[SGW] DE cross van het jaar 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

DE cross van het jaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:00

Welke cross is dat voor jou?

Graag met een goede motivatie erbij (sfeer, de moeilijkheid van de cross, organisatie, enz).
Ik bedoel dus niet: Cross X vond ik het beste omdat ik daar een prijs gewonnen heb.

Scum

Re: DE cross van het jaar 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 15:04

Voor mij is de beste cross van dit jaar Chaam. OK dan!

Reden daarvoor is dat de cross er heel mooi verzorgd uit zag en qua niveau vond ik hem ook netjes. Ondanks de zeer slechte weersomstandigheden hebben ze er op de LMZ dag alles aan gedaan om de bodem goed te houden. Heel de dag reden ze op en neer met walsen.
Ook hebben ze de moed gehad om de cross voor het B af te lassen omdat het weer het niet toeliet. Dat moet een enorme klap voor de organisatie zijn geweest na al dat werk.
Verder was de organisatie keurig. En de sfeer was erg goed Ja

Uiteraard heb ik het ook erg naar mijn zin gehad op andere crossen, maar als ik dan toch moet kiezen... Lachen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:25

Ik ga voor Hattem. Ontzettend mooie cross en goed gebruik gemaakt van het terrein. de cross was niet te moeilijk maar ook niet te makkelijk. De organisatie was snel met de uitslagen bekend maken.
Bathmen moet nog komen natuurlijk....

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:29

Hmmm, ik heb gereden Castenray, Vrouwenpolder, Vlietland, Neede, Ysselsteyn en Barchem.

Vond ze allemaal wel goed, er sprong geen wedstrijd uit die ik veel beter vond dan de andere. Overal prima organisatie en een mooie cross. VP en Neede misschien wat te simpel, maar voor mij was dat wel prima met Koek. Hoewel je in VP toch wel weer een bruggetje had en een bultje met bovenop een hindernis, en paddestoelen...

Minpuntje dat me is bijgebleven is de oefencross van Vlietland. Veel te druk, kamikazepiloten en een opgefokte sfeer.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:32

Ik heb er maar 1 gereden Clown
Maar ik moet zeggen, Etten Leur had het goed voor elkaar, ondanks de grote regenval vooraf was het terrein zeer goed begaanbaar. De cross was een klein beetje aangepast maar verder veel van hetzelfde. Blijft een prettige wedstrijd!

Vlietland heb ik wel weer van dichtbij meegemaakt, maar als ik daarop stem ben ik erg subjectief vrees ik. Maar ik ben zelf erg tevreden over onze eigen wedstrijd!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:46

Wedstrijd zelf van Vlietland was weer erg leuk idd MJ, alleen losrijterrein dressuur was een beetje klein, maar misschien lag dat meer aan Gin dan aan het terrein Bloos

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:49

Ik ga mijn persoonlijke top ens ff maken van mijn gereden crossen. De volgorde is bepaald door mijn ervaring en gevoel na de cross:

(1) Hattem(M): fijne organisatie, goede sfeer en uitdagende cross met technische als zowel heftige aspecten in een hele mooie omgeving. De hindernissen zijn ook mooi in het landschap opgenomen en goed gebouwd met duidelijke lijnen.

(2) Ysselsteyn(M): fijne organisatie, ook een goede sfeer, mooie cross met mooie hindernissen en technische lijntjes wel veel rechte lijnen, dit jaar mindere weersomstandigheden desondanks wel een TOP bodem!

(3) Maarsbergen(L): Byzondere ambiance, Mooi landgoed, wederom goede organisatie, alles is wel ver afgelegen vanaf de trailers, en er was weinig ruimte voor de trailers, afwisselende cross en zeer uitdagend (meestal maximaal gebouwd)

(4) Gorssel(M): Goede organisatie, ruimtelijk opgezet, vond de bodem van het springen minder dan voorgaande jaren, leuke cross, technisch minder uitdagend en veel lange rechte lijnen, TOP Bodem in de cross! en natuurlijk is alles beter te doen op de fiets met die lange afstanden.

