[SGW] SGW Hattem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

SGW Hattem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 09:29

Op dit moment zijn er al een aantal bokkers door de cross gweest. Ik ben erg benieuwd hoe iedereen het gedaan heeft en ook hoe de bodem zich gehouden heeft!

Kom maar op met die verslagen Haha!

vera_pino

Re: SGW Hattem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 09:58

Ik ben ook benieuwd, mijn moeder en zus zijn vanmorgen om 6 uur vertrokken ik had teveel hw en dingen te doen om mee te gaan.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:40

Zo, wij zijn weer terug uit Hattem.
Gisteren al dressuur gereden, ging opzich niet heel verkeerd, maar kan beter. Was derde met 194 punten. Daarna de cross gelopen en besloten dat ik bij de trackener het alternatief zou rijden, vond het gat wel erg diep en groot Bloos .
Vanmorgen al op tijd springen, met losspringen was hij lekker relaxt, eenmaal in de ring maakte hij zich er groot en sterk en heb ik hem even een keer flink moeten laten weten dat ik nog bovenop hem zat Bloos Maar wel foutloos. Toen door naar de cross, hij ging lekker van start en pakte goed aan, tot hindernis 8 op het open veld, hier deedt hij hetzelfde als vorige week in Barchem. Dus een stop, gelukkig kon ik nu wel blijven zitten, daarna met wat moeite toch eroverheen. Lekker verder gereden en hij pakte weer mooi door. Aan het einde de bult af, liep hij me langs het smalletje, hij sprong erg groot in en we landden al ongeveer op de B-sprong, dit ging dus ook echt niet. Dus opnieuw aangereden en verder lekker uitgereden.
Heb toch lekker gereden en de bodem was bij de hindernissen zelf goed te doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 11:41

Fijn dat je iig een goed gevoel hebt. Maar ik vraag me af wat ie nu precies doet? Draait ie op open velden gewoon andersom?

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:45

jah benthe ik zag je van start gaan... zag er mooi uit.. Knipoog

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 11:46

Op het open veld kan ik zijn aandacht niet bij mij houden, hij loert overal, schrik overal van en uiteindelijk wanneer ik bij de hindernis ben draait hij op het laatst heel gemeen om naar links, wanneer ik dan opnieuw aanrij springt hij eigenlijk wel heel simpel. Is weer een nieuw trucje van hem. Clown

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:39

fijn dat je tevreden was J_N!
is hij nog onervaren in de wedstrijden! want dan kan ik je beloven dat het kwartje vanzelf in het gleufje valt.Knipoog
Ik had eerst ook waanzinnige problemen met mijn jonge pony heel gemeen en heeel snel omdraaien waardoor je eigenlijk al gelanceerd werd, ben meerdere malen op een hindernis geknalt Bloos Gelukkig is bij haar het kwartje gevallen en rijden we nu eigenlijk op de automatische piloot Nagelbijten / Gniffelen Hoop dat voor jou hetzelfde geldt.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 15:44

Wat jammer dat ie zo omdraait Benthe, maar fijn dat je toch tevreden bent Lachen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 16:32

benthe: jammer van je stoppen, maar toch fijn dat je zelf tevreden was.

ben heel benieuwd na de rest!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:03

Wij zijn net terug, met een eerste prijs Go jij! Go jij! !

Vanmorgenvroeg om 6 uur al vertrokken met een ingetapte enkel en een paar pijnstillers Nagelbijten / Gniffelen. Dressuur ging wel lekker, bodem was onwijs slecht in ring 2. Mooie eerste plaats na dressuur met 191 punten. Springen heb ik voorzichtig gereden, had nog niet weer gesprongen nadat ik mijn enkelbanden uitgerekt had. Werd wel een fijn rondje, maar wel 2 voor tijd.
In de cross lekker rustig gestart, om even aan te voelen hoe mijn enkel zich hield. De 2 schuine steiltjes rechtdoor genomen en dat ging erg fijn. Bij de trakhener wel het alternatief gepakt. Uiteindelijk 18 seconden buiten de tijd gefinishd, maar Fred liep verder echt een superrondje.
Toen bleek ook nog eens dat we eerste waren, dus dat was natuurlijk helemaal mooi Haha!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:04

Super Joyce, gefeliciteerd! Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:23

De uitslagen staan er al op.
Een enkele goede prestatie van bokkers, maar ook mindere gezien de uitslagen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:48

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:00

Dat is ze helemaal!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:00

Ja dat is de Shof wel volgens mij, Ze hebben het iig goed gedaan!

