[SGW] Oefencross in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StEpHaNiE66

Oefencross in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 12:18

Hallo,

Weet iemand misschien waar je ook in de winter oefencorssen kan rijden of in ieder geval kan oefenen met natuurlijke hindernissen?Alvast bedankt!

Groetjes

Merel_Claire

Re: Oefencross in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:20

Ik weet dat (waarschijnlijk februari) er in Oudkarspel (Manege Beukers) hoogstwaarschijnlijk weer een indoorcross gehouden wordt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:24

In Limburg zijn er oefentrainingen maar dat is wel erg ver weg voor jou.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:26

je kan misschien gaan oefenen op bussloo.. daar staan natuurlijke hindernissen... het is wel verstandig om met nat weer je stiften in te doen.. maar wel mooi terrein daar..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 12:31

Bij ons achter ('t Bollert in Gelselaar) staan allerlei hindernissen die je kunt springen. Ik zie ze iedere dag staan tijdens mijn buitenritten (maar ik rij er OM heen, in plaats van er OVER heen Knipoog)

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:24

Les nemen bij Schlimmer op de Valouwe in Ede. Weet niet hoe de bodem daar nu is. Voor de vorst nog naar de baan van Roskam geweest, was redelijk. Deze baan is in Lunteren. Denk wel dat enige ervaring gewenst is daar. Je kan er zonder instructeur rijden, wel netjes betalen. Meer info op http://www.sgw-eventing.nl kopje traingen.

Bussloo ken ik zelf nog niet, heb wel plannen om daar zelf ook eens te oefenen.

Heb je geen bos met omgevallen bomen in de buurt? Of uitgegraven gaten in het bos? Worden meestal als "drink-badgat" door de dieren gebruikt. Als ze net gegraven zijn kan je ze gebruiken als op- afsprong. Wel goed de bodem controleren, desnoods lopend van te voren. Wij hebben in de omgeving van Ede "hard" zand op de paden dus dat is te doen. Vriendin van mij heeft met een stel een aantal bomen verzameld naast het pad en die leggen ze eerst met de honden op het pad, zadelen de paarden en gaan dan rijden. Beetje crea-bea denken. Soms leggen ze zelf tonnen en pionnen neer.

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 18:50

Magicrover: Die zelfgemaakt creaties heb ik ook al gedaan Knipoog. Is erg leuk en handig maar ben ik nu eigenlijk een beetje op uitgekeken. We hebben inderdaad wat leuke op/afsprongetjes in een kuil met goed zand. Ook kleine slootjes hebben we veel. Pas lagen er een aantal boomstammen op een bospad..gelijk even meegenomen. Het probleem is dat er bij ons een spoorlijn komt en ons bos helaas steeds kleiner word, daardoor ook meer puin wordt gestort en we uiteindelijk steenpaden krijgen :@ daar word ik niet echt blij van.
Daarnaast ben ik van de zomer bij Alice Naber geweest, erg leuk om te oefenen maar zij stopt in de winter Boos!.
Bussloo leek mij zelf ook erg leuk!

MARKdeGROOT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:25

In de mosten in belgie misschien?

Of bij kim peters thuis!
Ik weet alleen niet of kim dat ook in de winter toe staat, om daar te trainen!

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:26

Jep dat staan wij toe ;) De eerste combinaties zijn alweer komen trainen en op 8 maart hebben wij de hele dag oefencross! Nadere informatie volgt op www.eventingsport.com ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:22

oefencross op 14 maart in putten

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:49

Zie voor onze oefencross op 8 maart het geopende topic!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:06

Oud topic.