bent weer een ander persoon en reageert en rijdt heel anders ;) . Het is ook voor jezelf een zelfvertrouwen-kwestie. Wees verstandig, liever een les teveel dan te snel de cross in en van een natte kermis thuis komen :) en een vertouwensbreuk in je relatie met een paard.

Ik zou met die van mij echt niet meteen oefencross in durven gaan :o , denk dat zij dan alleen over de finish komt.