Ben benieuwd naar de Z crossers, daar ging het minder zo te zien...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:15

Ik was er weer als toeschouwer. Het Z was niet misselijk wat er stond. Sommige hindernissen waren zwaarder dan in Boekelo de 3 sterren cross.

De bult blijft altijd voor veel combinaties een struikelblok.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:35

heb de uitslagen ook bekeken en wel verrassend sommige!

is: super gefeliciteerd en dat met zo'n enkel Tong uitsteken

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:42

Zo ik ben ook weer terug.

De dressuur ging gelukkig stukken beter dan in Nijerberkoop. Het was niet zo goed in de punten terug te zien aangezien mevrouw de bordjes erg eng vond en daardoor regelmatig met verkeerde stelling liep. En tja daar kreeg ik regelmatig aftrek voor.

Het springen ging super. Fijn gevoel en ook foutloos.
De cross begon ook lekker. Ik wou de drie achter elkaar in een lijn proberen aangezien ik zoiets ook wel eens wou proberen. Dus heb ik het risico genomen en erachter gekomen dat ik de lijn wel zag maar mijn paard niet. Dus dat was een stop(jaja de eerste in Mindy haar crosserij). Daarna dacht ik ach boeie ga gewoon rustig de cross uitrijden. En zo heb ik heerlijk verder gereden. Ze pakte alles keurig aan. En ondanks de stop en dat ik lekker rustig verder gereden ben had ik maar 2,4 tijdsfouten. Net buiten de prijzen. Maar daar had ik eigenlijk zelf voor gekozen.

Wel een super gevoel aangezien ze alles zo fijn aanpakte Knipoog

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:48

Mijn verhaal hoort bij de minder geslaagde van de dag. Kort samengevat: te laat in Hattem door wegwerkzaamheden bij Amsterdam, geen beste (maar ook geen slechte) dressuurproef; een balk, een weigering en géén tijdfouten in het springen en het crossparcours halverwege verlaten.

Had ik erbij stilgestaan dat de wegwerkzaamheden op de A1 tot 9 uur in de ochtend zouden duren, dan had ik "mijn maatregelen getroffen". Helaas helaas ik kwam er pas achter toe we de A1 op wilden draaien Koe . Resultaat: we kwamen een half uur later aan dan we wilden en moesten ons haasten om met de schijn van voorbereid zijn de dressuurring in te rijden. Dat onderdeel van de dag kortom - toch al niet ons creatieve en sportieve hoogtepunt Cool - viel figuurlijk een beetje in het water.

In het springparcours had ik een balk (nou ja, ik veegde geloof ik de bovenste helft van de sprong plat) en op de laatste sprong een weigering (leverde ook een geruïneerd bouwwerk op). Die weigering kwam door een combinatie van slecht aanrijden en een slipper van het paard. Ook op andere plekken in het parcours gleed Rose weg; ik was daar niet blij mee.

Achteraf heb ik misschien makkelijk praten, maar met het losrijden voor de cross (en eigenlijk ook al voor het springen) had ik het gevoel dat er bij Rose geen schot in zat. Toen ik, na een val bij de oxer op het open veld en na een in draf genomen holle weg, stilstond voor de boom op de heuvel voor de waterpartij heb ik de handdoek in de ring gegooid althans mijn borstnummer aan de hindernisjury gegeven. Tot die oxer had ik wel alles in een keer gesprongen, maar eigenlijk waren maar drie van de negen sprongen echt lekker, gewoon goed. De val was mijn fout, te vroeg te hard aanrijden en het beest dood laten lopen op de sprong.

Ik stop. Voor dit jaar. Met crosswedstrijden. Dan kan ik mijn kop leegmaken en rustig bekijken wat en hoe ik volgend jaar ga doen, hoe ik mij en Rose (en niet te vergeten Sipali) ga voorbereiden op komend seizoen.

