[SGW] SGW Nijeberkoop - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:02

En? Hoe hebben de bokkers het in Nijeberkoop gedaan?

marielle123

Re: SGW Nijeberkoop - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 14:17

nou zal ik dan maar beginnen, Bloos

dressuur 182 ging wel netjes paard was braaf.. leuk gejureerd hele rij 6en en een keer een 5,7 en een 8 ertussen.. beetje eentonig.. Clown

springen foutloos.. ging mooi.. alleen er was geen hindernis 1 meer.. Sigaar

toen de cross.. was supper Haha! alleen een rot draai bij hindernis 4.. toen bij hindernis 12 ging het mis..
ik sprong dat houtending er voor nog en toen in de landing ging er volgensmij iets niet goed.. de bodem was daar ook zeer slecht en zaten aardig hobbels in, en je moest gelijk sturen. dus ik met paard en al boven op de waaier geland..ze deed zo haar best maar kon de hindernis niet halen.. ik werd er afgeslingerd en m'n paard is van de hindernis afgekropen.. ze is toen het hele terrein doorgerent.. de takken zaten nog onder m'n dekje en mijn paard was aardig groen.
beest was helemaal over z'n toeren en liep te bibberen bij de dierenarts.. arm paard.. Ach gut
jammer dat je die hindernis zo krom moest aanrijden want het was gewoon een waaier en die heb ik wel vaker gesprongen.. helaas..
hopen dat m'n paard niet het vertrouwen kwijt is..
en gelukkig hebben we verder niks op een paar schrammetjes en spierpijn na.. het had erger kunnen aflopen.. Blauw oog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 14:21

Jee, schrikken. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen!

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:31

Ik ben erg benieuwd! Morgen mogen wij aan de bak! Haha!

nietjuhh1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 15:48

Ik heb wat foto's gemaakt van de SGW in Nijeberkoop, zal ik ze hier maar neer zetten?
zijn van verschillende combinaties..

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:30

marielle: balen zeg!

Nou ik heb gekeken vanmiddag, nog bokkers voorbij zien komen, en gezellig met bokkers gepraat die hindernis jury waren.
Baalde wel dat ik niet mee kon doen, het was makkelijker als vorig!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 16:43

ik heb ook een heel kort verslagje.
Ben geen eens over hindernis 1 gekomen.
Bij de start liep die al wat scheef kon m niet meer herstellen
Wat als gevolg was dat we vlak voor de sloot stonden pony op de rem en ik in de sloot Huilen van het lachen
Heb er wel om kunnen lachen

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 17:06

Ik heb dan wel een iets langer verslagje Knipoog

(Ik heb trouwens tussen het springen en de cross in de sloot gezeten, paard flipte, mafkees)

Dressuur (ring 2, Vent ging eerst omhoog omdat er een boomstronkje naast de baan stond, jah, als beginnend crosspaard wil je daar natuurlijk niet langs Koe ) wel nog 204 pnt ondanks veel spanning, wel dr doorheen gedrukt af en toe maar wel netjes opzich.

Springen, 1 balk op hindernis 2 (naja, hindernis 1 dan van het parcours), verder foutloos en wel fijn gereden.

Cross 1 weigering op 1 (tsja, je kan ook moeilijk doen, Vent moest eerst even omhoog en wegdraaien), hindernis 2 liep ie 2x bij langs. Was ook wel vrij smal. Daarna ging de rest goed, water liep ie braaf in, in het bosje van 10-11-12 heeel rustig aan gedaan want dat vertrouwde ik niet helemaal. Voor de rest alles fijn kunnen springen maar ivm de rare aanrijlijnen veel teruggenomen in draf (heb er dan ook bijna 9 minuten over gedaan Tong uitsteken 74 tijdfouten hahaha). Heb er wel van genoten dus Knipoog

Ben in de middenmoot geeindigd en heel blij hoe we na hindernis 2 de cross hebben gereden Haha!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-08 17:35

nietjuhh1990 schreef:
Ik heb wat foto's gemaakt van de SGW in Nijeberkoop, zal ik ze hier maar neer zetten?
zijn van verschillende combinaties..

voor foto's hebben we een speciaal forum. Knipoog

[SGW-ITP] SGW en Eventing foto's

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:10

En hier ook nog een verslagje!

