[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:39

Ben ik ook weer Ik heb nog niet bijgelezen, moet nog even wat voor school doen namelijk...

Ik heb gisteren springwedstrijd gehad. 1 parcours gereden want ik moest als 9e en we moesten anders wel erg lang wachten. Aangezien het losrijden daar echt stront is leek me dat ook niet echt wat.

Nouja, zoals ik al zei kon je daar echt niet fatsoenlijk losrijden. Dus met mijn vader afgesproken dat ik het parcours als het ware voor spek en bonen zou rijden, gewoon een lekker rondje rijden. Als het ritme maar goed bleef.
Dat ging al weer wat beter dan vorige week. De afdruk moet nog wel verbeteren, maar het parcours ging best goed. 2 afstanden klopten niet helemaal, maar verder sprong ze lekker! Had 1 balkje; achterbeenfout op een oxer. Vooral de dubbel ging super, oxer-steil, meestal toch moeilijk met haar maar dat ging het beste gister!

Gisteren sinterklaas gevierd met het hockeyteam, erg gezellig en de wijn was heerlijk Daarna met het hele team uitgeweest, echt leuk! We moesten vandaag wel weer hockeyen, dus iedereen nogal brak. Maar ging lekker: 17-1 gewonnen!!! Wel tegen een nogal verzwakt team maar toch weer goed voor het doelsaldo

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:49

Klinkt goed Andrea!
Netjes hoor

Reeskees ook goed gereden. Super dat ze na zo'n tijd weer zo rondloopt, echt net of ze gister nog meegeweest was

Balen MM Was je het eerste rondje wel rond gekomen?
Is het niet een idee om haar een keer eerst door een heel ervaren ruiter rond te laten rijden(en eventueel een keer er doorheen te rijden) en daarna zelf nog een rondje te doen?
Op een oefenparcours kan dat altijd wel en op wat kleinere concoursen is er in overleg ook vaak wel wat mogelijk als je dan alletwee HC rijdt(evt aan het einde van de rubriek).
Volgens mij zit ze je namelijk gigantisch te foppen

Wat stom zeg dat er maar een B-combinatie foutloos was het tweede rondje, had ik toch de merrie mee moeten nemen...Had ik er ook eens bij kunnen rijden

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:52

Ja Gomir dat denk ik ook ja! Want bij het inspringen gaat het wel goed! Maar ik vindt oxxers ook niet de leukste hindernissen meer dus misschien voelt ze dat wel! Maar we gaan nu inderdaad haar door iemand met meer ervaring laten rijden een paar keer. Zodat ze dan wel moet. Ik ben nu het vertrouwen weer kwijt dus dat kunnen we beter niet doen!

Het 1e rondje ook niet rondgekomen maar wel tot 4! Dus ga vooruit! En jou tips werkten wel want ze weigerde direct op 1 terwijl ik been gaf! Maar ik zat genoeg achterover dus ik kieperde er nu niet af!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:04

balen MM!!! ik heb je helemaal niet gezien.. maar zo als ik het nu steeds hoor, neemt ze je idd in de maling! misschien idd eens goed om er iemand op te zetten die haar eens een keer aanpakt!

reeskees: netjes je 2e parcours... er werd tegen mij gezegd dat het 2e pc in het L maar slechts 5 foutloos waren!! dus dan heb je het niet eens slecht gedaan!!

lekker andrea!! mooi rondje dus!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:09

Nou ja ik heb zaterdag in roden weer springen! Maar deze week neem ik eerst les van Wim Pomp en als het dan niet goed gaat gaat hij er even op! Ik heb jou wel gezien! Maar je wou mij niet zien!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:12

Minnie_muis, jammer dat het bij jou ook niet fijn ging vandaag.

Andrea, goed gedaan, zeker de hockey van vandaag

GvdT, netjes, jouw resultaten!! En werkse vast voor de komende weken

RT, Maasdijk is van dat grote zomerconcours. Ik spring daar in de winter ook wel graag, ze hebben 2 fijne hallen. Maassluis ook trouwens.