(5) Vlietlanden(L): De enige cross in parkachtige omgeving. Alles is binnen handbereik en voor de toeschouwers is er veel van het crossparcours te zien, dat vind ik een + punt! alles centraal gelegen. De omgeving biedt niet veel afwisseling maar de hindernissen compenseren dit goed. Organisatie doet veel om de omstandigheden optimaal te houden. Goede cross om een klasse hoger te starten!

(6) Wieringerwerf(M): Is in achting gestegen Haha! het dressuren was wat drassig maar de springring had een goede bodem. de cross lag er goed bij en veel hindernissen en aanpassingen in het parcours ten opzichte van vorig jaar hebben de boel écht stukken verbetert!

(7) Etten Leur(L): Mijn 1e cross dit jaar, het was weer even inkomen. Bodem had veel te verduren gehad van de regen maar er werd alles aangedaan om de cross door te kunnen laten gaan. Super! cross gaat van bosje naar bosje langs weilanden en landbouw leuke hindernissen, maar dit jaar zaten er een paar hindernissen in die ik minder vond qua bouw.

(8) Castenray(L): Dit jaar ook voor het eerst naar Castenray. Organisatie was top en het terrein super mooi ingedeeld(écht heel goed!) springring verkeerde in goede staat maar de cross vond ik iets minder. Sommige paden vond ik niet prettig rijden en de bodem ongelijk. er zaten wat bochten in het parcours die ik zelf niet prettig vond om met mijn paard te nemen. Wél een uitdagende cross!

***Dit is uiteraard niet bedoeld als kritiek want ik ben allang blij dat er organisaties zijn die een dergelijk evenement willen en kunnen dragen!!!!****

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:50

SGWuppie schreef:
Wedstrijd zelf van Vlietland was weer erg leuk idd MJ, alleen losrijterrein dressuur was een beetje klein, maar misschien lag dat meer aan Gin dan aan het terrein Bloos

Thanx!
Ja, het is inderdaad wat krap, dat is wel jammer dat de beschikbare ruimte zo beperkt is.
Wat dat betreft is het ook gewoon roeien met de riemen die je hebt, reken maar dat onze technische ploeg soms jaloers rondloopt op wedstrijden met veel ruimte en afwisselende terreinen!
Als je dan naar Brabant of de achterhoek gaat, dat zijn echt zulke mooie locaties Kwijl

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 15:58

Ach ja, de hindernissen maken dat toch weer meer dan goed.

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:36

Ik heb enkel Etten Leur kunnen rijden en daar niet in de cross gestart, Chaam zou ik normaal ook starten, maar was afgelast..Lachen

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 16:53

2008 was mijn eerste SGW jaar.
Ik heb de volgende crossen gereden:

Castenray

Oudkarspel

Vlietland

Wieringerwerf

Lisse

Princenhage

Ik vind het lastig om te moeten kiezen, daarom kies ik 2 favorieten en dat zijn toch wel Princenhage en Wieringerwerf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 18:10

Ik ben ook snel uitgepraat aangezien ik alleen Chaam heb gereden. Dat was verder prima, mooie cross voor het begin van het seizoen, genoeg afwisseling tov andere jaren en goed geregeld.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:08

Ik heb er dit jaar ook maar een paar gereden.

Mijn favorieten zijn Texel en Hattem ( ondanks mijn val)

Texel omdat het een mooie voorwaartse eerlijke cross was.
Hattem is alleen met lopen al genieten.
Maarsbergen vond ik de cross met de minste variatie en eigenlijk een beetje tegenvallen.
Markelo had als nadeel dat het een eind uit elkaar lag, maar wel weer mooi geregeld met pendeldienst en dat de waterbak voor het M bijna was opgedroogd. Pluspunt waren de heuvels op de motorcrossbaan.
Heb ik Nokere in België nog gereden en daar had ik een moeilijkere cross verwacht, heuvels waren wel weer gaaf om te rijden.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:19

okay nu de mijne.

maarsbergen (L) Mooie cross, sommige erg moeilijk voor een L, wel ver lopen, goed geregeld qua golfkarretjes enz., goeie organisatie.

wieringerwerf (M) cross matig, vindt het een cross waar je niet lekker in je ritme kan komen, slechte dressuurbanen! wel goeie organisatie. ver lopen.