In de B: Dressuur fijne proef 192 punten, springen foutloos, cross op controle gereden.
Op zich alle hindernissen foutloos, alleen een storing in de wending naar 16, dus daar een weigering gekregen.
Verder pakte ze super aan, de hindernissen zijn geen probleem meer, alleen daar tussenin wil ze nog wel eens zelf de regie in handen nemen.

En in de M: dressuur 3e plek, springen foutloos ( maar geen schoonheidsprijs) en de cross ook foutloos.
Hij pakte zo fijn aan, nergens twijfel, echt genieten onderweg!
Helaas wel 19 tijdfouten, uitslag heb ik niet op gewacht, zat er behoorlijk doorheen, en moest nog 2 uur naar huis tuffen.

Al met al een super dag!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:55

Ik was vandaag toeschouwer, de cross zag er goed uit maar 10-11-12 was gewoon een vreselijk domme lijn voor de B paarden, dit zouden ze volgend jaar echt niet meer moeten doen. Maar daar zullen ze na vandaag wel achter zijn gekomen Clown
Ik heb je loslopende paard nog gezien marielle, ben blij voor je dat je paard niks ergers is overkomen, hij is volgens mij dwars door het bos heen gegaan of niet?
Verder heb ik genoten vandaag, van de paarden die er echt dikke lol in hebben en ruiters -op leeftijd- die hun paarden over de hindernissen hielpen, er was een man die volgens mij de hele rit riep van braaf! goed zo! super! ha ha geweldig dus.
Heerlijk dagje paarden gekeken en volgend jaar ben ik er weer!
Laatst bijgewerkt door haan op 18-10-08 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 18:57

Marielle, jeetje! Ik zag je op en afzadelen (toen had ik dressuur ertussendoor, xuse me, geen foto's)

Nouja bij mij ging het wel Haha!
Dressuur was bagger, ze wist precies wat er was dus ging ze steeds sneller Nagelbijten / Gniffelen 160 punten, stond laatste Bloos
Springen ging super, foutloos en voelde goed aan *LOL*
Cross ging ook goed *LOL* foutloos. En niet heel hard gereden. Dankje Ilse voor de tip *LOL* had haar anders nooit in het starthok gehouden!
Bij de waterbak heb ik het alternatief wel genomen, ik wilde zekerheid deze keer. Goed uitgepakt
Morgen met Yoeri heen voor les
IK ben nu de foto's van een aantal bokkers aan het uploaden

Hester, dat je paard de sloot inzakte zag er niet leuk uit! Hoe is het met je been? Volgens mij deed je je pijn. Heb nog 2/3 (onduidelijke) foto's van je

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:04

haan: ja was echt een bagger lijntje.. mijn paard was even helemaal in de war toen die bij de trailer was.. gelukkig liep ie niet extreem kreupel ofzow.. dierenarts zei dat ie wat stijf was van de schrik..
hopen dat ik morgen geen dikke benen ofzow aantref.. ze heeft morgen lekker vrij.. mag ze lekker in het weiland van de schrik bekomen..

mistid: jammer dat je geen foto's hebt, maar geeft niks hoor je kunt ook geen dressuur rijden en foto's maken tegelijk.. Knipoog

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:10

Oja denk dat iedereen die aan het wachten was op de prijsuitreiking mij wel heeft gezien Bloos
Kind in een felgroene jas, die de hele tijd in de sloot werd gegooid/anderen er in duwde Bloos

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:10

hoi nou ik had 186 puntne in de dressuur...foutloos gesprongen en ook de cross foutloos..(ondanks dat ik bij de 2na laatste sprong een boom onderweg gekapt had..) martingaal gebroken... maar geen fouten.

totdat ik op het hoofdterrein hoorde dat ik een fout op hindernis 2 had....wat blijkt nou...ik had hindernis 2a gesprongen en B kon ik ineens niet vinden vanwege een coniferenboom die ervoor stond dus toen ben ik schuin overgestoken naar de B van de M en Z paarden.......conclusie verkeerd parcours en dus uitsluiting......ik baal enorm maar paard en ruiter konden er niets aan doen... Lachen verder heb ik fijn gereden.
ik reed trouwens L bij de paarden