Nou, ik heb hier een filmpje van mijn tweede parcours vandaag, met 3 balken. Zelf denk ik dat ik Os dressuurmatig nog veel beter voor elkaar moet hebben, en dat ik na hindernis 3 ook te rommelig werd. Maar andere tips zijn welkom...!!!

http://www.teeentee.gwgaming.net/sprsimonshaven/Spr-Simonshaven%2011122005-12.html

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:12

Best balen MM, daar kan ik goed inkomen. Ik kreeg ook een beetje het idee dat je paard je een deuk in je zelfvertrouwen heeft bezorgd, en daar dan ook nog eens dankbaar gebruik van maakt.
Probeer het eerst idd met wat oefenparcoursen en eventueel springles (misschien heb je dat ook wel)weer wat vertrouwen op te bouwen.
Of misschien moet je juist de confrontatie opzoeken, maar dan moet je op dat moment wel heeeeel zeker zijn van je zaak.

Zelf heb ik met die Indoctro ook heel veel storingen gehad afgelopen voorjaar en parkeerde ze me regelmatig midden in de hindernis. Maar toen heb ik haar eens meegenomen naar een crosstraining daar heeft ze een hele tijd voor de waterbak staan emmeren, maar uiteindelijk gaf ze toe. En vanaf dat moment is het met springen ook een stuk beter gegaan.

RT: waren er maar 5 foutoos in het tweede L pasrcours???? Das weining en net wat MM zei in het 2e B parcours was er maat 1 foutloos... oef om te huilen...
Ik zag ook veel in het eerste B parcours die normaal goed rijden, nu finaal de mist in gaan en geen ritme kunnen krijgen. Heeft misschien met het grote verschil in bodem te maken?

Troost je met dat er wel wordt gezegd: bij de beste paarden, zit een steekje los...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:14

ja in het 2e parcours bij de L heb ik er wle 4 af zien vallen! Ik dacht al dat ik ongeluk bracht!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:20

Pfoe! Jullie hebben aardig gekletst vandaag! Zoveel dat ik weinig onthouden heb.

De kleine caviaatjes zijn wel koekies hoor!
Canter je nieuwe topper lijkt me een hele leuke! Enne, het is best te doen hoor, 2 paarden............Ik rijd er zelfs 3 op het ogenblik.

MJ: ik ken je probleem! Ik heb hetzelfde gehad met Killea. Ik heb het opgelost door elke week te blijven (prive)lessen en alleen maar laag springen tot ong. 80 cm. En oefenwedstrijden gereden. Gelukkig zijn Killea en ik nu uit het diepste dal. Volgende week ga ik nog een keer oefenspringen en als mijn instructeur het er mee eens is, ga ik na Wanroy weer eens B proberen.

Mijn dressuur ging godzijdank al stukken beter dan vorige week.
Meteen toen ik er op zat voelde ze al goed aan. Ze blijft lang tijd nodig hebben om echt los te komen, maar daar had ik al rekening mee gehouden door er een uur van tevoren op te gaan zitten.

Het resultaat was 1 wp in elke proef! 158 en 161.
Killea mag dus nog even blijven.

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:20

minnie_muis schreef:
ja in het 2e parcours bij de L heb ik er wle 4 af zien vallen! Ik dacht al dat ik ongeluk bracht!

Dan viel mijn balk zeker op het moment dat jij de manege binnenstapte
nog even door ouwehoeren en dan zijn het er 10.000!!!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:23

nou dat denk ik wel ja!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:39

dat zei de jury(W) tegen mij Reeskees over dat er maar 5 foutloos waren

MJ: heb even je filmpje snel bekeken, ik zag dat ze naar de 2e toe al wat loperig werd. op zich vind ik het geheel er niet verkeerd uitzien, maar misschien moet je wat brutaler gaan rijden, niet harder, want af en toe wordt ze wat loperig en dus lang, maar ehhh hoe zeg je dat... dat je haar zo prikkelt dat ze tegen je hand omhoog wilt klimmen en dan niet trekken, maar gewoon je hand mooi stil houden

ik zou veel stap-galop overgangen maken, jij draaft namelijk na je groeten eerst een stuk, je paard krijgt hier de mogelijkheid om zich al lang te maken, ik zou dit niet doen, ik zou hh, groeten, misschien een pasje achteruit.. stappen(eventueel nog even kijken naar het parcours) en dan brutaal aanspringen in galop!