Gorssel (M) vindt het persoonlijk een erg mooie cross, veel afwisseling qua hindernissen. nadeel veel lopen, en lange crossen. goeie organisatie, duurde dit jaar niet allemaal zo lang qua uitreikingen. was wel een dikke M cross.

neede (M) tja, vondt de cross pittig voor het M, vindt de trackeners erg dik. matige cross, moeilijke waterbak ( vondt ik altijd al) heb niet veel gesprongen maargoed. goeie organisatie. wel dik springparcours.

Dit waren die van mij, had er begin dit jaar ook nog 2 opgegeven maar door blessure niet kunnen rijden. en helaas hattem en het nk niet kunnen rijden wegens geen paard meer.
Hopelijk is mijn 3e jarige eind volgend jaar goed genoeg om 1 van de crossen te rijden.
en anders tot 2010! ( kom nog wel mensen aanmoedigen hoor volgend jaar!!!)

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:05

Dit jaar heb ik niet zoveel wedstrijden gereden. Bovendien was ik betrokken bij de bouw van twee crossen. Van mij dus geen oordeel over DE cross van het jaar.

@ sgWuppie: ik heb in De Vlietland met de oefencross hetzelfde ervaren als jij: te veel deelnemers die te snel na elkaar moesten starten, inclusief kamikazepiloten (zal ik ook wel bij gezeten hebben Knipoog ). Overigens vond ik dat een van de weinige mindere punten van deze wedstrijd

Groeten Paul

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 06:54

@ paul en marieke, ook voor de organisatie van vlietland was de oefencross een groot minpunt, we gaan dat ook zeker aanpakken voor 2009! Het idee was goed, ruiters snel achter elkaar zodat er veel kunnen starten. Maar dat pakte inderdaad niet goed uit...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 09:08

MJ_ schreef:
@ paul en marieke, ook voor de organisatie van vlietland was de oefencross een groot minpunt, we gaan dat ook zeker aanpakken voor 2009! Het idee was goed, ruiters snel achter elkaar zodat er veel kunnen starten. Maar dat pakte inderdaad niet goed uit...

... maaarrr chauvinistisch Cool ,bevooroordeeld en belanghebbend als ik mag zijn: het was verder een leuke en goed georganiseerde wedstrijd. Jammer dat de menners er niet waren, dat geeft wel extra drukte maar ook een bijzondere sfeer die ik wel waardeer. Groeten Paul

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 11:57

Ik ben ook heel snel uit gedaan in dit topic...
Heb alleen Chaam en Castenray gereden in NL dit jaar..
Dan kies ik voor Chaam...

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:02

Ik heb ook maar 2 gereden dit jaar, Neede en Barchem. Ik moet nog rijden in Diepenheim en Bathmen. Ik vond barchem een fijne cross, veel afwisseling en een fijne dressuurbaan vond ik. Neede was mn allereerste cross, dat maakt het ook wel speciaal, maar daar vond ik de dressuurbanen niet fijn. Ook de cross was minder afwisselend dan Barchem. Tot nu toe staat Barchem nog voorop. Misschien is dit na Diepenheim en Bathmen wel anders.

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:23

Ook voor mij was het het eerste SGW jaar. Ik heb alleen Oudkarspel, Wieringerwerf en Nijeberkoop gereden. ( verder wat oefencrossjes) Ik vond dat er bij alledrie een goede organisatie was. Ik vond persoonlijk Oudkarspel erg leuk gedaan en die had ook een goede organisatie. De tijden tussen dressuur en springen waren ook niet zo lang maar precies goed Knipoog

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:08

Vlietland! Ik vond het echt een vette cross om te rijden. Fijn alles bijelkaar, fijn springparcours. Dressuurbanen lagen er super bij. De cross was best pittig in het M(kan een beetje komen omdat het mijn eerste M was) maar wel eerlijk.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:32