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:15

Ik zag jou idd al op de lijst als vp Ja
Ik dacht, maar dat is toch een bokker? Klopt dus idd.
Wel balen Ach gut En mooi dat je fijn hebt gereden Pling

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:19

Ik was hindernisjury bij 2, heb de hele dag staan fluiten en omroepen in dat portofoon ding.. Was erg koud! Misschien hebben jullie me nog gezien, ik had een roze petje op Lachen
Er werden helaas veel fouten gemaakt bij 2, een aantal paardenruiters die het verkeerd sprongen. Zonde!
Marielle123, volgens mij heb ik jou gezien. Donker paard in het rood? Want die ging in een knetterharde draf over het terrein Wow!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:21

hahaha jah dat was ik.. het is ook een draver.. daarom kan ie ook zo hard Tong uitsteken

maar de hindernis bij jou ging netjes tog?

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:24

@Lien_: khad bij jullie nog gevraagd of hindernis 2 -groen alleen genoeg was voor de B paarden. Was wat onduidelijkheid. Liep in sneltreintempo want moest eigenlijk alweer zadelen. Had bruine EquiTheme jas aan, champagne rijbroekje en gewoon mn zwarte schoentjes+leren chaps. Had je mede-hindernis-jury aan de praat gehouden denk ik. Lachen

@mistid; ja heel raar want ik ben nergens tussen gekomen ofzo, waarschijlnijk spier verrekt of zo door het supersnelle afspringen. Vent heeft verder nergens last van. Ik heb alleen beetje stijf bovenbeen als ik te lang stil zit Tong uitsteken

@starremans: toch fijn van je fijne rijden Knipoog

@marielle: had jouw paard een bordeaux-rood shabrakje en liep ie terug naar de start? Die had ik wel gezien, toen was ik net aan t inspringen en werd er omgeroepen of iemand dat paard wou vangen Tong uitsteken

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:29

een knal rood dekje..

even een foto kun je me vergelijken ahha Knipoog

Afbeelding

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:30

Oke haha. Erg leuk paard Lachen Volgens mij ging het idd netjes, maar ik heb er zoveel voorbij zien komen.. haha Clown
Mistid, ik heb jou trouwens ook nog voorbij zien komen Ja
@hesterv, daar was inderdaad heel veel onduidelijkheid over. Kan je zo niet meer voor de geest halen, maar je was beslist niet de enige die daar vragen over had Knipoog

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:31

Nou vanaf deze kant ook maar even een verslagje. De dressuur ging bagger. Ik baalde enorm en had m'n paard wel wat kunnen doen. We deden de goede gang op de goede plek en daar hielt het op. Protest en tegen de hand Huilen . Zelfs mijn ouders zagen dat het niet al te best was(en dat zegt wat). Wat resulteerde in een verdiende 168. En een humeur van.....

Gelukkig is dit geen dressuur wedstrijd en ging ik maar rustig verder met de rest. Het springen ging best lekker en foutloos. De cross vond ik best lastig met al die dubbel sprongen in het M. Want tja ik was wel degene die drie jaar geleden over de kop gegaan is in een drie sprong in Nijerberkoop. Daar heb ik van geleert en dit keer alles rustig gereden en het dier pakte fijn aan. In de waterbak had ik het idee dat ze in één keer over het eilandje wou springen. Dus kwam er nogal raar af waardoor ik het paard weer naar rechts stuurde en zelf nog links hing. Maar oke het dier ging braaf de goede kant uit. De tijd stond wel erg krap. Dus wel een beetje gegast. Uiteindelijk foutloos maar met tijdfouten.
Resultaat : 2e en reserve kampioen Haha!

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:36

kylyco: van harte gefeliciteerd met je knappe 2e plek.. goed gedaan.!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:37

Hier ook: van harte met je mooie plek! Wel balen van de dressuur maar gelukkig kom je op een sgw niet alleen daar voor Knipoog

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:41

Gefeliciteerd Corien!