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:43

reddytobias schreef:
MJ: heb even je filmpje snel bekeken, ik zag dat ze naar de 2e toe al wat loperig werd. op zich vind ik het geheel er niet verkeerd uitzien, maar misschien moet je wat brutaler gaan rijden, niet harder, want af en toe wordt ze wat loperig en dus lang, maar ehhh hoe zeg je dat... dat je haar zo prikkelt dat ze tegen je hand omhoog wilt klimmen en dan niet trekken, maar gewoon je hand mooi stil houden

ik zou veel stap-galop overgangen maken, jij draaft namelijk na je groeten eerst een stuk, je paard krijgt hier de mogelijkheid om zich al lang te maken, ik zou dit niet doen, ik zou hh, groeten, misschien een pasje achteruit.. stappen(eventueel nog even kijken naar het parcours) en dan brutaal aanspringen in galop!

Dank je, ik begrijp wel wat je bedoelt. Vind die stille hand moeilijk! Maar is ook wel waar ik op de les mee bezig ben, dus ik ga er nog harder op oefenen! Dat binnenkomen is eigenlijk wel goed. Buiten galoppeer ik eigenlijk wel meestal gelijk weg. Zal volgende keer zeker aan denken, want die draf is ook nergens voor nodig!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:48

Ik krijg de filmpjes niet aan de praat?

Lekker, 2 wp Simmie!

Jammer dat je paard niet meewerkte vandaag MM

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:49

haha ja het is zo makkelijk te vertellen he!! ik doe het zelf ook echt niet allemaal goed..

veel overgangen rijden, veel schakelen, paard moet direct reageren als je een ophouding maakt of naar voren wil rijden..

achja paardrijden lijkt zo makkelijk...maar ondertussen..

bento: ik kreeg 4 foto's, dan moet je een tijdje wachten(intussen niks anders doen) en dan begint het filmpje opeens...duurt wel ff hoor

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:52

ahum, dit is nog de "kleine" versie... Ik heb nog een scherpere, maar die wilde ik jullie helemaal niet aandoen

Ach RT, als ik kon paardrijden had ik zo weinig te doen he... Nu moet er tenminste weer getraind worden!! Maar soms zou het wel eens leuk zijn als het zo maar ineens heel simpel ging!

Maar ja.... Als Os me aankijkt met zijn grote bruine ogen vind ik hem toch weer de liefste, dus ik ben ook veels te softie

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:54

Ik wil ook plaatsen op bladzijde 400
en nu ga ik bijlezen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:57

ja daarom!! het gaat gelukkig niet alleen maar om het rijden

maar kan me voorstellen dat je er wel een sik van krijgt als het niet altijd wil lukken!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:59

Wie het 10.000 bericht plaatst krijgt van mij een taart

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:59

reddytobias schreef:
maar kan me voorstellen dat je er wel een sik van krijgt als het niet altijd wil lukken!

Ja, die hangt nu al op mijn enkels

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:01

dus je bent een geitje geworden? gheghe

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:03

Ok, Thanks!
Geduld is nooit mijn sterkste kant geweest

MJ: ik heb les van een Duitse instructrice en die zou zeggen: du bisst wieder von schönheit gestorben (wat ze elke week wel een keer tegen me roept in de les )
Dat wil ongeveer hetzelfde zeggen als wat RT zegt: brutaler rijden!
(en niet jezelf het gemutlich machen daarboven)

Tijdens mijn parcoursen denk ik al haar aanwijzingen ook in het Duits, haha.
Dan zeg ik bijvoorbeeld hardop tegen mezelf:
Bein vor, bein zu
Setz dich auf dein Asch
Reit doch recht nach dem sprung
Kuk (?) wo du hinn gehst

Er verascht dich wieder

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:04

miss_jumpy schreef:
reddytobias schreef:

Ja, die hangt nu al op mijn enkels

Oprollen dan met die sik, anders struikel je nog

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:09

Hm, ik hou helemaal niet van geiten en ook niet van de duitse taal....
Wat moet ik daar nou weer mee??
Misschien laat ik mijn sik wel afknippen, heb ik gelijk een goed voornemen voor 2006, geen nieuwe sik laten aangroeien!!

Maar oke, ik ben niet brutaal genoeg.... daar zal mijn moeder het vast niet mee eens zijn

Maar goed, boodschap is duidelijk, nu de uitvoering nog, verschil tussen harder/langer en actiever/brutaler is er een waar ik altijd al een beetje moeite mee heb

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:10

netjes invlechten eerst
ik ben niet van het duits hoor bento maar klinkt wel erg lachwekkend