Ik ga voor Barchem

goed georganiseerd. mooie cross. hindernissen mooi afgewerkt. afwisselend parcours. en niet te simpel. kreeg mn paarden er niet rond, maar neemt niet weg dat ik wel vind dat de cross in Barchem op het juiste niveau gebouwt is!

de cross in hattem vond ik erg goed ook. alleen wat andere zaken vond ik daar minder... slecht dressuur terrein, onveilige bedrading rondom het losrijden van de cross (werd later op de dag wel wat aangedaan...) en hinderniscontroleurs die in de weg zaten.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 13:54

De crossen die ik gereden heb dit jaar op volgorde wat ik het leukste vond

1. Barchem: Mooi opgezet terrein, leuke hindernissen en niet te eenvoudig
2. Maarsbergen: Mooi terrein maar wel alles ver uit elkaar, de cross was best pittig maar de hindernissen waren super
3. Gorssel / Neede: gedeelde 3e plaats omdat ik ze allebei leuk vond en niet veel verschil in vond zitten...

nu nog diepenheim/bathmen dus weet niet of die ook nog hoger komen te staan..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 16:36

mmmhhhhhh.......voor mij is het een beetje dubbel, ben veel uitgebeld eigenlijk. Heb CHAAM nog super gereden als eerste cross, etten leur heb ik laten vallen.
Castenray heb ik ook rondgreden, die vond ik wel erg goed. Mooie spring en dressuur bodems en leuke cross, varieerend van bodem slingerend, daar hou ik wel van.
daarna kwam volgens mij vlietland en maarsbergen beiden gereden, beiden uitgebeld in het klassiek, wieringerwerf ging wel weer goed en gorssel was weer prut, daarna ben ik gestopt.

ga nu met een nieuw paard een nieuwe start zetten, met Rebecca en mij was als combinatie de koek op voor die pony.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:12

Dan doe ik ook maar even mee:

Markelo:Leuke wedstrijd, jammer van de regen die gevallen is op de zaterdag. Finish van de cross was wel een eind van de parkeerplaatsen af. Springparcours stond ik mijn ogen niet fair. Bodem was erg zwaar, parcours stond behoorlijk aan de maat en geen fijne afstanden.

Westerbork:Goed georganiseerde wedstrijd. Fijn rekening mee gehouden dat wij de cross graag wilden lopen voor de dressuur. Alles mooi dicht bij elkaar.

Maarsbergen:Super terrein waar de cross georganiseerd wordt. Jammer dat het hoofdterrein een stukje van de parkeerplaatsen lag, maar super hoe ze dat hebben opgelost met die karretjes! Cross zag er erg mooi uit en mooie, afwisselende hindernissen.

Gorssel:Voor mij de overstap naar het L, een goede keus. Springterrein vond ik een stuk beter dan vorig jaar. Jammer dat in de cross sommige hindernissen op onlogische plekken stonden. Verder een mooie cross, maar wel wat lang. Wel vreemd dat de rekenkamer niet wist wat de regeling was bij een ex aequo uitslag...

Barchem:Cross was echt kampioenschapswaardig, lekker technisch en selectief. Jammer dat de prijsuitreiking erg op zich liet wachten en dat ze voor de kampioenen niet alle ereprijzen hadden. Ze hebben beloofd die op te sturen, maar nogsteeds niks ontvangen...

Hattem:Mooie cross, in een mooi terrein. Jammer dat de dressuurbanen onwijs slecht en zwaar waren. Springparcours was in mijn ogen te lang.

Diepenheim:Zou rijden vandaag, maar gaat niet door ivm ziekte van mijn vader. Gister wel de cross gelopen en zag er goed uit. Cross was goed vooruit gegaan gezien voorgaande jaren. Leuk dat de cross dit jaar andersom liep. Wel jammer dat de finish zo'n eind weg is. Hoorde wel dat het springparcours erg glad was.

Voor mij komt Maarsbergen het beste uit de bus Ja.