[SGW] Wat nu als het SGW-seizoen is afgelopen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wat is jullie winterdoel?

verder komen in de dressuur;
2 (3%)
verder komen in het springen;
9 (14%)
verder komen in het springen en de dressuur;
42 (68%)
lekker uitrusten voor het volgende cross-seizoen;
6 (9%)
ik heb geen doel voor de winter;
2 (3%)

Totaal aantal stemmen: 61

jenga_8

Wat nu als het SGW-seizoen is afgelopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:45

Nog een maandje en het officiele cross-seizoen 2008 wordt afgesloten! Verdrietig

Wat gaan de crossers doen in deze koude wintermaanden? Hebben jullie winterdoelen gesteld in de dressuur of het springen? Of hebben de paarden een lekkere rustperiode om bij te komen van het afgelopen seizoen?

Ik ben erg benieuwd.......

Ruud_O

Re: Wat nu als het SGW-seizoen is afgelopen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:07

Idd verder met springen en dressuur. Als onervaren ruiter en dito paard is het voor ons gewoon kilometers maken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:44

Ik heb voor optie 3 gekozen, maar mijn paard(en) krij(e)(g)t(en) altijdt een periode van twee maanden ongeveer wedstrijdrust. Na die 2 maanden ga ik het wedstrijdritme weer oppakken. Maar in het SGW-seizoen dressuur ik ook nog tussendoor. Springwedstrijden schieten er vaak bij in.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:44

Mijn laatste cross is zelfs als volgende week Verdrietig
Ik wil in de winter verder komen met dressuur en springen. Dressuurmatig wil ik haar sterker maken van achteren, en zorgen dat Vorstin meer bergop gaat lopen. Hard sleutelen aan het M2 klaar maken, maar ook lekker lol hebben met dressuurwedstrijden starten, en een kür op muziek rijden.
Met springen wil ik tot januari zo ver mogelijk komen, maar dat gaat niet lukken. Ik mag 'maar' 2x per maand weg met de trailer, en ik start ook iedere maand een dressuurwedstrijd bij mijn vereniging, omdat ik graag kür wil rijden. Misschien dat ik mijn ouders nog kan overhalen, dan gaan we zeker wat meer springwedstrijden rijden! Met springen wil ik ook trainen op de afstanden, omdat ik vanaf januari bij de paarden moet starten.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:08

Ik ga in de winter wat meer springwedstrijden starten. Ik wil hem in een B parcoursje super hebben lopen, dan start ik in het buitenseizoen L.
Dressuur zal ik meer gaan trainen, maar ik ga geen dressuurwedstrijden starten. Ik merk dat mijn paard en ik daar allebei geen plezier aan beleven, maar de dressuur doortrainen zal ik zeker doen.
Verder lekker veel naar het strand, blijft z'n conditie ook mooi op peil Lachen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:34

Ik ga in de winter mijn dressuur en springen meer aandacht geven.

Het gaat met dressuur zo lekker de laatste tijd dus. Lachen
En wat meer springwedstrijden staan al gepland. Lachen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:38

Verder in het springen, en natuurlijk thuis verder met dressuur. Z springen staat btw al gepland (nog niet opgegeven)
En met Yoeri L springen en proberen alvast een aantal punten voor de M binnen te halen. Indoorkampioenschappen rijden en een aantal competities, en een paar in de kring. En ook dresuur thuis Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:41

voor mij houd het alop maargoed heb me eigen nog.
mag pas aug. 2009 met hem in het crossen starten.
maar we zijn al druk bezig met water Haha! als we op buitenrit gaan pakken we water mee Haha!.
van het winter lekker met hem dressuur rijden, en jong laten zijn.

en ik ga jullie volgend jaar aanmoedigen Haha!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:35

ik ga dressuren Lips are sealed

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:37

Lielle schreef:
ik ga dressuren Lips are sealed

Ik helaas ook... Lips are sealed Nog 1 punt voor de L2, en dan hoop ik wat actiever te worden Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:39

ik zou gaan srpingen als dat mocht. Punten rijden hoeft niet, maar ik ga nu maar wat selecties starten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:53

Ik start sowieso altijd veel in het springen en dressuur. Ook in het sgw seizoen. Maar ik cross in de maanden mei t/m aug dan ook eigenlijk niet.

