[SGW] New Airoflow x-country, zitten ze goed? Foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShadowFax

New Airoflow x-country, zitten ze goed? Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:04

Ik weet niet of dit hier goed staat, anders mag het gerust verzet worden, maar dit leek me de beste plek.

Ik wil graag van jullie weten, voor zo ver dat mogelijk is te beoordelen vanaf foto's, wat jullie van de pasvorm van deze boots bij mijn paardje vinden?! Als ik de beschrijving opvolg, moeten ze zo correct zitten. Klopt dit? Ik vind ze aan de binnenkant erg lang. De bovenste rand raakt echt wel haar sprong. We hebben een stukje gewandeld en achter bleef ze erg kort lopen. Wat vinden jullie? Te groot of zitten ze goed?!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt!

Irene2

Re: New Airoflow x-country, zitten ze goed? Foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:16

Wanneer de beschermers de beweging van je paard niet ten goede komen, lijken de beschermers mij te groot. Ook als ik naar de foto's kijken zijn ze in mijn ogen erg groot. welke maat heb je daar om?
Ik ken die specefieke beschermers niet, dus daar kan ik je niet verder mee helpen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:43

Ik vind ze ook te groot en ga mee met wat Irene zegt.
De beschermers mogen je paard niet belemmeren in zijn beweging.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 09:49

De beschermers zijn niet te groot, maar zijn niet goed omgedaan Haha!

Het klittenband zit nu deels van achteren. Dit hoort aan de buitenzijkant van het been. Nu zit het aan de achter- en deels binnenkant. Hierdoor zou je pony ze zelfs open kunnen trappen als ze zichzelf aantikt! Als je ze goed om doet, komt het langste gedeelte van de beschermer (het geweven-gedeelte) aan de achterkant. Dan zullen ze beter passen denk ik en lekkerder zitten!

Zie ook:

http://www.123tack.com/winning/product. ... elid=BCOME

[EA-TK-AP] Gloednieuwe cross peesbeschermers: NEW Airoflow achterbenen

http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... t&Itemid=1

Afbeelding

Maar dat had ik al eerder gemaild Clown Mail anders je foto naar de winkel waar je ze gekocht hebt. Dan zal je het van hun zelf horen Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 10:09

Zijn het wel crossbeschermers? Zit er een plaat of strips in?

Mij lijken ze ook te lang waardoor het paard in zijn beweging belemmerd wordt.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 11:49

Nee ze zitten inderdaad niet goed. In het tasje waar ze inzitten (tenminste bij mij wel) zit ook een vrij duidelijke omschrijving van hoe ze om moeten.
Daarnaast denk ik ook dat ze te groot zijn.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:34

het lange gedeelte moetin ieder geval aan de binnenkant, en dat gedeelte is op de foto's te lang. dus ik denk dat ze alsnog te groot zijn als je ze anders om doet? Lachen

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:58

Volgens mij mag dit paard een pesbeschermer hebben, die een maatje kleiner is.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:11

Ze zijn idd te groot Ja , geen twijfel over mogelijk.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 22:36

Kan iemand een foto maken van zijn New Airoflow cross country boots?! Wat zo heetten namelijk die van mij. Er zit dus aan de voorkant (op mijn foto's) een plaat in de beschermer. De plaat is overigens iets gebogen en past niet aan de zijkant van het been. En inderdaad zat er in het tasje een hele duidelijke beschrijving bij en als ik die opvolg moeten ze dus zo zitten, zoals op de foto's. Dus volgensmij heb ik ze gewoon goed om Haha! want zo staat het ook exact op de beschrijving!

Misschien moet ik erbij vermelden dat ze speciaal voor de achterbenen zijn?! En de harde plaat de voorkant van het achterbeen beschermt tegen het aantikken van vaste hindernissen?
Het is een maat S, dus ze zijn niet kleiner. Ik heb ook al besloten om ze niet te gebruiken, maar ik wil wel graag weten hoe ze dan wel ommoeten Haha! gewoon uit nieuwgierigheid!