Groeten Paul

O ja, gr_roos had ook geen geluk vandaag Ach gut ; het lijkt alsof Hattem voor ons niet de "place to be" is Haha! .

En voor Rowo: dressuurringen waren/werden minder (uitgetrapt), springtuin vonden Rose en ik op bepaalde plekken glad en het crossparcours is eigenlijk heel behoorlijk gebleven.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:17

jipje_niekje: vervelend dat hij zo zijn truckjes heeft. Hopelijk kan je hem dat gauw afleren.
indian summer: Super gefeliciteerd!!!!!!!!!!!
paul-H: Ik heb volgens mij met jou gepraat net na de cross. Ik was aan het afzadelen en jij kwam net langs en hebben even uitgewisseld hoe het ging. Misschien wist jij wel dat ik het was. Maar ik weet nooit als het bokkers zijn Bloos .

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 19:33

Volgens mij heb je gelijk Kylyco, en hebben we na de cross even met elkaar gepraat. Volgende keer (Bathmen?) maar een officiële meeting nietwaar Cool ? Groeten Paul

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:04

@Paul: Balen dat het niet fijn wou lopen vandaag in Hattem. Hopelijk de volgende keer kunnen jullie ook lekker rond rijden met vertrouwen!
@Kylyco: Fijn dat je ondanks je stop toch lekker gereden hebt!
@IS: Gefeliciteerd met je 1e prijs!!! Jullie gaan lekker!
@Vera-pino: Helaas is Jipje al 17 jaar en wordt hij volgend jaar alweer 18, dus of hij de trucjes nog gaat afleren vraag ik me af Tong uitsteken Dit is eigenlijk ook iets van het laatste half jaar ofzo.

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:05

Paul_H schreef:
Volgens mij heb je gelijk Kylyco, en hebben we na de cross even met elkaar gepraat. Volgende keer (Bathmen?) maar een officiële meeting nietwaar Cool ? Groeten Paul

Ja zeker op naar Bathmen en dan ga ik wel op safe Knipoog .

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:33

Ondanks dat het resultaat niet zo goed was heb ik een heerlijke dag gehad.
Springen en dressuur allebei niet zo goed, maar ja, daar komen we ook niet voor Tong uitsteken .

En de cross:
1, 2, 3 en zelfs 4 (die berkenheg met het enge gat erachter) gingen heel goed. 5 (schuine driesprong) wilde ik in één lijn rijden, maar dat begreep Otto niet helemaal en ik had een stop op de eerste. Daarna met voltes gereden en dat ging prima. Verder gereden, alles ging lekker. Hij gaat nu al wat vloeiender dan vorige week, toen had ik bij elke hindernis het idee dat hij ging stoppen, dat ging nu een stuk beter. Het holle pad vind ik altijd zo’n leuke hindernis. Ging nu ook goed. Water door, geen problemen en zelf die enge trakhener daarna was geen enkel probleem. Maar op hindernis 18, die simpele vertakte boomstam naast de herberg, een stop. Die snap ik niet, ik zag daar helemaal geen moeilijkheid in. Misschien was dat mijn fout wel. Bloos Door tot hindernis 20 (het puntje). Kwam niet zo mooi uit en het is best een stevige hindernis. Daar mijn derde stop op. En ik had me voorgenomen bij een derde stop er vrijwillig mee te stoppen. Vorige week was de eerste keer in de M en de winstpunt die ik toen gereden heb wil ik NOOIT meer kwijtraken Haha! . Dus ik ben maar verstandig geweest en heb daar vrijwillig de cross verlaten. Van de hindernisjury mocht ik de hindernis toch nog een keer springen voor het leerzame effect. Dat vond ik echt helemaal fantastisch en de tweede keer sprong hij wel en kon ik hem lekker belonen en in stap naar de finish. Dus net niet helemaal uitgereden maar toch een heel fijn gevoel omdat hij beter aanpakte dan vorige week en ik toch goed heb kunnen eindigen.

Die foto is inderdaad Jenga. Staat er geen artikel bij?

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 20:46

motj11: Fijn dat je wel een goed gevoel hebt gehouden en die hindernis nog wel een keer mocht proberen. Dat idd inderdaad leerzaam.