[SGW] Cross Stal de eik - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XMrliess

Cross Stal de eik - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:02

Voor alle verslagen van deze zeer geslaagde cross ! Helaas was het weer niet altijd even goed. Maar ik heb genoten. Ik zal mijn verslag er ook even in de komende dagen neerzetten Knipoog

XMrliess

Re: Cross Stal de eik , 26 oktober.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 21:04

Ik zie nu dat ik het volgens mij fout heb neergezet? Bloos

Sim

Re: Cross Stal de eik , 26 oktober.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:30

-> SGW & Eventing.

PercyLeen

Re: Cross Stal de eik - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:34

Ik vond het eerlijk gezegd mijn geld niet waard...
Losrijden was amper te doen, de cross opzich oke

Maar meer dan 17eur voor zo'n wedstrijd betalen doe ik nooit weer!
Paard heeft een nette cross gelopen de rest heb ik afgeblazen.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:41

Ik heb geen bokt mensen gezien volgens mij, misschien wel gezien maar niet herkend..
Sophie en ik vielen volgens mij wel op dus vast door hoop mensen gezien.

Naja nu naar de cross, we gingen ontspannen weg en kwamen kalm aan:) paddockje gemaakt voor de paardjes en ik moest direct de dressuur proef rijden, Ohwja wij deden niet mee voor het winnen.
Met de dressuur proef hebben we 170 punten behaald. sophie ging buiten de ring en ging niet lekker in de galop pakte ze het aan en sloeg rechts af op de volte Boos!
gebeurd is gebeurd hoop van geleerd, oa dat dressuur niet ons ding is.. wij gaan liever voor het snellere werk

Daarna moesten wij 3 uur wachten tot Calippo mocht crossen pff dat duurt lang Boos! tevens slecht weer maargoed maakt de pret niet minder.

na calippo moest ik, Sophie opgezadeld en los gereden.. toen ik moest crossen en weg mocht ging sophie niet want ze zag de 1e hindernis al.. daar igngen we in stap overheen. daarna zijn we de eerst volgende nog eraf en toen we de straat over waren gingen we ervoor. Het bultje op was moeilijk. daarna werd steeds makkelijker.
Sophie ging hard maar wel geconcentreerd ze is 1 x maisland in gegaan.
Bij de finish stond haar vriendje shaffai van Calippo haaar aan te moeidigen met een flink hinnek

ik heb het springne in de binnenbak niet gedaan, mijn pony was moe en voldaan en ik vond dat ze al flink prestatie had geleverd vandaag.
Minder leuke is dat ik beetje ziek ben geworden:( dus ga nu mijn bed in en lekker uitslapen geen school morgen)
heb foto,s maar die komen morgen.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:44

Doei!

Mijn cross ging super. Ik hoefde maar 12 euro te betalen. Zilora kwam als een gek de trailer af, en was helemaal hyper. Ze had nog nooit zoveel paarden en trailers bij elkaar gezien. Dus zat flink te stressen. Ik heb er in totaal een half uur over gedaan om op te zadelen , en ongeveer 10 minuten om fantsoenlijk in het zadel te komen Huilen van het lachen Maargoed , toen ik eenmaal zat was ze wat rustiger. Ik heb losgestapt op het plein , en over de weg een paar keer heen en weer gedraafd. Verder besloten me niet met zilora in de bak te wurmen. Want dan zou ze gelijk helemaal dichtklappen. Bij de start was ze heel rustig , maar toen ik haar eenmaal liet gaan en ze de eerste hindernis zag ging ze als een speer. Ze vond het prachtig. Ik heb 1 alternatief genomen , dat was op de 2e afsprong. Ik vond de bocht toch iets te moeilijk voor mijn guppie. Dus rustig in stap het alternatief naar beneden genomen. De greppel sprong zo ook braaf , en ze heeft alles in een vlot tempo gedaan. Dus ik was dik tevreden. Bij de finish wou Ziloor enthousiast doorlopen naar de balkjes van de korte cross Huilen van het lachen Ze kwam wit van het zweet de cross uit , maar vond het echt geweldig ! Voor ons beide was het een hele leuk , en goede ervaring ! Ik heb ook nog een paar foto's , die zou ik straks wel even oploaden ! Lachen

@ Jeanine , jammer dat je het je geld niet waard vond. Het is inderdaad niet een cross zoals Broekelo etc. Maar ik vind het zelf een prachtige cross voor een manege die het zelf organiseert voor manege kinderen. En ook voor paarden die kennis maken met het crossen. Het is voor iedereen prima te doen. En dat maakt het juist zo leuk ! Volgend jaar ben ik er dan ook zeker weer bij Lachen

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:46

@ Sophie , jammer dat je een beetje ziekjes bent ! Ach gut Maar het klinkt wel alsof je een lekkere wedstrijd hebt gereden ! Volgens mij heb ikjullie trouwens wel gezien , Calippo sowieso. Maar toen was ik net Zilora aan het opzadelen dus ben niet naar jullie toegekomen.. Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:09

Voor manege kinderen is het inderdaad leuk!