Wacht, ik zal even de beschrijving hier neerzetten... misschien ben ik gewoon onwijs Blond
The enclosed 'guard' (soft or hard, depending on the model chosen) of a Cannon Bone Guard and NOT a Tendon Guard (as on the front boots). When the boot is fitted, the Cannon Bone Guard should be covering the front face of the cannon bone, to protect from collision with the fences and walls etc. The closure of the boot and straps mist be on the outside of the leg, with straps fastening towards the back.

Dan staat er nog een plaatje bij... met de harde plaat afgebeeld... dan schrijven ze dat de sticknaad horizontaal moet zitten en aan de onderkant. Het zilvere label boven. En dat de lange geweven zijde aan de binnenkant van het been moet zitten

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 09:02

Hoi Shadowfax,

Naar aanleiding van je pb reageer ik even hier om misverstanden uit de weg te helpen:

Dat ze te groot zijn is op zich wel duidelijk denk ik, de manier waarop je ze hebt omgedaan is helemaal zoals het hoort:
- Het verharde gedeelte aan de voorkant van het achterbeen (normaal gesproken om het paard te beschermen bij het springen van vaste hindernissen).
- Het gestikte gedeelte van het verharde gedeelte onderaan, dit deel is wat soepeler en zorgt ervoor dat het paard goed kan blijven bewegen maar dat het beweegbare deel van het been toch nog bescherming heeft.
- Klittenbandsluitingen aan de buitenzijde en naar achteren wijzend. De klittenbandsluitingen zijn bij alle modellen van N.E.W. erg lang, maar dit geeft geen problemen. Daarnaast kunnen ze ook nog op maat geknipt worden indien gewenst. Doordat ze wat groot zijn voor deze pony lijkt het of ze nog wat meer aan de achterkant beginnen, normaal gesproken beginnen ze echt aan de zijkant halverwege de buitenkant van het been.

Daarnaast heeft N.E.W. ook nog een extra lange binnenkant bij de achterbenen om te beschermen en dat zit ook waar het hoort.
Je hebt ze dus gewoon goed om gedaan, helaas alleen te groot.
Succes!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:54

Een beetje groot inderdaad, kun je ze nog terug brengen?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:33

Canter, als ze ze goed heeft omgedaan, waarom zeggen alle verkooppunten (zie foto's in mijn eerder post) dan wat anders?

Maar ze kan NEW zelf mailen en haar foto's sturen. Heb ik destijds ook gedaan. Vandaar dat ik zeker weet dat het langste gedeelte wel achter hoort en het klittenband iets meer aan de zijkant *D

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:40

Omdat elke crossbeschermer (ook van andere merken) aan de voorkant van de achterbenen bescherming heeft, dit is speciaal om het been te beschermen wanneer je de hindernissen aanraakt tijdens de crossen. Wanneer je het langste gedeelte aan de achterkant doet dan zit het verharde gedeelte aan de binnenkant en ben je dat effect dus kwijt.
Ik denk dat elke fanatieke sgw-er kan beamen dat de bescherming aan de voorkant van het achterbeen willen hebben. ;)

Maar uiteraard kun je ook met NEW mailen, het zou me alleen verbazen als ze melden dat het verharde gedeelte aan de binnenkant moet, aangezien het ook in de gebruiksaanwijzing staat dat dit aan de voorkant moet. Er wordt daar ook juist over het gestikte gedeelte gemeld dat deze aan de onderkant moet omdat daar het bewegende deel zit, hier zou je geen last van hebben als dit gedeelte aan de zijkant zit.

*edit*
Overigens zie je bij deze foto http://www.123tack.com/winning/product. ... elid=BCOME het lange gedeelte ook duidelijk aan de binnenkant van het achterbeen zitten.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 11:54

Canter, ik denk dat we een woordverwarring hebben of zo en hetzelfde bedoelen :D

Op de foto van de link die je stuurde is de beschermer inderdaad precies zo omgedaan als ik bedoel! Als je kijkt naar de foto's van ts dan zie je dat ze bij haar net een kwartslag (of nog ietsje minder eigenlijk) gedraaid zitten.