Ik wil voor mezelf Zetje eerst helemaal goed en vertrouwd door het B springen krijgen, eerder begin ik niet aan crossen. Over een paar weken is ons B debuut Bloos!
B dressuur moet nog meer bevestigd worden...

maw, ik ga deze winter zo veel mogelijk starten.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:57

ik ga trainen...en af en toe een wedstrijdje wat dan ook...

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:44

Ik ga Merel eerst wat meer rust geven en in de tussentijd met het springen aan de gang. We hebben sinds 3 weken nu consequent iedere week springles en we gaan hier de hele winter mee door. Dressuurmatig train ik haar ook lekker verder, al heb ik geen ambities om in de dressuur nog te starten. Nog anderhalve week en dan is onze laatste cross van dit seizoen. Zal het wel missen hoor, maar de winter heeft op zich ook wel weer wat gezelligs.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:00

Ik gaf Madine altijd minstens 1 - 2 maanden wedstrijdrust en met rijden de eerste paar weken ook wat rustiger aan. Daarna een paar dressuur- en springwedstrijden en dan was het winterseizoen ook zo weer voorbij.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:21

Hopelijk kan ik volgend jaar mezelf ook weer eens laten zien op wedstrijden (als ruiter dan Knipoog). Dit hangt ook van de planning van Madelene af, aangezien ik met Nanea ga starten. Of het dus al van de winter wordt of volgend jaar ergens, dat zien we t.z.t. dan ook!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:51

Lielle schreef:
ik zou gaan srpingen als dat mocht. Punten rijden hoeft niet, maar ik ga nu maar wat selecties starten.

Heb er idd ook al 1 staan, 1 november.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:55

Eigenlijk start ik nooit in de winter, maar nu wil ik misschien 1 of 2 dressuurwedstrijden starten en dan volgend buiten seizoen door in de L2.

Misschien ook nog 1 of 2 keer een springwedstrijdje meepakken. Als ik zo ongeveer eens per maand op pad ga met het paard lijkt me dat wel ok, dan blijven we toch een beetje in het ritme.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 08:59

Ik ga zelf proberen in de dressuur het Z1 te bereiken. Ik heb nog 5 puntjes nodig...
Misschien dat ik ook weer een springwedstrijdje meeneem, maar daar heb ik even geen doel in behalve lekker en fijn trainen.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:02

Ik ben nu aan de studie in Utrecht, dus tot Januari rij ik iig nog 1 cross en als ik een keer een dressuur misschien spring-wedstrijdje kan rijden doen we dat ook wel. In Januari komt mijn paard naar Utrecht en dan kan ik hier weer elke dag gaan trainen en dan opzoek naar een manier om wedstrijden te rijden hier in Utrecht.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:09

San: wat studeer je in Utrecht?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:39

Ik wil weer lekker een M parcours kunnen rond springen en wat nette M1 proeven neerzetten. Daarnaast wil ik hem graag M2 klaar krijgen en misschien aan het eind van het indoorseizoen M2 starten.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:53

Lekker aan de bak in springen en dressuur.

Voor dressuur is mijn doel om op concours net zo netjes rond te sturen als thuis en puntjes te scoren. Misschien deze winter de vliegende wissel erop proberen te zetten en wat meer gaan flirten met de onderdelen uit de Z2.... spannend.

Springen wil ik graag wat oefenparcoursen/ wedstrijden gaan rijden en mijn B puntje binnen halen zodat ik het komende crosszeizoen ook B kan starten.

Daarnaast lekker de conditie op pijl houden met galopwerk buiten.

Voor het crossseizoen wat komt dan alleen crossen en dressuur. Daarnaast ook echt actief springen ernaast proberen te doen is me afgelopen seizoen te veel van het goede gebleken.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 11:39

oh hey! en niet te vergeten wil ik lekker vaak naar de hei en het strand idd voor galoptraining Haha! Knipoog

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:19

Voor mij is alles nog onduidelijk hoe en wat ik ga doen. Daar kom ik zeer binnenkort nog wel op terug, zowieso heb ik een 6 jarige net zadelmakke Fries in training voor de eigenaar die ik ga uitbrengen..........maar ja.......dat is geen springen he Haha!