Maar waar ik mij ook groen en geel aan heb geergerd is de manier van rijden van deze kinderen. En maar trappen, trekken en slaan met de zweep! De ene pony had nog een scherper bit in dat de ander (pelham, stang en trens!) echt verschrikkelijk..Ik had deze mensen niet eens laten starten op deze manier!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:53

Wij zijn vandaag ook geweest met de 2 ijslanders.
Geen dressuur gereden, wij waren "gevalletje appart". Beide geen nummer, een oranje hesje en we mochten met zijn tweeen starten, wat niet voor iedereen even duidelijk was :S

In de bak was het erg druk, je kon nog geen rondje draven, dus dat hebben we maar even buiten de bak gedaan, op de weg.
De cross ging verder goed, en ik heb alles kunnen springen, de andere ijslander is bij een aantal over de alternatieve gegaan.

Om 3 uur hadden we start cross, we waren al vroeg klaar en Carolien ging op de andere ijslander springparcours rijden. Ze zou om half 4 moeten starten, alleen dat liep dus al een uur uit!
Dat kan gebeuren natuurlijk, maar wat ik dan wel erg vreemd vind, is dat bepaalde mensen eerst het springparcours gingen rijden, en daarna pas de cross. Waarschijnlijk ook mensen van de manege die vanuit de cross gelijk door konden naar het springparcours, terwijl er eigenlijk heel iemand anders hoorde te rijden.

Waarschijnlijk dat door dit soort dingen de grote vertraging is ontstaan. Dit was erg vervelend, omdat we ook nog een lange reis hadden te gaan.

Volgend jaar willen we wel weer komen, maar dan alleen de cross en het springparcours laten we dan ook wel zitten, dat scheelt heel veel en lang wachten...

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 23:00

Balen dat je zo lang hebt moeten wachten Wyko. Maar fijn dat je wel een lekkere cross hebt gereden !
Dat nadeel had ik gelukkig niet..
Ik heb jullie nog wel gezien met jullie ijsjes , we waren toen beide aan het opzadelen. Misschien zag je mij een paar trailers verderop wel vechten met zilora Bloos

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 09:42

Het was een gave cross!
Was erg blij dat ik later mocht starten in de dressuur. Op de parkeerplaats was genoeg ruimte om een paddockje te maken voor onze ponies.
Ik heb al maanden niet meer in een bak gereden, dus ik was erg blij dat de dressuur nog best aardig ging Haha!

De cross was GAAF! We begonnen heel rustig, maar op het maïsveld ging de turbo vol aan en bij het tweede maïsveld hoorde hij zijn "vriendinnetje" (thuis kunnen ze elkaar niet uitstaan) al hinniken en ging nog een versnelling hoger Haha!

Het springen was helaas zo ver uitgelopen dat we ons afgemeld hebben, dat was wel jammer. Vorige keer dat ik meedeed (2 jaar terug) was het springen VOOR de cross en dat vond ik een stuk fijner. Ook omdat ik na de cross graag lang uitstap en het dan wel genoeg geweest is voor mijn paardje.

De ijsjes heb ik ook zien rijden, leuk stel Haha!

De bak was idd errug vol. En dan reden er 's ochtends ook de hele tijd een stel kinderen in, waarvan ik me afvroeg of die wel meededen aan de wedstrijd (ze reden er een uur later nog, of zaten er toen andere kinderen op die ponies?)

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:54

Fijn dat jouw cross ook een succes was calippo ! Haha!

Afbeelding
Ziloor helemaal hyper , ik inmiddels chagrijnig van haar gehinnik in me oor .. Huilen van het lachen

Afbeelding

Afbeelding

En daar komen we Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Heel charmant Clown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Huilen van het lachen De enige mislukte/goede springfoto Huilen van het lachen

Afbeelding

Afbeelding

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:50

Dit jaar 2 dagen naar holten geweest omdat de jongste van het stel op zaterdag moest crossen en springen.
Wederom was het een geslaagd weekend. In de prijzen zijn we niet echt gevallen maar daar was de pret niet minder om.
We waren met een grote club en hadden allemaal een paard of pony mee dus we hebben er geen moment last van gehad dat we lang moesten wachten.
De beide paardjes hadden er zin in en waren behoorlijk fris, ook de 2 oudjes van 23 deden niet onder voor de rest en hebben met goed resultaat de dag doorlopen, ook de pony van de jongste deed alles erg braaf ondanks dat het de eerste keer was voor hun samen dat ze op een wedstrijd kwamen.
Afbeelding
Afbeelding

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:23

Ben zo blij dat ik heb meegedaan,nu zijn we weer een ervaring rijker.
De hoogte was voor mij precies goed,zodra een hindernis hoger staat dan 70cm. krijg ik echt de kriebels.
De dressuur ging goed al zaten er wel wat foutjes in maar deze werden niet afgestraft punten 237 alleen maar zessen en zevens.
Met de cross alles gesprongen,de tweede afsprong (nr 9) zag ik wel een beetje tegenop maar deze hadden we al genomen voor ik erover na kon denken.
Op de rechte stukken veel vaart gemaakt en eigenlijk ben ik wel erg benieuwd in welke tijd ik de cross heb gereden want volgens mij was ik wel snel,weet iemand of dit nog bekend word gemaakt?
Het springen ging ook foutloos (50cm.) maar wel erg jammer dat het zo uitliep (anderhalf uur) en ik vind het ook erg jammer dat er sommige mensen voor hun beurt hebben gesprongen.
Einduitslag een tweede plaats.