Hier de foto in Canters link waar het hoge gedeelte (zoals ik het noem dan ;) ) aan de achterkant zit.
http://www.123tack.com/winning/product. ... pt_id=3294

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:07

Het is ook niet makkelijk uit te leggen zo. :D De beschermers zijn voor de TS te groot, daardoor vertekend het beeld al. Basis is gewoon dat het verharde gedeelte aan de voorkant van het achterbeen moet zitten, daar zijn ze voor gemaakt.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:28

Volgens mij bedoelen jullie nog steeds niet hetzelfde, maargoed :P

@ TS ... Ik ga mee met Canter. Beschermer zit goed maar is helaas te groot. Beetje jammer dat het ook al om S-je gaat, mss een ander type crossbeschermer proberen? Kan Canter je vast bij helpen ;)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:30

Bekijk alle gegeven links maar van de bedrijven die ze verkopen. Die zijn eenduidig en dan weet je hoe ze moeten :P

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:36

Niet om erover door te zeuren oid. :o ... deze zijn voor de achterbenen bedoelt, het is een crossbeschermer dus de harde plaat moet aan de voorkant ... het langste gedeelte v/d beschermer (ik neem aan dat jij dat bedoelt met 'hoge gedeelte'?) zit aan de binnenkant wat je ook goed kunt zien op de link die jij als laatste geplaatst hebt.
Dat is een vooraanzicht van het achterbeen met beschermer .. en erboven een voor(klein tikje zij)aanzicht van een voorbeen met beschermer (waar de plaat bij deze type crossbeschermers weer aan de achterkant zit) :)

Zoals Canter ook al zei, het vertekend bij TS ook een beetje omdat ze te groot zijn ... maar ze heeft wel degelijk de plaat aan de voorkant zitten en het langste gedeelte v/d beschermer aan de binnenkant en dus zitten ze goed :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:42

Het is niet helemaal een vooraanzicht. Kijk maar naar onderstaande links. Ik heb de foto's hoe ze ommoeten van New zelf gekregen destijds. En tot nu toe heb ik geen foto's gezien van bedrijven die ze verkopen die het tegendeel bewijzen en heb gisteren lang op internet gezocht. En dus wel foto's dat ze ommoeten zoals ik ze om heb op onderstaande foto. Rest my case :D Maarre ik ga wat anders doen nu hoor :P

[EA-TK-AP] Gloednieuwe cross peesbeschermers: NEW Airoflow achterbenen

http://www.huppa.nl/sytske/Joomla/index ... t&Itemid=1

Afbeelding

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:53

Tja, weet je ... ik ga volledig mee met Canter haar allerlaatste zin. Houd dat aan en het komt vanzelf goed :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:54

De beenbeschermers zijn idd wel goed omgedaan, maar helaas te groot. Waarom blijf je nou beweren dat ze anders om moeten Jenny? Canter verkoopt crossbescherming, die weet echt wel hoe ze horen te zitten hoor :D Volgens mij is de eerste link die jij hebt staan van de voorbeschermer, daar zit de plaat wel achter. Bij de achterbeschermers zit de plaat voor.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 10:52

Snoekiej schreef:
De beenbeschermers zijn idd wel goed omgedaan, maar helaas te groot. Waarom blijf je nou beweren dat ze anders om moeten Jenny? Canter verkoopt crossbescherming, die weet echt wel hoe ze horen te zitten hoor :D Volgens mij is de eerste link die jij hebt staan van de voorbeschermer, daar zit de plaat wel achter. Bij de achterbeschermers zit de plaat voor.

Kwestie van goed kijken, uitzoeken en lezen! Als bij de eerst link naar beneden scrolt, zie je de achterbeschermer :D

Kom maar met foto's (van verkooppunten en new zelf, net als ik, uiteraard) waar het tegendeel bewezen wordt. Tot nu toe zijn er alleen maar foto's dat ze zo horen als ik zeg. En ik ben niet eigenwijs, ik heb het van new zelf :+

Overigens zijn het geen peesbeschermers maar pijpkousen. Dus de harde plaat hoort ook aan de binnenkant. Althans bij het model van de foto's. Misschien heeft TS een nieuw model. Maar het blijft dat het hoge gedeelte achter moet, tot het tegendeel bewezen is :D

Heb ik me toch weer laten verleiden om weer te schrijven :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:02

Schokkend voor alle eventingruiters! Wij doen dus al jaren onze crossbeschermers dus helemaal verkeerd om! :oo :+

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 13:25

Nee hoor hi hi, maar jullie gebruiken anderen.