Volgend jaar doe ik graag weer mee maar dan alleen de cross.

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:46

Newton: Ik heb je zoontje nog gezien! Geweldige combinatie die 2 !

Eline: mooie foto's. Jou heb ik uiteraard nog even gezien met uitstappen Haha!

Mijn dagje:
Dressuur: Het ging niet goed maar ik ben er tevreden over. Ze vond de witte hekjes echt doodeng. Maar dat kan ik haar niet kwalijk nemen die had ze nog nooit eerder gezien. Maar daardoor viel ze dus overal naar binnen. Uiteindelijk : 210 punten. Niet slecht voor haar eerste wedstrijdje!
Cross: Super van start, alleen de eerste afsprong nam ze niet. Maar ze lostte het zelf al zo op dat het geen weigering was maar dat ik gewoon het alternatief pakte.
In het eerste maisland heb ik flink wat vaart gemaakt, maar had helaas een weigering op het kruisje in de hoek. Maar dat was mijn fout, ik twijfelde. Verder was ik foutloos en volgens mij snel!
Springen: Pony was al moe, en het ging toch niet op tijd dus dat heb ik gewoon in een rustig draftempo gedaan. Foutloos! Volgende keer 70 cm. Want 50 vond macha toch iets te laag. Maar je kan beter niet te hard van stapel lopen heh!

Resultaat: 7e plaats, wat ik toch erg netjes vond !
Ik ga zo wat foto's en filmpjes uploaden Knipoog

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:25

@ Eej,: Ik reed bijna tegen jou op in de bak , Clown

maar mijn dagje ging wel goed,
Met de dressuur had ik net een winstpunt 210
En met de cross ging het super , had niet gedacht dat mijn pony zo rustig zou zijn , heb erg genoten van deze dag , en volgend jaar doe ik zo weer mee, en springen heb ik niet gedaan

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:28

XMrliess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 18:34

Msophie: welk rugnummer had je? Volgens mij crosste jij voor mij. Ik heb je ook nog gezien ik reed ook in de bak toen jij aan het inspringen was Knipoog

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:01

Naooom schreef:
@ Eej,: Ik reed bijna tegen jou op in de bak , Clown

Zei ik toen dat ze kon trappen ? Nagelbijten / Gniffelen dan weet ik het !

fijn dat iedereen zo'n leuke dag heeft gehad !! Haha!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:06

Ja ,:P
dat zei je toen want jij reed naast een ander meisje en ik liep toen naast jullie en jij zei toen dat jou pony wel eens kon trappen Clown

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:14

Haha ja klopt ! Ik reed naast Djulita (zit ook op bokt! ) zilora is dat niet gewend andere pony's enzo , al helemaal niet als ze opeens achter haar langs lopen. Vandaar dat ik alleen heb gestapt vlak voordat ik de cross in moest in de bak. En elke keer als er iemand achterlangs ging oren plat in dr nek en dreigen met dr achterbenen Nagelbijten / Gniffelen Vond het ook zo banketstaaf als er iemand een trap kreeg , dus zei het maar eventjes ! Knipoog Ik had je niet zo snel herkent trouwens ! Jij mij wel ? Clown

@ MSophie , heb jou ook nog wel zien rijden ! Lachen

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:20

@ eejj : Ja Djulita ken ik wel , heeft een aantal geleden ook op mijn pony de cross gedaan :p
Ja nu ik je foto had gezien herken ik je wel maar gisteren wist ik niet dat jij dat was:P
Ja het is beter dat je het zegt dan dat je het niet zegt Clown
Maar nu weet ik wel wie jij bent

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:53

Ik had rugnummer 78 Lachen

Ja met cross zag sophie de eerste hindernis en ze keerde zo om Bloos oeps haha..

Ohh ja er reden zoveel mensen in de bak dat ik soms niet kon zien of er mensen van bokt waren HAHA
Misschien volgend jaar een naamkaartje op je cap met bokt erop:P ghehe.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:54

Het is een idee ja:P
MSophie: jij staat zeker bij marjan op stal of niet?:P
samen met die shetlanders of hoorde je daar niet bij?

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:08

Hihi nope.. ik sta ergens in enschede samen met de paarden van calippo op een weiland Lachen
De shetlanders reden idd ook bitloos & boomloos..

Kende hun niet maar vond ze wel erg leuk om te zien !